Uusi pääministeri

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kuka tilalle?

Virkkunen
0
Ei ääniä
Stubb
3
25%
Vapaavuori
4
33%
Joku muu, kuka?
5
42%
 
Ääniä yhteensä: 12

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jyrkin luopuessa, kuka tilalle? Varteenotettavia ei liene kuin kolme.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vapaavuoren toivon olevan seuraava pääministeri. Lienee Kataista oikeammalla selvästi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jykä lähtee ekana hukkuvasta laivasta, aijai.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Costa Concordian viitoittamalla tiellä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Jopa Holkeri voisi tulla juomaan kahvia mieluummin.
Holkerin paluu tok sopisi näin lähestyvän pääsiäisen henkeen :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vapaavuori on hyvä puhuja ja näin muodoin riittävän pätevä, mutta ne rikostuomiot: eikös joku varkaus -ja pahoinpitelytuomio ollut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

1 varkaus, 1 pahoinpitelu ja 1 ratti

http://www.city.fi/yhteiskunta/jan+vapa ... herra/2061

Ei noi mun silmissäni estä pääministerinä toimimista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:1 varkaus, 1 pahoinpitelu ja 1 ratti

http://www.city.fi/yhteiskunta/jan+vapa ... herra/2061

Ei noi mun silmissäni estä pääministerinä toimimista.
Ei, mutta painaa vaa'assa jonkin verran. Siis omassa kotivaa'assani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos mennään rutkasti asioiden edelle, niin jos seuraavassa hallituksessa kaksi isointa puoluetta olisivat Vapaavuoren Kokoomus ja Sipilän Kepu, niin voisi odottaa aika oikeistolaista politiikkaa. :dream:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 06.04.2014 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Soinilla ja Vapaavuorella menisivät sukset nopeasti ristiin. Vapaavuori on liberaali.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Seuraava hallitus on kikoomus, käpy, hurrit ja ristiripat. Sinne mitään Soineja tartte.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Stubb on irvistelevä pelle, Virkkunen kouluja käymätön hevoshupsu ja Vapaavuori kovaotteinen natsi. Siinäpä kansakunnan kerma meille ihmeteltäväksi.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 07.04.2014 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Vapaavuoren toivon olevan seuraava pääministeri. Lienee Kataista oikeammalla selvästi.
Vapaavuori on kyllä hankalasti hahmotettava tapaus. Tietääkseni, mitä miehestä oikein ajattelenkaan, tein tietysti Kitinähaun omista, Vapaavuoren mainitsevista viesteistäni.

Haun tulos vahvistaa yleistä mielikuvaani. Kaveri nousi valtakunnantason näkyvään politiikkaan aika suoraviivaisena ja epä-älyllisenä oikeistopopulistina. Vielä joskus 2006-2007 Vapaavuori oli Urpiaisnäkökulmasta samanlainen vaalikonekuriositeetti kuin Halla-aho tai muut ääripersut ja äärikokkarit, jotka hakivat näkyvyyttä räikeällä populismilla.

Muutamassa vuodessa tilanne on kuitenkin muuttunut: jostain nolkytluvun lopulta alkaen mainitsen Vapaavuoren melkein vain myönteisessä valossa. Vapaavuori on käytännön toiminnassaan osoittautunut, lähtökohdat huomioiden hyvinkin yllättävästi, että hän on hylännyt dogmaattisen oikeistopopulismin lähes täysin. Päinvastoin, hän on ollut valmis toimimaan hyvinki anti-populistisesti tärkeissä asioissa. Lisäksi hän on ollut valmis epädogmaattisesti jättämään vähän vanhanaikaisenkin vasemmisto-oikeisto-jaon taakseen ja menemään siihen suuntaan politiikassaan, johon paras argumentti kussakin tilanteessa johtaa (viestihaussa tuli esiin useita viestejä, joissa Dave harmitteli Vapaavuoren sairastumista punavihertautiin - tämän täytyy olla hyvä merkki). Usein Vapaavuori onkin löytänyt yhteisen sävelen esimerkiksi Soininvaaran kanssa.

Ja toki Vapaavuorelle lasketaan ansioksi se, että hän on kunnostautunut aika äänekkäänä sekä Halla-ahon että kehittyvien maakuntien kepumafian kriitikkona. Kovin lyhyessä ajassa Vapaavuoresta on kuoriutunut ihan kiinnostavimpia - ja miksei myös kannatettavimpia - kokkaripoliitikkoja. (Toki joku ilkeämielinen huuliveikko voisi vihjata, että tämä haivaitsemani muutos onkin muutosta Urpiaisen ajattelussa eikä Vapaavuoren, mutta se olisi räikeä väärintulkinta!)

Mutta vielä tuosta rikostaustasta: kyllä minusta se on relevantti ja hankala asia Vapaavuorelle. Ainakin muinoin laki taisi edellyttää ministereiltä hyvämaineisuutta, joka on vaatimuksena paljon kovempi kuin se, että rikostuomiot on loppuun lusittu ja vahingot korvattu. Ja vaikka laki tätä ei enää edellyttäisikään (en siis tiedä, edellyttääkö), on tavallaan ihan hyvä, että tämä henki joka tapauksessa elää kansan ajattelussa. Itse muuten pitäisin tuota rattijuopumuskäryä jopa merkittävästikin raskauttavampana kuin noita teini-iän toilailuja, jotka VApaavuori ainakin selittää ihan ymmärrettävästi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Tietääkseni, mitä miehestä oikein ajattelenkaan, tein tietysti Kitinähaun omista, Vapaavuoren mainitsevista viesteistäni.

Haun tulos vahvistaa yleistä mielikuvaani. .

Kannattaa aina kysyä itseltään, kun haluaa asiantuntijamielipiteen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tietääkseni, mitä miehestä oikein ajattelenkaan, tein tietysti Kitinähaun omista, Vapaavuoren mainitsevista viesteistäni.
Haun tulos vahvistaa yleistä mielikuvaani. .
Kannattaa aina kysyä itseltään, kun haluaa asiantuntijamielipiteen!
Tää on tosiaan mun ohjenuorani!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/politiikka/HS+arvioi+t ... 6834383599


"Ennakkosuosikki, joka talousliberaalina veisi kokoomusta piirun verran oikeammalle.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ehdotus uudeksi hallitukseksi:

Pääministeri Stadinarska
Puolustusministeri Homeboy65
Ulkoministeri elco
Ulkomaankauppaministeri Dumiz
Sisäministeri Ylermi Ylihankala
Oikeusministeri So Hard
Sosiaali- ja terveysministeri Kottarainen
Elinkeinoministeri Hans Jörgen
Maa-ja metsätalousministeri ex-pertti
Liikenneministeri MrM
Opetusministeri Niba (erityisalana vieraat kielet, mm. niba)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja elco »

Kokoomus on ollut niin järkyttävä pettymys Käteisen kaudella, että sen ylittää ainoastaan demareiden alennustila Urpilaisen kaudella. Tuli sieltä kuka tahansa niin ei tilanne yksinkertaisesti voi heikentyä. Se että paraneeko tilanne onkin sitten visaisempaa.

Vapaajuurta vastaan puhuu eittämättä se, että urpiainen luonnehtii sitä positiiviseen sävyyn. Rikostausta ei minulle vaan passaa: kyllä tuossa asemassa nuhteettomuus kuuluu palettiin. Tietty onhan sitä kaikenlaisia kelmejä, huligaaneja ja muita kansanvihollisia ministereinä nähty, että ehkä tuohon nyt ei pitäisi puuttua. Eniten minua vituttaa kokoomuksessa benzysckowicz-mallinen kaksinaamaisuus: ollaan helvetin kärkkäänä jauhamassa valideista epäkohdista ja sitten äänestetään just päinvastoin. Satuin johonkin vaalidiskoon jostain jumalan syystä joskus ja Vapaajuurta ja Zysseä katsellessa kumpusi kyllä äärimmäinen vastenmielisyys siitä laskelmoivuudesta ja pinnallisuudesta. Selkärangatonta paskasakkia. Menisivät oikeisiin töihin kerran elämässään.

Stubb on kuitenkin sitten jotenkin aidoin. Siltä voisi irrota johtajuutta mitä tässä eniten kaivattaisiin. Miinuksena on euro-intoilu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: laskelmoivuudesta ja pinnallisuudesta. Selkärangatonta paskasakkia. .
Mun mielestäni Vapaavuori ei sovi tuohon luonnehdintaan. Hänhän on vastustanut pelloille rakennettavia kauppakeskuksia ja vaatinut rakennusten energiatehokkuutta, vaikka on taatusti tiennyt, että em. linjauksista ei sekoomuksen äänestäjäkunnassa erityisesti pidetä. Eli hän voi ajaa kantaa, jota pitää oikeana, vaikka se ei olisikaan suosittu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
elco kirjoitti: laskelmoivuudesta ja pinnallisuudesta. Selkärangatonta paskasakkia. .
Mun mielestäni Vapaavuori ei sovi tuohon luonnehdintaan. Hänhän on vastustanut pelloille rakennettavia kauppakeskuksia ja vaatinut rakennusten energiatehokkuutta, vaikka on taatusti tiennyt, että em. linjauksista ei sekoomuksen äänestäjäkunnassa erityisesti pidetä. Eli hän voi ajaa kantaa, jota pitää oikeana, vaikka se ei olisikaan suosittu.
Mä olen tässä kyllä Jamesin (potku)kelkassa. Vapaavuoren toiminta asuntoministerinä, tai vaikkapa suhtautumisessaan johonkin Hietaniemenkadun palveluasuntolaan, on aika jyrkän vastakkaista laskelmoivalle kokoomusvaikuttajalle. Ja joillain aloilla, esim. nyt vaikka tiede- ja korkeakoulupolitiikassa, Vapaavuori olisi varmaan ainakin osin kyllä aika tervetullut piristysruiske nykymeininkiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Eikös talousliberaali ole minun sanakirjassani sellainen joka antaa ihmisten yrittää? -- telakoitten tappaminen on sitä mitä hesari pitää liberaalina.
Tällaisesta en ole kuulutkaan. Eli joku halusi rakentaa laivoja ja tarjota ihmisille töitä, mutta ilkeä Vapaavuori kielsi?! Itse olen kuullut ainoastaan keissistä, jossa joku korealainen halusi valtiolta muutaman sata miljoonaa rahaa, mutta se kuulostaa aivan eri tapaukselta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:[
Telakat otin esiin siksi, että 5Mrd olisi kerroinvaikutuksineen varmaan yksin nostanut tämän paskan lamasta.
Toi kerroinvaikutusscheisse on kyllä armoitettua scheissea. Kaikki yritystuet, ml. maataloustuet pitäisi lopettaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lähinnähän tuo kertoo sen, että pääministerin palkka on Suomessa surkea. Maan vaikutusvaltaisin mies tekee töitä 24/7/365 ja saa yksityisen nuhaupseerin palkkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja MrM »

Olen jotakuinkin täysin samaa miltä elcon kanssa. Hirtän itseni.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin