Alkoholitarjoilu pois ravintoloista

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Hebuli

Re: Alkoholitarjoilu pois ravintoloista

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Clay kirjoitti:Suurin osa suomalaisista henkirikoksista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Minä ainakin henkilökohtaisesti otan mieluummin vähän savua kuin puukon keuhkoon, jos pitää valita.
Luultavasti juuri tuon takia suomalaisissa ravintoloissa on ainakin nämä kaksi sääntöä:

- asiakkaat eivät saa tuoda mukanaan puukkoja tai muita teräaseita
- (liikaa?) päihtyneille ei saisi myydä enempää alkoholia, eikä yksi henkilö saisi kerralla ostaa montaa annosta alkoholia

Se ettei tuota jälkimmäistä sääntöä välttämättä kovin hyvin noudateta lienee eri juttu.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkoholitarjoilu pois ravintoloista

Viesti Kirjoittaja Clay »

Hebuli kirjoitti:
Clay kirjoitti:Suurin osa suomalaisista henkirikoksista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Minä ainakin henkilökohtaisesti otan mieluummin vähän savua kuin puukon keuhkoon, jos pitää valita.
Luultavasti juuri tuon takia suomalaisissa ravintoloissa on ainakin nämä kaksi sääntöä:

- asiakkaat eivät saa tuoda mukanaan puukkoja tai muita teräaseita
- (liikaa?) päihtyneille ei saisi myydä enempää alkoholia, eikä yksi henkilö saisi kerralla ostaa montaa annosta alkoholia

Se ettei tuota jälkimmäistä sääntöä välttämättä kovin hyvin noudateta lienee eri juttu.
Eihän ne väkivaltatapaukset siellä ravintolassa sisällä tapahdukaan, kun portsarit ohjaavat rähinöitsijät raikkaaseen ulkoilmaan heilumaan puukkoinensa. Jälkimmäistä ei noudateta ja miten ensimmäistä valvotaan?
Minulle ei ole koskaan tehty minkäänlaista tarkastusta piilotettujen teräaseiden varalta anniskelupuljun ovella. Teräasetta en ole toistaiseksi kantanut, mutta taskumatin olen monta kertaa salakuljettanut sisään, pihi kun olen.
Nyt penikseni on fantastinen!
Runkkis

Re: Alkoholitarjoilu pois ravintoloista

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Clay kirjoitti:Suurin osa suomalaisista h, mutta taskumatin olen monta kertaa salakuljettanut sisään, pihi kun olen.
Ja juntti...
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkoholitarjoilu pois ravintoloista

Viesti Kirjoittaja Clay »

Runkkis kirjoitti:
Clay kirjoitti:Suurin osa suomalaisista h, mutta taskumatin olen monta kertaa salakuljettanut sisään, pihi kun olen.
Ja juntti...
Ylläpito, eikös tällaiseen pitäisi puuttua? Ei kuulu asiakeskusteluihin.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Alkoholitarjoilu pois ravintoloista

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Mielenkiintonen aihe.

Oma mielipiteeni on että totaalikieltoa ei voi toteuttaa siksi ettei kukaan halua Suomesta poliisi valtiota, ja sitä kieltolain valvonta edellyttäisi. Lisäksi Länsimainen yhteiskunta perustuu valinnanvapaudelle, samoin kuin Suomalainen kulutusyhteiskuntakin. Sosialismikin on kuollut. Venäjällähän sitä valinnanvapautta yritettiin rajoittaa.

Alkoholin kieltäminen vain ravintoloissa ei sekään toimi, juuri siksi että ne järjestyshäiriöt lisääntyisivät laillisten kapakoiden ulkopuolella niin kotona, kaduilla kuin laittomissa kapakoissakin, joita varmasti syntyisi lisää, ja valtio menettäisi verotulonsa. Nuo mainitsemani totaalikiellon perustelut sopii tähänkin.

Lisäksi entistä useammasta tulisi rikollinen kun ihmiset alkaisivat hankkimaan viinansa keinolla millä hyvänsä, ja juhlimaan entistäkin omituisemmissa bailuissa, jonne ei lain koura yltäisi.

edelleenkin vapaaehtoinen savuttomuuden mainostaminen isojen kaupunkien muutamissa hyvin valtuissa baareissa saattaisi olla kyseisille baareille arvaamaton myyntivaltti. Jos siitä savuttomuudesta baareissa voisi tehdä mainoksilla muodikasta. Varmasti löytyy paljon ihmisiä jotka baarissa juopotellessaan haluaisivat tututustua muihin savuttomiin. Toki silti löytyy paljon niitäkin, jotka haluavat pitää sauhuttelevat ystävänsä lähellään.
Vastaa Viestiin