Kohti eduskuntavaaleja 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Populististen puolueiden talousajattelu on vasemmistolaista
https://www.paivanlehti.fi/tutkimus-vai ... stolaista/

Yllätyyys!

Vielä kun tutkisivat ’äärioikeistolaisten’ puoluiden talousajattelua. Sekin paljastuisi vasemmistolaiseksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Rinne selittelee lihaveroa
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006047456.html

Samaan aikaan 94% suomalaisista syö lihaa. ”Tuoretta lihaa kuluttavat eniten 45--64-vuotiaat”, eli demarien äänestäjät.

Nyt Halliksen pitää vaan sanoa, että lihaa ei ryhdytä verottamaan ja halal-lihan eläinoikeusasiat pitää selvittää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oli rokilla demarien apupomo puhumassa. On se ihme kun pitää pökkelöä pitää ykköspallilla kun niin pätevä olisi heti takana.

Ihan saakutin pelottavaa soopaa se täti suustaan päästi pihalle, mutta hyvin puhui.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.03.2019 15:26 Nyt Halliksen pitää vaan sanoa, että lihaa ei ryhdytä verottamaan ja halal-lihan eläinoikeusasiat pitää selvittää.
Kuulin tossa kotimatkalla Radio Nostalgialta jonkun persun vaalimainoksen. Sanoi: "Emme halua viedä autoa altasi ja lihaa lautaseltasi". Selkokieltä jota kansan tunkkaiset rivit ymmärtävät. Toivottavasti ymmärtävät myös äänestämisen tärkeyden.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.03.2019 15:26 ”Tuoretta lihaa kuluttavat eniten 145--164-vuotiaat”, eli demarien äänestäjät.
Upgreidasin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En nähnyt alkuosaa, mutta aika ison osan Rinteen eilisestä YLE-tentistä kumminkin. Minusta Rinne pärjäsi paljon paremmin kuin osasin odottaa.

Ensinnäkin, hän oli rento, huumorintajuisenkin oloinen, eikä kyllä vaikuttanut ollenkaan sairaalta ja väsyneeltä.

Tästä lihaveroasiasta on totutun demarivastainen iltapäivämedia koettanut tehdä jotain kompastuskiveä, mutta Rinne pärjäsi teeman kanssa tosi hyvin: hän kai sanoi, että mitään kasvissyönti-ideologista lihaveroa ei SDP aja, vaan kepun lempilapsi, ruoan yhdenmukaisesti alennettu alv-kanta, otetaan pois kepulta ja muokataan sellaiseksi, että se on korkeampi ilmastoa kuormittaville tuotteille ja pienempi kestävästi tuotetuille. Luulen, että suurin osa kansasta pitää tätä järkevänä ilmastopolittiikkana sekä maatalouspolitiikkana (eri asia sitten on, voiko tätä EU:n verokontekstissa ikinä toteuttaa, mutta tämä tosiaan on eri asia, eivätkä toimittajat osaneet asiasta kysyä).

Vappusatanen meni Rinteeltä myös hyvin. Kriitikot näyttivät ilkkuvan, että Rinne joutui myöntämään, että korotus tapahtuu pienissä askelissa, joiden aikataulu (ja toteutus) riippuu yleisestä talouskehityksestä. Luulen taas, että juuri tämän iso osa eläkeläis-äänestäjistä halusikin kuulla: Kyseessä ei ole sikakallis yksittäinen vaalilupaus, vaan sitoutuminen suuntaan, jossa pienien eläkkeiden tuntuva korottaminen on vahvasti agendalla pitkällä aikavälillä.

Olen tähän asti veikannut, että Kokoomus nousee vaalipäivänä ohi ja Orpo pääministeriksi. Nyt ehkä ajattelen, että jos asiat junnaavat tylsästi eteenpäin, Rinne on default-pääministeri, ja Kokoomuksen nousu edellyttää jotain yllättävää muutosta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Sillä lailla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Oliko hyvä?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Varmasti palvelee omaa tarkoitustaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä yritin eilen katsoa, mutta en kestänyt kuin puoleen väliin. Liian hapokasta.

Onko toi kertojaääni sama Lohtander kuin siinä taannoisessa SAK:n kampitusvideossa, jonka myötä SDP:n kannatus sukelsi vaaleissa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kohderymän kielellä alleviivattu, että sinne äänestyspaikalle on raahauduttava.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 26.03.2019 16:46 Mä yritin eilen katsoa, mutta en kestänyt kuin puoleen väliin. Liian hapokasta.

Onko toi kertojaääni sama Lohtander kuin siinä taannoisessa SAK:n kampitusvideossa, jonka myötä SDP:n kannatus sukelsi vaaleissa?
Saattaa hyvinkin olla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 26.03.2019 16:46 Mä yritin eilen katsoa, mutta en kestänyt kuin puoleen väliin. Liian hapokasta.
Pääsin kohtaan 1:43 asti. Hirveetä paskaa.

Ei kuorolle kannata saarnata. Niin kauan kuin muut eivät käsittele mamuilua terävästi, pystyy persut tekemään mistä tahansa aiheesta diibadaabakeskustatulkinnan ja kytkemään siihen mamukritiikin. Iso osa jengistä pitäisi tuollaista syvällisenä hallituskelpoisena kamana. Helppoa, höpisee samat kuin Rinne, mutta liittää joka kontekstiin mamukritiikin ja ehkä hieman EU-piikittelyä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

...natsi laitettiin nippuun ja kansanvalta jatkoi kulkuaan.

-Sampo Terho
Viikon lainauksen arvoinen lohkaisu.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.03.2019 17:01
Vagabondo kirjoitti: 26.03.2019 16:46 Onko toi kertojaääni sama Lohtander kuin siinä taannoisessa SAK:n kampitusvideossa, jonka myötä SDP:n kannatus sukelsi vaaleissa?
Saattaa hyvinkin olla.
Ääni ei kuulosta minusta Lohtanderilta, ja muutenkin pitäisin hyvin erikoisena, jos hän lähtisi persujen videoon mukaan.

Koetin katsoa persujen videota, mutta en jaksanut loppuun asti. Tämä on sellainen kohu, joka olisi ehkä kannattanut vain vaieta. Ainoa lopputulema lienee, että uhriutumisen ammattilaisina persut saavat vain lisää kierroksia foliohattuiluunsa, jonka mukaan heitä koetetaan toistuvasti vaientaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Aprikoos mediasalaliitot, onko missään näkynyt mitään keskustelua siitä, miten on mahdollista, että YLEn päävaalitenteissä esiintyy neutraali "vaaliasiantuntija" Matti Apunen antamassa tuomion puheenjohtajien suoriutumisesta? Tämä on minusta lähtökohtaisesti aika lailla parodiahorisontin tuolla puolen. Ja odotuksiin onkin vastattu: Rinteen tentistä Apusen neutraali arvio oli, että SDP:n talousohjelma on väärä, kun taas Orpon ongelma oli se, että ei saanut kunnolla selitettyä kokoomuksen valinnanvapausajattelun kestävää ydintä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2019 9:52 Aprikoos mediasalaliitot, onko missään näkynyt mitään keskustelua siitä, miten on mahdollista, että YLEn päävaalitenteissä esiintyy neutraali "vaaliasiantuntija" Matti Apunen antamassa tuomion puheenjohtajien suoriutumisesta? Tämä on minusta lähtökohtaisesti aika lailla parodiahorisontin tuolla puolen. Ja odotuksiin onkin vastattu: Rinteen tentistä Apusen neutraali arvio oli, että SDP:n talousohjelma on väärä, kun taas Orpon ongelma oli se, että ei saanut kunnolla selitettyä kokoomuksen valinnanvapausajattelun kestävää ydintä.
En ole katsonut, mutta jos Apunen on puolueeton asiantuntija, niin onhan tuo kieltämättä erikoista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Petrus Pennasesta on hioutunut omaan silmään ehkä täydellinen kandidaatti:

Edustaa arvoja joista olen samaa mieltä melkein 5/5
On ajantasalla asioista mitä edustaa ja pystyy argumentoimaan mielipiteensä
Tieteen miehiä
Tehnyt kunnallispoliitiikassa todella vakuuttavaa ja näkyvää työtä
On taloudellisesti riippumaton eikä tarvitse mankua muilta rahoja vaalityöhön
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei kait tällä ylpeillä pidä, mutta olen tähän mennessä väijynyt kaikki Ylen pj-tentit ja Halliskin tänään tulee katsottua. Kiinnostavintahan on näiden asiantuntijoiden kommentit ja arviot. Puheet ovat luokkaa kunhan ei mokaa, tenttauksissa tulee esiin edes jotakin omaperäistä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jostain syystä en oikein saa vaali-intoa päälle. Johtuneeko siitä, että demarit johdossa, haluaisin unohtaa koko vaalit..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen tehnyt sukupuolentutkimuksen hengessä havainnon, että naisehdokkaiden itse pystytetyt vaalimainokset ilmestyivät tienvarsiin paljon nopeammin ja runsaslukuisemmin kuin miesehdokkaiden omat. Ettei olisi taas käytetty miehiä hyväksi..

Olen useammassa vaalissa jo tehnyt saman havainnon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.03.2019 11:57 Ei kait tällä ylpeillä pidä, mutta olen tähän mennessä väijynyt kaikki Ylen pj-tentit ja Halliskin tänään tulee katsottua. Kiinnostavintahan on näiden asiantuntijoiden kommentit ja arviot. Puheet ovat luokkaa kunhan ei mokaa, tenttauksissa tulee esiin edes jotakin omaperäistä.
Minua jotenkin vähän jäsentymättömällä tavalla häiritsevät nämä puheiden asiantuntija-arviot. Kovasti kommentoidaan puhujan esiitymiskykyjä, intensiivisyyttä, läsnäoloa, retorisia taitoja ja oivalluksia. En pidä siitä, että YLE vie vaalikeskustelua tähän suuntaan. Pysyisivät pelkässä sisällössä, kuten tenttien kommentoinnissä sitten tehdäänkin. Mutta siinä sitten se Apunen vetää homman ihan parodiaksi, kärkiesimerkkinä se, kun - normaalin kaavan mukaan - toimittaja pyysi esittämään yhden heikon kohdan Orpolta. "Yksi vahvuus vielä!" oli Apusen vastaus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2019 12:04 Jostain syystä en oikein saa vaali-intoa päälle. Johtuneeko siitä, että demarit johdossa, haluaisin unohtaa koko vaalit..
Yksi kausi täydellistä kurjuutta: punavihreät ja lama. Naminami.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2019 12:04 Jostain syystä en oikein saa vaali-intoa päälle.
Mä huomaan, että kun ehdokas ja puolue on alusta asti selvä, niin ei tarvi seurata mitä ihmiset hölisee. Vaalipuheitahan ne vaan ja vasta hallitusneuvotteluista alkaa tulla ilmi todellisia linjauksia. Edes Kokoomuksen vaalipuheet ei kiinnosta, kun ovat ne itseä kiinnostavat teemat pari kertaa myyneet saadakseen jotain mitä en kannata.

Tai sitten se on vaan tämä oma kuplautumiseni, jossa yhteiskunnallisista uutisista eristäytymällä koitan välttää pahaa mieltä. En mä äänestämistä enempää kuitenkaan tekisi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin