Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä.

Äänestys päättyi 31.12.2016 19:52

Alle 30000
2
40%
30000 - 40000
0
Ei ääniä
40001 - 50000
0
Ei ääniä
50001 - 60000
0
Ei ääniä
60001 - 70000
0
Ei ääniä
70001 - 80000
1
20%
80001 - 90000
0
Ei ääniä
90001 - 100000
0
Ei ääniä
100001 - 150000
1
20%
Yli 150000
1
20%
 
Ääniä yhteensä: 5

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muualla kiristellä, meillä piikki auki.

Pistän oman arvaukseni 75000.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sen verran on munatonta touhu, että 100+K
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Uskooko vielä jokin, että nämä tapahtumat eivät ole orkesteroitu eventti jonkin asian aikaansaamiseksi? Joko hyvinvointivaltion tuhoaminen, euroopan painostaminen tai suorastaan tuhoaminen, muu mikä? Vaan, että "ne ovat hädänalaisia, autetaan vaan kaikkia".
Siis mikä se perttiväite tarkalleen ottaen on, joka jokaisen itseään kunnioittavan foliohatun nyt pitäisi uskoa? Että Kosovon 35 % työttömyysluvut ovat jonkun tahon (kenen?) tarkoituksellisesti näin korkealla pitämiä, jotta kosovolaiset lähtisivät etsimään, vaikka turvapaikkalainsäädäntöä väärinkin käyttäen, toimeentuloa ja elintasonnostomahdollisuuksia muualta. Ja tästä olisi seurauksena, täsmälleen tämän mysteeritahon suunnitelman mukaisesti, mitä?

Itse ketjun kysymykseen, niin just tänä aamuna mulla on sellainen tunne, että (a) Ruotsin ja Tanskan rajakontorolli, (b) kiristyvä eurooppalainen ja suomalainen lainsäädäntö ja, ennen kaikkea, (c) se, että Venäjä on nyt saanut herätettyä Suomen taas muistamaan, kenen hyväntahtoisuuden varassa se isänmaan onni ja autuus viimekädessä lepää, ja seuraavaksi on palkinnon vuoro kuuliaiselle pikku vasallivaltiolle, aiheuttavat yhdessä sen, että pakolaisaalto ei tavoita Suomea täällä ennakoidussa mittakaavassa vaan jäädään selvästi alle 50 000 saapujan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sen verran hullu maailma, etten pysty seisomaan minkään arvion takana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Veikkaan alle 30k.

Perustelut: Ruotsin läpi ei enää pääse entiseen tapaan.

Tänä vuonna kaikkiaan on tullut 1435.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.02.2016 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja elco »

^^^^ Sata päivässä on selvästi alle odotusten? Viime vuonna odotus oli 3500.

Veikkaan, että elintaso/raiskausturistit jostain uusista maista kekkaavat lähteä liikkeelle jossain vaiheessa vuotta nyt kun latu on auki. Arvaan 40k, jossa on tietty kertaluokka liikaa ja jota ei pitäisi päästää maahan ensinkään.
Viimeksi muokannut elco, 15.02.2016 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sen verran hullu maailma, etten pysty seisomaan minkään arvion takana.
Pystytkö seisomaan sen arvion takana, ettei turvapaikanhakijoissa ole terroristeja?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:^^^^ Sata päivässä on selvästi alle odotusten? Viime vuonna odotus oli 3500.
Viitasiko tämä minuun? Kirjoitin:
urpiainen kirjoitti:pakolaisaalto ei tavoita Suomea täällä ennakoidussa mittakaavassa vaan jäädään selvästi alle 50 000 saapujan.
Ennen viestiäni täällä oli ennakoitu mittakaavaksi 75 000 - 200 000. En just nyt usko tähän lainkaan, ja oma "selvästi alle 50 000" on sekin vähän ajattelematon: menen Daven kelkkaan ja pallotan alle 30 000.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:^ että joku taho rahoittaa, houkuttelee ja mahdollistaa tätä kaikin tavoin. Hakien itselleen tai viiteryhmälleen maksimaalista hyötyä.
Ok. Vähän epämääräistä, mutta kyllä tuokin riittää siihen, että ainakin minä olen joku, joka ei usko perttiteoriaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Pystytkö seisomaan sen arvion takana, ettei turvapaikanhakijoissa ole terroristeja?
Miksi sinä minulta tätä kysyt?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eikö kantasi ole, että turvapaikanhakija ei ole terroristi?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:^ Eikö kantasi ole, että turvapaikanhakija ei ole terroristi?
Mitä sä selität?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Tuo terroristi ei hae turvapaikkaa meiltä on usein kuultu lause. Ihan asiantuntijaksi itseään kehuvat sitä toistavat. Koko pihvi on oikeastaan siinä, ettei haekaan, eikä sillä edes ole relevanssia, vaan pihvi seisoo siinä, miten tämä hyvin altis jengi täällä radikalisoituu ja sikiää.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Tuo terroristi ei hae turvapaikkaa meiltä on usein kuultu lause. Ihan asiantuntijaksi itseään kehuvat sitä toistavat. Koko pihvi on oikeastaan siinä, ettei haekaan, eikä sillä edes ole relevanssia, vaan pihvi seisoo siinä, miten tämä hyvin altis jengi täällä radikalisoituu ja sikiää.
En muista tarkalleen viestini kontekstia tai muuta keskustelua, mutta tuo kirjoittamani on edelleen ajatukseni eli suuri linja. En tietenkään sano, ettei yhtään terroristia koskaan tänne hae tai pääse. Ylipäätään terroristin määritelmä on tässä hyvin vaikeaselkoinen, koska emme voi jokaisen kohdalla tietää taustoista kuin osin. Ongelman luonne ei ole tämä, vaan se, että täällä olevat radikalisoituvat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Tänä vuonna kaikkiaan on tullut 1435.
No nyt on ollut apuna herra pakkanen, mutta kunhan tulee kesä ja hameet lyhenee niin eiköhän ralli ole taas uusissa lukemissa.

Tosin tänä vuonna ei taida Afrikan mantereen hyöky alkaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pakoloisia tulee jotain alle 150 miljoonaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Veikkaus vuoden 2016 pakolaisten/turvapaikanhakijoiden määrästä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Näin retrospektiivisesti tämä on kyllä aika nolostuttava ketju. Vasta Daven heräteltyä tosiasioihin ymmärsin, että järkevästi odotettavissa oleva määrä on tietysti paljon alle Bluntlyn skaalan alarajan. Eniten minulla oli epäluottamusta Venäjän haluun auttaa Suomen poliittista johtoa tässä asiassa, ja se ehkä piti minua harhan vallassa niinkin kauan.

Joka tapauksessa, oikea luku linee nyt sitten vajaat 5700 turvapaikanhakijaa, vajaa 1000 pakolaista ja korkeintaan pari tuhatta Euroopan sisäistä turvapaikanhakijasiirtoa. Viimeisestä luvusta ei viime aikoina oikein ole uutisoitu (ainakaan minun silmääni osuvasti), eli se voi olla pielessä. Mutta silti voinee varmuudella todeta, että vaikka kyseessä on toki suomalaisittain aika korkea luku, niin Kitinäraadista ainoana kunnolla kiinni todellisuudessa oli Dave, muut olivat enempi vähempi persujen lietsonnan aivopesemiä heikkomieliä, joille virtuaalimaailma on osin todempi kuin oikea todellisuus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin