Kohti eduskuntavaaleja 2015

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Äänestän?

En.
3
18%
Kepua.
1
6%
Kokkareita.
4
24%
Demareita.
2
12%
Persuja.
1
6%
Vihreitä.
4
24%
Vassareita.
0
Ei ääniä
Ruotsalaisia.
0
Ei ääniä
Krisuja.
0
Ei ääniä
Jotain vielä hörhömpiä.
2
12%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Pessimistisimpienkin arvioiden mukaan uraani riittää nykykäytöllä 80 vuodeksi. Tämä ilman mitään uusia löytöjä.
Tuo siis myös nykytekniikalla. Hyötöreaktorit luultavasti toteutuvat ennen fuusiota ja niillä uraani riittää jo älyttömän pitkäksi aikaa.
Joo. Itse asiassa mun käsittääkseni hyötyreaktoreita voidaan rakentaa jo nyt, jos halutaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aurinkovoima kait on jo saavuttanut grid parityn jossain Yhdysvaltojen osavaltioissa. Kun kennojen hinnat edelleen putoavat, se parantaaa edelleen tilannetta. Siitä ei toki ole perusvoimaksi. Kuumassa ilmastossa aurinkovoima on siitä kätevää, että maksimaalinen energian tarve (ilmastointi) ja aurinkoenergian saatavuus tapahtuvat samaan aikaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Ostaako homie muuten kalliimpaa ekosähköä?
En.
Siinähän se energiapolitiikka sitten oli. Jos maailman rikkaimpaan viidennekseen kuuluva homie ei osta ekosähköä, niin eihän ekosähköllä vo olla mitään merkitystä globaalissa mittakaavassa. Halpa ydinenergia sen sijaan kelpaisi tämän maailman homieille ja homereille.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Eikös Mikko Alatalo ole sieltä päin?
On joo, "kansan mies" muistaakseni kehuu mainoksissaan. Joskus olin poikansa Jarnon kanssa samassa uimakoulussa. Ei jatkoon!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Itse asiassa mun käsittääkseni hyötyreaktoreita voidaan rakentaa jo nyt, jos halutaan.
Sanotaan näin, että kaupallista sovellutusta ei ole. Poliittisesti voidaan sitten tehdä mitä lystää, mutta mieluummin näkisin markkinoiden hoitavan homman.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Aurinkovoima kait on jo saavuttanut grid parityn jossain Yhdysvaltojen osavaltioissa. Kun kennojen hinnat edelleen putoavat, se parantaaa edelleen tilannetta. Siitä ei toki ole perusvoimaksi. Kuumassa ilmastossa aurinkovoima on siitä kätevää, että maksimaalinen energian tarve (ilmastointi) ja aurinkoenergian saatavuus tapahtuvat samaan aikaan.
Suomen oloissa menee vähän toisin päin. Silloin kun pakastaa eniten, paistaa ja tuulee vähiten. Aika iso saisi olla paneelin hyötysuhde, että sillä edes akkureservillä saa täällä mitään aikaan ilman säätövoimaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Aurinkovoima kait on jo saavuttanut grid parityn jossain Yhdysvaltojen osavaltioissa. Kun kennojen hinnat edelleen putoavat, se parantaaa edelleen tilannetta. Siitä ei toki ole perusvoimaksi. Kuumassa ilmastossa aurinkovoima on siitä kätevää, että maksimaalinen energian tarve (ilmastointi) ja aurinkoenergian saatavuus tapahtuvat samaan aikaan.
Suomen oloissa menee vähän toisin päin. Silloin kun pakastaa eniten, paistaa ja tuulee vähiten. Aika iso saisi olla paneelin hyötysuhde, että sillä edes akkureservillä saa täällä mitään aikaan ilman säätövoimaa.
Joo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Vihreilyhörhöillä on pitkä historia kaiken sellaisen tieteellisen tiedon tai faktojen tyrmäämisessä, joka ei sovi Aatteeseen.
Energia-ala on toki ongelmallinen, mutta omia suosikkiesimerkkejäni tästä on tämä monen vihreän ehdokkaan lähes pääteemakseen nostama geenimanipuloidun ruoan vastustaminen. Sille ei liene oikein mitään muuta syytä kuin tiedonpuutteen yhdistyminen hörhöromanttiseen ideologiaan.
Saakohan minun suosikkini potkut vihreistä vaalien jälkeen:
http://liljat.fi/2015/04/kantani-geenim ... ravintoon/
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja elco »

Ydinvoiman puolesta puhuu sekin, että viherpeeloilu rajoittaa ydinvoiman lisärakentamista länsimaissa, joten uraanin saatavuus/hinta tuskin lähtee lapasesta uuden ydinvoimalan elinaikana.

On minusta täysin käsittämätöntä, ettei Suomessa saisi tuottaa energiaa myytäväksi. Pitäisi vaan antaa rakentaa, jos vaan jollain rahkeet riittävät.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Vihreilyhörhöillä on pitkä historia kaiken sellaisen tieteellisen tiedon tai faktojen tyrmäämisessä, joka ei sovi Aatteeseen.
Energia-ala on toki ongelmallinen, mutta omia suosikkiesimerkkejäni tästä on tämä monen vihreän ehdokkaan lähes pääteemakseen nostama geenimanipuloidun ruoan vastustaminen. Sille ei liene oikein mitään muuta syytä kuin tiedonpuutteen yhdistyminen hörhöromanttiseen ideologiaan.
Saakohan minun suosikkini potkut vihreistä vaalien jälkeen:
http://liljat.fi/2015/04/kantani-geenim ... ravintoon/
No, vihreät, kuten muutkin puolueet, on aika moniääninen yhteisö, ja vähän joka asialle löytyy joka puolueesta kannatusta yksilötasolla. Mutta kyllähän näitä asioita kannatetaan vihreiden sisällä laajemminkin, muuallakin kuin Soininvaaran otsan sisällä tai yksittäisten hörhöjen blogeissa. Esimerkiksi yksi lähimpänä omaa ajatteluani olevia poliittisia ryhmittymiä (kun Suomessa ei kaikkien suureksi hämmästykseksi ja tyrmistykseksi ole Urpiaispuoluetta), Tieteen ja teknologian vihreät (tässä puljussa tosin kai tuo sinunki suosikkisi on mukana) vaatii periaateohjelmassaan teknologianeutraalia suhtautumista elintarviketuotannon hyötyjen ja haittojen arviointiin. Siis esimerkiksi tehotuotanto, lannoitus tai geenimanipulointi ei heidän ohjelmansa mukaan itsessään vielä ole argumentti mihinkään suuntaan. Energiapuolella he ovat varovaisempia ja vastustavat vain nykytekniikkaan perustuvan ydinvoiman lisärakentamista. Hämäräksi, epäilemättä tarkoituksella, jää se, mitä nykytekniikka on. Sitä, mitä nyt osattaisiin rakentaa vai Loviisa 1-2 ja Olkiluoto 1-2. Vaalilehdessään porukka menee pidemmälle ja kannattaa suoraan geenimuunneltua ruokaa ja tulkitsee, että seuraavan sukupolven ydintekniikka on nyt saatavilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja elco »

Sipilä tukee 100% uusiutuviin perustuvaa energiantuotantokampanjaa.

Onhan se hienoa, että on visioita, mutta tuo visio on kyllä sellainen, johon ainoastaan harhaisimpien vihreiden luulisi sortuvan. UKK-osiossa kirkuu keinoina "kysynnän vähentäminen" ja "kysynnän jousto" eli talvella pannaan sitten tehtaat kiinni kun ei tuule eikä paista.

Siinä mielessä tuolla ei taida olla väliä, koska konkurssihan tässä tulee joka tapauksessa ja köyhässä deindustrialisoituneessa uuskehitysmaassa tulee olemaan talvella kylmä ja nälkä. Tietty olisi kiva, jos nämä kampanjat eivät kovasti ottaisi tulta niin olisi edes jotain toivoa, että konkurssista noustaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sinänsä ymmärrettävää, että tuohan on uusi keino syytää muiden rahaa kepulaisille. Eihän se viljelijä niitä risuja sieltä metsästä ilman tukia lähde hakemaan. Pelloilla on lisäksi tilaa energiapajulle ja tuulimyllyille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^Sinänsä ymmärrettävää, että tuohan on uusi keino syytää muiden rahaa kepulaisille. Eihän se viljelijä niitä risuja sieltä metsästä ilman tukia lähde hakemaan. Pelloilla on lisäksi tilaa energiapajulle ja tuulimyllyille.
Turve- ja risupaketti, miten yllättävää.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Odotan milloin kepulit ehdottavat biopaskalaitoksia kaupunkien liepeille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kysynnän joustosta; siinähän se Suomen kilpailukyky kasvaa kohisten, kun sellu- ja paperitehtaita ja metallisulattamoja ajetaan aina alas, kun ei satu tuulemaan tai on kovempi pakkanen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Taisin kohdata ehdokkaani :cheer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ekaa kertaa ei kiinnosta nämä hommat ollenkaan. En jaksa valita ehdokasta, saati edes puoluetta, josko vaihtoon menisi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joku ekoterroristi onkos barentsin lastentarhan opettaja ehdolla?
Ainakin kiipijän kykyjä osoitti porauslautan kyljessä?
Pyyhin Netikettiin..
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Toi Sipilän kannanotto on kepulaista puhetta eli paskasellaista. Kepulaisessa retoriikassa uusiutuviin lasketaan mukaan myös ydinvoima sekä turve ("hitaasti uusiutuva"!!). Toki jujuna on saada maajusseille melekästä ts. valtion tukemaa hommaa, tämähän on Sipilän ainakin toistaiseksi "vahvin" keino vähentää työttömyyttä. Sama, joskin luultavasti halvempi ja ekologisempi lopputulos saavutettaisiin rakentamalla lisäydinvoimaa ja maksamalla työttömille kuoppien kaivamisesta ja täyttämisestä vuoropäivin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Dan Koivulaakso on menossa rasismikortilla eduskuntaan. Kuulin äsken radiomainoksen "Rasismi ei ratkaise työttömyyttä". Mitä vittua se nyt sitten tarkoittaakaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Soini keskittyy vaalien alla taas räksyttämään yrittäen nostaa omaa profiiliansa muita painamalla. Eihän tässä mitään uutta ole, mutta miten äänestäjät ja varsinkin oma puolueväki jaksaa tätä samaa pelleilyä? Vaikka en Keskustasta puolueena pidäkään, tekee Soini kyllä palveluksen Sipilän joukoille, sen verran fiksummin Sipilä mediapelin hoitaa tässä suhteessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti:Dan Koivulaakso on menossa rasismikortilla eduskuntaan. Kuulin äsken radiomainoksen "Rasismi ei ratkaise työttömyyttä". Mitä vittua se nyt sitten tarkoittaakaan.

Noh. Mutta lienee kuitenkin totta.

Kilpaileva ehdotus seuraavaksi Koivulaakson vaalimainokseksi; "Jäätelömyynnistä ei ole hyötyä tulipalon sammuttamisessa".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Dan Koivulaakso on menossa rasismikortilla eduskuntaan. Kuulin äsken radiomainoksen "Rasismi ei ratkaise työttömyyttä". Mitä vittua se nyt sitten tarkoittaakaan.

Noh. Mutta lienee kuitenkin totta.

Kilpaileva ehdotus seuraavaksi Koivulaakson vaalimainokseksi; "Jäätelömyynnistä ei ole hyötyä tulipalon sammuttamisessa".
Tai, Sibeliuksen vaikutus suomalaiseen suklaateollisuuteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ketä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Ketä?
Ei nyt tule mieleen. Puolueesta tulee jostakin syystä mieleen kolmosolut vähän useammastakin näkökulmasta. :)

Asiasta toiseen, roskiksessa näkyi mainos jossa oli ehdokkaana joku "toteuttaja". Priceless. :)

Kun olet jo tunnustanut äänestäneesi kepulaista niin ei sulla ole enää mitään hävittävää :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin