Hoitotestamentti

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hoitotestamentti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^ Hienoa. Tosin vieläkään järkeeni ei käy, miksi ihmisellä tulee olla oikeus kieltää elintensä postuumi käyttö.
Irrationaalista tai ei, kannatan sitä että itsemääräämisoikeus sen paremmin omaan omaisuuteen kuin raatoonkaan ei lopu kuolemaan. Muunlainen yhteiskunta kuulostaa totalitaariselta. Yhteishyvän ikeessä olet syntyvä veroja maksamaan ja kuoltuasi raatosikin on yhteistä omaisuutta. Ei kiitos.
Ei tämä asia ole ollenkaan noin vaikea kuin kuvittelette. Riittää, että kysymyksen asettelua vaihdetaan
Sä otat kantaa eri asiaan. Urpsu on periaatteesta irrationaalista kieltomahdollisuutta vastaan. Mä taas olen periaatteesta absoluuttista pakkoa vastaan. Se on selvä että aika harva viitsii nähdä vaivaa kieltääkseen elinluovutuksensa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Hoitotestamentti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Yhtään mitään testamenttia rupee tekee. Itse asiassa taidan hoitaa ton pikku-ukon adoption kondikseen, niin saavat lailliset jälkeläiset keskenään päättää kumpi naulaa viimeisen naulan arkkuun. Tartteeko mun olla kaikesta vastuussa?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Hoitotestamentti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Ei tämä asia ole ollenkaan noin vaikea kuin kuvittelette. Riittää, että kysymyksen asettelua vaihdetaan
Sä otat kantaa eri asiaan. Urpsu on periaatteesta irrationaalista kieltomahdollisuutta vastaan. Mä taas olen periaatteesta absoluuttista pakkoa vastaan. Se on selvä että aika harva viitsii nähdä vaivaa kieltääkseen elinluovutuksensa.
Joo. Kuten Vagabondo edellisellä sivulla osoitti, juuri tuo vaihto laissa pari vuotta sitten tehtiin, pertin ja muiden foliohattujen kauhuksi. Ja hyvä niin.

Enkä mä aja absoluuttista pakkoa, vaan mahdollisuutta ohittaa hätätilanteessa irrationaaliset toiveet. Tämän verran pakkoa SH:kin sallinee monissa muissa yhteyksissä, vaan ei tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hoitotestamentti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: Sä otat kantaa eri asiaan. Urpsu on periaatteesta irrationaalista kieltomahdollisuutta vastaan. Mä taas olen periaatteesta absoluuttista pakkoa vastaan. Se on selvä että aika harva viitsii nähdä vaivaa kieltääkseen elinluovutuksensa.
Joo, tulin keskittyneeksi asian käytännölliseen toteutukseen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hoitotestamentti

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Aika jänniä nuo testamentit. Kerran oli tapaus, jossa omaiset kantelivat, kun läheistä oli yritetty hoitaa, koska heidän mielestään hoitotestamentin mukaan näin ei olisi tullut tehdä. Läheisen olisi pitänyt antaa vain kärsiä nekroosissa oleva suoli sisässään. Yleensä mieletkin muuttuvat, kun on ns. tilanne päällä, onneksi tietoinen tyyppi voi vaihdella hoitohaluaan vaikka joka sekunti.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin