Kohti eduskuntavaaleja 2015

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Äänestän?

En.
3
18%
Kepua.
1
6%
Kokkareita.
4
24%
Demareita.
2
12%
Persuja.
1
6%
Vihreitä.
4
24%
Vassareita.
0
Ei ääniä
Ruotsalaisia.
0
Ei ääniä
Krisuja.
0
Ei ääniä
Jotain vielä hörhömpiä.
2
12%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Itse en ole vieläkään toipunut siitä likaisuuden ja häväistyksen tunteesta kun raapustin äänestyslipukkeeseen Esko Ahon numeron pressanvaaleissa noin 15 vuotta sitten. Olen äänestänyt kepua. Vähän sama kuin olisi ottanut ukkelilta poskeen ja/tai hanuriin - muttei välttämättä siinä järjestyksessä.

Toisaalta, kun katsoo miten tavattoman luokaton pressa Halonen oli niin teko on katsottava isänmaalliseksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ei kerta kepulaista tee, minkä huomaat varmasti, jos haet mitä tahansa kunnallisvirkaa kepulandiasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: Ihan sivuun aiheesta, mutta osakemarkkinoille tod. näk. on syntymässä kupla.
En ole ihan varma voiko tätä kutsua kuplaksi kun korot ovat nollassa ja rahan painaminen on aloitettu euroopassakin. Rahan painamista ei voi lopettaa ennen talouskasvua ja mihinkäs eu kasvaisi. Jos osakkeet ovat hyvä suoja rahan painamiselle, niin kurssit nousevat ihan syystä.

Asunnot raketoisivat myös, jos maa olisi oikeasti loppu ja tekijät töissä. Mutta kun maata piisaa ja eu:sta löytyy raksaäijiä, niin ei asuntoja oikein kannattele kuin kaavoituksen kankeus.

Ihan käsittämätön taloustilanne kaiken kaikkiaan. Sitähän isotkin pankkiirit manaavat, että talouden mekaniikka on politiikan takia ihan pimennossa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Ihan sivuun aiheesta, mutta osakemarkkinoille tod. näk. on syntymässä kupla.
En ole ihan varma voiko tätä kutsua kuplaksi kun korot ovat nollassa ja rahan painaminen on aloitettu euroopassakin. Rahan painamista ei voi lopettaa ennen talouskasvua ja mihinkäs eu kasvaisi. Jos osakkeet ovat hyvä suoja rahan painamiselle, niin kurssit nousevat ihan syystä.
Mutta jos osakkeiden hinta nousee niiden todellista arvoa (diskontanttu kassavirta) suuremmaksi, niin kuplahan se on. Eivät ne rahat ole silloin suojassa. Yhtä hyvin painokoneesta tuleva raha voi suuntautua vaikka tulppaanin sipuleihin http://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_mania

Mutta tosiaan lyhyellä (alle vuoden) tähtäimellä uskon kurssien nousevan, koska tällä hetkellä EKP:n markkinoille syytämä 1000 miljardia menee osakkeisiin. Oma horisonttini tälle sijoitukselle on periaatteessa liian lyhyt, koska parin-kolmen kuukauden tähtäimellä kurssit voivat mennä mihin vain. Mutta kuten sanoin, suojauduin laittamalla tiukat automaattiset stop lossit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos korot ovat nollassa ja aletaan puhua talletusmaksuista, niin sehän kasvattaa diskontattua nykyarvoa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viikonloppuna Hyysärissä nousi asiantuntijoiden kiistely siitä, pitääkö leikata vai elvyttää. Ainakin äänestystuloksessa Haaparanta häviää.

http://www.hs.fi/talous/a1426913818570? ... -artikkeli

http://www.hs.fi/talous/a1426994569174

http://www.hs.fi/talous/a1426993941941? ... -artikkeli
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haaparanta päätyi huru-ukkokerhoon viimeistään silloin, kun vakavalla naamalla esitti että puolustusvoimat on tarpeeton.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Haaparanta päätyi huru-ukkokerhoon viimeistään silloin, kun vakavalla naamalla esitti että puolustusvoimat on tarpeeton.
Joo, kyllähän Haaparanta välillä on vähän menneen maailman radikaali. Mutta muuten minusta tuo Sixten Korkmanin lyhyt arvio Haaparannan ohjelmasta on kovin tasapainoinen ja oikeansuuntaiselta kuulostava. Korkman painottaa säästöissä rakenteellisia uudistuksia eikä vanhojen rakenteiden säilyttämistä leikattuna ja myöntää tämän lisäksi, että Haaparannan pointti voi olla teoreettisesti aika hyvinkin perusteltu, mutta käytännön kokemus poliitikkojen halusta säästää hyvinä aikoina ei oikein anna mahdollisuutta johdonmukaiseen keynesiläisyyteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:käytännön kokemus poliitikkojen halusta säästää hyvinä aikoina ei oikein anna mahdollisuutta johdonmukaiseen keynesiläisyyteen.
Musta on kumma, että Haaparanta ei näe tässä asiassa lähelle. Hyvinä aikoina jaetaan eturyhmille lisää, huonoina otetaan velkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toisaalta Haaparannan taiteilijakuvaan istuu erinomaisen hyvin se, että olivat ajat hyviä tai huonoja, niin aina hän tuskailee kaikkien muiden kuin itsensä epä-älyllisyyttä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja elco »

^ urpiainen == Haaparanta!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yrittäjien vaalikone tarjosi Inka Hopsua.

Ranteet auki.

Tarjosi muuten pelkästään naisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Yrittäjien vaalikone tarjosi Inka Hopsua.
Ha! Mä luulen, että suurin osa koneista, tämä mukaanlukien, tarjoaa minulle nimenomaan tätä minulle kyllä aika tuntematonta Hopsua (tai Jyrki Kasvia :oops: ). Olet muuttumassa Urpiaiseksi! Oma, ilmeisesti taannoisesta maallemuutosta käynnistynyt orastava kepuherännäisyyteni näkyy nyt sitten kai siinä, että aivan Hopsun kannassa lähes tasaprosentilla ja kaukana kaikkien muiden edellä tässä koneessa oli Katariina Kemppainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Enpä taida jaksaa äänestää. Tuskinpa pakolaisten äänet edes kiinnostavat, kun on tehty niin vaikeaksi koko äänestäminen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kreitsu kirjoitti:Enpä taida jaksaa äänestää. Tuskinpa pakolaisten äänet edes kiinnostavat, kun on tehty niin vaikeaksi koko äänestäminen.
Kui se nyt niin vaikeata on? Olen äänestänyt Lontoossa lähetystössä monta kertaa, ja aina on ollut mukava lähteä keväiselle kävelylle Belgraviaan ja samalla poiketa äänestämässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

urpiainen kirjoitti: Kui se nyt niin vaikeata on? Olen äänestänyt Lontoossa lähetystössä monta kertaa, ja aina on ollut mukava lähteä keväiselle kävelylle Belgraviaan ja samalla poiketa äänestämässä.
En jaksa matkustaa paria tuntia tubessa sen takia. Jos ulkkisten äänet oikeasti kiinnostaisi, olisi käytössä myös kirjeäänestys. Mutta totta, minulle äänestäminen olisi kuitenkin helpompaa kuin vaikkapa jossain syrjemmässä asuvalle. Noita äänestyspaikkoja koko saarella kun ei ole järin monta. Eli monelta halukkaalta jää varmasti äänestämättä siksikin, kun se on lähes mahdotonta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^joo, onhan se noinkin, jos äänestysaktia ei saa yhdistettyä sellaiseen mukavan kiireettömään lauantaikävelyyn alueella. Ja tarkemmin ajatellen, en minäkään siellä ole montaa kertaa äänestänyt; varmaan korkeintaan kaksi, en nyt muista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Yrittäjien vaalikone kyllä vähän yllätti. Olen 96% samaa mieltä asioista kuin 22-v. kokkariopiskelija Daniel Sazonov. Saattoi toki tulla tuo tulos lähinnä sen takia, että vastasin kaikkiin kysymyksiin mustavalkoisesti (ääriasento aina käytössä), vain kahteen en ottanut kantaa ollenkaan. Toiseksi tuli RKP-tenava Patrik Gayer ja kolmantena oli Zysse. Lilja Tamminen oli sentään seitsemäntenä kokkarien ja RKP:läisten jälkeen, joten päätökseni äänestää henkilöä, joka on ottanut tehtäväkseen tökkiä tikulla kaikkea politiikassa mikä liikkuu tai on liikkumatta, ja kertoa sitten havaintonsa koko maailmalle, pitää edelleen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: ...kun HS tuputti Kyuu Eturauttia.
Mites muuten tämä Kyuu kun Muutos2011 2.nuijamies ja samaan aikaan pirates of the monkey islandin rivijäsen?

Vai olenko taas ymmärtänyt jotain väärin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylen vaalikoneen mukaan vähiten mätsäsi työkaverini Niemen Veijo (PS) :rofl:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:henkilöä, joka on ottanut tehtäväkseen tökkiä tikulla kaikkea politiikassa mikä liikkuu tai on liikkumatta, ja kertoa sitten havaintonsa koko maailmalle
http://liljat.fi/2015/03/harrastukseni- ... rahojanne/
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Karvaisen kädet hikoillen odotan tämän aukeamista: http://www.kristillinenvaalikone.fi/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ryhdyn ehdokkaaksi 2019.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://kirkas.info/artikkeli/tilastolli ... artta-2015

Vähän jäi epäselväksi, paljastaako tai eksplikoiko kartta merkitseviä eroja puolueiden välillä, vai onko pikemminkin kartta rakennettu siten, että näyttäviä eroja saadaan aikaiseksi. Tämä varmaan kulminoituu siihen, ettei kartan tekijä itsekään osaa sanoa, mikä erottelu tämä ylhäällä-alhaalla -erottelu on. Ainakaan se ei ole liberalismi-restriktivismi-jako siinä mielessä, että liberalismi olisi johdonmukaisesti sääntelyn vastaisuutta: ilmeisesti "liberaaliin" laitaan vetävät esimerkiksi voimakkaampi ympäristönsuojelullinen normisto ja pakkoruotsi. Toisaalta se ei ole myöskään konservativismi-radikalismi-jako, koska "radikaaliin" laitaan vievistä sääntelyistä osa on vanhaa säilyttäviä ja osa uudistuksia. Osin mukana on kai jonkinlainen globaali-kansallinen-jakokin kehitysapukantoineen kaikkineen. Tuntuu siltä, että jako on rakennettu vaihetelevin kriteerein siten, että on tarkoitushakuisesti varmistettu jyrkkä vastakkainasettelu toisaalta persujen ja toisaalta viherruotsalaisten välillä.

Ei sillä, että tämä olisi välttämättä huono strategia: esimerkiksi minulle on kaikenlaisissa vaalikoneissa aika helppo ottaa jyrkästi kantaa arvokysymyksiin siten, että sijoitun sinne viherruotsalaiseen äärilaitaan, mutta perinteisessä vasemmisto-oikeisto-erottelussa asia on paljon vaikeampaa ja asetun aika keskelle. Kartta auttaa löytämään itselleen sopivan puolueen, mutta ei analysoimaan omaa poliittista ajatteluaan syvemmin johdonmukaisten kategorioiden avulla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Perehtymättä karttaan vielä tarkemmin, niin onhan se outoa, jos PAKKOruotsin kannattaminen on liberaalia. Sama kuin HS:n vaalikoneen kanta (josta ollaan väännetty pitkään), jonka mukaan "Jos valtio tarjoaa kuntaani pakolaisia, kunnan TULEE ottaa heitä vastaan" väite olisi liberaali.

Jos karttaa viritelllään kovin tarkoituksen hakuisesti, se ei lopulta kerro oikein mitään. Sama lopputuloshan saataisiin, jos ehdokkaat järjestettäisiin puolueittan ja todettaisiin hämmästyttävästi, että eri puolueiden ehdokkaat ovat eri puolueissa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.03.2015 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin