Kohti eduskuntavaaleja 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.04.2019 14:59
urpiainen kirjoitti: 15.04.2019 14:52 Ja äänestänkin vielä kaikenmaailman kettutyttöjä!
--
Mut samaan aikaan sielua hiertää epäilys, että EK:n porsaat nauraa mulle Suomalaisella klubilla. Mä olen just sellainen systeemin ratas, joka tyytyy osaansa kuluttaja-kansalaisena eikä osaa vaatia rakenteellisia, moraalisia ja poliittisia muutoksia, vaan koettaa naurettavasti kulutusvalinnoillaan tehdä maailmasta parempaa.
Kyllähän sä teet sen, mitä yksittäinen ihminen voi.

Homiehan ei myöskään äänestä (tosin aikoinaan lupasi seuraavissa vaaleissa äänestää). Äänestitkö Homie?
Kyllä. Mutta enpä taida jaksaa tätä polemiikkia enää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 15.04.2019 15:31 Mä toivon todella vaikeita hallitusneuvotteluja, jotta SDP joutuu joustamaan talouslinjauksistaan mahdollisimman paljon.
No, jos alkuperäinen argumenttisi uudelleenmuotoillaan pikemminkin esimerkiksi julkisen sektorin tehtävien määrän paisumisen kautta, olen paljon vastaanottavaisempi tälle purkauksellesi. Voi olla, että tämä on yksi niistä näkökulmista, jotka saattaisivat puoltaa sinipunaa punamullan sijaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ et siis pidä julkisen talouden paisuttamista jakopolitiikkana? Jos valtio maksaisi kepun makun, niin kellekään ei jaettaisi mitään?

Herätys: julkista taloutta paisutetaan, jotta omalle jengille saadaan etuja ja kavereille kovaliksaisia ’johtotöitä’.

Veroaste raketoi suomessa siihen asti kun drmarit saatiin irti vallasta.

Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.04.2019 15:04 ^ koneisto tuottaa sen mitä ostetaan. Jos ostetaan luomua, niin tuotetaan luomua. Kannattaa katsoa paljonko se luomu on lisääntynyt marketeissa kun jengi on sitä alkanut oikeasti ostaa puheiden lisäksi. Huvittavinta on, että Lidlin kaltaiset riistokapitalisteina pidetyt ketjut lisäävät luomua sitä mukaa kun se myy. Ei tartte mennä ruohonjuureen. Natsisiwasta saa.
Mä yritän vielä kerran (ja huomaa, että henkilökohtaisesti mä siis olen sun linjoillasi, tässä mun pointtini on vain, että sä siirryt koko ajan keskustelemaan tasolla, joka on Homeen lähtökohdista katsottuna irrelevantti, ja siksi argumenttisi valuvat pois Homien omaltatunnolta kuin vesi hanhen selästä).

Homie on ääri-individualisti ja jonkinmoinen moraalinen partikularisti (cum laude -opinnot!) konsekventialismissaan. Heti, kun siirryt puhumaan tuollaisella kollektivistisella kielellä ("ostetaan", "kun jengi on sitä alkanut oikeasti ostaa", "kun se myy"), missaat hänestä pointin. Homie ei kuulu mihinkään jengiin. Hän ei operoi yleisten prinsiippien, mallien, mekanismien ja tendenssien tasolla. Häntä kiinnostavat yksittäiset teot ainutkertaisessa kontekstissa. Erityisesti häntä ei kiinnosta, mitä jostain yleisesti ottaen "ostetaan" ja miten joku tuotetyyppi myy keskimäärin jossain, vaan mitä hän ostaa euro kuudellakymmenellä sentillä 15.4. klo 21.30.

Hän on syrjäytynyt niin pitkälle, että ei missään nimessä katso olevansa osa sitä kollektiivia, jonka kulutuskäyttäytyminen määrää tarjontaa ja tuotantoa. Hän pitää itseään irrallisena sivullisena.

Teidän erimielisyytenne ei ole moraalinen tai teoreettinen, vaan empiirinen: Sun on osoitettava, että hänen konkreettisella kulutuskäyttäytymisellään on niin paljon konkreettista vaikutusta eläinten kärsimysten vähenemiseen, että se kompensoi Homien mielihyvän lisääntymisen eläinrasvan turskahdellessa suupielistä. Tarvitaan ihan yksittäiseen, konkreettiseen ostostapahtumaan liittyvä empiirinen tapauskertomus, jonkinlainen jäljitettävä historiallinen narratiivi, että jos lihapiirakka olisi jäänyt myymättä, kauppias olisi tilannut vähemmän lihaa seuraavalla viikolla. Argumentiksi ei Homielle käy mikään teoreettinen malli, joka pelaa yleisellä tai kollektiivisella tasolla, vaan tarvitaan yksittäinen tapauskertomus, joka kiinnittyy suoraan Homien konkreettisten tekojen konkreettisiin seurauksiin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 15.04.2019 16:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.04.2019 16:33 Veroaste raketoi suomessa siihen asti kun drmarit saatiin irti vallasta.
Eiks tossa kuvassa selkein veroasteen kääntyminen laskusuuntaan ole Lipposen I ja II hallitukset?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös demarien nykyinen liturgia mene niin, että lipponen oli joku porvarimyyrä joka pilasi kaiken?

Lipponen oli hyvä äijä. Harmi, ettei demareista löydy enää samanlaisia kiviä vetää muutosta. En usko Rinteen kykenevän mihinkään, vaikka lähtisi rakentamaan hallitusta kokkareiden kanssa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 15.04.2019 16:16 No, jos alkuperäinen argumenttisi uudelleenmuotoillaan pikemminkin esimerkiksi julkisen sektorin tehtävien määrän paisumisen kautta, olen paljon vastaanottavaisempi tälle purkauksellesi. Voi olla, että tämä on yksi niistä näkökulmista, jotka saattaisivat puoltaa sinipunaa punamullan sijaan.
Sitähän se. Veroasteestahan mä aina olen huolissani. Uskon, että talous toimisi paremmin pienemmällä veroasteella. Vallankin työn verotusta pitäisi saada alas, jotta kotimainen työ olisi kilpailukykyisempää.

Korkeakoulutetun vientiteollisuudessa työskentelevän henkilön pitäisi palkallaan pystyä ostamaan työtä suunnilleen 1:1, jotta saataisiin raha kiertämään. Nykyisellään se ei toteudu kuin kotitalousvähennyksen avulla tai pimeänä. James taitaa tienata tarpeeksi, jotta sen kannattaa ennemmin tehdä enemmän omaa työtään kuin puuhastella tee se itse miehenä. Mun palkalla kannattaa tehdä itse niin paljon kuin pystyy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Rinne taitaa olla melkoinen pässi. Heppu jauhaa edelleen persujen hallituskelvottomuutta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8 ... uselama.fi

Jonkun pitäisi puhua Rinteelle järkeä. Jos demarit lähtee sulkemaan pois isoja puolueita ennen kuin hallitusohjelmasta on hajuakaan, niin se tietää demareille todella vittumaisia hallitusneuvotteluja. Mitä useampi hallituspohja on mahdollinen, sitä vähemmän hallitukseen haluavilla on neuvotteluvoimaa.

Rinne maalasi itsestaan toisessa artikkelissa neuvottelueksperttia. Ehkä tälläinen neuvottelutaidonnäyte on tosiaan parasta mitä Rinteestä irtoaa.

Salaa vähän toivon, että Rinteen terveys pettää ennen juhannusta ja tilalle astuu joku tuoreempi tapaus.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 15.04.2019 16:34
Mä yritän vielä kerran (ja huomaa, että henkilökohtaisesti mä siis olen sun linjoillasi, tässä mun pointtini on vain, että sä siirryt koko ajan keskustelemaan tasolla, joka on Homeen lähtökohdista katsottuna irrelevantti, ja siksi argumenttisi valuvat pois Homien omaltatunnolta kuin vesi hanhen selästä).

Homie on ääri-individualisti ja jonkinmoinen moraalinen partikularisti (cum laude -opinnot!) konsekventialismissaan. Heti, kun siirryt puhumaan tuollaisella kollektivistisella kielellä ("ostetaan", "kun jengi on sitä alkanut oikeasti ostaa", "kun se myy"), missaat hänestä pointin. Homie ei kuulu mihinkään jengiin. Hän ei operoi yleisten prinsiippien, mallien, mekanismien ja tendenssien tasolla. Häntä kiinnostavat yksittäiset teot ainutkertaisessa kontekstissa. Erityisesti häntä ei kiinnosta, mitä jostain yleisesti ottaen "ostetaan" ja miten joku tuotetyyppi myy keskimäärin jossain, vaan mitä hän ostaa euro kuudellakymmenellä sentillä 15.4. klo 21.30.

Hän on syrjäytynyt niin pitkälle, että ei missään nimessä katso olevansa osa sitä kollektiivia, jonka kulutuskäyttäytyminen määrää tarjontaa ja tuotantoa. Hän pitää itseään irrallisena sivullisena.

Teidän erimielisyytenne ei ole moraalinen tai teoreettinen, vaan empiirinen: Sun on osoitettava, että hänen konkreettisella kulutuskäyttäytymisellään on niin paljon konkreettista vaikutusta eläinten kärsimysten vähenemiseen, että se kompensoi Homien mielihyvän lisääntymisen eläinrasvan turskahdellessa suupielistä. Tarvitaan ihan yksittäiseen, konkreettiseen ostostapahtumaan liittyvä empiirinen tapauskertomus, jonkinlainen jäljitettävä historiallinen narratiivi, että jos lihapiirakka olisi jäänyt myymättä, kauppias olisi tilannut vähemmän lihaa seuraavalla viikolla. Argumentiksi ei Homielle käy mikään teoreettinen malli, joka pelaa yleisellä tai kollektiivisella tasolla, vaan tarvitaan yksittäinen tapauskertomus, joka kiinnittyy suoraan Homien konkreettisten tekojen konkreettisiin seurauksiin.
Jep. Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi. Jos joku on huolissaan lasten oikeuksista niin tivataanko häneltä että et kai vaan käytä esim. vaatteita jotka on valmistettu lapsityövoimalla Aasiassa tms.?
Ei tuollaista taida paljon tapahtua.
Sitten on näitä jotka haluavat tahrata eläinsuojelijoita koska Hitlerkin vastusti eläinkokeita.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:38 Jep. Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi.
Koska sä moraalisäteilet vaikka olet samanlainen itsekeskeinen sika kuin me kaikki muutkin :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:38 Jep. Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi. Jos joku on huolissaan lasten oikeuksista niin tivataanko häneltä että et kai vaan käytä esim. vaatteita jotka on valmistettu lapsityövoimalla Aasiassa tms.?
Lapsityövoiman käytön boikotointi on todella tyhmää. Varmaan kaikki ovat viime aikoina lukeneet, mitä vaihtoehtoisia tienaamistapoja perheellä on, jos lapsi ei pääse tehtaaseen. Mutta mitäs siitä, kunhan betonipaaluja ei tehdä omassa kunnassa!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jaahans, se on sitten Teuvo Hakkaraisen vuoro olla eduskunnan puhemies. Varma tieto.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 15.04.2019 20:46 Jaahans, se on sitten Teuvo Hakkaraisen vuoro olla eduskunnan puhemies. Varma tieto.
Mulla on varma tieto että Teuvo on rastafarineitsyttyttö.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 16:03
James Potkukelkka kirjoitti: 15.04.2019 14:59
urpiainen kirjoitti: 15.04.2019 14:52 Ja äänestänkin vielä kaikenmaailman kettutyttöjä!
--
Mut samaan aikaan sielua hiertää epäilys, että EK:n porsaat nauraa mulle Suomalaisella klubilla. Mä olen just sellainen systeemin ratas, joka tyytyy osaansa kuluttaja-kansalaisena eikä osaa vaatia rakenteellisia, moraalisia ja poliittisia muutoksia, vaan koettaa naurettavasti kulutusvalinnoillaan tehdä maailmasta parempaa.
Kyllähän sä teet sen, mitä yksittäinen ihminen voi.

Homiehan ei myöskään äänestä (tosin aikoinaan lupasi seuraavissa vaaleissa äänestää). Äänestitkö Homie?
Kyllä. Mutta enpä taida jaksaa tätä polemiikkia enää.
Loppuiko data&argumentit (sorry, oli pakko..)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 15.04.2019 9:49
urpiainen kirjoitti: 15.04.2019 9:43 En usko että Rinne lähtee kovin nopeasti. Vei kuitenkin demarit aika harvinaiseen (sekä ajallisesti että esim. Euroopan mittakaavassa) vaalivoittoon, vaikka on kyllä tosi huono keulakuva. Saanee kasaan jonkinlaisen sateenkaariräpellyksen, ja lähtee aikaisintaan hallituksen loppusuoralla, joka nykyisin kääntyy säännönmukaisesti farssiksi (tai viimeistään seuraavien vaalien jälkeen).
Rinne teki Urpilaiselle kylmät, ei ole mitään syytä miksi Marin ei tekisi Rinteelle samaa tämän tunaroitua vaalit.
Jos Rinne saa koottua hallituksen, niin en millään usko, että istuvaa pääministeriä syrjäytetään tai edes haastetaan. Siksi aikaisintaan, kun hallituksen loppusuora on taas mennyt pelleilyksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:38

Jep. Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi.
Mun mielestäni sä juuri syyllistyt tuohon itsesi pyhittämiseen. Jos reilusti myöntäisit, että et henk. koht. laita tikkua ristiin minkään omasta mielestäsi hyvän asian puolesta, vaan odotat, että joku muu hoitaa homman, niin mun puolestani voidaan lopettaa siihen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.04.2019 16:48 ^ eikös demarien nykyinen liturgia mene niin, että lipponen oli joku porvarimyyrä joka pilasi kaiken?

Lipponen oli hyvä äijä. Harmi, ettei demareista löydy enää samanlaisia kiviä vetää muutosta. En usko Rinteen kykenevän mihinkään, vaikka lähtisi rakentamaan hallitusta kokkareiden kanssa.
Irrationaalinen ja sokea demariviha kiinnostaa minua ilmiönä. Minusta on päivänselvää, että sekä sinun että Vagabondon argumentaatio ainakin tässä ketjussa menee niin päin, että ensin on johtopäätös - demarivetoinen hallituspolitiikka on kauheaa ja tuhoisaa - ja sitten sille koetetaan riipiä jotain näyttöjä todellisuudesta. Pahimmillaan siinä käy niin kuin tässä, että nostat malliksi käänteen, joka tapahtui, kun demarivetoinen hallitus korvasi kokoomusvetoisen, esimerkiksi siitä, mitä pitäisi tapahtua ja mitä ei voi tapahtua demarivetoisesti.

Ei sillä, että asiasisällössä olisi hirveästi erimielisyyttä: minäkään en odota kummoisia Rinteen hallitukselta. Mutta esitetty argumentaatio on silti päättömyydessään kiehtovaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:18Jos Rinne saa koottua hallituksen, niin en millään usko, että istuvaa pääministeriä syrjäytetään tai edes haastetaan. Siksi aikaisintaan, kun hallituksen loppusuora on taas mennyt pelleilyksi.
Ellei ennen puoluekokousta tule Rinteen suusta paria oikein limaista jättisammakkoa, mikä nyt on melkein todennäköistä.

Eilen haastattelussa Marin ei nyt mitenkään silitellyt Rinteen niskakarvoja, pikemminkin pohjusti kaliffiutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:38 Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi. Jos joku on huolissaan lasten oikeuksista niin tivataanko häneltä että et kai vaan käytä esim. vaatteita jotka on valmistettu lapsityövoimalla Aasiassa tms.?
Ei tuollaista taida paljon tapahtua.
Mun kokemukseni mukaan just tätä tapahtuu todella paljon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Euroon meno on yksi kehnoimmista päätöksistä Suomen poliittisessa historiassa ja voi pohtia kuka siitä on vastuussa.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:18
So Hard kirjoitti: 15.04.2019 9:49
urpiainen kirjoitti: 15.04.2019 9:43 En usko että Rinne lähtee kovin nopeasti. Vei kuitenkin demarit aika harvinaiseen (sekä ajallisesti että esim. Euroopan mittakaavassa) vaalivoittoon, vaikka on kyllä tosi huono keulakuva. Saanee kasaan jonkinlaisen sateenkaariräpellyksen, ja lähtee aikaisintaan hallituksen loppusuoralla, joka nykyisin kääntyy säännönmukaisesti farssiksi (tai viimeistään seuraavien vaalien jälkeen).
Rinne teki Urpilaiselle kylmät, ei ole mitään syytä miksi Marin ei tekisi Rinteelle samaa tämän tunaroitua vaalit.
Jos Rinne saa koottua hallituksen, niin en millään usko, että istuvaa pääministeriä syrjäytetään tai edes haastetaan. Siksi aikaisintaan, kun hallituksen loppusuora on taas mennyt pelleilyksi.
Rinne ei ole tietyissä piireissä koskaan saanut anteeksi Urpilaiselle syrjäyttämistä. Seuraavassa PJ-vaalissa häntä ei enää valita. Mark my words.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:25
Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:38 Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi. Jos joku on huolissaan lasten oikeuksista niin tivataanko häneltä että et kai vaan käytä esim. vaatteita jotka on valmistettu lapsityövoimalla Aasiassa tms.?
Ei tuollaista taida paljon tapahtua.
Mun kokemukseni mukaan just tätä tapahtuu todella paljon.
Näin on. Ja jos on esim. huolissaan kotimaisesta työllisyydestä, joku saattaa kaupassa katsoa aktiivisesti onko kotimainen vaihtoehto. Isot purot tulee pienistä virroista niin luomussa, vaaleissa kuin missä tahansa.

En usko hetkeäkään että Homeboy äänesti.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 16.04.2019 9:28
urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:18
So Hard kirjoitti: 15.04.2019 9:49 Rinne teki Urpilaiselle kylmät, ei ole mitään syytä miksi Marin ei tekisi Rinteelle samaa tämän tunaroitua vaalit.
Jos Rinne saa koottua hallituksen, niin en millään usko, että istuvaa pääministeriä syrjäytetään tai edes haastetaan. Siksi aikaisintaan, kun hallituksen loppusuora on taas mennyt pelleilyksi.
Rinne ei ole tietyissä piireissä koskaan saanut anteeksi Urpilaiselle syrjäyttämistä. Seuraavassa PJ-vaalissa häntä ei enää valita. Mark my words.
Mm. Ymmärtääkseni normaalirytmin mukaan SDP:n seuraava puoluekokous on keväällä 2020. Jos Rinne on silloin toimintakykyisen hallituksen pääministeri, uskon, että hän jatkaa puolueen puheenjohtajana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 15.04.2019 20:06
Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:38 Jep. Minua vaan ihmetyttää miksi nämä keskustelut menevät aina tällaiseksi itsepyhitykseksi.
Koska sä moraalisäteilet vaikka olet samanlainen itsekeskeinen sika kuin me kaikki muutkin :paavi:
Röh. :ditchthepig:
En moraalisäteile. Minä vain kirjoitan mielipiteitäni & faktoja. En ole mitenkään eksplisiittisesti väittänyt olevani mikään parempi ihminen. (tai sika).
Jos kirjoittaisin rasismia vastaan minulta kysyttäisiin haluatko mustalaisen naapuriksesi? Jaa et? Tekopyhä! Jos kirjoittaisin luonnonsuojelusta kysyttäisiin mikset ole maalla pienviljelijänä tai muuta maakuoppaan asumaan. Jos kirjoittaisin lasten oikeuksista niin penättäisiin miksen ole Mannerheimin lastensuojelujärjestön jäsen... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:23 Irrationaalinen ja sokea demariviha kiinnostaa minua ilmiönä. Minusta on päivänselvää, että sekä sinun että Vagabondon argumentaatio ainakin tässä ketjussa menee niin päin, että ensin on johtopäätös - demarivetoinen hallituspolitiikka on kauheaa ja tuhoisaa - ja sitten sille koetetaan riipiä jotain näyttöjä todellisuudesta. Pahimmillaan siinä käy niin kuin tässä, että nostat malliksi käänteen, joka tapahtui, kun demarivetoinen hallitus korvasi kokoomusvetoisen, esimerkiksi siitä, mitä pitäisi tapahtua ja mitä ei voi tapahtua demarivetoisesti.
Ei demareissa ole mitään sen suurempaa pahaa kuin muissakaan jakopuolueissa. Jos verotuksella ryöstetään rahaa, niin se on ihan yhtä väärin tehdä tuota ryöstöä 500 päivän ansiosidonnaisen rahoittamiseen kuin maataloustuen rahoittamiseen. Halveksun kaikkia puolueita, joiden ajamat tavoitteet rahoitetaan muiden kun kyseisen puolueen kannattajien pussista. Ansiosidonnainen työttömyystruva voitaisiin aivan hyvin rahoittaa kassaan kuuluvien keskinäisin maksuin. Maataloustuki voitaisiin aivan hyvin rahoittaa viljelijöiltä kerättävällä verolla.
Vastaa Viestiin