Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sulla on vahvana tuo signalointi siitä, että kuulut siihen vähemmistöön, joka näkee mitä kato todella tapahtuu. Oletko miettinyt, missä vaiheessa se alkaa kuulostaa enemmän foliolta kuin tarkkanäköisyydeltä?

Mutta mun varsinainen asiani oli kysyä, että onko kukaan jaksanut laskea, kuinka moni kokoomuslainen saa äänestää elvytyspakettia vastaan siten, että se vielä menee läpi (olettaen, että hallitus kannattaa ja muu oppositio vastustaa)? Käsitääkseni julkinen count on nyt 4 vastustajaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2021 10:26Netin aktiivit olivat jo napanneet twitteristä kuvakaappauksia, joissa Tere Sammallahti uhoaa seuraavassa puolukokouksessa heitettävän puolueen nykyinen eurokommunistijohto syrjään ja suunnan kääntyvän.
Olisi jo korkea aika.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eurokommunisti on ehkä vähän väärä sana, voisi puhua pikemminkin hyödyllisestä hölmöstä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2021 10:39 ^ Sulla on vahvana tuo signalointi siitä, että kuulut siihen vähemmistöön, joka näkee mitä kato todella tapahtuu. Oletko miettinyt, missä vaiheessa se alkaa kuulostaa enemmän foliolta kuin tarkkanäköisyydeltä?

Mutta mun varsinainen asiani oli kysyä, että onko kukaan jaksanut laskea, kuinka moni kokoomuslainen saa äänestää elvytyspakettia vastaan siten, että se vielä menee läpi (olettaen, että hallitus kannattaa ja muu oppositio vastustaa)? Käsitääkseni julkinen count on nyt 4 vastustajaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ 13/38 edustajasta. Kapinallisia ei tule mitenkään löytymään noin paljoa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva

Amor Vincit Omnia
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos tämä pitää paikkansa, niin hyvin mitättömistä
asioista riita ja samaten sopu syntyi

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e ... 207732eded

Ehkä Jannen analyysi oli oikea ja kyseessä oli koko ajan vain Kepun vaaliperformanssi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2021 13:00 Kuva

Amor Vincit Omnia
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jännäksi tämä silti menee. Kun julkisia kapinallisia on tuon verran, niin uskaltaako Orpo luottaa siihen, että piilosta ei nouse lisää kaatamaan äänestyksen? Vai joutuuko Orpo harkitsemaan elvytyspaketin tukemista? Tilannettahan voisi korjata antamalla muutaman äänen paketin puolesta, mutta tuo taas vaikuttaisi aivan idiootilta suhteutettuna aiempaan päätökseen äänestää tyhjää.

Jos Orpo äänestää tyhjää ja paketti kaatuu, niin kuntavaalien väistämättömän turpasaunan jälkeen Orpo joutuu vaihtoon. Mutta minne Orpo sitten menee, jos hän polttaa hillitolppansa äänestyssekoilulla? Ei heru EU-professuuria Italian lämmöstä.

Kokoomuksen persulaidalla ei ole mitään hätää. Heitä ei nykypuolueessa olisi päästetty hillotolpille, joten he voivat aivan hyvin loikata seuraavissa vaaleissa persujen listoille. Persuilla on käyttöä kokeneille poliitikoille.

Olisivat edes äänestäneet puolesta, niin olisivat välttäneet ison osan tästä raatelusta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 13:02 Ehkä Jannen analyysi oli oikea ja kyseessä oli koko ajan vain Kepun vaaliperformanssi.
Eivätkö melkein kaikki politiikan vakavasti otettavat kommentaattorit (siis esim. isojen medioiden toimittajat Timo Haapalaa lukuunottamatta) ole koko ajan sanoneet, että ehdottomasti todennäköisintä on sovun löytyminen ja hallituksen jatko? Toki vaaliasetelma vaikuttaa, mutta silti olisi typerää ajatella, että näin ollen tämä oli pelkkä sisällötön performanssi, vaikutuksetonta teatteria tai savuverho. Ihan samoista asioista siellä kinattiin kuin hallitusneuvotteluissa, ja aivan varmasti kepu sai neuvottelut kriisiyttämällä sisällöllisiä voittoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Just noin. Kepulla oli varaa jatkaa kriisiä vaikka kuinka pitkään. Marin ei pystynyt heittämään heitä ulos ja kriisin pitkittyminen olisi vahvistanut kepun asemaa kuntavaalien alla. Luultavasti kepua nyt vähän jäi harmittamaan, että yhteen utareeseen jäi vielä nahkaa jäljelle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Juu. Mutta kuitenkin performanssi siinä mielessä, että ehkä
kepussa oli koko ajan suunnitelmana vetää tilanne katkeamispisteeseen ja sitten myöntyä. Toki pelaamalla kovaa peliä saa parempia tuloksia ja nostan kepulle hattua siinä, että
se osaa neuvotella.

Performanssia olisi siis se, että en usko, että sata miljoona sinne tai tänne paljon kepua todellisuudessa kiinnlsti vaan enemmän se, että saadaan riita aikaiseksi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 28.04.2021 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.04.2021 13:13 Luultavasti kepua nyt vähän jäi harmittamaan, että yhteen utareeseen jäi vielä nahkaa jäljelle.
:lol:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 13:02 Jos tämä pitää paikkansa, niin hyvin mitättömistä
asioista riita ja samaten sopu syntyi

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e ... 207732eded

Ehkä Jannen analyysi oli oikea ja kyseessä oli koko ajan vain Kepun vaaliperformanssi.
Turve oli hyvä vaaliperformanssi. Tämä näytös myös alleviivasi, että kepullle on paras antaa ne maakunnat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ps. En siis usko sellaiseen salaliittosavuverhoon (onko sellaista kukaan esittänytkään), että kyseessä olisi ollut hallituksen yhteinen suuniteltu operaatio.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 13:19 onko sellaista kukaan esittänytkään
No ainakin foliohattujen messias, itse Mestari, näytti sellaista esittävän: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... adf3cb9f73
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 13:19 Ps. En siis usko sellaiseen salaliittosavuverhoon (onko sellaista kukaan esittänytkään), että kyseessä olisi ollut hallituksen yhteinen suuniteltu operaatio.
Eikös tämä haissut siltä, että Marin oli itse keksinyt tämän hervottoman lisävelkaantumisen ja Kepu sitten haistoi lypsyn? Samalla Marinille näytettiin turpeen avulla, että tässä hallituksessa on vain yksi Lypsäjä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.04.2021 16:14
urpiainen kirjoitti: 27.04.2021 15:21 Ajatteleteko sä, että kaivamalla nenää kotisohvalla osaaminen karttuu paremmin kuin epätäydellisessä amiksessa?
Ei siellä kotisohvalla voi maata, jos seinästä ei tipu rahaa.
Unkari vapautti meidän elvytysrahoilla kaikki alle 25v tuloverosta. Siinä ryhtyy moni pudokas miettimään, että mitä jos kävisi jonkun pikakoulutuksen ja menisi töihin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 13:19 Ps. En siis usko sellaiseen salaliittosavuverhoon (onko sellaista kukaan esittänytkään), että kyseessä olisi ollut hallituksen yhteinen suuniteltu operaatio.
Kyseessä oli nähdäkseni lähtökohtiin nähden varsin looginen ja todennäköinen kova vääntö asemista politiikassa ennen kuntavaaleja. En näe tuossa sellaista erityistä tai erikoista draamaa, kuten moni muu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hyvä on aina Oikeassa.

Marin ei pysty myöntämään virheitään ja aamupalagate taitaa jatkua ainakin ennakkoäänestyksen ajan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

6 ennakkoäänestyspäivää jäljellä. Kyllä se vaan näyttää siltä, että Marin vetää tämän sitkeästi päätyyn asti.

Uskaltaako demareissa kukaan puhua sille järkeä? Vai olisiko tuo demarille poliittinen itsemurha?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-12011522

Toivottavasti pj-kamppailun tuoma julkisuus ei palauta persuja kärkeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-12130889

Kok+sdp+vihr+rkp oikeastaan riittävästi, vaikka pieni lisä ei haittaisi. Käytännössä samassa kuin Kok+pers+kesk+kd.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihmeellistä sekoilua ja vastuunpakoilua ja hätäkakkoja kulttuurirahoissa. Kurviselle pisteet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin