Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.02.2021 10:59 Tyyppejä, jotka kokevat olevansa yhteiskunnan tukipilareja ja sitä kautta ansaitsevansa etuoikeutetun aseman ja yleisen arvonannon - mutta yhtäkkiä tuntuu, että heidän elintapansa ja automaattinen asemansa kyseenalaistetaankin.
Hyvin olet vihervassariagendan sisäistänyt!?

Yleensä vapaassa yhteiskunnassa aseman ja arvonannon joutuu ansaitsemaan. Julkisen sektorin puolelta tietty löytyy niitä yli 5k miehiä, joiden kohdalla joutuu hieman miettimään, onko kaikki niin ansaittua, mutta yksityisellä puolella on aika hankala repiä 5k ihan vaan kiveksiä heiluttamalla.

Jostain syystä vihervassareille on ihan myrkkyä, että jollekin halutaan maksaa enemmän fyrkkaa heidän työnsä tulosten takia. Ei, tämä ei voi olla mahdollista! Kyseessä täytyy olla joku patriarkaaliseen valta-asetelmaan perustuva suuri vääryys! Pitää tosiaan elää jossain kuplassa, jos arvostaa enemmän jotain tukien varassa elävää ei-valkoista-keski-ikäistä-miestä enemmän kuin töitä painavaa valkoista keski-ikäistä miestä.

Jos joku kyseenalaistaa minun elintapani, niin reagoin aika voimakkaasti. Mitä vittua se jollekin kusipäälle kuuluu, miten minä elämääni elän? Vetäköön itsensä jojoon, jos ei kestä katsella. Sitten jos minua ryhdytään jonkin demokraattisen prosessin kautta pakottamaan tiettyyn elämäntapaan, niin voitte olla varmoja, että käytän ensin äänioikeuttani ja sitten äänestän jaloillani, jos homma jatkuu mielestäni vapautta rajoittavalla tavalla.

Ei me äijät kuitenkaan ole tehty lasista. Jos joku haluaa meitä vihata, niin vihatkoon. Emme myöskään kaipaa jonkun ituhipin arvostusta. Sillä ei ole meille arvoa. Mutta vapauden rajoittaminen on sitten eri juttu.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 13.02.2021 9:59 Mihin nämä hyvätuloiset persuäänestäjät sijoittuvat urpiaisen kaaviossa?

Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia
Hyvätuloiset joo. Kansanedustajan alkupalkka on 65oo e. Se on r e i l u s t i enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Siihen päälle muut runsaat edut. Mutta Kitinäraati on sitä mieltä että eihän kukaan karrieristi ryhdy kansanedustajaksi kun palkka on NIIN huono... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 13.02.2021 17:55 Hyvätuloiset joo. Kansanedustajan alkupalkka on 65oo e. Se on r e i l u s t i enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Siihen päälle muut runsaat edut. Mutta Kitinäraati on sitä mieltä että eihän kukaan karrieristi ryhdy kansanedustajaksi kun palkka on NIIN huono... :roll:
Jos kansanedustajan työtä tekee tosissaan, siihen menee paljon aikaakin. Kavereistani yrittäjät pääsevät noille palkoille, mutta heillä(kin) työaika on aika venyvä käsite.

Palkoissa ja elinkustannuksissa on aika iso ero pks vrt muu Suomi. Tietysti on urpiaisia, jotka saavat taulukkopalkkaa, ja haluavat silti asua Helsingissä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nokkaelain kirjoitti: 13.02.2021 18:14
Homeboy65 kirjoitti: 13.02.2021 17:55 Hyvätuloiset joo. Kansanedustajan alkupalkka on 65oo e. Se on r e i l u s t i enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Siihen päälle muut runsaat edut. Mutta Kitinäraati on sitä mieltä että eihän kukaan karrieristi ryhdy kansanedustajaksi kun palkka on NIIN huono... :roll:
Jos kansanedustajan työtä tekee tosissaan, siihen menee paljon aikaakin. Kavereistani yrittäjät pääsevät noille palkoille, mutta heillä(kin) työaika on aika venyvä käsite.

Palkoissa ja elinkustannuksissa on aika iso ero pks vrt muu Suomi. Tietysti on urpiaisia, jotka saavat taulukkopalkkaa, ja haluavat silti asua Helsingissä.
Verrataan vaan helsinkiläistä dippa-inssiä/ekonomia ja helsinkiläistä kansanedustajaa. Huono palkka jälkimmäisellä? Huono elintaso? :bullshit:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 13.02.2021 17:55
Bluntly kirjoitti: 13.02.2021 9:59 Mihin nämä hyvätuloiset persuäänestäjät sijoittuvat urpiaisen kaaviossa?

Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia
Hyvätuloiset joo. Kansanedustajan alkupalkka on 65oo e. Se on r e i l u s t i enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Siihen päälle muut runsaat edut. Mutta Kitinäraati on sitä mieltä että eihän kukaan karrieristi ryhdy kansanedustajaksi kun palkka on NIIN huono... :roll:
Siitä on aika kauan kun olen tienannut niin vähän kuin aloittava kansanedustaja ja työ on merkittävästi epämiellyttävämpää - paskanpuhumista, suhmurointia, mielyttämisentarvetta jollekin viiteryhmälle jne. OIkeasti kunnianhimoinen ja älykäs ihminen tienaa merkittävästi enemmän merkittävästi helpommin kuin poliitikkona. Poliitikoksi hakeutuu enemmän huomion- ja vallankipeitä kuin älykkäitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 13.02.2021 18:42
Homeboy65 kirjoitti: 13.02.2021 17:55
Bluntly kirjoitti: 13.02.2021 9:59 Mihin nämä hyvätuloiset persuäänestäjät sijoittuvat urpiaisen kaaviossa?

Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia
Hyvätuloiset joo. Kansanedustajan alkupalkka on 65oo e. Se on r e i l u s t i enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Siihen päälle muut runsaat edut. Mutta Kitinäraati on sitä mieltä että eihän kukaan karrieristi ryhdy kansanedustajaksi kun palkka on NIIN huono... :roll:


Siitä on aika kauan kun olen tienannut niin vähän kuin aloittava kansanedustaja ja työ on merkittävästi epämiellyttävämpää - paskanpuhumista, suhmurointia, mielyttämisentarvetta jollekin viiteryhmälle jne. OIkeasti kunnianhimoinen ja älykäs ihminen tienaa merkittävästi enemmän merkittävästi helpommin kuin poliitikkona. Poliitikoksi hakeutuu enemmän huomion- ja vallankipeitä kuin älykkäitä.
Vähän? Kansanedustajan alkupalkkakin on siis huomattavasti enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Se on mielestäsi vähän? Kaikki on suhteellista. Kyllähän sinäkin olet keppikerjäläinen Bill Gatesiin verrattuna...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 13.02.2021 18:46Vähän? Kansanedustajan alkupalkkakin on siis huomattavasti enemmän kuin diplomi-insinöörin keskipalkka. Se on mielestäsi vähän? Kaikki on suhteellista. Kyllähän sinäkin olet keppikerjäläinen Bill Gatesiin verrattuna...
Niin, kaikki on tosiaan suhteellista. Mutta tyypillisesti kansanedustajaksi haluaa ihmisiä joiden osaaminen ja nuppikapasiteetti eivät olisi vapailla työmarkkinoilla arvostettu lähellekään 6500 euroon kuussa. Ajattele nyt vaikka jotain Ano Turtiaista. Mies on niin tyhmä, että hyvä jos ymmärtää miten vessanpönttö toimii.

Bill Gates olisi luultavasti paljon parempi pääministeri kuin kukaan eduskunnassa istuvista. Mutta eihän häntä sellainen kiinnostaisi edes.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Siis 6500 e/kk ei ole huono palkka karrieristillekaan ja päälle tulevat erittäin hyvät edut: pitkät lomat, täysi palkka joka kuukausi riippumatta työtunneista tai poissaoloista, täysi eläke 15:ssa (!) vuodessa ym.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Lolita »

urpiainen kirjoitti: 13.02.2021 10:59
Bluntly kirjoitti: 13.02.2021 9:59 Mihin nämä hyvätuloiset persuäänestäjät sijoittuvat urpiaisen kaaviossa?

Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia
Nää on varmaan niitä entisiä kokoomuslaisia ylemmän keskiluokan perusmiehiä, jotka ovat vähän hukassa uudessa maailmanjärjestyksessä, kun pitäisi huomioida ympäristöä, vähemmistöä ja muuta hankalaa. Tyyppejä, jotka kokevat olevansa yhteiskunnan tukipilareja ja sitä kautta ansaitsevansa etuoikeutetun aseman ja yleisen arvonannon - mutta yhtäkkiä tuntuu, että heidän elintapansa ja automaattinen asemansa kyseenalaistetaankin.
Eikös Elco uhonnut aikanaan äänestävänsä perussuomalaisia? Miten tulikin tuosta mieleen...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mun tulot jää selvästi kansanedustajan palkasta, mutta en missään nimessä lähtisi niihin hommiin vaikka ilman vaaleja tarjottaisiin paikkaa. Viheliäistä hommaa tuollainen jatkuva kokoustaminen ja sitten se julkisuus. Olis tosi noloa tulla tunnetuksi tyyppinä joka kuorsaa istuntosalissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Vagabondo kirjoitti: 13.02.2021 22:37 Mun tulot jää selvästi kansanedustajan palkasta, mutta en missään nimessä lähtisi niihin hommiin vaikka ilman vaaleja tarjottaisiin paikkaa. Viheliäistä hommaa tuollainen jatkuva kokoustaminen ja sitten se julkisuus. Olis tosi noloa tulla tunnetuksi tyyppinä joka kuorsaa istuntosalissa.
:D Tienaan tällä hetkellä paremmin ja koska ei ole julkisuutta riesana saan sekoilla vapaasti vapaa-ajalla.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun vapaa-ajalla on ainakin kova hinta. Kyllähän kansanedustajalla tuntiliksa on kuukausittaista palkkiota suhteellisesti pienempi, näin olen ymmärtänyt. Pelkästään vaalityön luonne on mulle niin luotaantyötävän etovaa huomiohuoraamista, että en kyllä osaa liksoja pitää isoina. Siitä vaan kaikki kokeilemaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.02.2021 11:51
urpiainen kirjoitti: 13.02.2021 10:59 Nää on varmaan niitä entisiä kokoomuslaisia ylemmän keskiluokan perusmiehiä, jotka ovat vähän hukassa uudessa maailmanjärjestyksessä, kun pitäisi huomioida ympäristöä, vähemmistöä ja muuta hankalaa. Tyyppejä, jotka kokevat olevansa yhteiskunnan tukipilareja ja sitä kautta ansaitsevansa etuoikeutetun aseman ja yleisen arvonannon - mutta yhtäkkiä tuntuu, että heidän elintapansa ja automaattinen asemansa kyseenalaistetaankin.
Hyvin olet vihervassariagendan sisäistänyt!?

Yleensä vapaassa yhteiskunnassa aseman ja arvonannon joutuu ansaitsemaan. Julkisen sektorin puolelta tietty löytyy niitä yli 5k miehiä, joiden kohdalla joutuu hieman miettimään, onko kaikki niin ansaittua, mutta yksityisellä puolella on aika hankala repiä 5k ihan vaan kiveksiä heiluttamalla.

Jostain syystä vihervassareille on ihan myrkkyä, että jollekin halutaan maksaa enemmän fyrkkaa heidän työnsä tulosten takia. Ei, tämä ei voi olla mahdollista! Kyseessä täytyy olla joku patriarkaaliseen valta-asetelmaan perustuva suuri vääryys! Pitää tosiaan elää jossain kuplassa, jos arvostaa enemmän jotain tukien varassa elävää ei-valkoista-keski-ikäistä-miestä enemmän kuin töitä painavaa valkoista keski-ikäistä miestä.

Jos joku kyseenalaistaa minun elintapani, niin reagoin aika voimakkaasti. Mitä vittua se jollekin kusipäälle kuuluu, miten minä elämääni elän? Vetäköön itsensä jojoon, jos ei kestä katsella. Sitten jos minua ryhdytään jonkin demokraattisen prosessin kautta pakottamaan tiettyyn elämäntapaan, niin voitte olla varmoja, että käytän ensin äänioikeuttani ja sitten äänestän jaloillani, jos homma jatkuu mielestäni vapautta rajoittavalla tavalla.

Ei me äijät kuitenkaan ole tehty lasista. Jos joku haluaa meitä vihata, niin vihatkoon. Emme myöskään kaipaa jonkun ituhipin arvostusta. Sillä ei ole meille arvoa. Mutta vapauden rajoittaminen on sitten eri juttu.
Oho. Aika hämmentävä reaktio mun viestiini. Kuten ehkä rauhoituttuasi huomaat, en viestissäni sanonut mitään tuloeroista, 5k palkan oikeutuksesta yhteiskunnan eri sektoreilla, tai että palkkaeroilla olisi tekemistä jonkun patriarkaalisen vääryyden kanssa. Ylipäänsä en puhunut mitään palkkatasoista tai niiden oikeutuksesta, kuten en myöskään ajanut mihinkään elämäntapoihin pakottamista tai vastaavaa. Ylipäänsä tulee aika vahvasti sellainen tunne, että vaikka lainaat viestiäni, ja tunnistat siinä jonkun vihervassariagendan sisäistämisen, niin kyse on aivan puhtaasti siitä, että projisoit viestiini jonkun ihme sisällön, jota siellä ei lainkaan ole, ja hyökkäät tämän oman mielikuvituksesi surullisen tuotteen kimppuun with fire and fury kuin joku todellisuudentajunsa kadottanut entinen presidentti konsanaan. :nuts:

Käsittääkseni Bluntly kysyi, että miten ymmärrän persujen suosion suurituloisten keskuudessa, kun minäkin olen usein sanonut, että persut ovat sellainen lähiöiden keskikaljakuppiloiden protestiliike. Tarjosin tähän ihan standardivastausta: kai useimmat ajattelevat, että vaikka persuliike nousi sieltä sameammista keskikaljatuopeista, se on jo aikoja sitten laajentunut yhteiskuntaluokkaa tai tuloluokkaa laajemmaksi identiteettiliikkeeksi, joka puhuttelee kaikkia, joilla on vaikeuksia murtuvien hierarkioiden, auktoriteettien kyseenalaistamisen, vaihtoehtoisten elämäntapojen tasa-arvopyrkimysten ja ylipäänsä moniäänisen ja -kulttuurisen, urbaanin elämänmuodon kanssa. Ei tässä ajatuksessa kai mitään kovin erikoista ole, ja ennen muuta sillä ei taida olla oikeastaan mitään tekemistä sun purkauksesi kanssa.

Kiinnostavinta tässä on ehkä se, kuinka tiiviisti valtamedia seuraa edelläkävijä-Kitinää. Mä vastasin Bluntlylle vissiin la-aamupäivästä, ja jo sunnuntain Hesarissa samaa kelaa avattiin sanomalehtiesseen verran: https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000007798809.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.02.2021 10:15
Oho. Aika hämmentävä reaktio mun viestiini. Kuten ehkä rauhoituttuasi huomaat, en viestissäni sanonut mitään tuloeroista
Ok. Miten siis voimme havainnoida tämän "etuoikeutuksen"?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kaikki vain äänestämään, Keskustapuolue on taho joka ansaitsee jonkun RKPhen verrattavan kanatusprosentin..
MersuPersut varmaan ajelevat vähän kauemmin ajetuilla Mersoilla?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Persut vetävät edelleen trumpilaisella linjalla. Nyt heidän kuntavaalikampanjastaan tulee mieleen lähinnä kolme aspektia:
- se, että heillä ei ole mitään sanottavaa kuntapolitiikasta (paitsi tietty, että ei ulkomaalaisia kuntiin), vaan kärki on joku ihme pelikuvio vihervasemmiston lyömiseksi valtakunnanpolitiikassa kurmoottamalla kepua kuntavaaleissa, maustettuna yleisellä EU-vastaisuudella.
- ne aika yksiselitteisen valheelliset mainoskampanjat hallituksen tulevista polttoaineverokorotuksista.
- tämä foliohattukela, että jotkut puolueet koettavat siirtää kuntavaaleja kannatusgallupien tämänhetkisten tason takia.
Jos kansa olisi järkevää, yksin tämä pyhä kolminaisuus riittäisi siirtämään persut marginaaliin joogalentäjien ja sinimustien kanssa. Tosiasiassa tietysti tyhmälistö kokee Halla-ahon olevan sumutuksen takana olevat salaliitot näkevät messias, ja suosio sen kuin raketoi. :?

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.02.2021 10:40
urpiainen kirjoitti: 15.02.2021 10:15
Oho. Aika hämmentävä reaktio mun viestiini. Kuten ehkä rauhoituttuasi huomaat, en viestissäni sanonut mitään tuloeroista
Ok. Miten siis voimme havainnoida tämän "etuoikeutuksen"?
Mulle tuo näyttäytyy niin, että on niin vakaasti ja monelta kannalta katsottuna hyvässä asemassa, että oma asema ei horju, vaikka jotain tulonsiirtoja tai etuuksia heikennettäisiin merkittävästikin. Itseasiassa, se heikentäminen on kiinnostava vaihtoehto, koska se saattaisi keventää omaa verotaakkaa ja lisätä siis omaisuutta. Kaiken, mitä julkisesti rahoitetaan, on se sitten terveyden- ja sairaanhoitoa, lastenhoitoa, harrastuksia tai äärimmillään vaikka turvallisuutta voi tarvittaessa ostaa rahalla. Eikö tähän samaan perustunut myös osa Trumputtimen suosiosta?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.02.2021 10:59
Bluntly kirjoitti: 13.02.2021 9:59 Mihin nämä hyvätuloiset persuäänestäjät sijoittuvat urpiaisen kaaviossa?

Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia
Nää on varmaan niitä entisiä kokoomuslaisia ylemmän keskiluokan perusmiehiä, jotka ovat vähän hukassa uudessa maailmanjärjestyksessä, kun pitäisi huomioida ympäristöä, vähemmistöä ja muuta hankalaa. Tyyppejä, jotka kokevat olevansa yhteiskunnan tukipilareja ja sitä kautta ansaitsevansa etuoikeutetun aseman ja yleisen arvonannon - mutta yhtäkkiä tuntuu, että heidän elintapansa ja automaattinen asemansa kyseenalaistetaankin.
Juu

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007809092.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 18.02.2021 12:55
sivustahuutaja kirjoitti: 15.02.2021 10:40
urpiainen kirjoitti: 15.02.2021 10:15
Oho. Aika hämmentävä reaktio mun viestiini. Kuten ehkä rauhoituttuasi huomaat, en viestissäni sanonut mitään tuloeroista
Ok. Miten siis voimme havainnoida tämän "etuoikeutuksen"?
Mulle tuo näyttäytyy niin, että on niin vakaasti ja monelta kannalta katsottuna hyvässä asemassa, että oma asema ei horju, vaikka jotain tulonsiirtoja tai etuuksia heikennettäisiin merkittävästikin.
Miksi tuollainen asema olisi "etuoikeutettu"? Vai onko tässä nyt kyse jostain vasemmiston lanseeraamasta käsitteestä?

Minä kun en keksi mitään sellaista asiaa, johon minä olisin etuoikeutettu. Jos haluan töistä rahaa, niin minun pitää mennä tekemään niitä töitä. Ei minulla ole palkkatuloihin mitään etuoikeutusta. Ansaitsemani rahat tietenkin ovat tulosta omasta työstäni, eivätkä ne ole seurausta etuoikeutuksesta. Ei minun tyttäreni kasvattamat porkkanatkaan kasva etuoikeutuksella, vaan istuttamisella, kitkemisellä ja kastelulla.

Jos joku Suomessa on etuoikeutettu, niin nettosaaja. Hän on ansainnut hyvinvointinsa vain sattumalla syntymällä Suomeen. Ilman työn tekoa hän kuolisi nälkään Afrikassa, mutta ei hätää, hän onkin syntynyt Suomeen. Raha tulee seinästä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Selkeästi taiteen julkista rahoitusta on syytä vähentää. En halua verorahoilla tukea rasismia.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.02.2021 13:33
exsu kirjoitti: 18.02.2021 12:55
sivustahuutaja kirjoitti: 15.02.2021 10:40

Ok. Miten siis voimme havainnoida tämän "etuoikeutuksen"?
Mulle tuo näyttäytyy niin, että on niin vakaasti ja monelta kannalta katsottuna hyvässä asemassa, että oma asema ei horju, vaikka jotain tulonsiirtoja tai etuuksia heikennettäisiin merkittävästikin.
Miksi tuollainen asema olisi "etuoikeutettu"? Vai onko tässä nyt kyse jostain vasemmiston lanseeraamasta käsitteestä?
Etuoikeutus tulee riskinsietokyvystä. Siitä että pärjää, vaikka menettäisi hetkellisesti tai pysyvämmin työkykynsä tai ensisijaisen tulonlähteensä. Tai jopa siitä, että riski niiden menettämiseen on häilyvän pieni. Meillä on yhteiskunnassa myös sellaisia yksilöitä, jotka tekevät paljon töitä ja fyysisiä, raskaita ja vaarallisia töitä, mutta silti tulotaso on niin olematon, että esim. säästäminen on vaikeaa tai mahdotonta. Silloin on henkisesti aika suuri turva, että on olemassa joku varajärjestelmä, joka ottaa koppia tarvittaessa. Riittävillä etuoikeutuksilla voi suhtautua moiseen backupiin piittaamattomasti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 18.02.2021 16:19 Etuoikeutus tulee riskinsietokyvystä.
En ymmärrä vieläkään? Jos on kyse riskinsietokyvystä, niin eikö kannata puhua riskinsietokyvystä? Tai muodikkaasti resilienssistä!

Ymmärtämiäni sanoja tässä asiayhteydessä:
- Tulot
- Varallisuus
- Koulutus
- Työhalukkuus
- Tuottavuus
- jne.

Opettakaa minut ymmärtämään, mihin minulla on etuoikeus? Koska heti kun kuulen, mihin minulla on se etuoikeus, niin minä haen lisää sitä etuoikeuden kohdetta!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

Minä en ymmärtääkseni ole puhunut sinusta. Itse olen mm. sillä tavoin etuoikeutettu, että jos kulurakenne ei pahasti muuttuisi, niin vuosi työelämän ulkopuolella ei olisi katastrofi. Ei edes silloin, jos se koskisi perheen molempia aikuisia. Tämä on henkisesti kovin erilainen tilanne kuin esimerkiksi lapsuudenkodissani, jossa pienikin ylimääräinen kulu leväytti korttitalon pitkäksi aikaa. Pidän tätä etuoikeutena siitä huolimatta, että jokainen euro on itse tienattu/ sijoitettu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 18.02.2021 17:35 Itse olen mm. sillä tavoin etuoikeutettu, että jos kulurakenne ei pahasti muuttuisi, niin vuosi työelämän ulkopuolella ei olisi katastrofi.
En ymmärrä vieläkään. Olet hankkinut varallisuutta, jonka avulla selviät vuoden mittaisesta tulotason laskusta. Mikä tuossa on etuoikeutettua? Jos isoisoisäsi viljeli perunaa talven varalle, niin oliko hän muka etuoikeutettu? Ei. Hän oli ihan tavallinen ihminen, jolla oli perunoita kellarissa oman työn hedelminä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sun ymmärtämättömyys on ideologista, siinä en voi auttaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin