Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Eläkeläiset marisevat aina, mutta eivätkö sinne suurimmat leikkaukset toteuteta indeksijäädytysten ja vastaavien kautta? Tässä inflaatiotilanteessa olisi voitu käyttää järeämpiäkin keinoja.
Eläkeläisten asumistuki muutetaan yleiseksi asumistueksi, mutta en tiedä, mitä tämä oikeastaan tarkoittaa.

Edit:

"Kelasta saadun arvion mukaan eläkkeensaajan asumistuen muuttaminen yleiseksi asumistueksi säästäisi 123 milj. euroa (-480 eläkkeensaajan asumistuki, +349 yleinen asumistuki, +8 toimeentulotuki)."

Onhan se aika paljon, kun tuo 123 miljoonaa kohdistuu nimenomaan pienituloisiin eläkeläisiin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.05.2015 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Oli kyllä melkoista perustuslain halveksuntaa väittää, että laki, joka pakottaa virastaan eronneet työntekijät töihin ei vaatisi perustuslain säätämisjärjestystä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tehyn_ty%C ... sturvalaki

Eo. mielestäni selkeästi osoittaa, että Suomessa pitäisi olla riippumaton perustuslakituomioistuin.
Tämä on kyllä kaksipiippuinen juttu. Perustuslakituomioistuimet ovat yleensä niuholegalistisia kehitysjarruja, toisaalta tuo valiokuntahomma on selkeän poliittinen elin joka tekee poliittisia päätöksiä. Olen kuitenkin eri mieltä siitä, että tuo yksittäisenä päätöksenä olisi mitenkään erityistä perustuslain halveksuntaa. Perustuslaissa on useita ristiriitaisia oikeuksia ja velvoitteita, esim. valtiovallan velvoite turvata terveydenhuollon järjestäminen ja kansalaisten turvallisuus. Niuholegalisti voi poimia yhden oikeuden ja todeta, että tämä on tämän vastaista, ottamatta sen kummemmin kantaa vaarantaako se toisen oikeuden toteutumisen.

Kansallisen turvallisuuden vuoksi valtiovalta voi määrät nuoret miehet kuolemaan ase kädessä päivärahaa vastaan. En näe mitään syytä miksei se voisi kansalaisten terveyden turvaamiseksi pakottaa koulutettuja ja päteviä ihmisiä tekemään oman ammattialan palkkatyötä. Lakko-oikeden vastuuton käyttö voi ja pitää olla valtiovallan rajattavissa ilman tiettyä määräenemmistöä, erityisesti kun kyse on yhteiskunnalle kriittisistä osa-alueista. Jos tämmöisen esteenä olisi niuholegalistinen perustuslakituomioistuin, se vain johtaisi siihen että AKT:n kaltaiset avainryhmät voivat kiristää loputtomiin keinoilla jotka eivät ole missään suhteessa tavoitteisiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oli kyllä melkoista perustuslain halveksuntaa väittää, että laki, joka pakottaa virastaan eronneet työntekijät töihin ei vaatisi perustuslain säätämisjärjestystä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tehyn_ty%C ... sturvalaki

Eo. mielestäni selkeästi osoittaa, että Suomessa pitäisi olla riippumaton perustuslakituomioistuin.
Tämä on kyllä kaksipiippuinen juttu. Perustuslakituomioistuimet ovat yleensä niuholegalistisia kehitysjarruja, toisaalta tuo valiokuntahomma on selkeän poliittinen elin joka tekee poliittisia päätöksiä. Olen kuitenkin eri mieltä siitä, että tuo yksittäisenä päätöksenä olisi mitenkään erityistä perustuslain halveksuntaa. Perustuslaissa on useita ristiriitaisia oikeuksia ja velvoitteita, esim. valtiovallan velvoite turvata terveydenhuollon järjestäminen ja kansalaisten turvallisuus. Niuholegalisti voi poimia yhden oikeuden ja todeta, että tämä on tämän vastaista, ottamatta sen kummemmin kantaa vaarantaako se toisen oikeuden toteutumisen.

Kansallisen turvallisuuden vuoksi valtiovalta voi määrät nuoret miehet kuolemaan ase kädessä päivärahaa vastaan. En näe mitään syytä miksei se voisi kansalaisten terveyden turvaamiseksi pakottaa koulutettuja ja päteviä ihmisiä tekemään oman ammattialan palkkatyötä. Lakko-oikeden vastuuton käyttö voi ja pitää olla valtiovallan rajattavissa ilman tiettyä määräenemmistöä, erityisesti kun kyse on yhteiskunnalle kriittisistä osa-alueista. Jos tämmöisen esteenä olisi niuholegalistinen perustuslakituomioistuin, se vain johtaisi siihen että AKT:n kaltaiset avainryhmät voivat kiristää loputtomiin keinoilla jotka eivät ole missään suhteessa tavoitteisiin.
Mutta perustuslaki sanoo, että jokaisella suomalaisella on maanpuolustusvelvolllisuus. Jos perustuslaki ei näin sanoisi ja laki asevelvollisuudesta säädettäisiin nyt, toki se täytyisi säätää perustuslain säätämisjärjestyksessä, eikö niin?

Toki on kätevää, että hallitus voi halutessaan ohittaa perustuslain, jos sillä on eduskunnassa 101 paikkaa, mutta eikö peruslain idea nimenomaan ole, että se ei ole mahdollista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Toki on kätevää, että hallitus voi halutessaan ohittaa perustuslain, jos sillä on eduskunnassa 101 paikkaa, mutta eikö peruslain idea nimenomaan ole, että se ei ole mahdollista?
Sä et nyt lukenut mitä mä sanoin. Perustuslakikin on niinkuin se miten se tulkitaan. Oikeudet ja velvoitteet ovat ristikkäisiä, ei se ole ohittamista että niitä arvotetaan rinnakkain. Siellä sanotaan että jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Se on oikeuksien vahvimmasta päästä. Tämän oikeuden turvaamiseksi voidaan poiketa perustuslaista jopa asetuksella.

23 § Perusoikeudet poikkeusoloissa

Perusoikeuksista voidaan säätää lailla tai laissa erityisestä syystä säädetyn ja soveltamisalaltaan täsmällisesti rajatun valtuuden nojalla annettavalla valtioneuvoston asetuksella sellaisia tilapäisiä poikkeuksia, jotka ovat välttämättömiä Suomeen kohdistuvan aseellisen hyökkäyksen samoin kuin muiden kansakuntaa vakavasti uhkaavien, laissa säädettyjen poikkeusolojen aikana ja jotka ovat Suomen kansainvälisten ihmisoikeusvelvoitteiden mukaisia. Lailla on kuitenkin säädettävä tilapäisten poikkeusten perusteet.

On jokseenkin arvoasia, että asetetaanko elinkeinonvapauden rajoitettu rajoittaminen ihmisten turvallisuuden edelle. Perustuslakia lukemalla et voi päätyä ehdottomasti sanomaan, että onko ko. laki perustuslain vastainen vai mukainen. Ehdoton kantasi kuulostaa siltä mitä se on, eli maallikon käsitykseltä miten lakeja tulkitaan. Kun perustuslakituomioistuinta ei ole, kannanoton säätämisjärjestyksestä tekee eduskunta ja se on kanssasi eri mieltä. Pidän varsin todennäköisenä, että vaikka asiaa puitaisiin KKO:ssa, sekin voisi katsoa että laki on ihan asiallisesti voimassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo pykälä 23 sanoo

" laissa säädettyjen poikkeusolojen aikana". Onko työtaistelu laissa säädetty poikkeusolo?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

3 §

Poikkeusolojen määritelmä

Poikkeusoloja tämän lain mukaan ovat:

1) Suomeen kohdistuva aseellinen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettava hyökkäys ja sen välitön jälkitila;

2) Suomeen kohdistuva huomattava aseellisen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettavan hyökkäyksen uhka, jonka vaikutusten torjuminen vaatii tämän lain mukaisten toimivaltuuksien välitöntä käyttöön ottamista;

3) väestön toimeentuloon tai maan talouselämän perusteisiin kohdistuva erityisen vakava tapahtuma tai uhka, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti vaarantuvat;

4) erityisen vakava suuronnettomuus ja sen välitön jälkitila; sekä

5) vaikutuksiltaan erityisen vakavaa suuronnettomuutta vastaava hyvin laajalle levinnyt vaarallinen tartuntatauti.


Mun mielestäni Tehy työtaistelu ei ole mikään noista. Kohta 3 ei sovi, koska se ei uhannut väestön toimeentuloa tai maan talouselämää. AKT lakko kyllä sopii siihen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:3 §

Poikkeusolojen määritelmä

Poikkeusoloja tämän lain mukaan ovat:
Mä en tiedä mitä lakia sä nyt lainaat, ilmeisesti valmiuslakia, mutta ei perustuslaissa ole ennalta määrätty mikä on poikkeusolo. Se on jätetty kussakin poikkeuslaissa määriteltäväksi. Valmiuslaki on yksi sellainen. Oleellista on, että puuttuminen perusoikeuksiin on rajattu täsmällisesti ja tilapäistä. Potilasturvalain rajoitukset elinkeinovapauteen olivat hyvin kapeat.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:3 §

Poikkeusolojen määritelmä

Poikkeusoloja tämän lain mukaan ovat:
Mä en tiedä mitä lakia sä nyt lainaat, ilmeisesti valmiuslakia, mutta ei perustuslaissa ole ennalta määrätty mikä on poikkeusolo. Se on jätetty kussakin poikkeuslaissa määriteltäväksi. Valmiuslaki on yksi sellainen. Oleellista on, että puuttuminen perusoikeuksiin on rajattu täsmällisesti ja tilapäistä.
Ok. Toki minä olen maallikko ja sinä olet asiantuntija. Maallikkona tuntuu, että ihmisten laittaminen pakkotyöhön vaatisi perustuslain säätämisjärjestystä, mutta ilmeisesti siis ei. Uskon.

Maallikkona on toki varmasti yleinen virhe, että katsoo yhtä pykälää ja ei osaa suhteuttaa sitä lakiin kokonaisuutena ja vallitsevaan käytäntöön.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.05.2015 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:3 §

Poikkeusolojen määritelmä

Poikkeusoloja tämän lain mukaan ovat:
Mä en tiedä mitä lakia sä nyt lainaat, ilmeisesti valmiuslakia, mutta ei perustuslaissa ole ennalta määrätty mikä on poikkeusolo. Se on jätetty kussakin poikkeuslaissa määriteltäväksi. Valmiuslaki on yksi sellainen. Oleellista on, että puuttuminen perusoikeuksiin on rajattu täsmällisesti ja tilapäistä.
Ok. Toki minä olen maallikko ja sinä olet asiantuntija. Maallikkona tuntuu, että ihmisten laittaminen pakkotyöhön vaatisi perustuslain säätämisjärjestystä, mutta ilmeisesti siis ei. Uskon.

Maallikkona on toki varmasti yleinen virhe, että katsoo yhtä pykälää ja ei saa suhteuttaa sitä lakiin kokonaisuutena ja vallitsevaan käytäntöön.
Kun ei ole perutuslakituomioistuinta, oikeaa vastausta ei voi saada kuin KKO:sta tilanteessa jossa poikkeuslakia sovelletaan. KKO voi siinä tilanteessa ohittaa tavallisen lain vedoten ihmisoikeussopimuksiin tai perustuslakiin. Varmaksi emme siis saa tietää onko ko. laki voimassa vai ei, koska sitä ei ole testattu. Minä pidän todennäköisenä, että se on voimassa ihan asiallisena. Jonkinlainen todennäköisyys on sille, että näin ei ole. Tämmöistä epävarmuuden kanssa elämistä juridiikka on, loppuviimeksi oikeassa tai väärässä olo voi olla kiinni siitä onko tuomarilla ollut riitaa puolison kanssa edellisenä päivänä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Vaatimattomaan tyyliini totean, että tehty ratkaisu oli tappio Suomen ulkopolitiikalle. Samalla se oli kuitenkin voitto maamme näyttämötaiteelle. Nyt minulla on aikaa viimeistellä uuden historiallisen näytelmäni käsikirjoitus ja huolehtia siitä, että se esitetään heinäkuun lopulla Pohjanrannan kesäteatterissa."

:)


http://www.paavovayrynen.fi/2015/05/29/ ... taiteelle/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Ammatillisesti minuun taas osuu eniten korkeakoulupolitiikka. Siellä vähän puuhastellaan. Opintotuen tiukentaminen, vaikka sinänsä ihan järkevää, on väärä tapa muokata opintokulttuureja. Pikemminkin oppilaitoksille olisi pitänyt antaa mahdollisuus rakentaa lääketieteen ja farmasian ulkopuolellakin anglo-amerikkalaisen mallin mukaisia vuosikursseittain eteneviä ohjelmia sekä oikeus ottaa opinto-oikeus pois niiltä opiskelijoilta (tai "opiskelijoilta") jotka eivät vuosikurssinsa tahdissa pysy. Opintotuen kiristäminen ilman näitä isoja rakenteellisia uudistuksia voi pahimmassa tapauksessa tuottaa aivan päinvastaisia seurauksia kuin mitä ajetaan takaa. Sinänsä yliopistopolitiikkaan on kirjattu (varmaan kokoomuksen ansiosta) ihan kannatettavia linjauksia laadusta ja vaikuttavuudesta sekä kansainvälisesti kilpailukykyisistä yksiköistä, mutta saa nähdä mikä on kepu- ja persutulkinta näistä asioista.
...Kolmas lukukausi ei sekään välttämättä sovi kovin hyvin tutkimusperusteisen korkeimman opetuksen ideaan.
Oman opiskelukokemukseni perusteella nimenomaan opintotukikuukausien rajaaminen on se paras vaihtoehto rajoittaa yliopisto-opiskelua. Arvostan akateemista vapautta järjestellä opinnot omaan elämäntilanteeseen sopivasti. Säädellynpi systeemi olisi vaikeuttanut omaa opiskeluani huomattavasti. Käytännössä olisi joutunut lykkäämään ne kokonaisuudessaan urheilu-uran jälkeiseen aikaan. Nyt pystyin järjestämään tutkintoni, niin että 1,5v aktiivisen opiskelun jälkeen pystyin siirtymään työelämään. Toki opiskelijakorttiin ehti kertyä 13 vuoden tarrat ennen valmistumista, mutta en koe olleeni mahdoton kuorma yhteiskunnalle, kun minulla oli järkevää tekemistä, tein tenttimällä kaiken minkä pystyin, enkä käyttänyt kaikkia opintotukikuukausia.

Hieman sisällöstä riippuen kolmas lukukausi olisi helpottanut opintojen järjestämistä. En kuitenkaan usko, että olisi juurikaan nopeuttanut valmistumista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Kaiken kaikkiaan tämän uuden hallituksen ohjelma on mun mielestäni hyvä. Toivottavasti vain pojilla kantti kestää siinä vaiheessa, kun AKT laittaa satamat kiinni. Siinä vaiheessa nimittäin homma menee hyvin mielenkiintoiseksi.
Njoo, sanoisin ihan hyvä ennemmin kuin hyvä. Eihän se oikein tuota huonommin pitäisi voida mennä kun vasemmiston jarrukerhot ovat oppositiossa kirkumassa leikkauksia vastaan ja elvytystä. Tiedä sitten onko kyseessä ainoastaan Soinin vallanhalu ja/tai Sipilän kyvykkyys, mutta kyllä se vain niin taitaa olla, ettei virheillä, vasureilla ja demareilla ole paikkaa hallituksessa, kun eivät osaa mitään muuta kuin paiitenknaa jarrua.

Ongelma tässä on kuitenkin se, ettei vauhti riitä. PItää olla realisti ja ymmärtää, ettei parempaan vaan pystytä millään, mutta viiden vuoden kuluessa todennäköisesti iskee jonkinmoinen globaali systeemishokki, joka munaa tämän äärimaltillisen sopeutuskuvion. Kymmenen vuoden päästä maailma onkin sitten jo niin täysin toisennäköinen, että ollaan toivottomasti pudottu kelkasta. Eli kevyeen hölkkään tässä on lähdetty, mutta maailma ympärillä muuttuu niin nopeasti, että ulkopuolisen havinnoitsijan vinkkelistä tulee vaan pakkia.

Toivottavasti olen väärässä ja suotuisat suhdanteet jatkuvat ja viiden vuoden päästä nähtäisiin kevyt nousukausi Suomessakin ennen kun 2020-luvulla peli menee täysin uusiksi. Pitäisi olla optimisti, mutta kyllä se niin taitaa olla, että Suomen trendi on kurjistua köyhäksi Japaniksi.

Tavallaan keskusta, vasurit, demarit, vihreät & persut olisi ollut parempi hallituspohja: nopeutetun konkurssin kautta olisi ehkä päästy parempaan vauhtiin. Ehkä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuskin tulee systeemishokkia. Suomi ja länsi-eurooppa kuitenkin kituvat seuraavat 20v, joten tämän hallituksen leikkaukset ikäänkuin pyyhkiytyvät pois ja seuraava hallitus aloittaa kutakuinkin samasta tilanteesta. Japanin tie on suomen tie.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Veikkaan, että uuden työ- ja oikeusministerin seikkailuja saadaan seurata mielenkiinnolla seuraavat neljä vuotta. Uusia juonenkäänteitä varmasti pukkaa salkkareiden tapaan joka päivä, sen verran vauhdikkaasti hemmo on aloittanut. Oltuaan neljä päivää ministerinä ehtinyt jo kannattaa kuolemantuomiota Suomeen ja yritysten Kela-maksun palauttamista. :D

Viimeksi mainittu varsinkin oli käsittämätön temppu. Hallitusohjelman muste ei ole ehtinyt vielä kuivua, kun mies ehdottaa radikaalia muutosta.

En sitten tiedä, oliko Kela-maksu-ulostulo Soinin siunaama pyrkimys osoittaa sympatiaa työntekijäpuolelle. Jos oli, niin halpamainen temppu Soinilta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:En sitten tiedä, oliko Kela-maksu-ulostulo Soinin siunaama pyrkimys osoittaa sympatiaa työntekijäpuolelle. Jos oli, niin halpamainen temppu Soinilta.
Mä luulen, että ex-luottamusmiehellä ei vaan hoksotin pelaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/a1433041293208

Mielenkiintoiset ajat ovat tulossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Kyllä se näyttää siltä, että Soini pelaa härskiä peliä. Kuvittelisi, että puolueen puheenjohtajaa kiinnostaisi, kun ministeri esittää selkeästi hallitusohjelman vastaisia ehdotuksia.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... an/5148796
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ todennäköisempänä pidän sitä, että soini ei ymmärtänyt näkemäänsä. Nyt kun persujen roiskauksiin kiinnitetään huomiota, niin osa päätyy lehtiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kyllä Soini nyt ymmärtää, mitä Kela-maksu yrityksille tarkoittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, vaikka mä yleensä koetan jättää epäilyt salaliitoista ja piiloagendoista Pertsalle, niin vaikea tässä on olla olematta samoilla linjoilla toveri Jameksen kanssa. Persujen kaksi kantavaa teemaa tässä hallitustyön käynnistelyssä on ollut (a) Soinin oman henkilökohtaisen aseman rakentaminen puolueen aiemmista linjauksista ja ideoista vähät välittäen ja (b) jo etukäteen omaksuttu siilipuolustus sdp:n suuntaan. Tähän sopii aika hyvin tämä, että Soini antaa duunari-työministerinsä aloittaa heti ainakin mielikuvatasolla kädenojennukset demarileiriin palaamisvaarassa olevan duunariväen suuntaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja elco »

Breivikin ja Halla-ahon osuus on minulle vielä vähän epäselvä tässä salaliitossa.

Jos katsoo Arhinjuuren sooloiluja Kreikan kanssa, Hautalan puuttumista rikostutkintoihin ja Paateron Solidium-sotkuja niin kyllä nämä persuilut ovat vielä aika pientä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Breivikin ja Halla-ahon osuus on minulle vielä vähän epäselvä tässä salaliitossa.
Joo, just tätähän mä olen tässä uumoillutkin: kun persumielisten joukossa sä olet kuitenkin kognitiivista eliittiä, niin kohta varmaan hitaammatkin joukossanne alkavat kysymään, että miksi puolueen nousun takana olleiden teemojen ja uhoamisten osuudet ja vaikutukset hallitusohjelmassa ovat niin epäselviä tai olemattomia, ja miksi Soini välttelee kaikkia sellaisia vastuunkantopaikkoja, jossa niitä pystyisi ajamaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aikovatko Sipilä ja Soini estää tasa-arvoisen avioliittolain?

En nyt kyllä yhtään arvoistaisi jos näin kävisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/a1433307572204 ... -art-new-5

Saattaisi olla järkevää vähän antaa periksi. Voi olla, että näin on etukäteen suunniteltukin. Molempien osapuolien pitää saada jotain, jotta sopimus syntyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hallitus ja hallitusohjelma 2015

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/a1433307572204 ... -art-new-5

Saattaisi olla järkevää vähän antaa periksi. Voi olla, että näin on etukäteen suunniteltukin. Molempien osapuolien pitää saada jotain, jotta sopimus syntyy.
Klassikko. Uhkaa 200 miljoonalla, toteuta 100. Profit.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin