Mamut

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

'Suomalaistaustaisistakin' taitaa iso osa olla mamuja. Kikkailtu vain pois tilastoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos on syntynyt suomessa, on suomalainen!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 12.09.2023 17:23 Aina on selitys sille miksi yliedustettuja. Koskaan syy ei ole itse porukassa. :roll:
Kai sen voi noinkin nähdä. Oma ajatukseni oli vähän toiseen suuntaan, että aina on selitys sille, miksi tilastot ovat väärässä tai ainakin harhaanjohtavia ja aina syy ja vika on mamuissa, vaikka faktat näyttäisivät muuta.

Bluntlyn suoraviivainen virallisten tilastofaktojen kielto oman paremman tiedon varassa on vähän tylsä, onneksi sentään liittää siihen mausteeksi kevyen foliohattuvihjailun siitä, että joku peittelee mamujen rikoksia (kikkailee pois tilastoista). Sivustahuutajan on paljon viihdyttävämpi, kun kantaväestön rikollisuutta ei selitetä villeillä oletuksilla pois, vaan jollain mielikuvituksellisella mekanismilla saadaan sekin mamujen syyksi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Punaisten virheiden kieltäminen on mennyt jo psykoottiseksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2023 16:58 Jos vaikeassa asemassa oleminen aiheuttaa väkivaltaa, niin kai meillä on tutkittu suomalaisten sotalasten Ruotsissa harjoittamaa väkivaltaa. Kai sitä oli ihan vitusti?
No se ainakin tiedetään, että sotalapsilla on koko elämän ajalta enemmän mielenterveysongelmia, masennusta, persoonallisuuden häiriöitä ja päihdeongelmia. En osaa sanoa, onko tehty tilastoa väkivaltarikollisuudesta, mutta kyllähän tuossa ainakin riskitekijöitä on.

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uut ... at-jaljet/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2023 18:09 ^ Punaisten virheiden kieltäminen on mennyt jo psykoottiseksi.
Välillä vaikea seurata ajatuksenjuoksua. Tilanne on kai se, että meillä on virkavastuulla tehty virallinen tilastotieto jostain ilmiöstä. Sä esität Bluntlyn nojatuolitutkimusten perusteella, että virallinen tilasto ei ole ainoastaan virheellinen, vaan että virheen taustalla on tietoista todellisen asiaintilan peittelyä. Kun tälle salaliittoteorialle vähän naureskellaan, näet muissa psykoottisia piirteitä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Pitäis määritellä suomalaistaustainen. Mun kevyen tuntuman mukaan suurin osa nuorista jengiläisistä on Suomessa syntyneitä ja Suomen kansalaisia, koska muahan kiinnostaa vaan ne, jotka eivät ole. Siis työn puolesta. Että tulemme kaikki vanhenemaan näiden ongelmanuorten kanssa yhdessä, maasta poistettaviksi ei aikuistuttuaan yllä kuin kourallinen, jos senkään vertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lolita kirjoitti: 12.09.2023 19:41 Pitäis määritellä suomalaistaustainen. Mun kevyen tuntuman mukaan suurin osa nuorista jengiläisistä on Suomessa syntyneitä ja Suomen kansalaisia, koska muahan kiinnostaa vaan ne, jotka eivät ole. Siis työn puolesta. Että tulemme kaikki vanhenemaan näiden ongelmanuorten kanssa yhdessä, maasta poistettaviksi ei aikuistuttuaan yllä kuin kourallinen, jos senkään vertaa.
No noissa tilastokeskuksen tilastoissa määritelmä menee näin:
Suomalaistaustaisia ovat kaikki ne henkilöt, joilla vähintään toinen vanhemmista on syntynyt Suomessa. Ulkomaalaistaustaisia ovat ne henkilöt, joiden molemmat vanhemmat tai ainoa tiedossa oleva vanhempi on syntynyt ulkomailla. Mikäli henkilön molemmat vanhemmat ovat syntyneet ulkomailla, on taustamaa ensisijaisesti biologisen äidin syntymävaltio. Kaikilla suomalaistaustaisilla henkilöillä taustamaa on Suomi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No niin, joukossa on paljon nuoria joiden toinen vanhempi on suomalaistaustainen määritelmän mukaan, ja useilla myös ainakin toinen ulkomaalaistaustaisista vanhemmista on Suomen kansalainen.

Toi on kyllä mun mielestä jotenkin merkityksetöntä jargonia, mä näen ne nuoret suomalaisina, juurista viis, ja ratkaisu on varhaisessa puuttumisessa ja muussa tukitoimissa. Tympii toi ainainen suomalainen/ulkomaalainen kissanhännänveto ja keskittyminen epäolennaiseen. Nuorisorikollisuus ei ole mun mielestä maahanmuutto-ongelma.

Rikollinen toiminta onneksi vähenee, kun aivot kypsyvät, impulssikontrolli paranee ja ikää tulee lisää. Jos ei vähene, olen armoton mamuja kohtaan ja esittelen tapauksen esimiehelle karkotusasian vireillepanoa varten.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tilanne näyttää paremmalta kuin ennen. Mututuntumalla paremmin työllistyvää sakkia.
Suomeen tammi-elokuussa 2023 muuttaneet kansalaisuuden mukaan, Top 25

1. Ukraina 11644
2. Suomi 4921
3. Venäjä 2666
4. Filippiinit 2118
5. Intia 1814
6. Sri Lanka 1337
7. Kiina 1131
8. Entinen Serbia ja Montenegro 1049
9. Bangladesh 1023
10. Viro 856
11. Pakistan 660
12. Afganistan 651
13. Vietnam 650
14. Nepal 620
15. Turkki 538
16. Irak 537
17. Iran 489
18. Ruotsi 472
19. Uzbekistan 443
20. Thaimaa 441
21. Nigeria 436
22. Somalia 343
23. Latvia 320
24. Romania 293
25. Syyria 288
Maahanmuutto Suomeen kasvaa nyt ennätystahtiin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tykkään olla porsaanlihasta samaa mieltä, mutta tällainen käytös ei vetele. Tykillä avaruuteen.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Riittää, että korvaa kaikki aiheuttamansa kustannukset.

Olisi hyvä lanseerata jonkinlainen pakkotyömalli, jossa joutuisi korvaamaan työllä sellaiset summat, joita ei kykene maksamaan. Eli istuttaisi vaikka taimia metsään, kunnes korvaukset on kasassa. Jos homma ei suju, niin sitten ei lyhene korvaukset eikä työvelvoitekaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.12.2023 15:15Olisi hyvä lanseerata jonkinlainen pakkotyömalli, jossa joutuisi korvaamaan työllä sellaiset summat, joita ei kykene maksamaan. Eli istuttaisi vaikka taimia metsään, kunnes korvaukset on kasassa. Jos homma ei suju, niin sitten ei lyhene korvaukset eikä työvelvoitekaan.
Noissa matalan tuottavuuden pakkotöissä on se ongelma, että työn teettäminen ja valvominen maksaa enemmän kuin työ tuottaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 19.12.2023 23:11 Noissa matalan tuottavuuden pakkotöissä on se ongelma, että työn teettäminen ja valvominen maksaa enemmän kuin työ tuottaa.
Vankilakin maksaa. Silti sitä käytetään. En itse usko lorvijoiden vangitsemiseen. Parempi laittaa tuottamattomaan työhön.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Niba »

Peruaasiat kuntoon?
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Maahan muuttaa yhä enemmän väkeä Aasiasta. Hienoa! Tyttären kavereista useampi on aasialaistaustaisia kympin tyttöjä. Ovat integroituneet hienosti yhteiskuntaan. Sukupuoliroolit vähän vanhanaikaisia, mutta muuten kunnollisia ja ahkeria nuoria.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010192143.html
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.02.2024 12:46 Maahan muuttaa yhä enemmän väkeä Aasiasta.
Isä vainaa palkkas ohjelmistofirmaansa usein L positiivisia. Tylsiä sosiaalisesti mutta kovia tekemään töitä. Hekin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ratkaisu vauvakatoon: vaihdetaan valtionuskonnoksi lestadiolaisuua? Ratkeis ylen rahoitus ja alkoholin etämyynti samalla.
Vastaa Viestiin