Kuntavaalit 2017

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

Itseinhoa pukkaa kun joutuu äänestämään vihreitä vastaan kokoomusta. Kun vaalikoneet aukeavat niin pitää yrittää identifioida joku Wille Rydmanin ärhäkkäämpi, oikeistolaisempi ja natsimpi klooni, joka ajaa V8:lla, kannattaa regressiivistä tuloveroa, kaihoaa keskitysleirejä ja uskoo itsenäiseen ydinaseeseen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täytyy vaalikoneella etsiä joku kuntaveron nostoa vastustava kokkari. Helsinkiläisten puolesta toivon, että Vihreät eivät nouse suurimmaksi puolueeksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jotenkin nyt ei vaalit kiinnosta yhtään. Harmi, kun en edes muista ketä äänestin viimeksi. Joutuu varmaan vaalikoneella arpomaan ehdokkaan oikeasta puolueesta :krooh:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mullakin on kyllä kiinnostus näihin kuntavaaleihin hyvin alhaalla. En myöskään muista, ketä äänestin :oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt tällä kertaa koittaisi päästä tapahtumapaikalle. Pitäisi kai luntata missä äänestyspaikkani on.

Liberaaleja äädestän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä kyllä muistan, ketä äänestin edellisissä kuntavaaleissa. Mutta se ei nyt auta, kun äänestin viimeksi helsinkiläisenä ja nyt espoolaisena.

Vähän hankalaa, kun Espoon kunnallispolitiikka, vaikka koskeekin itseäni, ei oikein sytytä. Espoo kun on tällainen tylsä kehyskunta, kaikki mielenkiintoinen kehitys tapahtuu Helsingissä.

Alustavasti mun hitaasti hahmottuvat äänestysprioriteettini uusespoolaisena ovat varmaan:
- Metron myötä (siis ehkä joskus 2030-luvulla) mä olen tyytyväinen joukkoliikenneyhteyksiin, tällä saralla ei ole ihmeempää tehtävää.
- Metroasemien lähelle voitaisiin kaavoittaa lisää asutusta, että saadaan palvelujakin. Tätäkin kai tehdään ihan ok. Mitään kovin suurta urbaania sykettä ei tarvitse kuitenkaan tavoitella, koska koko kaupunki on puhtaasti Helsingin tekohengittämä nukkumalähiö.
- T3-alueen, ja laajemmin koko Koivu-Mankkaan tien itäpuolisen (ja Turun motarin eteläpuolisen) alueen käytettävyyttä (jalan, julkisin, fillarilla) tulisi parantaa, eli pois lamauttavat motariliittymät ja kuusikaistaiset autobaanat. Jos joku uskaltaisi ajaa tämän alueen littämistä Helsinkiin, äänestäisin!
- Yhtään kaupunkipoliitikkomonumenttia, ovat ne sitten jalkapallostadioneja tai konserttiteatteripalatseja, ei tule rakentaa julkisin varoin. Edelleen, tämä on identiteetitön pseudokaupunki, kulttuuri- ja urheilutapahtumissa käydään Helsingissä.
- Sen sijaan paljonkin huomiota saisi suunnata kaupunkilaisten harrastusmahdollisuuksien, erityisesti ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksien, kehittämiseen. Lähiluonnon rooli on espoossa valtava.
- Koulujen puitteet ovat aika surkeat.
- Kaupungin hallinto näyttäytyy vähän sössivänä kokkariäijien kaveritouhuiluna. Laatua ja läpinäkyvyyttä halintoon ja päätöksentekoon olisi mukava saada.

Jos ei ihmeempiä tapahdu, äänestän taas, vähän pitkin hampain, vihreitä. Täytyy varoa hörhähtävää siipeä, mutta ehkä Aalto-yliopiston myötä Espoon vihreissä näyttäisi olevan aika vahva teknovihreiden siipi. Ehkä punainen viivani siihen suuntaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.03.2017 11:56 Vähän hankalaa, kun Espoon kunnallispolitiikka, vaikka koskeekin itseäni, ei oikein sytytä. Espoo kun on tällainen tylsä kehyskunta, kaikki mielenkiintoinen kehitys tapahtuu Helsingissä.
Ihan noin uteliaisuuttani; Miksi ihmeessä sä olet muuttanut Espooseen? Mistä se idea lähti, kun ei Espoon kaupunkirakenne mitenkään yllätyksenä sulle tullut? Kun Helsinki on sun mielestä niin ylivoimainen kaupunki Espooseen verrattuna, niin luulisi sun asuvan jossain päin Helsinkiä, jotta voisit joka päivä nauttia siitä ihanuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Halusin kokeilla asumista lukuisammissa neliöissä, omalla pihalla (mulla ei ole koskaan ennen ollut yhdessäkään kämpässä, jossa olen asunut), hyvillä ulkoilumahdollisuuksilla ja riittävän sujuvalla yhteydellä työpaikalle & Helsingin keskustaan. Ykkösvaihtoehto oli jatkaa asustelua Lauttasaaressa, mutta kun olen köyhä, piti lähteä kauemmaksi. Olisin mä voinut näillä spekseillä päätyä jonnekin Tammi- tai Laajasaloonkin, ta miksei jonnekin Pakilaan, mutta nyt kävi näin. Kompromisseja ja sattumiahan elämä on.

Ja siis merkittäköön pöytäkirjaan, että olen ainakin toistaiseksi erittäin tyytyväinen asumisjärjestelyihini. Minusta siitä ei kuitenkaan seuraa, että minun pitäisi kannattaa kaikkea Espoon valtapolitiikkaa tai hehkuttaa kaikkea espoolaista.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.03.2017 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos mä saan sen BokLok kaksion, voin myydä sen sulle!1 Vai onko liian pieni, 44,5 neliötä? Ykköskerroksessa on oma pihamaa. On siis Helsingissä ja aurinkokin paistaa

http://kodit.skanska.fi/asuntohaku/bokl ... konpuisto/
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.03.2017 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tai ehkä sä voisit vuokrata sen joitain taksvärkkitöitä vastaan. Mä olisin mieluusti Daven torppari.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mielummin maksu rahana :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Älä nyt. Eikö oma akateeminen talonmies olisi aika hyvä lisä sun kämppään. Siinä jäis naapurit kateellisina katsomaan, kun piha muuttuisi sivistyneeksi englantilaiseksi puutarhaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kovastihan ne Helsingin vihreät yrittävät ytimestä tehdä byrokraattien ja juoppojen keskittymää vaikeuttamalla kaikkea. Työpaikat ja asukkaat siirtyy Espooseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Näin o. Helsingin ytimen laskevan kysynnän voi tosiaan huomata suoraan esim ytimen hintakehityksestä. Eiku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 09.03.2017 12:41 ^ Älä nyt. Eikö oma akateeminen talonmies olisi aika hyvä lisä sun kämppään. Siinä jäis naapurit kateellisina katsomaan, kun piha muuttuisi sivistyneeksi englantilaiseksi puutarhaksi.
Englantilainen miespalvelija olisi kyllä aika hieno :think:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.03.2017 12:31 Halusin ...
:sir:

Mä kun pidän Espoota Suomen parhaana kaupunkina ja henkisesti rakkaimpana seutuna Suomessa, niin mua vähän nyppii tälläiset perusstadilaiset espoolaisuutta ymmärtämättömät vähättelyt: "Edelleen, tämä on identiteetitön pseudokaupunki, kulttuuri- ja urheilutapahtumissa käydään Helsingissä." Kuin myös halu levittää Helsinki tänne Espoon puolelle. Vallankin, kun väitteenesittäjä on muuttanut Helsingistä Espooseen parempien elinolojen perässä.

Kyllä näissäkin vaaleissa tärkeimpänä ehdokkaan valintaperusteena on halu pitää Espoo itsenäisenä kaupunkina.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 09.03.2017 13:33väitteenesittäjä on muuttanut Helsingistä Espooseen parempien elinolojen perässä
Sä ymmärrät nyt väärin markkinatalouden logiikkaa. Mähän just sanoin muuttaneeni Espooseen huonompien elinolojen perässä. Helsingin elinolosuhteet ovat niin tavattoman hyvät, että sinne haluavat kaikki, ja sitä myöten kysyntä on nostanut hinnat köyhän humanistin tavoittamattomiin. Täytyi etsiä vähän heikompi seutu, jonne minullakin oli varaa. Siis Espoo.
Mä kun pidän Espoota Suomen parhaana kaupunkina ja henkisesti rakkaimpana seutuna Suomessa, niin mua vähän nyppii tälläiset perusstadilaiset espoolaisuutta ymmärtämättömät vähättelyt: "Edelleen, tämä on identiteetitön pseudokaupunki, kulttuuri- ja urheilutapahtumissa käydään Helsingissä."
Tää taas nyppii mua. Minusta voimme hyvin keskustella siitä, miksi ja millä argumenteilla ja arvoperusteilla arvostamme minkäkin suuntaista kaupunkikehitystä Espoossa, mutta pidän aika hedelmättömänä lähtökohtana syyttelyä siitä, että toinen ei (taustansa takia) ole oikea/oikeanlainen espoolainen, tai että toisin ajatteleva ei ymmärrä (oikeaa) espoolaisuutta. Kuulostaa persumaiselta paniikilta moniäänisen ja moniarvoisen debatin edessä ja yritykseltä pakottaa kaikki (tai ainakin kaikki oikeiksi espoolaisiksi hyväksyttävät) politbyroon arvojen mukaiseen monokulttuuriseen muottiin. Mäkin dissaan sun pointtejasi niiden sisällön tasolla, en sen takia, että niiden esittäjä on perusmaalainen heinäkenkä, joka ei ymmärrä kaupunkilaisuutta.

Pointtini oli siis se itsestäänselvyys, että Espoon koko olemassaolon idea on olla pääkaupungin kehyskaupunki. On kuntahistoriallinen oikku, että kun n. 60 vuotta sitten ruotsinkieliset maanviljelijät eivät halunneet tulla liitetyksi yhä suomenkielisempään Helsinkiin, niin nyt Helsingin läntiset reuna-alueet ovat hallinnollisesti oma kaupunkinsa. Tästä ei seuraa se, että tämän yhden reuna-alueen tulisi käyttää julkisia varoja Helsingin kanssa päällekkäisiin, kalliisiin toimintoihin (kuten vaikkapa jalkapallostadion tai suuri laitosteatteri) yhtään sen enempää kuin muidenkaan reuna-alueiden.

Väität, että en ymmärrä espoolaisuutta, kun kirjoitan, että Espoo "on identiteetitön pseudokaupunki, kulttuuri- ja urheilutapahtumissa käydään Helsingissä." Luulen, että ymmärtämättömyys on osin siellä päässä, vaikka koskeekin ehkä enemmän markkinataloutta kuin jotain abstraktia "espoolaisuutta". Ei tämä ole mielipide- tai arvokysymys, vaan empiirinen havainto: katso nyt vaikkapa Espoon kulttuurilaitosten tunnuslukuja Helsingin vastaaviin verrattuna, tai espoolaisten pääsarjajoukkueiden kohtaloa jääkiekossa, jalkapallossa tai koripallossa. Jos/kun ollaan vapaamatkustava kehyskunta, tehdään se riittävän härskisti: en halua minun verorahoillani pidettävän jostain ihmeellisistä espoolaisista identiteettiperfomanssisyistä kalliita päällekkäisiä rakenteita silloin, kun voimme antaa helsinkiläisten tarjota ne meille.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.03.2017 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tein muuten Suomen Kuvalehden vaalikoneen. Tuntui toimivan: kärkijoukko oli just ne noin 5 vihreää naista, joiden joukosta olin muutenkin ajatellut ehdokkaani valita. Pahnan pohjimmaisina sitten tutusti joukko persuja, vahvistettuna muutamalla kokkarilla ja yksittäisellä kepulla ja krisulla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Espoolaisena voisit pikku hiljaa siirtää tuohtumuksesi vapaamatkustamisesta Kauniaislaisiin.

Noin muutoin, syntyperäisenä Espoolaisena sanoisin että Espoolla on kyllä identiteetti, mutta kulttuuritarjonta ei ole kauhean kaksinen ja ravintolatarjonta hyvin heikko ja molemmat johtuvat samasta syystä - keskusta-alue on Helsingissä. Espoolaisuus onkin enemmän lenkkejä keskuspuistossa, ostoskeskuksia ja lasten kasvattelua nukkumalähiöissä. Eri asia sitten, että ei se elo Helsingin puolen lähiöissä sen kummempaa ole.

Se, miten kiekkojoukkueen kävi johtui siitä, että se yritti olla isompi kuin on. Lathoonissa matsit olivat aina loppuunmyytyjä ja tunnelma kova. Uusi halli, liian isot kulut ja heikko johtaminen ja Kiekko-espoon typerä muuttaminen Bluesiksi olivat tuhon syitä. Espoo United yrittää vähän eri reseptilla ja todennäköisesti onnistuu parin vuoden sisällä siirtymään liigaan keskikastin joukkueeksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 09.03.2017 14:40 Espoolaisena voisit pikku hiljaa siirtää tuohtumuksesi vapaamatkustamisesta Kauniaislaisiin.
Luulis nyt sunkin jo huomanneen, että mun tuohtumuksestani riittää kyllä aika monelle!
Noin muutoin, syntyperäisenä Espoolaisena sanoisin että Espoolla on kyllä identiteetti, mutta kulttuuritarjonta ei ole kauhean kaksinen ja ravintolatarjonta hyvin heikko ja molemmat johtuvat samasta syystä - keskusta-alue on Helsingissä. Espoolaisuus onkin enemmän lenkkejä keskuspuistossa, ostoskeskuksia ja lasten kasvattelua nukkumalähiöissä.
Joo, mulla on vähän vaikeuksia noiden ostoskeskuksien kanssa (Tapiolasta olen kyllä opetellut tykkäämään), mutta muuten mä olen samoilla linjoilla. Mun mielestä aiemmin kirjaamani kuntavaaliprioriteettilista on kovin yhteensopiva tämän kanssa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti: 09.03.2017 11:56 - T3-alueen, ja laajemmin koko Koivu-Mankkaan tien itäpuolisen (ja Turun motarin eteläpuolisen) alueen käytettävyyttä (jalan, julkisin, fillarilla) tulisi parantaa, eli pois lamauttavat motariliittymät ja kuusikaistaiset autobaanat. Jos joku uskaltaisi ajaa tämän alueen littämistä Helsinkiin, äänestäisin!
Helposti ratkaistu! Todetaan, ettei siinä Laajalahden pohjukassa ole mitään lintuja ja otetaan siitä luonnonsuojelualue hyötykäyttöön. Stadilaiset tuskin on kiinnostuneet luonnonsuojelualueesta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti: 09.03.2017 14:55Todetaan, ettei siinä Laajalahden pohjukassa ole mitään lintuja ja otetaan siitä luonnonsuojelualue hyötykäyttöön.
Kannatan! Mä olen aika luonnonsuojelumyönteinen ja pidän siitä, että lähiluonnosta löytyy luonnontilaisia alueita. Ja olen mä muutamia kertoja käynyt Laajalahden pitkospuilla tarpomassakin, hienoa on ympäristö siellä. Mutta kyllä tällaisten pusikkojen suojelu Kehä I:n sisäpuolella on kuitenkin vähän hullua. Tulisi hieno Helsinki Bay Area, kun tuokin alue saataisiin hyötykäyttöön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti: 09.03.2017 15:00 Kannatan! Mä olen aika luonnonsuojelumyönteinen ja pidän siitä, että lähiluonnosta löytyy luonnontilaisia alueita. Ja olen mä muutamia kertoja käynyt Laajalahden pitkospuilla tarpomassakin, hienoa on ympäristö siellä. Mutta kyllä tällaisten pusikkojen suojelu Kehä I:n sisäpuolella on kuitenkin vähän hullua. Tulisi hieno Helsinki Bay Area, kun tuokin alue saataisiin hyötykäyttöön.
Just näin ja linnuille kyltit, että lentäkää Porkkalanniemen kautta!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja elco »

SK:n vaalikoneesta pukkasi nuori hottis kokoomuslaistytönhupakko ja sormusten herran luolapeikon näköinen perussuomalainen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2017

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Itsekin tein tämän SK:n vaalikoneen. Ensimmäinen kerta vuosiin kun olen vaalikonetta klikkaillut. Tarjosi koksua ja persua. Semmoinen jäi kaivertamaan kun tässä on iso punainen nappula jossa lukee: Tutki ehdokasta suurennuslasilla, niin olisivat voineet jotain biksukuvaa laittaa sinne sivulle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin