Uusi pääministeri

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kuka tilalle?

Virkkunen
0
Ei ääniä
Stubb
3
25%
Vapaavuori
4
33%
Joku muu, kuka?
5
42%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En vain pääse yli siitä, että pääministeriksi halajaa hlö, jolla on vakavaa rikostaustaa. Eikö mitään muuta ole tarjolla kuin laarin pohjan paskat?
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:En vain pääse yli siitä, että pääministeriksi halajaa hlö, jolla on vakavaa rikostaustaa. Eikö mitään muuta ole tarjolla kuin laarin pohjan paskat?
Onhan se kyky se rikosten tekeminenkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:En vain pääse yli siitä, että pääministeriksi halajaa hlö, jolla on vakavaa rikostaustaa. Eikö mitään muuta ole tarjolla kuin laarin pohjan paskat?
Rikosrekisteriote on jo puhdas.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^Puheenjohtajat sopivat keskinään merkittävät asiat hallituksessa. Uskon, että Vapaavuori paremmin em. ympyröissä ajaisia omia kantojani. Pelkään, että Stubbido ei jaksaisi kiinnostua verotuksen kaltaisista pikkuasioista.
Tämä on joo vakuuttava vastine epäkelpoon ajatukseeni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Puheenjohtajat sopivat keskinään merkittävät asiat hallituksessa. Uskon, että Vapaavuori paremmin em. ympyröissä ajaisia omia kantojani. Pelkään, että Stubbido ei jaksaisi kiinnostua verotuksen kaltaisista pikkuasioista.
Tämä on joo vakuuttava vastine epäkelpoon ajatukseeni.
Sarkasmimittari näyttää epämääräistä lukemaa. Henk. koh. minua kiinnostaa enemmän kotimaanpolitiikka, kuin EU-politiikka. Haluan henkilön, joka ajaa kotimaan politiikassa kantojani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Puheenjohtajat sopivat keskinään merkittävät asiat hallituksessa. Uskon, että Vapaavuori paremmin em. ympyröissä ajaisia omia kantojani. Pelkään, että Stubbido ei jaksaisi kiinnostua verotuksen kaltaisista pikkuasioista.
Tämä on joo vakuuttava vastine epäkelpoon ajatukseeni.
Sarkasmimittari näyttää epämääräistä lukemaa.
No mä vähän pelkäsinkin kirjoittaessani, että paatuneessa Kitinässä lausumaani ei rohjeta ottaa tosissaan. Vakuutan kuitenkin, että olin tosissani ja tarkoitan mitä kirjoitin. Olin ostanut tuon Stubbia puoltavan ajatukseni aamun Hesarista, mutta selväpäinen kommenttisi ampui sen alas.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^Puheenjohtajat sopivat keskinään merkittävät asiat hallituksessa. Uskon, että Vapaavuori paremmin em. ympyröissä ajaisia omia kantojani. Pelkään, että Stubbido ei jaksaisi kiinnostua verotuksen kaltaisista pikkuasioista.
Jaksaisi, osaisi tai pärjäisi neuvotteluissa. Ainakin Vapaavuori on näemmä valinnut tämän tulokulmakseen, eli koettaa rahastaa kaiken saatavilla olevan ns. kovan jätkän maineestaan: viikonloppuna törmäsi ihan vahingossakin ainakin kolmeen-neljään haastatteluntynkään, joissa Vapaavuori kommentoi Rinteen valintaa nimenomaan sanomalla, että demarit sitten valitsivat kokeneen, kovan ja monissa liemissä keitetyn neuvottelijan puheenjohtajakseen. Kuulijalle vedettäväksi jätetty implikoitu johtopäätös tietysti on, että Rinne söisi Stubbin tai Risikon aamiaiseksi, vain Vapaavuori pystyy pistämään kovan kovaa vastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Kuulijalle vedettäväksi jätetty implikoitu johtopäätös tietysti on, että Rinne söisi Stubbin tai Risikon aamiaiseksi, vain Vapaavuori pystyy pistämään kovan kovaa vastaan.
Jåå.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Olin ostanut tuon Stubbia puoltavan ajatukseni aamun Hesarista, mutta selväpäinen kommenttisi ampui sen alas.
Sä kuitenkin unohdit, ettei Stubbia missään nimessä voi valita, koska kaikin mahdollisin tavoin pitää varmistaa ko. hammasrivistön katoaminen brysselin saleihin kitinän suosikkitytön eduskuntapaikan tieltä, joten moista on ihan turha alkaa ehdottelemaan täällä edes siinä teoreettisessa tilanteessa, että hän järkisyillä sattuisi olemaan paras vaihtoehto tarjolla olevista pj:n paikalle.

Niin pahalta kuin helsingin kokoomuksen edustajan kannattaminen tuntuu, niin kyllä nyt on vaan paras, että valitaan se Vapaavuori suosiolla tilapäiseksi puheenjohtajaksi sopivampien vaihtoehtojen puuttuessa. Siitäkin huolimatta, että Helsinkiläiset joutunevat siitä hyvästä ostamaan guggenheimin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti: Kuulijalle vedettäväksi jätetty implikoitu johtopäätös tietysti on, että Rinne söisi Stubbin tai Risikon aamiaiseksi, vain Vapaavuori pystyy pistämään kovan kovaa vastaan.
Jeh. Ja kokkarimentaliteettiin sopii se, että ainoa strategia voittoon on laittaa kovaa kovaa vastaan... mikä sinänsä on aika Tom of Finland-meininkiä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On tässä yksi positiivinen puoli. Keskustavasemmistolaisen ja keskustaoikeistolaisen sosiaalikokoomuskratian aika on ohi, politiikka on palaamassa politiikkaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

huima kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Kuulijalle vedettäväksi jätetty implikoitu johtopäätös tietysti on, että Rinne söisi Stubbin tai Risikon aamiaiseksi, vain Vapaavuori pystyy pistämään kovan kovaa vastaan.
Jeh. Ja kokkarimentaliteettiin sopii se, että ainoa strategia voittoon on laittaa kovaa kovaa vastaan... mikä sinänsä on aika Tom of Finland-meininkiä.
Eli ajattelet, että joku pehmoilija saisi Rinteen heltymään? Laittomien lakkojen viiden tähden kenraali ei ymmärrä kuin voimaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja huima »

James Potkukelkka kirjoitti:Eli ajattelet, että joku pehmoilija saisi Rinteen heltymään? Laittomien lakkojen viiden tähden kenraali ei ymmärrä kuin voimaa.
Ei vaan että on erilaisia voimia ja erilaisia tapoja käyttää sitä.

https://www.youtube.com/watch?v=5l3areu-Jx0

Perinteinen asemasota ja poterot on vain yksi peli pelikirjassa.

Ja jos oletetaan, että se tietty peli on jonkun toisen vahvuus ja ominta kenttää - niin onko se paras strategia matsata nimenomaan sillä kentällä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Puro solisee :D

Kaunis ajatus huima, mutta valitettavasti toteuttamiskelvoton!

Kuten jo moneen kertaan on todettu, demareilla on nyt äärettömän heikko käsi ja bluffaus ei onnistu, koska kaikki tietävät demarien kortit. Eli nyt kannattaa käyttää sitä hyväksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Niinhän sitä korruptoitunut pääoman edustaja luulee.

Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

huima kirjoitti:korruptoitunut pääoman edustaja
Imartelemalla et pääse mihinkään!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On kyllä totta, että Rinteellä on poliittinen ydinase, eli yleislakkonappula salkussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061 ... 7_uu.shtml

Stubbido on kyllä kamppanjassa profiloitunut oikeistolaisemmaksi kuin minkä kuvan olen aiemmin saanut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Stubbido on kyllä kamppanjassa profiloitunut oikeistolaisemmaksi kuin minkä kuvan olen aiemmin saanut.
Joo. Stubb on ilmeisesti lukenut lehdestä, että kokoomuksen ydinkannattajakunta ja jäsenistö on perinteisesti puolueen johtoa paljon oikeammalla, koska haaliakseen lisää kannatusta johto joutuu aina siirtymään kohti keskustaa. Ja nyt äänestää vain ydinjäsenistö. Vapaavuori on taas näemmä lisännyt kampanjaansa tämän kova jätkä vastineeksi Rinteelle -teeman rinnalle uuden tulokulman, jossa korostaa realistista tilannekuvaa poliittisesta kentästä ja siihen perustuvia realistisia ja saavutettavia päämääriä. Ilmeisesti sanoakseen, että hän on poliittisen pelin kokenut kettu, kun taas Stubb on edelleen vähän ulkopuolinen hösääjä joka epärealistisilla tavoitteillaan marginalisoisi kokoomusta. Risikon pääteema tuntuu edelleen lähinnä olevan, että hän ei ole pääkaupunkiseutulainen. Toisaalta, nimenomaan kokoomuksessa hän ei kyllä pääse mihinkään siitä, ettei myöskään ole mies. Veikkaan, että Vapaavuori valitaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Veikkaan, että Vapaavuori valitaan.
Jep. Risikon valinta olisi iso yllätys. Mielestäni hän on lähinnä kiintiöehdokas. Vielä parempi olisi mamu-pohjalainen-nais-lesbo-kasvissyöjä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Vesper »

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Irvistelevä pelle lienee parempi vaihtoehto kuin rikollinen tai harmaa hiirulainen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stubb olisi kyllä siinä mielessä mielenkiintoinen, että hallituksessa vastakkain olisivat äijäenergia vs taskuliinojen keräilijä. Kuten ennenkin olen sanonut, olen vain huolissani siitä, kuinka paljon Stubbia jaksaa kiinnostaa kotimaan politiikka. Mutta nythän hän näyttää kokeneen oikeistolaisen herätyksen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja elco »

En mitenkään usko oikeistolaistumisen olevan uhka kokoomukselle. Se olisi melkoinen mahdollisuus paitsi puolueelle niin Suomelle. On nähty, mitä siitä seuraa kun kaikki ovat viherdemareita: ei mitään paitsi velkaa ja kurjuutta. Merkittävin ominaisuus seuraavalle pääministeille olisi kivet.

Stubb on ollut pettymys viime vuodet, mutta jotenkin tässä on vähän sellainen hukkuvan miehen toive, että ehkä tämä jätkä sittenkin pystyisi tuomaan muutosta nykytilaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi pääministeri

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/Ratkaisevatko+ ... 2375853895

Tässä uutisisessa on jotain perverssillä tavalla hauskaa :)

Espanjassa golffaavat eläkeläiset valitsevat Suomen pääministerin!

En ole kyllä välttämättä samaa mieltä siitä, että Stubb voittaisi vaalit Vapaavuorta paremmin.

Tervohan sanoi, että suomalaiset haluavat pääministerin, joka näyttää huolestuneelta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin