Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 06.03.2021 16:44 Selittäkääs miksi Kiuru on eniten äänessä tästä koronasta, eikö asia olisi terveysministerin heiniä?

Joku toimivaltuusjuttu vai onko vasuri niin kädetön, että Kiuru joutuu paikkailemaan?
Eiks tää ole aika selvä juttu? Jo hallitusneuvotteluissa STM:n toiminnot jaettiin kolmelle ministerille: Blomqvist sai tasa-arvoasiat, Pekonen STM:n päivittäisen johtamisen (ja siksi nimenomaan hän on titteliltään sosiaali- ja terveysministeri) ja normaalin vuosikellon mukaan juoksevat asiat erityisesti työsuojelun ja sen sellaisen puolella, ja Kiuru sosiaali- ja terveysasioiden valtakunnallisen ohjauksen. Tässä viimeisessä ei varmaan ajateltu pandemiaa vaan sote-uudistusta, mutta kyllä minusta on ihan alkuperäisen työnjaon hengen mukaista, että valtakunnallinen koronapaasaus on Kiurulla. Ministeritehtävien ja -tittelien jako on aina hallitusneuvotteluihin kuuluvaa valtapeliä, ja SDP varasi STM:n suurpoliittiset asiat itselleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4303
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Peltsillä on kysyttävää.

Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

On vuosi 2027. Halla-Aho I:n ei tarvitse vastata kysymyksiin vaalien siirrosta, eikä toimittaa siirron perusteena olleita faktoja lehdistön, opposition ja kansalaisten arvioitavaksi.

Näin meillä paskannetaan demokratian päälle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.03.2021 8:06 On vuosi 2027. Halla-Aho I:n ei tarvitse vastata kysymyksiin vaalien siirrosta, eikä toimittaa siirron perusteena olleita faktoja lehdistön, opposition ja kansalaisten arvioitavaksi.

Näin meillä paskannetaan demokratian päälle.
Toihan tässä nimenomaan pelottaa. Meillä on kuitenkin ihan EU:n sisältä esimerkkejä, miten persujen aatetoverit nakertavat liberaalin demokratian kulmakiviä heti valtaan päästyään. Ei pitäisi tasoittaa tietä tähän suuntaan ehdoin tahdoin.

Vaalisiirtelyjen lisäksi sama koskee sitä, että käytetään niin rajuja, perusoikeuksia rikkovia ja vain osaa väestöstä koskevia rajoitustoimia, että ne eivät näytä legitiimeiltä kansalaisten silmissä. Muuten seuraavan pandemian tullessa ikuisesti istuva Halla-aho I päättää THL:n uuden rotuhygieniaosaston suosituksesta rajoittaa ulkomaalaistaustaisten ja vegetaristien liikkumista.

Onneksi kuitenkin olemme vapaahkoja valitsemaan, mikä kuvaus tapahtumista jää muokkaamaan historiallista itseymmärrystämme. Toivottavasti vaalisiirtelyn suhteen vallitsevaksi narratiiviksi jää, että aivan poikkeuksellisessa tilanteessa vakavasti otettavat puolueet kykenevät yksissä tuumin, hallitus-oppositio-rajan ylittäen ja lyhyen tähtäimen taktiset pelit sivuuttaen, toimimaan yhdessä isänmaan parhaaksi ja jättämään pölhöpopulistit yksin räksyttämään joutavia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tästä tule mitään muuta jäämään historiankirjoihin kun täydellinen epäonnistuminen demokratian varmistamisessa. Vaalien järjestämiseen oli vuosi aikaa. Mitään ei tehty, vaikka kirjallisesti luvattiin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 8:38 Toivottavasti vaalisiirtelyn suhteen vallitsevaksi narratiiviksi jää, että aivan poikkeuksellisessa tilanteessa vakavasti otettavat puolueet kykenevät yksissä tuumin, hallitus-oppositio-rajan ylittäen ja lyhyen tähtäimen taktiset pelit sivuuttaen, toimimaan yhdessä isänmaan parhaaksi ja jättämään pölhöpopulistit yksin räksyttämään joutavia.
Tämä on vain kansaa halveksuvaa poliittista peliä paremman vaalituloksen saavuttamiseksi.

Toivon todella, että persuissa ollaan hereillä. Heidän pitää herättää ihmiset äänestämään ennakkoon. Katsotaan sitten miten kävi prosenteille.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko Marinista elonmerkkejä?

Edit; on se hengissä. Maikkarilla kommentoinut
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.03.2021 8:53 Tämä on vain kansaa halveksuvaa poliittista peliä paremman vaalituloksen saavuttamiseksi.
Avasit silmäni! Kuulin myös, että rokoteviivästyksiä eivät aiheuta itse rokotteiden tuotannon hidastukset, vaan mikrosirujen tuotannon pullonkaulat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:08
sivustahuutaja kirjoitti: 10.03.2021 8:53 Tämä on vain kansaa halveksuvaa poliittista peliä paremman vaalituloksen saavuttamiseksi.
Avasit silmäni! Kuulin myös, että rokoteviivästyksiä eivät aiheuta itse rokotteiden tuotannon hidastukset, vaan mikrosirujen tuotannon pullonkaulat.
Ei kannattaisi hassutella persujen kustannuksella. Lähettävät vielä lämpöhakuisilla varustettuja lepakoita äänestyspaikoille. Nyt on tosi kyseessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oletan, että ne oli oikeasti niin pöljiä, että ottivat THLn laskuharjoituksen tosissaan ja tajuttuaan töpänneensä kaikki yrittävät välttää vastuuta ja totuuden paljastumista. Kaikki menee ihan hyvin, kun vaan vihjailee, että päätös oli tarkkaan harkittu, eikä viivoitinennusteen perässä tehty paniikkiratkaisu. Kunhan siis kukaan ei vaan myönnä totuutta ja jos ei sano mitään, ei voi ainakaan itse vahingossa kertoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 10.03.2021 9:19 Mä oletan, että ne oli oikeasti niin pöljiä, että ottivat THLn laskuharjoituksen tosissaan ja tajuttuaan töpänneensä kaikki yrittävät välttää vastuuta ja totuuden paljastumista. Kaikki menee ihan hyvin, kun vaan vihjailee, että päätös oli tarkkaan harkittu, eikä viivoitinennusteen perässä tehty paniikkiratkaisu. Kunhan siis kukaan ei vaan myönnä totuutta ja jos ei sano mitään, ei voi ainakaan itse vahingossa kertoa.
Just näin. Paniikki ja (yli)varovaisuus on paljon uskottavampi selitys kuin salaliitto. Eritoten, kun esim. Niinistökin on asettunut niin voimakkaasti ratkaisun taakse. Marin on varmaan hiljaa, koska haluaa hässäkän henkilöityvän oikeusministeriin ja OM:n kansliapäällikköön?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:23 Just näin. Paniikki ja (yli)varovaisuus on paljon uskottavampi selitys kuin salaliitto. Eritoten, kun esim. Niinistökin on asettunut niin voimakkaasti ratkaisun taakse. Marin on varmaan hiljaa, koska haluaa hässäkän henkilöityvän oikeusministeriin ja OM:n kansliapäällikköön?
Marinissa on tuollaista sisäistä menestyjää. Virheet pelataan muiden vastuulle ja onnistumiset omitaan itselle. Olis varmaan pärjännyt hyvin Nokian organisaatiossa silloin hulluina vuosina.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ceterum censeo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:08
sivustahuutaja kirjoitti: 10.03.2021 8:53 Tämä on vain kansaa halveksuvaa poliittista peliä paremman vaalituloksen saavuttamiseksi.
Avasit silmäni! Kuulin myös, että rokoteviivästyksiä eivät aiheuta itse rokotteiden tuotannon hidastukset, vaan mikrosirujen tuotannon pullonkaulat.
Tässä oli vuosi aikaa. OKM lupasi kirjallisesti järjestää turvalliset vaalit koronatilanteesta huolimatta. Mitään ei tehty. Päätöksiä tekemättömyyden taustalla ei avata arvioitavaksi. Jonkun on kannattava vastuu tästä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:23 Niinistökin on asettunut niin voimakkaasti ratkaisun taakse.
Niinistö ei osallistu tälläiseen päivän politiikkaan. Luultavasti hänen näemyksensä on, että jos virkavastuulla esitetään numeroita, niin varovaisuuperiaatteen mukaisesti numerot on otettava tosissaan. Jos sitten numerot paljastuvat höpöhöpöksi, niin jonkun on kannettava vastuu.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 10.03.2021 9:19 Mä oletan, että ne oli oikeasti niin pöljiä, että ottivat THLn laskuharjoituksen tosissaan ja tajuttuaan töpänneensä kaikki yrittävät välttää vastuuta ja totuuden paljastumista. Kaikki menee ihan hyvin, kun vaan vihjailee, että päätös oli tarkkaan harkittu, eikä viivoitinennusteen perässä tehty paniikkiratkaisu. Kunhan siis kukaan ei vaan myönnä totuutta ja jos ei sano mitään, ei voi ainakaan itse vahingossa kertoa.
Toki siinä ongelmana on se, että lakiesitysten perustelut ovat julkisia ja niitä voi repostella kuka vain.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:23
Vagabondo kirjoitti: 10.03.2021 9:19 Mä oletan, että ne oli oikeasti niin pöljiä, että ottivat THLn laskuharjoituksen tosissaan ja tajuttuaan töpänneensä kaikki yrittävät välttää vastuuta ja totuuden paljastumista. Kaikki menee ihan hyvin, kun vaan vihjailee, että päätös oli tarkkaan harkittu, eikä viivoitinennusteen perässä tehty paniikkiratkaisu. Kunhan siis kukaan ei vaan myönnä totuutta ja jos ei sano mitään, ei voi ainakaan itse vahingossa kertoa.
Just näin. Paniikki ja (yli)varovaisuus on paljon uskottavampi selitys kuin salaliitto. Eritoten, kun esim. Niinistökin on asettunut niin voimakkaasti ratkaisun taakse. Marin on varmaan hiljaa, koska haluaa hässäkän henkilöityvän oikeusministeriin ja OM:n kansliapäällikköön?
Demarien keskeinen osaamisalue heti eläkeläisten liehittelyn perusteettomilla lupauksilla jälkeen on kollegoiden bussien alle heittely.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.03.2021 9:35
urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:23 Niinistökin on asettunut niin voimakkaasti ratkaisun taakse.
Niinistö ei osallistu tälläiseen päivän politiikkaan. Luultavasti hänen näemyksensä on, että jos virkavastuulla esitetään numeroita, niin varovaisuuperiaatteen mukaisesti numerot on otettava tosissaan. Jos sitten numerot paljastuvat höpöhöpöksi, niin jonkun on kannettava vastuu.
Älä nyt vetele taaksepäin mun ja Vagiksen linjalle, kun just aloit päästä hyvään persuvauhtiin. Vertaa nyt vaikka tuoreita kuvia Niinistöstä siihen viralliseen presidenttipotrettiin. Onko sama mies! No ei varmaan ole! Kommunistit ovat vaihtaneet sen kaikessa hiljaisuudessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 10.03.2021 9:38 Demarien keskeinen osaamisalue heti eläkeläisten liehittelyn perusteettomilla lupauksilla jälkeen on kollegoiden bussien alle heittely.
Mä en nyt löydä videota, mutta olen aika varma, että joskus 80-90-lukujen vaihteessa jossain kotimaisessa sketsiviihdeohjelmasa oli demareiden puoluekoulu, jossa sellaiset ylilihavat, luottamusmiespulisonkiset äijät osoittelivat etusormilla oikeaan ja vasempaan, pitäen samalla peukaloita henkseliensä alla, hokien samalla "en se minä ollut, nuo sen tekivät".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 9:39 Vertaa nyt vaikka tuoreita kuvia Niinistöstä siihen viralliseen presidenttipotrettiin. Onko sama mies! No ei varmaan ole! Kommunistit ovat vaihtaneet sen kaikessa hiljaisuudessa.
Ikävää, että urpiainen hyppäsi lähijunan alle. Tuli aivan puun takaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.03.2021 12:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4d9 ... 1212e54cb6

Voisi olla mielipideketjussakin.

Saa nähdä, alkaako Marin-huuma kadota laajemmin.

Ukkola toki ei ole mikään kovin hyvä indikaattori, mutta myös Hyysäri on ollut viimepäivinä varsin kriittinen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007850350.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Taitavaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten jo edellä kirjoitin, ei enää jatkuvia voimakkaita seisten annettuja suosionosoituksia

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... 5f0c2f0298
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Tuollainen nyt on niin urpoa journalismia, että jos se jotenkin ihmisiin vaikuttaa, yhtä hyvin voisi kääntyä Marinille eduksi. Mutta muuten pidän kyllä aika todennäköisenä, että olemme tosiaan siinä kohtaa tarinaa, jossa kritiikki Marinia kohtaan kiihtyy varmasti ihan sitä kautta, että kriisiväsyneet ihmiset eivät meinaa jaksaa uusia rajoituksia (ja lisääntyvä sählääminen ei tässä häntä auta), ja kun kriisi alkaa kesää kohden olla paremmin hallinnassa, poliittinen arki koittaa. Ei tule olemaan hallituksen puoliväliriihi helppo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olen eri mieltä. Väitän että noista videoista ja jutuista on ehdottomasti Marinille enemmän haittaa kuin hyötyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja