Äärivasen ja äärioikea

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kumpi on isompi turvallisuusuhka tällä hetkellä?

äärivasen
4
40%
äärioikea
6
60%
 
Ääniä yhteensä: 10

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Työni puolesta olen seurannut näitä jo pitkään. Aika paljon joudun jättää sanomatta, kun esimerkiksi tällä palstalla näitä vertaillaan. Sen voin sanoa siviilinäkin, että kumpikin otsikon puoli elää vahvasi omassa kuplassaan sekä uhriutuu ja demonisoi vastapuolta ja valtaväestöä virkamiehet mukaan ottaen jatkuvasti. Mitä sinä ajattelen näistä ääriryhmistä? Kumpi on suurempi uhka maamme sisäiselle turvallisuudelle?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varsinaiset väkivallanteot ovat tainneet kaikki tapahtua äärioikeiston toimesta? Siis ne, jossa tekijä on jompaa kumpaa em. ryhmistä.

Aiempien näyttöjen perusteella pallotin ”äärioikea”.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Maahanmuuttajien rikollisuus on merkittävästi pahempi uhka kuin kumpikaan näistä. Tyypillisesti nämä lait muksivat toisiaan miekkareissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos ajattelee ryhmien kokoa, äärioikeiston ryhmittymä on ilmeisesti selvästi isompi

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006262326.html

Eli sikälikin on helpompi uskoa, että se on suurempi uhka noista kahdesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^Jos "äärioikeisto" on tuo parisataa niin toinen puoli on huomattavasti isompi. Takku/varisverkostoon taitaa kuulua nelinumeroinen määrä yksilöitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 10.10.2019 11:50 ^Jos "äärioikeisto" on tuo parisataa niin toinen puoli on huomattavasti isompi. Takku/varisverkostoon taitaa kuulua nelinumeroinen määrä yksilöitä.
Täytyy mitata samalla mittarilla. Tuolla kyseisellä mittarilla mitattuna 75% vihapostista tuli oikealta ja 25% vasemmalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 10.10.2019 11:50 ^Jos "äärioikeisto" on tuo parisataa niin toinen puoli on huomattavasti isompi. Takku/varisverkostoon taitaa kuulua nelinumeroinen määrä yksilöitä.
Tuo on totta. Toki tämä on pitkälti myös määritelmäkysymys eli ketkä tai mitkä ryhmät kumpaankin kuuluvat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2019 11:16 Jos ajattelee ryhmien kokoa, äärioikeiston ryhmittymä on ilmeisesti selvästi isompi

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006262326.html

Eli sikälikin on helpompi uskoa, että se on suurempi uhka noista kahdesta.
Viittaatko nyt tähän kohtaan: "Analyysin mukaan 75 prosenttia poliitikkoihin kohdistuvista vihamielisistä viesteistä on peräisin maahanmuuttovastaisesta verkostosta."?

Toisaalla sanotaan: "Sen sijaan puolet vihaviestien massasta oli peräisin vain 200 käyttäjältä. "

Lisäksi: "Vihamielisiä viestejä lähettäneitä tilejä oli kaikkiaan noin 2 200."


Eli onko päätelmäsi, että muutama aktiivinen somehourupää tekee äärioikeistoksikin nimitetyistä kansallissosialisteista suuremman uhan kuin muut massamurhataipuvaiset sosialistiryhmittymät?

Tämä kyllä hienosti sopii poliittiseen liturgiaan. Todellisten uhkien sijaan keskitytään kuviteltuun vihapuheeseen ja sen kuvitteelliseen eskaloitumiseen joksikin massiiviseksi kansallissosialistisen, ei kun ääriOIKEISTON, väkivalta-aalloksi.

2018 todettiin 100 ääriliikkeiden rikosta, noista 50 kansallisten sosialistien, 30 uskonnollisia ja 20 muita kuin kansallisia sosialisteja. Mamurikollisia on se 13.000, joista 2.700 pahoinpitelyitä, raiskauksia, muita seksuaalirikoksia ja henkirikoksia.

Huolestukaamme kansallisista sosialisteista oikein kovasti. Yksi Saksassa tapahtunut kansanmurha olkooon ikuisesti suurempi pelote kuin muiden sosialistien mamumaissa tekemät lukuisat viidakkoveitsikansanmurhat.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tämä nyt on siinä mielessä vähän nollakysymys, että jos on yhtään seurannut tiedotusvälineitä viime vuosina, saati sitten sisäministeriön julkisia sisäisen turvallisuuden ja väkivaltaisen ekstremismin katsauksia, niin vastaus on aivan päivänselvä - jos sitten ideologinen huntu ei hämärrä näköä sokeaksi. Ja jos ideologia katkaisee yhteyden tosiasioihin, ei mielipide muutu tosiasioiden kertauksenkaan edessä.

Suomen tällaisesta ekstremistisestä väkivallasta joku puolet on äärioikeiston tekemää, vaikka siinä ei edes olisi mukana kaikkia tuhopolttoja tai tuomittujen väkivaltarikollisten katupartioiden touhuja. Noin kolmasosa on sitten uskonnollisesti motivoitunutta, lähinnä kai islamistista. Jäljelle jäävä viitisentoista prosenttia on sitten vasemmistoanarkistien mielenosoitushulinointia. Äärioikeisto on ilmanmuuta ylivoimaisesti todennäköisin tai de facto suurin uhka yleiselle turvallisuudelle, joskin islamistisessa uhassa on ehkä poikkeavaa sellaisen todella suuren terrori-iskun mahdollisuus. Yksittäiset kouluiskijät asettuvat ehkä huonohkosti tähän jäsennykseen, mutta ihan olemassaoleva uhka nekin ovat.

Onneksi kaiken kaikkiaan tällainen ideologis-poliittinen väkivaltainen ekstremismi on ollut Suomessa aika pientä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2019 12:29

2018 todettiin 100 ääriliikkeiden rikosta, noista 50 kansallisten sosialistien, 30 uskonnollisia ja 20 muita kuin kansallisia sosialisteja. Mamurikollisia on se 13.000, joista 2.700 pahoinpitelyitä, raiskauksia, muita seksuaalirikoksia ja henkirikoksia.

Tämän ketjun aiheena ja kysymyksenä oli (lainaan ketjun aloittajaa) " Kumpi (äärioikeisto vai äärivasemmisto, ak:n selvennys) on suurempi uhka maamme sisäiselle turvallisuudelle?"

Itse edellä suoraan todistat, että äärioikeisto on suurempi uhka kuin äärivasemmisto. Mamurikollisuus ei ole tämän ketjun aiheena, koska se ei ole äärioikeistoa tai äärivasemmistoa.

Ps. "Analyysin mukaan 75 prosenttia poliitikkoihin kohdistuvista vihamielisistä viesteistä on peräisin maahanmuuttovastaisesta verkostosta."

Lähde edellä.

Mutta katsotaan vain tosiaan suoraan noita linkittämiäsi rikostilastoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2019 12:32 Onneksi kaiken kaikkiaan tällainen ideologis-poliittinen väkivaltainen ekstremismi on ollut Suomessa aika pientä.
Juu. Tämä on tietysti se tärkein asia muistaa. Suomen turvallisuusuhat ovat muualla kuin äärioikeistossa tai äärivasemmistossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mitä muuten laskette näihin kahteen ääripäähän kuuluvaksi? Kuuluuko henkilötasolla esmes Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula äärivasemmiston tai Persujen Olli Immonen vastapuoleen? Täällä Tampereella on vahva vasemmisto(radikaali)keskittymä ulottuen yliopistoväkeen ja onhan Aamulehtikin vasemmistovihreä aviisi. Aika helposti voisi leimakirvestä heiluttaa ja merkata kymmeniä ryhmiä ja ison joukon ihmisiä. Ylipäätään verkossa ja somessa antifa näkyy ja kuuluu voimakkaasti, oikeiston usein tyytyessä passiiviseen, usein piilossa tapahtuvaan toimintaansa.

Mä en edelleenkään oikein voi enkä halua ottaa asiassa isommin kantaa, lähinnä yritän faktoilla signaloida, jotta muut voitte olla vapaasti mieltänne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2019 13:08 . Ylipäätään verkossa ja somessa antifa näkyy ja kuuluu voimakkaasti, oikeiston usein tyytyessä passiiviseen, usein piilossa tapahtuvaan toimintaansa. .
Itse en tiedä asiasta muuta, kuin että tämän mukaan 75% twitterin vihaviesteistä tuli äärioikealta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006262326.html

MIten mittaat tuota verkossa tapahtuvaa aktiivisuutta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2019 13:13
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2019 13:08 . Ylipäätään verkossa ja somessa antifa näkyy ja kuuluu voimakkaasti, oikeiston usein tyytyessä passiiviseen, usein piilossa tapahtuvaan toimintaansa. .
Itse en tiedä asiasta muuta, kuin että tämän mukaan 75% twitterin vihaviesteistä tuli äärioikealta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006262326.html

MIten mittaat tuota verkossa tapahtuvaa aktiivisuutta?
Käymällä joka työpäivä verkossa tietyillä sivustoilla. En minä tietenkään yleistä keskustelua somessa seuraa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2019 13:08 onhan Aamulehtikin vasemmistovihreä aviisi. Ylipäätään verkossa ja somessa antifa näkyy ja kuuluu voimakkaasti, oikeiston usein tyytyessä passiiviseen, usein piilossa tapahtuvaan toimintaansa.
Kuulostaa kyllä kummalta. Eiks Aamulehti ollut ihan avoimesti kokoomuksen äänenkannattaja maakuntalehtien murrokseen asti, jonka jälkeen nimellisesti sitoutumaton, mutta kuitenkin siellä oli pitkäaikaisena päätoimittajana vaikkapa Matti Apunen? Seuraan myös somea huonosti, mutta silti koen aika voimakkaasti, että kaikenmaailman MV-lehdet, Oikeat Mediat tai Suomen Uutiset ovat aggressiivisesti digimaailmassa esillä ja saavat huomiota myös vakavassa mediassa tavalla, jota toinen pää ei ollenkaan saa (en osaisi edes nimetä vastaavia toiselta suunnalta)? Ja ei kai sellaista somekeskustelua olekaan, etteivät - siis tosiaan aiheesta täysin riippumatta - jotkut "maahanmuuttokriittiset" tulisi tukkimaan sitä ölinällään?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllä tästä Aamulehden "nykyväristä" on lukijoiden kesken yhtenevä käsitys. Lehdessä on jonkin verran paatoksellisia vihreitä toimittajia ja mm. Kontula pakinoi säännöllisesti. Tuosta somen aktiivisuudesta voi olla montaa mieltä. Mä itse painotan esmes Facebookin tapahtumailmoituksia, joita äärioikea ei julkaise. Mielipiteeseeni vaikuttaa varmasti myös mainitsemani antifan asema Tampereella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2019 13:15
James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2019 13:13
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2019 13:08 . Ylipäätään verkossa ja somessa antifa näkyy ja kuuluu voimakkaasti, oikeiston usein tyytyessä passiiviseen, usein piilossa tapahtuvaan toimintaansa. .
Itse en tiedä asiasta muuta, kuin että tämän mukaan 75% twitterin vihaviesteistä tuli äärioikealta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006262326.html

MIten mittaat tuota verkossa tapahtuvaa aktiivisuutta?
Käymällä joka työpäivä verkossa tietyillä sivustoilla. En minä tietenkään yleistä keskustelua somessa seuraa.
:sir:

Jos et voi kertoa, ymmärrän, mutta ovatko ko. sivut avoimessa webissä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2019 13:28
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2019 13:15
James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2019 13:13

Itse en tiedä asiasta muuta, kuin että tämän mukaan 75% twitterin vihaviesteistä tuli äärioikealta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006262326.html

MIten mittaat tuota verkossa tapahtuvaa aktiivisuutta?
Käymällä joka työpäivä verkossa tietyillä sivustoilla. En minä tietenkään yleistä keskustelua somessa seuraa.
:sir:

Jos et voi kertoa, ymmärrän, mutta ovatko ko. sivut avoimessa webissä?
Bluntly taisi mainita Varisverkoston. Kuten nykyään tapana kotisivuilla ja vaikkapa Facessa, niin related-linkkejä on paljon ja niitä seuraamalla löytää itsenä ketterästi kymmeniltä samanhenkisiltä sivustoilta. Takku.nethän esmes on hommafoorumin kaltainen yleisesti tunnettu "alan" sivusto.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Takku.netinhän tunnen hyvin. Olen mm. itse julkaissut siellä viestin, jossa kehotettiin estämään päiväkotien ruokakuljetukset solidaarisuudesta lakkoilevia bussikuskeja kohtaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hieman perspektiiviä aiheeseen: Euroopan terrorismi tilasto
https://www.europol.europa.eu/activitie ... 019-te-sat

Terrori-iskut:
Etnonationalistit ja separitistit 83
Jihadistit 24
Vasemmisto 19
Oikeisto 1
Määrittelemätön 1
Yksittäinen aihe 1

Jotenkin tuosta on vaikea nähdä juuri oikeistoa minään yhteiskunnallisena uhkana. Kansallismieliset, usein kansallissosialismiin kallellaan olevat tahot, ovat suurin uhka. Muslimit ja vähemmän kansallismielinen vasemmisto myös näyttelevät jotain roolia.

Vihapuheiskuja ei tuossa raportissa kai tutkittu. Ne olisi pitanyt ehdottamasti huomioida. Samoin ajatusrikokset.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2019 14:45 Hieman perspektiiviä aiheeseen: Euroopan terrorismi tilasto
https://www.europol.europa.eu/activitie ... 019-te-sat

Terrori-iskut:
Etnonationalistit ja separitistit 83
Jihadistit 24
Vasemmisto 19
Oikeisto 1
Määrittelemätön 1
Yksittäinen aihe 1

Jotenkin tuosta on vaikea nähdä juuri oikeistoa minään yhteiskunnallisena uhkana. Kansallismieliset, usein kansallissosialismiin kallellaan olevat tahot, ovat suurin uhka. Muslimit ja vähemmän kansallismielinen vasemmisto myös näyttelevät jotain roolia.

Vihapuheiskuja ei tuossa raportissa kai tutkittu. Ne olisi pitanyt ehdottamasti huomioida. Samoin ajatusrikokset.
Äärioikeiston hienoin temppu on ollut vakuuttaa, että vasemmisto "ihan yhtä paha", kun oikeasti toisen olemassaolo on kiinni toisen tekemisistä.

Antifa terminä on varastettu ja laitettu palvelemaan jotain muuta kuin mitä se tarkoittaa. Nykyisin jenkeissä kaikki ei - oikealta tuleva riehunta on Anfifa - hommia, joka tietenkin lähtökohtaisesti on väärin ja perseestä koska Antifa. Eri maissa Antifa tarkoittaa nykyään eri asioita, mutta lähtökohta on fasistisen maailmankuvan ja politiikan vastustaminen. Jos fasismia ei muodosta uhkaa, ei Antifan palveluksia perinteisen mallin mukaan tarvita, ja tähän tulisi palata.

"hei eikö vois vaan hyväksyä kaikkia mielipiteitä?" Ei, koska toinen puoli lähtee siitä liikkeelle, että toiselle ei kuulu samat oikeudet, ihmisarvo ja kunnioitus.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eh? Vasemmiston tekemät kansanmurhat ovat lukuisia. Äärioikeistoksi kutsutut kansallissosialistit ovat tehneet yhden kansanmurhan. Vasemmisto on saatanasta.

Markkinatalousmaat, eli aidosti oikeistolaiset, eivät ole tehneet yhtään kansanmurhaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2019 11:14 ^ eh? Vasemmiston tekemät kansanmurhat ovat lukuisia. Äärioikeistoksi kutsutut kansallissosialistit ovat tehneet yhden kansanmurhan. Vasemmisto on saatanasta.

Markkinatalousmaat, eli aidosti oikeistolaiset, eivät ole tehneet yhtään kansanmurhaa.
Kansanmurha kenen tahansa tekemänä on asia mistä kansainvälinen yhteisö saa luvan kanssa puolestani pommittaa takaisin kivikaudelle. Siinä kohtaa on menty rajan ylitse, missä ihmisarvosta on tietoisesti luovuttu.

Kerrotko minulle lisää noista vasemmiston tekemistä lukuisista kansanmurhista. Ja kysyn tätä ihan tosissani.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 14.10.2019 11:29

Kerrotko minulle lisää noista vasemmiston tekemistä lukuisista kansanmurhista. Ja kysyn tätä ihan tosissani.
sivustahuutaja varmastikin viittaa esim. Stalinin, Maon ja Punakmherien kepposiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti: 14.10.2019 11:29
sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2019 11:14 ^ eh? Vasemmiston tekemät kansanmurhat ovat lukuisia. Äärioikeistoksi kutsutut kansallissosialistit ovat tehneet yhden kansanmurhan. Vasemmisto on saatanasta.

Markkinatalousmaat, eli aidosti oikeistolaiset, eivät ole tehneet yhtään kansanmurhaa.
Kansanmurha kenen tahansa tekemänä on asia mistä kansainvälinen yhteisö saa luvan kanssa puolestani pommittaa takaisin kivikaudelle. Siinä kohtaa on menty rajan ylitse, missä ihmisarvosta on tietoisesti luovuttu.

Kerrotko minulle lisää noista vasemmiston tekemistä lukuisista kansanmurhista. Ja kysyn tätä ihan tosissani.
Älä kysy tätä tosissasi. Sivustahuutajan aivoissa on tässä kohtaa joku jumiin jäänyt hammasratas, joka lamauttaa kiinnostavan ajattelun. Puheena on tämän hetken suomalaiset ääriryhmät, joten tietysti relevantti argumentti on Espanjan tai Kreikan äärivasemmistolainen liikehdintä, tai jos se ei riitä, Leninin, Stalinin jne. teot.

Jos siirrytään Sivustahuutajan haikailemaan historialliseen tarkasteluun maailman mittakaavassa, Sivustahuutajasta kuoriutuu täystefloninen oikeistoversio 60-lukulaisesta kommunismiapologeetista. Tiedäthän, kommunismin historia on puhdas, koska Lenin, Stalin, Mao jne. eivät edustaneet aitoa kommunismia. Toiselta puolelta: Chilen puhdistukset ja valtioterrori eivät käy, koska Chicagon pojat eivät kuitenkaan olleet aitoja oikeistolaisia. USA:n ideologiset seikkailut Vietnamissa, Koreassa, Irakissa, Afganistanissa jne, puhumattakaan aiemmasta kolonialismista tai vaikka Amerikan/Australian/Afrikan alkuperäiskansojen joukkotuhosta ja sulkemisesta reservaatteihin, eivät käy, koska eivät olleet aitoa oikeistolaisuutta. Brasilian sademetsien raivaaminen ja alkuperäiskansayhteisöjen tuho yksityistämisen kautta ei käy, koska ei ole aitoa. Putinilainen roistokapitalismi ei käy, koska ei ole aitoa oikeistolaisuutta (vaikka luonnollisesti ruotsalainen markkinatalousdemari on paha, koska Stalin oli aitoa kansankotisosialidemokratiaa). Suomalaisten oikeistokonservatiiveiksi identifioituvien taulapäiden väkivalta ei käy, koska identifioituvat väärin. Natsit ja Italian fasistit taas olivat vasemmistolaisia, koska kansanmurhasivat, ja samoin nykyeurooppalainen nationalistinen liikehdintä on kansallissosialismia, siis suoraan Olof Palmen kynästä.

Tällainen keskustelu on älyllisesti todella latteaa riippumatta poliittisen suuntautumisen laadusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin