Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2020 14:27 Jaa-a. Viimeksi kun tästä juteltiin, niin muistaakseni sivustahuutaja ehdotti tuota sun ratkaisua ja silloin muistaakseni itse kysyit häneltä, lähtisikö hän pilotiksi lennolle, jonka saapumisen vastaanottajamaa on kieltänyt.
Siksi totesikin, että ambomaalainen vuokrapilotti tarvitaan.

Loppuviimeksi kyse on halusta. Ohisalo haluaa että paperittomat reppanat saavat jäädä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 27.10.2020 14:28 Mitä hänelle pitää tehdä, jos ei voida palauttaa Dublinin perusteella eikä voida palauttaa oletettuun kotimaahansa?
Ei ainakaan antaa kulkea vapaana Suomessa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 27.10.2020 14:30 Loppuviimeksi kyse on halusta. Ohisalo haluaa että paperittomat reppanat saavat jäädä.
Asia on juuri näin. Tällä hetkellä tämä on isoin ongelmamme, jotta varsinainen ongelmamme alkaisi purkautua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 27.10.2020 14:30
James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2020 14:27 Jaa-a. Viimeksi kun tästä juteltiin, niin muistaakseni sivustahuutaja ehdotti tuota sun ratkaisua ja silloin muistaakseni itse kysyit häneltä, lähtisikö hän pilotiksi lennolle, jonka saapumisen vastaanottajamaa on kieltänyt.
Siksi totesikin, että ambomaalainen vuokrapilotti tarvitaan.

Loppuviimeksi kyse on halusta. Ohisalo haluaa että paperittomat reppanat saavat jäädä.
Varmasti keinoja on, mutta edelleen olen aika epäileväinen tuon suhteen, että lento veisi esim. Afganistaniin, jos maa ehdottomasti kieltäisi saapumasta. En tietenkään tunne kansainvälistä lennonvalvontajärjestelmää, mutta kuvittelen, että lennolle ennen lennon lähtöä ilmoitetaan lähtömaa, kohdemaa ja reitti (tai lennonjohto reitittää). Jos päämäärämaa kieltää tulon, mahtaako onnistua normaalien alan käytäntöjen mukaan..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei kerrota kellekään. Sen takihan meillä on valtion lentofirma, että pystytään dumppaamaan jengiä maailman kentille. Konkkaan se finski kuitenkin menee, otetaan nyt kaikki irti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 26.10.2020 10:38 Tässäkin ketjussa on puitu hallituksen poliittissävyisiä, ylimpien virkamiesten nimitysprosesseja.
Ilmeisesti koronaa voidaan nyt käyttää tekosyynä siihen, että VM:n kansliapäällikön tehtävä voidaan avata uuteen hakuun, jos tällä kertaa saataisiin edes yksi sopiva hakija: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006702033.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hallitus saapuu Säätytalolle puimaan Vastaamon tietomurtoa – Marin: ”Tilanne on erittäin vakava”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006702155.html

Eh? Eikös tämä ole sellainen pikkujuttu, joka pitäisi hoitua ihan ruohonjuuritason toimintana? Toisin kuin työmarkkinoiden vapauttaminen, kansantalous, valtionvelka ja korona.

Ja miksi ihmeessä pitäisi voida vaihtaa henkilötunnusta!? Eikös se olisi pikemminkin hallituksen asia lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa, että hetu ei enää kelpaa tunnistautumiseen?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 27.10.2020 14:32
annepa kirjoitti: 27.10.2020 14:28 Mitä hänelle pitää tehdä, jos ei voida palauttaa Dublinin perusteella eikä voida palauttaa oletettuun kotimaahansa?
Ei ainakaan antaa kulkea vapaana Suomessa.
Joo, kovin moni kertoo mitä "ei ainaakaan" näille ihmisille pidä tehdä. Sen sijaan käytännön esitykset siitä, mitä heille pitäisi tehdä, puuttuvat.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja annepa »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2020 13:04 Ja miksi ihmeessä pitäisi voida vaihtaa henkilötunnusta!? Eikös se olisi pikemminkin hallituksen asia lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa, että hetu ei enää kelpaa tunnistautumiseen?
KYLLÄ!!!!!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti: 28.10.2020 14:55
sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2020 13:04 Ja miksi ihmeessä pitäisi voida vaihtaa henkilötunnusta!? Eikös se olisi pikemminkin hallituksen asia lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa, että hetu ei enää kelpaa tunnistautumiseen?
KYLLÄ!!!!!
Riittää kun rajoittetaan sitä, millä tavalla vaaditaan tunnistautumaan, jotta saatavaa voi periä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toimiikos esim. Klarna omalla riskillään? Joskus ihmettelin kun jotain rautakauppakamaa sai tilattua aika mitättömin tiedoin laskulla Klarnan kautta. Mietin, että millä ilveella Klarna pystyy mitään perimään, jos joku tilaa toisen nimissä kamaa esim. pakettiautomaattiin? Voihan se olla, että Klarna tarkisti virallisen postiosoitteen tms ja kokee tuon pohjalta ottavansa aika pienen riskin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.10.2020 10:57 ^ Toimiikos esim. Klarna omalla riskillään? Joskus ihmettelin kun jotain rautakauppakamaa sai tilattua aika mitättömin tiedoin laskulla Klarnan kautta. Mietin, että millä ilveella Klarna pystyy mitään perimään, jos joku tilaa toisen nimissä kamaa esim. pakettiautomaattiin? Voihan se olla, että Klarna tarkisti virallisen postiosoitteen tms ja kokee tuon pohjalta ottavansa aika pienen riskin.
Klarnaa kun käytin kahdessa kioskissani niin Klarna lupasi aina ottaa mahd luottotappiot omaan piikkiinsä (eli kauppias saa aina rahansa). Mutta tietysti Klarna yrittää ne rahat periä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.10.2020 13:05
Klarnaa kun käytin kahdessa kioskissani niin Klarna lupasi aina ottaa mahd luottotappiot omaan piikkiinsä (eli kauppias saa aina rahansa). Mutta tietysti Klarna yrittää ne rahat periä.
Veikkaan, että Klarna ottaa jonkin verran tietoista riskiä tällä laskutukseen perustuvalla kauppatavallaan. Kun mitään kunnollista tunnistusta ei tehdä, niin Klarnalla olisi heikot eväät periä mitään, jos joku tilaisi toisen nimissä kamaa ja saisi ne vastaanotettua. Joko Klarna luottaa toteutuneiden riskien perusteella homman olevan ok, tai sitten heillä on jotain tapoja rajoittaa riskejään, esim. suodattamalla osoitteita tms. Veikkaan kuitenkin, että vetävät riskillä, koska toteutuneet riskit ovat jääneet pieniksi. Rikollisen pitäisi kuitenkin tilata aika paljon kamaa, jotta kamaa jälleenmyymällä tienaisi jotain. Kama pitää myös fyysisesti noutaa jostain, joten 100. kusetuspaketin kohdalla automaatilla voisi olla poliisi odottamassa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.10.2020 13:18
James Potkukelkka kirjoitti: 29.10.2020 13:05
Klarnaa kun käytin kahdessa kioskissani niin Klarna lupasi aina ottaa mahd luottotappiot omaan piikkiinsä (eli kauppias saa aina rahansa). Mutta tietysti Klarna yrittää ne rahat periä.
Veikkaan, että Klarna ottaa jonkin verran tietoista riskiä tällä laskutukseen perustuvalla kauppatavallaan.
Toki. Kunhan helpon tilaamisen ja maksamisen tuottama lisälaskutus voittaa lisääntyneet luottotappiot, se kannattaa.
Klarna otti multa 3% välistä. Maksoin sen mielelläni siitä hyvästä, että kattoi luottotappiot ja maksamisen pystyttäminen verkkokauppaan oli plug and play.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.10.2020 9:03 Jotain siinä Halla-ahossa on. Ei puolue nouse noihin lukemiin muuten. En oikein jaksa uskoa, että se on pelkästään Scriptan kirjoittamisen ansiota. Periaateessahan hän on pikkuvirkamiehen näköisenä Eiralaisena tohtorina mahdollisimman kaukana karikatyyrisestä persujen äänestäjästä, mutta jotenkin hän tekee sen.
Kuulin radiossa Halla-ahosta elämäkerran kirjoittaneen Lauri Nurmen jutustelua Halliksen taustasta (itse kirjaa en ole edes selaillut). Oikeastaan tätä eiralaisuutta ja tohtoriuttakin hämmentävämpää Halliksen taustassa on se, että ilmeisesti hän on siis äitinsä puolelta Bergrothin suomenruotsalaista kulttuuri- ja sivistyssukua, ja tätä myötä yhdeksännen perättäisen sukupolven ylioppilas suvussaan. Tämän täytyy jo olla aika harvinaista Suomessa. Siinä missä Halliksen lähisukulaiset tältä puolen sukua ovat yhä Suomen kulttuurielämän kermaa, just Halla-ahon perhe on kai vähän pudonnut sieltä eliitistä. Eihän se kai ole ollut ihan yhtä näkyvän suomenruotsalaisvastainen kuin jotkut muut persut, mutta kyllä tässä taustassa on vielä paljon kiehtovaa keittiöpsykologisoitavaa Halliksen katkeruutta ja vihaa ajatellen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/pol ... -1.1216103^

MT:n juttu aiheesta. Kuvassa mestari oikeaoppisesti kotitalonsa kellarissa

Kuva

Koulukiusaaminen varmasti vaikuttaa ihmiskuvaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaarallinen Natsi sudenpesässään!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Varmaankin Mein Kampf tuo kirjoituspöydällä auki oleva kirja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Takaseinällä tiiliuuni!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 27.10.2020 13:42
urpiainen kirjoitti: 27.10.2020 13:29 Niin, voisiko tätä Kitinäraadin keskustelua nyt yhteenvetää siihen malliin, että maassa luvattomasti olevat pitää saada nykyistä tehokkaammin viranomaisyhteyteen ja hallintaan, ettei vaan synny jotain ihme varjoyhteiskuntaa epävirallisine/rikollisine "palveluineen", vaan kontrolli heidän elostaan säilyy vahvasti viranomaisten hallussa. Ja toisena päätavoitteena tässä rinnalla on pidettävä koko ajan sitä, että on rakennettava tehokkaammin keinoja, joilla oleskeluluvattomat saadaan poistettua maasta. Onneksi toki äänestitte Ohisaloa, koska nämä näyttäisivät olevan myös sisäministeriön työryhmän päätavoitteet tämän ilmiön käsittelyssä.
Toki tärkeää olisi myös tehostaa migrin palveluja. Nyt yrityksillä on vaikeuksia pitää työntekijänsä työluvissa. Perin harmillista jos työllistynyt yksilö pitää potkia pois maasta sen takia että takkuavan lupakäytännön seurauksena henkilö putoaa paperittomaksi.
Jaa, se siis olikin lakimuutoksen pointti: Hallitusohjelman mukaan ”hallitus kehittää lainsäädäntöä ja soveltamiskäytäntöä sen edistämiseksi, että työllistyneet kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet voivat nykyistä joustavammin saada oleskeluluvan työn perusteella”.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007226380.html

Tuolle muutokselle olisi tosiaan tarvetta. Tiedän, että tämä aiheuttaa haasteita yrityksille, kun olisi työ ja työntekijä, mutta työlupaa ei vaan saa migristä irti sitten millään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007634755.html

Komppaan Toukoa! Vaikka olen ahdasmieöinen paha persunatsi? Onko Toukokin paha natsi!?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.11.2020 12:45 https://www.is.fi/politiikka/art-2000007634755.html

Komppaan Toukoa! Vaikka olen ahdasmieöinen paha persunatsi? Onko Toukokin paha natsi!?
Eipä tuossa mitään uutta tai oivaltavaa ollut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näinhän tässä käy.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Verot ovat keinoista ehkä parhaita. Verot pitää kerätä jostain ja jos jokin asia on epätoivottu, niin sitä kannattaa verottaa. Markkinat sitten säätävät uuden tasapainon.

Paskimpia keinoja ovat suorat määräykset ja rajoitteet, joilla pyritään muuttamaan sitä markkinoiden tuottamaa tasapainotilaa. Silloin markkinamekanismin toiminta häiriintyy pahemmin kuin verojen tapauksessa. Jakeluvelvoitteet ja kaikki muu paska on paljon pahempi asia kuin vaikkapa verot. Jos kaasuautolla ajamisesta tehdään verotuksen avulla sikahalpaa, niin kyllä se jakeluinfra sitten seuraa perässä. Se on kuitenkin ihan idioottia, jos joku pakotetaan jakelemaan kaasua, vaikka asiakkaita ei ole.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvin näyttää edistyvät persujen hallituksenkaatoprojekti kun kepulit jo paskat housussa.

Keskustan sisäiset viestit paljastavat katastrofitunnelmat kuntavaalien alla: ”Olemme juuri nyt sillassa”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin