Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:sir:

Joo, sulla on toi kotihoidontukijuttu yhdistettynä visioon polttomoottoriautoilevasta nurmijärvestä, joka vie sua kauemmaksi cityvihreistä sinne Suomi-filmiin. Kiva kun jaksoit avata, minusta tämä on oikeasti mielenkiintoista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Avaamalla ajatteluanne olette ehkä saaneet minua aavistuksen verran kokoomusmyönteisemmäksi. Näiden keskustelujen jälkeen tein uudestaan IS:n koneen, ja nyt puoluejärjestys on tällainen:

Sinulle sopivimmat puolueet
Vihreät78%
RKP71%
Vasemmistoliitto69%
Feministinen puolue69%
SDP67%
Piraattipuolue66%
Keskusta62%
Suomen Kommunistinen Puolue62%
Eläinoikeuspuolue62%
Kokoomus61%
Liike Nyt60%
Ympäristöpuolue56%
Kristillisdemokraatit55%
Kristallipuolue54%
Perussuomalaiset45%
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:29 :sir:

Joo, sulla on toi kotihoidontukijuttu yhdistettynä visioon polttomoottoriautoilevasta nurmijärvestä, joka vie sua kauemmaksi cityvihreistä sinne Suomi-filmiin. Kiva kun jaksoit avata, minusta tämä on oikeasti mielenkiintoista.
Ei kai tää tullut yllätyksenä? Me ollaan monista asioista samaa mieltä, mutta siinä missä sä olet Espooseen eksynyt urbaani, niin mä olen bönde joka suunnittelee maalle pakenemista kasvavan kaupungin tieltä. Mä hävisin ja oon jo henkisesti luovuttanut, joten tervetuloa urbaani Espoo. Se ei kuitenkaan ole mun Espoo, joten muutan pois kunhan saan pojan läpi kouluista tutussa ympäristössään. Rantaruotsalainen alue tuntuu tällä hetkellä houkuttavimmalta suunnalta, joten todennäköisesti en muuta Nurmijärvelle kuitenkaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:43
urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:29 :sir:

Joo, sulla on toi kotihoidontukijuttu yhdistettynä visioon polttomoottoriautoilevasta nurmijärvestä, joka vie sua kauemmaksi cityvihreistä sinne Suomi-filmiin. Kiva kun jaksoit avata, minusta tämä on oikeasti mielenkiintoista.
Ei kai tää tullut yllätyksenä? Me ollaan monista asioista samaa mieltä, mutta siinä missä sä olet Espooseen eksynyt urbaani, niin mä olen bönde joka suunnittelee maalle pakenemista kasvavan kaupungin tieltä. Mä hävisin ja oon jo henkisesti luovuttanut, joten tervetuloa urbaani Espoo. Se ei kuitenkaan ole mun Espoo, joten muutan pois kunhan saan pojan läpi kouluista tutussa ympäristössään. Rantaruotsalainen alue tuntuu tällä hetkellä houkuttavimmalta suunnalta, joten todennäköisesti en muuta Nurmijärvelle kuitenkaan.
No ei oikeastaan tosiaan tullut yllätyksenä. Mut tää on mulle avartavaa, koska ymmärrän hyvin sun katsantokulmasi ja sitä kautta vastauksesi, vaikka lähtökohtaisesti ajatus tällaisesta top-5 puoluelistasta on mun mielestä aika hämmentävää kamaa (poislukien kokoomus):

Kokoomus78%
Kristillisdemokraatit74%
Liike Nyt74%
Keskusta73%
Perussuomalaiset73%
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:47 No ei oikeastaan tosiaan tullut yllätyksenä. Mut tää on mulle avartavaa, koska ymmärrän hyvin sun katsantokulmasi ja sitä kautta vastauksesi, vaikka lähtökohtaisesti ajatus tällaisesta top-5 puoluelistasta on mun mielestä aika hämmentävää kamaa (poislukien kokoomus):

Kokoomus78%
Kristillisdemokraatit74%
Liike Nyt74%
Keskusta73%
Perussuomalaiset73%
No noi hännystelijät tuntuu aina olevan tuolla. Mä en saa niitä häädettyä. Johtuu varmaankin antivasemmistolaisuudestani. En mä niitä silti äänestä, koska tiedän niiden olevan epäkelpoja vaihtoehtoja vaikka aika hyvät prosentit saakin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:57
urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:47 No ei oikeastaan tosiaan tullut yllätyksenä. Mut tää on mulle avartavaa, koska ymmärrän hyvin sun katsantokulmasi ja sitä kautta vastauksesi, vaikka lähtökohtaisesti ajatus tällaisesta top-5 puoluelistasta on mun mielestä aika hämmentävää kamaa (poislukien kokoomus):

Kokoomus78%
Kristillisdemokraatit74%
Liike Nyt74%
Keskusta73%
Perussuomalaiset73%
No noi hännystelijät tuntuu aina olevan tuolla. Mä en saa niitä häädettyä. Johtuu varmaankin antivasemmistolaisuudestani. En mä niitä silti äänestä, koska tiedän niiden olevan epäkelpoja vaihtoehtoja vaikka aika hyvät prosentit saakin.
Näin. Minäkin osaisin aika helposti muotoilla kourallisen kysymyksiä, joilla varmaan erottuisit aika selkeästi ja kauas krisuista ja kepuista (mutta ehkä myös autokokkareista?), mutta sellaisia ei tässä ollut. Kysymysten valitsijoilla on paljon vaikutusvaltaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 13:24 Näin. Minäkin osaisin aika helposti muotoilla kourallisen kysymyksiä, joilla varmaan erottuisit aika selkeästi ja kauas krisuista ja kepuista (mutta ehkä myös autokokkareista?), mutta sellaisia ei tässä ollut. Kysymysten valitsijoilla on paljon vaikutusvaltaa.
Riippuu autokokkareen määrityksestä.

Kannatan autoilusta perittävän kohtuuttoman suuren rangaistusveron pienentämistä ja Suomen moottoritieverkoston radikaalia kasvattamista. Ensimmäisestä huolimatta moottoritieverkostoon liittyen olen jopa valmis hyväksymään Itävallan ja Sveitsin tyyliset moottoritie tarrat, jos niillä kerätyt varat oikeasti korvamerkitään moottoritieverkoston kehittämiseen nykyisiä liikennemäärärahoja leikkaamatta. Mä haluaisin koko Suomen kattavan moottoritieverkoston ainakin Tammisaaresta Rovaniemelle ja Kuopiosta Poriin.

Samoin hieman ensimmäisen kohdan vastaisesti peräänkuulutan nastarengasveroa ja soisin autoilun halventamisen alkavan jostain muusta kuin autoverosta, koska pelkää siitä leikattavien verotulojen korvautuvan käyttömaksuilla, jolloin kuluttajan todelliset kulut nousevat ja autoliikkeiden tulot kasvavat.

Krisuista mut erottaa helposti, kun mun puolesta uskonnot vois vaikka kieltää lailla ihmismielille haitallisina manipulointivälineinä. Olen jyrkästi jopa tapauskovaisuutta vastaan.

Kepu ei oo koskaan vedonnut, vaikka olen kepukunnasta kotoisin. Sukutaustani kun ei ole maanviljelyssä vaan maanpuolustuksessa. Maanpetturina en itse kuitenkaan hakeutunut puolustusvoimien palvelukseen, mutta vika on heissä. 2 kertaa sanoivat ei kiitos. Kolmatta mahdollisuutta en enää antanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tarvitaan Kitinän vaalikone!

Poliittisen karttamme akselit:
Kommarit - Monarkistit
Pahat Natsit - Hyvät Ihmiset
Vihreät lentelijät - Saastuttavat aikamiespojat
Uusliberaalit - Oikeat Modernit Liberaalit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 14:03 ^ tarvitaan Kitinän vaalikone!

Poliittisen karttamme akselit:
Kommarit - Monarkistit
Pahat Natsit - Hyvät Ihmiset
Vihreät lentelijät - Saastuttavat aikamiespojat
Uusliberaalit - Oikeat Modernit Liberaalit
Kannatan!

Täysin samaa mieltä - Täysin eri mieltä

Kommarit - Monarkistit
"Mahdollisuuksien tasa-arvon tuottamia eriarvoisuuksia tulee tasata verotuksella, jotta myös seuraavalla sukupolvella on tasa-arvoiset mahdollisuudet"

Pahat Natsit - Hyvät Ihmiset
"Etninen profilointi on vain rationaalista erilaisissa viranomaisprosesseissa"

Saastuttavat aikamiespojat - Vihreät lentelijät
"Suomen on yksipuolisesti luovuttava lentopolttoaineen verovapaudesta ja julkisista panostuksista ilmailuinfrastruktuuriin"

Uusliberaalit - Oikeat modernit liberaalit
"Kuri, hierarkiat ja auktoriteetit ovat liberalismia"
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 11:26 Jos ostaa kehä III:sen tienoilta asunnon, niin voi olla aika varma, että vastaavista tonteista ei tule koskaan olemaan pulaa, jos vain kaavoitus pelaa.
Ehtiikö pääkaupunkiseutu kasvaa pohjolan suur-tokioksi (35 milj. asukasta) ennen seuraavaa jääkautta. Jännän äärellä ollaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Suur-Tokion asunnoista noin puolet on omakotitaloja ja 1-2 kerroksen taloja. Espoossa 59% on kerrostaloja. Olemme siis urbaanimpia kuin Suur-Tokio.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olen leikkinyt lisää kunnallisvaalikoneilla. Pääsääntöisesti mulla nousee esiin sellaisia espoolaisia vihreitä, jotka ovat edes pinnallisesti tuttuja valtakunnanpolitiikasta tai joista olen sentään edes kuullut. Mutta toki sinne kärkeen puskee myös aiemmin tuiki tuntemattomia suuruuksia.

Jotenkin hämmentävästi mulla on nyt ihan siellä terävimmässä kärjessä, toisinaan jopa ykkösenä, useassa koneessa heilunut leppävaaralainen poliisi, joka korostaa laskuvarjojääkäritaustaansa ja kertoo harrastavansa metsästystä, ampumaurheilua, tietokonepelejä ja kamppailulajeja. Ja sit se on mun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta. Mitä tapahtuu?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 18.05.2021 15:43
sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 11:26 Jos ostaa kehä III:sen tienoilta asunnon, niin voi olla aika varma, että vastaavista tonteista ei tule koskaan olemaan pulaa, jos vain kaavoitus pelaa.
Ehtiikö pääkaupunkiseutu kasvaa pohjolan suur-tokioksi (35 milj. asukasta) ennen seuraavaa jääkautta. Jännän äärellä ollaan.
Voisi aloittaa siitä, että kaikki suomalaiset mahtuisivat Espooseen, jos se rakennettaisiin Tapiolan tiheydellä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 13:06Ja sit se on mun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta. Mitä tapahtuu?
Sinimustien jäsenkirja on vain yhden klimppisoppalautasellisen päässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 13:06 Jotenkin hämmentävästi mulla on nyt ihan siellä terävimmässä kärjessä, toisinaan jopa ykkösenä, useassa koneessa heilunut leppävaaralainen poliisi, joka korostaa laskuvarjojääkäritaustaansa ja kertoo harrastavansa metsästystä, ampumaurheilua, tietokonepelejä ja kamppailulajeja. Ja sit se on mun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta. Mitä tapahtuu?
Noinhan siinä käy, kun puolueiden listat täytetään "tunkeilla" ja vaalikoneiden kyssärit ovat hämäriä = kärkeen tulee todennäköisesti joku ison listan henkilö. Tuollaisella tunkilla ei luultavasti kuitenkaan ole mahkuja päästä läpi, joten ääni menee puoluiden kärkinimille.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Jooh. Tyyppi on joku Espoon Ben Zyskolisko. Vaalikoneessa lätistään mitä sattuu ja valtuustossa äänestetään sitten kokoomuksen ohjeen mukaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:33 Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
No, ehkä tällä ei ole kunnallispolitiikan kannalta paljoa relevanssia, mutta nostettakkon nyt esiin, kun oli myös puhetta, miten saisit vaalikoneista pudotettua näennäisesti kanssasi samaa mieltä olevat ällökonservatiivit pois.

Somessa näytetään osin otettavan kierroksia siitä, että Hesarin vaalikoneessa kysytään yhä vuonna 2021 kantaa siihen, että "homo- ja lesbopareilla on samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla". Tilanne kun on kai se, että periaatteessa nämä oikeudet ovat tosiaan olleet maallisen säännöstön näkökulmasta tasa-arvoiset jo viitisen vuotta, ja tuohtujat pitävät törkeänä, että edes jotenkin vihjataan, että takapakki entisiin epätasa-arvon aikoihin olisi jotenkin mahdollinen poliittinen linja. Jos ymmärsin vastaajien jakauman oikein, Isto Havu kuitenkin ruksaa suhtautuvansa kielteisesti nykyiseen homo- ja lesbopareja tasa-arvoisesti kohtelevaan tilanteeseen. :nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 17.05.2021 9:31 Joo. Kun Nokkaeläin vielä selvästi osaa kirjoittaa, hänellä on aina auki tämä urasuunnitelma b alkaa kirjoittaa autofiktiota viinaanmenevän it-nörtin seikkailuista Turun yössä. Jonkinlainen insinöörihtävästi akateeminen, varsinaissuomalainen versio Charles Bukowskin kertomuksista rakennustyömaista.
Tuosta esimerkin tapauksesta on 18 vuotta, ja olen lopettanut pääosin tuon yöelämän pitkälle toistakymmentä vuotta sitten. Insinöörimäisesti akateeminen on sinänsä oikea kuvaus, koska lähdin Turkuun opiskelemaan, jotta minusta ei tulisi insinööriä.

En ole oikein kirjoitustaitoinen. Pisimmät tekstit mitä olen kirjoittanut, olivat "kirjeenvaihtoa" myöhäisteininä kaverini kanssa (Nuoren Wertherin kärsimykset, osa 586, jokunen sata sivua. Silloin olin absolutisti.)

Kuntavaaleihin liittyy siten, että em. kaveria on koitettu saadata ehdokkaaksi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 15:53
Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:33 Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
No, ehkä tällä ei ole kunnallispolitiikan kannalta paljoa relevanssia, mutta nostettakkon nyt esiin, kun oli myös puhetta, miten saisit vaalikoneista pudotettua näennäisesti kanssasi samaa mieltä olevat ällökonservatiivit pois.

Somessa näytetään osin otettavan kierroksia siitä, että Hesarin vaalikoneessa kysytään yhä vuonna 2021 kantaa siihen, että "homo- ja lesbopareilla on samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla". Tilanne kun on kai se, että periaatteessa nämä oikeudet ovat tosiaan olleet maallisen säännöstön näkökulmasta tasa-arvoiset jo viitisen vuotta, ja tuohtujat pitävät törkeänä, että edes jotenkin vihjataan, että takapakki entisiin epätasa-arvon aikoihin olisi jotenkin mahdollinen poliittinen linja. Jos ymmärsin vastaajien jakauman oikein, Isto Havu kuitenkin ruksaa suhtautuvansa kielteisesti nykyiseen homo- ja lesbopareja tasa-arvoisesti kohtelevaan tilanteeseen. :nuts:
Sä oot tutkinut perusteellisemmin kuin minä. Mä vaan katsoin, että se on liikentestä oikeaa mieltä. Se on tällä hetkellä kunnallispolitiikassa se tärkein kohta mulle. Tuolla kysymyksellähän ei ole mitään tekemistä kunnallispolitiikan kanssa, joten evvk.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tänään klo 21 ristillistemokraattien omistaja frouva Sari Entinen Kävelijä Essai Ja.

Minä kuuntelen häntä. Ihan asiaa kyllä osittain ja älykäs frouva varmaan. En silti äänestä ristillisiä.

Neuvokaa Toukoarskaa ketä pitää äänestää! Touko ei oikein tiedä. Valitkaa Toukolle puolue, joka pitää Toukon elossa hyvin!

TOUKOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 15:54 ^ Suur-Tokion asunnoista noin puolet on omakotitaloja ja 1-2 kerroksen taloja. Espoossa 59% on kerrostaloja. Olemme siis urbaanimpia kuin Suur-Tokio.
(Kaverin vaimo on japanilainen, ja perhe asui siellä joskus.) Japanissa ei asuntoa ajatella sijoituksena. Tontit ovat arvokkaita. Talot puretaan siinä 40 vuoden ikäisinä ja ne ovat arvottomia jo ennen sitä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2021 9:17 Miksei Espoossa ole tällaisia kunnon ehdokkaita?!

” Vuonna 1996 Lehto varasti Tampereen työväentalon seinässä olleen Lenin-kohokuvan, porasi sen täyteen reikiä ja sitoi kohokuvan lopuksi Mannerheimin patsaan jalustaan.”

Lehto veti post ironya jo 90-luvulla, kun kukaan ei ollut vielä kuullutkaan termistä!
Olet varmaan tietoinen tästä: https://totaalistasotaa.wordpress.com/

Lehto kirjoittaa kirjoittaa tuossa moneen kertaan "kauniisti" mm. nyttemmin edesmenneestä turkulaisesta Suomen Kansan Sinivalkoisten Olavi Mäenpäästä.

Kuntavaaleihin asia liittyy siten, että SKS:n edustajana O. Mäenpää oli aikoinaan kunnallisvaalien äänikuningas Turussa. Hän tuli myös tunnetuksi jarruttamisesta (tavoitteli kerran ennätystä pisimmästä valtuuston kokouksesta missään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 20.05.2021 3:43
James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2021 9:17 Miksei Espoossa ole tällaisia kunnon ehdokkaita?!

” Vuonna 1996 Lehto varasti Tampereen työväentalon seinässä olleen Lenin-kohokuvan, porasi sen täyteen reikiä ja sitoi kohokuvan lopuksi Mannerheimin patsaan jalustaan.”

Lehto veti post ironya jo 90-luvulla, kun kukaan ei ollut vielä kuullutkaan termistä!
Olet varmaan tietoinen tästä: https://totaalistasotaa.wordpress.com/

Lehto kirjoittaa kirjoittaa tuossa moneen kertaan "kauniisti" mm. nyttemmin edesmenneestä turkulaisesta Suomen Kansan Sinivalkoisten Olavi Mäenpäästä.

Kuntavaaleihin asia liittyy siten, että SKS:n edustajana O. Mäenpää oli aikoinaan kunnallisvaalien äänikuningas Turussa. Hän tuli myös tunnetuksi jarruttamisesta (tavoitteli kerran ennätystä pisimmästä valtuuston kokouksesta missään.
Saattaa liittyä nykypoliittisen tilanteeseen sikälikin, että aika hurjaa aina välillä muistaa, miten korviaan myöten syvällä tässä netin äärioikeistonatsiskeidassa Halla-aho on möyrinyt. Aika friikkiä, että nyt se on ihan viemäreiden yläpuolisessakin Suomessa gallupsuosituimman puolueen suvereeni puheenjohtaja. Toki se tuossa esittää osin sellaista kännissä ja läpällä -ulkopuolisuutta, mutta niinhän ne aina, ja siellä se silti möyrii.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 19.05.2021 17:58
urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 15:53
Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:33 Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
No, ehkä tällä ei ole kunnallispolitiikan kannalta paljoa relevanssia, mutta nostettakkon nyt esiin, kun oli myös puhetta, miten saisit vaalikoneista pudotettua näennäisesti kanssasi samaa mieltä olevat ällökonservatiivit pois.

Somessa näytetään osin otettavan kierroksia siitä, että Hesarin vaalikoneessa kysytään yhä vuonna 2021 kantaa siihen, että "homo- ja lesbopareilla on samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla". Tilanne kun on kai se, että periaatteessa nämä oikeudet ovat tosiaan olleet maallisen säännöstön näkökulmasta tasa-arvoiset jo viitisen vuotta, ja tuohtujat pitävät törkeänä, että edes jotenkin vihjataan, että takapakki entisiin epätasa-arvon aikoihin olisi jotenkin mahdollinen poliittinen linja. Jos ymmärsin vastaajien jakauman oikein, Isto Havu kuitenkin ruksaa suhtautuvansa kielteisesti nykyiseen homo- ja lesbopareja tasa-arvoisesti kohtelevaan tilanteeseen. :nuts:
Sä oot tutkinut perusteellisemmin kuin minä. Mä vaan katsoin, että se on liikentestä oikeaa mieltä. Se on tällä hetkellä kunnallispolitiikassa se tärkein kohta mulle. Tuolla kysymyksellähän ei ole mitään tekemistä kunnallispolitiikan kanssa, joten evvk.
Joo, kirjoitin itsekin, että kunnallispolitiikan kannalta tällä ei taida olla kovin paljon relevanssia. Mutta kyllä mä huomaan itsessäni sen, että olen itse sen verran tosikko, että mä en äänestäisi tällaisen arvomaailman hahmoa mihinkään, oli välitöntä relevanssia tai ei. Mutta tämähän on laajemminkin mun ongelmani kokoomuksen kanssa, erikoisjeppejä heiluu mukana niin paljon, että vaikea enää pitää erikoisuuksina ja sitä kautta puoluetta äänestyskelpoisena, vaikka urbaanisosiaaliliberaalijengin kanssa aika samoilla linjoilla politiikasta olenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin