Kohti eduskuntavaaleja 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.04.2019 18:07 Rinne taitaa olla melkoinen pässi. Heppu jauhaa edelleen persujen hallituskelvottomuutta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8 ... uselama.fi

Jonkun pitäisi puhua Rinteelle järkeä. Jos demarit lähtee sulkemaan pois isoja puolueita ennen kuin hallitusohjelmasta on hajuakaan, niin se tietää demareille todella vittumaisia hallitusneuvotteluja.
Voihan tuo olla ovelaakin taktiikkaa. Näytellään, että ei olla kiinnostuneita, jotta vastapuoli antaa paremman tarjouksen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:23 Irrationaalinen ja sokea demariviha kiinnostaa minua ilmiönä. Minusta on päivänselvää, että sekä sinun että Vagabondon argumentaatio ainakin tässä ketjussa menee niin päin, että ensin on johtopäätös - demarivetoinen hallituspolitiikka on kauheaa ja tuhoisaa - ja sitten sille koetetaan riipiä jotain näyttöjä todellisuudesta.
Yritätkö sä nyt väittää, ettei lähes jokaisessa demarien vaalikampanjassa ajeta lisää veroja rikkaille ja luvata lisärahaa sekä muuta tukea köyhille? Tai ettei maailman suurimpiin kuuluva veroprogressio ole tämän politiikan seurausta? Mä en juurikaan seurannut näitä vaaleja, mutta Rinteen kampanjasta mulle jäi mielikuva jostain eläkesatasista ja muusta kivasta jakopolitiikasta ja hyvätuloisten veronkorotuksista näiden rahoittamiseksi. Jos korkea veroaste ei ole demareiden aikaan saannosta, niin ketä mun pitää syyttää siitä? Joo, keskusta on osasyyllinen kaikkine maaseudun tukineen, joten hieman kärjistän, kun sä keskityt puolustamaan nimenomaan demareita, mutta alunperin mollasin nimenomaan punamultaa.

Vasemmistoliitto toki ohittaa demarit vasemmalta, mutta niistä ei tarvi välittää, kun kannatus ei ole pitkään aikaan riittänyt oikein minkään ajamiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 16.04.2019 9:29

En usko hetkeäkään että Homeboy äänesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 16.04.2019 9:49 sä keskityt puolustamaan nimenomaan demareita
Ei mun ollut ainakaan tarkoitus puolustaa demareita, vaan vain koettaa selvittää, mikä argumenttisi tarkkaan ottaen on, kun nimenomaan halusit muotoilla sen poliittiselle historialle rakentaen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 16.04.2019 9:34 En moraalisäteile. Minä vain kirjoitan mielipiteitäni & faktoja. En ole mitenkään eksplisiittisesti väittänyt olevani mikään parempi ihminen.
Niinhän sä kuvittelet. Fakta, että joudut jatkuvasti puolustelemaan tekojasi, todistaa päinvastaista :leuhka:
Sä olet ainoa täällä joka joutuu selittelemään mielipiteidensä ja toimintamallinsa välistä ristiriitaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:52
Vagabondo kirjoitti: 16.04.2019 9:49 sä keskityt puolustamaan nimenomaan demareita
Ei mun ollut ainakaan tarkoitus puolustaa demareita, vaan vain koettaa selvittää, mikä argumenttisi tarkkaan ottaen on, kun nimenomaan halusit muotoilla sen poliittiselle historialle rakentaen.
Ei olisi pitänyt näköjään laittaa disclaimeriä loppuun, kun takerruit taas sanamuotoon ja ohitit varsinaisen kysymyksen. My bad :facepalm:

Mä en selvästikään jaksa muotoilla sanojani tarpeeksi explisiittisesti. Koita kestää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sipilä lähtee

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006073786.html

Kepu jäänee oppositioon. Hyvä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21327
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tuo pikemminkin avaa hallitusmahdollisuuden? Sipilän Kepu hävisi, mutta uusi Kepu on voittaja!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21327
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 9:47 Voihan tuo olla ovelaakin taktiikkaa. Näytellään, että ei olla kiinnostuneita, jotta vastapuoli antaa paremman tarjouksen.
Mutta kun Rinne lässyttää arvoista, kun pitäisi puhua hallitusohjelmasta. Jos hallis lupaa noudattaa kymmentä käskyä, niin laitetaanko sitten rajat kiinni?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.04.2019 11:36 ^ Eikös tuo pikemminkin avaa hallitusmahdollisuuden? Sipilän Kepu hävisi, mutta uusi Kepu on voittaja!
Jos vaihto olisi heti, joo, mutta sama uutinenhan kertoo, että kepu myös linjasi tod näk jäävänsä oppositioon ja vaihto vasta syksyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21327
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toi meni ohi. Vähän hassulta vaikuttaa. Ensin kaadellaan hallituksia, mutta sitten ei osata erota.

Ehkä kepu ajattelee, että kokkareita vahventamalla hallitus saattaa ajaa oikeistolaisempaa politiikkaa tai päätyä kompromissien takia puuhasteluhallitukseksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kokkareiden neuvotteluasema ei nyt ole mikään huono. Kepu jää suosiolla oppositioon. Persuja (ellei sitten taktiikasta kyse) Rinne ei halua. Pelkkä vihervasemmistopohja edes rkp:llä ja kristillisillä ei riitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 11:40
sivustahuutaja kirjoitti: 16.04.2019 11:36 ^ Eikös tuo pikemminkin avaa hallitusmahdollisuuden? Sipilän Kepu hävisi, mutta uusi Kepu on voittaja!
Jos vaihto olisi heti, joo, mutta sama uutinenhan kertoo, että kepu myös linjasi tod näk jäävänsä oppositioon ja vaihto vasta syksyllä.
Mjoo, mutta varmaan Sipilä ministerinä olisi ollut mahdottomuus Rinteelle. Kepu hallituskumppanina ilman Sipilää ministerinä olisi vähän niinku uusi alku sekä demarien että kepun näkökulmasta. Ymmärrän, että kynnys on korkea, mutta kyllä tämä silti varmaan on aito vaihtoehto.

Ja 7.9. on tarpeeksi heti: uusi hallitus ei kuitenkaan pääse liikkeelle eduskunnan kevätistuntokauden aikana, ja syysistuntokauden alkaessa Sipilä on jo vaihdettu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ketäs kepuleissa on manttelinperijöinä?

Onko Kaikkonen liian uusimaalainen jyväjemmareille?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 11:56 Kokkareiden neuvotteluasema ei nyt ole mikään huono. Kepu jää suosiolla oppositioon. Persuja (ellei sitten taktiikasta kyse) Rinne ei halua. Pelkkä vihervasemmistopohja edes rkp:llä ja kristillisillä ei riitä.
Joo, neuvottelutilanne näyttää nyt aika hyvältä. Tämä on 2011 kääntäen, jolloin persut ei kelvanneet Kataiselle ja keskusta suuntasi oppositioon. Kokoomus taipui silloin huonoon diiliin SDP:n kanssa, vaikka olisi kannattanut nöyrtyä arvopohjasta ja hakea ratkaisua persujen kanssa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämä kaavio taitaa olla ongelma persujen valinnalle:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:33
So Hard kirjoitti: 16.04.2019 9:28
urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 9:18
Jos Rinne saa koottua hallituksen, niin en millään usko, että istuvaa pääministeriä syrjäytetään tai edes haastetaan. Siksi aikaisintaan, kun hallituksen loppusuora on taas mennyt pelleilyksi.
Rinne ei ole tietyissä piireissä koskaan saanut anteeksi Urpilaiselle syrjäyttämistä. Seuraavassa PJ-vaalissa häntä ei enää valita. Mark my words.
Mm. Ymmärtääkseni normaalirytmin mukaan SDP:n seuraava puoluekokous on keväällä 2020. Jos Rinne on silloin toimintakykyisen hallituksen pääministeri, uskon, että hän jatkaa puolueen puheenjohtajana.
Katso käyttäjän @ErvastiPekka twiitti:
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllähän tuo Kepun tiedote oli syväkieltä kansanrintaman puolesta jos maakunnat saadaan. Jos se toteutuu, niin Suomi on syvällä shitissä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 16.04.2019 12:43 Kyllähän tuo Kepun tiedote oli syväkieltä kansanrintaman puolesta jos maakunnat saadaan. Jos se toteutuu, niin Suomi on syvällä shitissä.
Tuskin SDP siihen lähtee. Silloin kyllä artistin piikki olisi auki. SDP jakaisi vappusatasia ja Kepu siltarumpuja ja maaherroja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 16.04.2019 12:03 Ketäs kepuleissa on manttelinperijöinä?

Onko Kaikkonen liian uusimaalainen jyväjemmareille?
Kai yleisesti ajatellaan, että seuraaja on Kaikkonen, Saarikko tai Kulmuni. Itse näkisin, että ainoa varmasti kisaan ilmoittautuva on P. Väyrynen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2019 12:58
Bluntly kirjoitti: 16.04.2019 12:03 Ketäs kepuleissa on manttelinperijöinä?

Onko Kaikkonen liian uusimaalainen jyväjemmareille?
Kai yleisesti ajatellaan, että seuraaja on Kaikkonen, Saarikko tai Kulmuni. Itse näkisin, että ainoa varmasti kisaan ilmoittautuva on P. Väyrynen.
:)

"Saarikko odottaa toista lastaan, jonka laskettu aika on syyskuun puolivälin tienoilla". Aika perverssi ihminen pitää olla, jos lähtee Kepun puheenjohtajaksi suoraan synnytyslaitokselta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 12:58
So Hard kirjoitti: 16.04.2019 12:43 Kyllähän tuo Kepun tiedote oli syväkieltä kansanrintaman puolesta jos maakunnat saadaan. Jos se toteutuu, niin Suomi on syvällä shitissä.
Tuskin SDP siihen lähtee. Silloin kyllä artistin piikki olisi auki. SDP jakaisi vappusatasia ja Kepu siltarumpuja ja maaherroja.
Kyllä teitä kohta syytetään irrationaalisista peloista :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 13:02 "Saarikko odottaa toista lastaan, jonka laskettu aika on syyskuun puolivälin tienoilla". Aika perverssi ihminen pitää olla, jos lähtee Kepun puheenjohtajaksi suoraan synnytyslaitokselta.
Ai juu, tässä oli tosiaan tämä. Vaikka olisihan siinä tietty jotain symboliarvoa, jos tämä ei olisi este puheenjohtajuudelle. Oppositio-kepun tapauksessa olsi varmaan helpommin järjestettävissä kuin hallitus-kepun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 16.04.2019 12:31 Tämä kaavio taitaa olla ongelma persujen valinnalle:
En mä usko että tällä on klovnikavalkadin tapauksessa mitään merkitystä. Eihän ne tee vakavasti otettavia poliittisia avauksia tai linjauksia, vaan ainoa asia on maahanmuuton ja kehitysavun tukkiminen, ja ilmastopoliittinen jarrutuspopulismi. Eihän Hallis osannut antaa tälle menojen karsimiselle tv-tenteissäkään mitään muuta sisältöä kuin sen, että korvataan 150 miljoonaan vastaanottokeskusverkosto investoimalla 700 miljoonaa keskitysleiriverkostoon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin