Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 13:48 En lainannut vanhempia, vaan asiaa tutkineen professorin tulkintaa siitä, mistä tilanteessa on todella kyse. Ja on aika kyseenalainen (no, urpo) argumentti, että valittu yltiökallis kaupunkisuunnitteluratkaisu, joka ei asukkaiden mielestä ole toimiva, ei olekaan huono, koska voidaan kuvitella vielä huonompi ratkaisu, johon verrattuna asukkaat kyllä preferoivat sitä ei-toimivaa hönöratkaisua.
Älä nyt hyvänen aika usko noita lobbaaavia vanhempia!? Nehän kertoo mitä vaan, jotta saavat lapsensa haluamaansa kouluun. Niin meidän perheessäkin toimitaan hyvällä menestyksellä.

Totuus selviää tarjoamalla koulupaikkaa ihan viralliselta oppilasalueelta vähän kauempaa. Väitän, että kukaan ei valitse sitä kauempaa koulua, vaikka paha kehä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2021 13:53
urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 13:48 En lainannut vanhempia, vaan asiaa tutkineen professorin tulkintaa siitä, mistä tilanteessa on todella kyse. Ja on aika kyseenalainen (no, urpo) argumentti, että valittu yltiökallis kaupunkisuunnitteluratkaisu, joka ei asukkaiden mielestä ole toimiva, ei olekaan huono, koska voidaan kuvitella vielä huonompi ratkaisu, johon verrattuna asukkaat kyllä preferoivat sitä ei-toimivaa hönöratkaisua.
Älä nyt hyvänen aika usko noita lobbaaavia vanhempia!? Nehän kertoo mitä vaan, jotta saavat lapsensa haluamaansa kouluun. Niin meidän perheessäkin toimitaan hyvällä menestyksellä.

Totuus selviää tarjoamalla koulupaikkaa ihan viralliselta oppilasalueelta vähän kauempaa. Väitän, että kukaan ei valitse sitä kauempaa koulua, vaikka paha kehä.
En lainannut vanhempia, vaan asiaa tutkineen professorin tulkintaa siitä, mistä tilanteessa on todella kyse. Ja on aika kyseenalainen (no, urpo) argumentti, että valittu yltiökallis kaupunkisuunnitteluratkaisu, joka ei asukkaiden mielestä ole toimiva, ei olekaan huono, koska voidaan kuvitella vielä huonompi ratkaisu, johon verrattuna asukkaat kyllä preferoivat sitä ei-toimivaa hönöratkaisua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Outoa, ettei sieltä väärältä puolelta ole löytynyt suomalaisen kaupunkisuunnittelun nuclear optionia eli liito-oravan papanoita. Eikä edes koirat ole tehneet hajuhavaintoja?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 13:55 En lainannut vanhempia, vaan asiaa tutkineen professorin tulkintaa siitä, mistä tilanteessa on todella kyse. Ja on aika kyseenalainen (no, urpo) argumentti, että valittu yltiökallis kaupunkisuunnitteluratkaisu, joka ei asukkaiden mielestä ole toimiva, ei olekaan huono, koska voidaan kuvitella vielä huonompi ratkaisu, johon verrattuna asukkaat kyllä preferoivat sitä ei-toimivaa hönöratkaisua.
Nyt en ymmärrä enää ollenkaan? Kuvitteletko tosiaan, että vanhemmat haluaisivat lapsensa sinne kivimiehen kouluun, jos kehä olisikin kaupunkibulevardi?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 13:40
Vagabondo kirjoitti: 27.05.2021 13:14
urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 13:06
viewtopic.php?p=695299#p695299
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala » 14.10.2014 8:36 :!:

Siis muistitko sä oikeasti tän vitsin 7 vuoden takaa? :shock:
8)
Kuka toi hauska hahmo oikein on 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2021 13:58
urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 13:55 En lainannut vanhempia, vaan asiaa tutkineen professorin tulkintaa siitä, mistä tilanteessa on todella kyse. Ja on aika kyseenalainen (no, urpo) argumentti, että valittu yltiökallis kaupunkisuunnitteluratkaisu, joka ei asukkaiden mielestä ole toimiva, ei olekaan huono, koska voidaan kuvitella vielä huonompi ratkaisu, johon verrattuna asukkaat kyllä preferoivat sitä ei-toimivaa hönöratkaisua.
Nyt en ymmärrä enää ollenkaan? Kuvitteletko tosiaan, että vanhemmat haluaisivat lapsensa sinne kivimiehen kouluun, jos kehä olisikin kaupunkibulevardi?
Veikkaan, että jos T3-aluetta olisi toteutettu yhtenäisenä kaupunkirakenteena, jota ei jaa kahtia moottoritie liittymineen, Aarnivalkean ja Kivimiehen puolivälissä ei olisi niin selvää suuntautumista Aarnivalkean suuntaan. Nythän emme tätä pysty selvittämään. Joka tapauksessa, kouluasiahan on vain yksi pieni ja poistuva detalji (Kivimies on mitoitettu kasvavan Otaniemen tarpeisiin). Varsinainen asia on se, että ainakin toistaiseksi motarikokoluokka T3-alueen keskellä estää käytännössä T3-vision mukaisen kehityksen kaupunkilaisten mielestä. Uskon kuitenkin, että tilanne paranee, kun kehän ja raidejokerin työmaat paranevat. Ja eikä se ehkä nyt niin katastrofi ole, jos Otaniemi ja Tapiola jäävät erillisiksi ja omaleimaisiksi alueiksi. Keilaniemen-Karhusaaren rantojen hukkakäyttö liikennevihreään harmittaa enemmän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.05.2021 13:56 Outoa, ettei sieltä väärältä puolelta ole löytynyt suomalaisen kaupunkisuunnittelun nuclear optionia eli liito-oravan papanoita. Eikä edes koirat ole tehneet hajuhavaintoja?!
Kuva

Mä pidän erityisesti noista motarin kaistojen väliin tulevista uusista hyppypuista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 14:21
James Potkukelkka kirjoitti: 27.05.2021 13:56 Outoa, ettei sieltä väärältä puolelta ole löytynyt suomalaisen kaupunkisuunnittelun nuclear optionia eli liito-oravan papanoita. Eikä edes koirat ole tehneet hajuhavaintoja?!
Kuva

Mä pidän erityisesti noista motarin kaistojen väliin tulevista uusista hyppypuista.
🙂 Suomi on rikas hyvinvointivaltio!

Mitenköhän nuo ”uudet hyppypuut” toteutetaan? Kiinnittyy huomio termiin ”rakennetaan”.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.05.2021 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 14:19 Veikkaan, että jos T3-aluetta olisi toteutettu yhtenäisenä kaupunkirakenteena, jota ei jaa kahtia moottoritie liittymineen, Aarnivalkean ja Kivimiehen puolivälissä ei olisi niin selvää suuntautumista Aarnivalkean suuntaan.
Tuo aarnivalkean ja kivimiehen puoliväli on otaniemen puolella. Jos joku tuolta haluaa aarnivalkeaan, niin silloin joutuu ylittämään sen kehän.

Alakoulun vanhemmat eivät halua lastaan kauemmas kouluun, oli kaupunkirakenne kuinka 15 minuuttia ja hyvin suunniteltua tahansa. Sen takia ne vanhemmat ovat maksaneet Tapiolasta, että koulu on siellä. Se on ihan syvältä, jos naapuruston lapset käyvät pääosin eri koulua kuin oma lapsi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2021 14:21 Mä pidän erityisesti noista motarin kaistojen väliin tulevista uusista hyppypuista.
Mä oletin tän olevan vaan piirrostyyliin liittyvä vitsi... :lollero:

Mä haluun nähdä kunvan kun liito-orava hyppii noilla tien yli. Ihan vaan todisteeksi siitä, että suunnitelma toimii.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: Sen takia ne vanhemmat ovat maksaneet Tapiolasta, että koulu on siellä. Se on ihan syvältä, jos naapuruston lapset käyvät pääosin eri koulua kuin oma lapsi.
Verkostoituminen ei onnistu!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nimenomaan. Synttäreille tulee mitä lie vilistäjiä ja kaikki menee päin peetä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 28.05.2021 11:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Naisvihaa! Patruunallinen poliisi ei kestä nuoria (kansikuvakauniita) naisia päättäjinä!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »







Onkos tämä nyt vaihtoehto d
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Näin asiallisen kuuloinen kriisiviestintä on perin valitettavaa. Oon vähän pettynyt. Ei niin, että olisin pitänyt tätä Marinin vikana, mutta kaikki vasemmistolle negatiivinen ennen vaaleja olisi tervetullutta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kyllä Marin silti ottaa tuotasta hittiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tämä ei ole Marinin vika, mutta hän yksin on vastuussa johtamansa organisaation töppäilyistä ja omasta (myöhästyneestä) veroilmoituksestaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2021 12:24 Onkos tämä nyt vaihtoehto d
Kyllä se on vielä c! Tiedän, että alunperin kirjoitin, että käytäntö keskeytetään, jos ohjeistus todetaan perusteettomaksi, mutta lisäsin pian, että saa keskeyttää kyllä heti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.05.2021 13:47
James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2021 12:24 Onkos tämä nyt vaihtoehto d
Kyllä se on vielä c! Tiedän, että alunperin kirjoitin, että käytäntö keskeytetään, jos ohjeistus todetaan perusteettomaksi, mutta lisäsin pian, että saa keskeyttää kyllä heti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

McJanne kirjoitti: 28.05.2021 13:59 En kyllä tajua, mulla on verottajalta päätös, että edustusasunnolle/toimistolle saan tilata firman piikkiin ihan just mitä huvittaa kahvi- ja aamupalatarvikkeiksi. Ei ole etu, vaan työpaikan somistamiseen liittyvä tekijä.
Eihän tämä Sannan aamupala liittynyt edustamiseen tai työhön, vaan asumiseen. Pääministerillä on ihan omat yksityiset tilat kesärannan yläkerrassa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mä näkisin kanssa eron siinä, onko kyseessä työantajan työpaikalla järjestämä kahvitaukotarjoilu (tästä verottajan ohje, että tavanomainen ei ole verollista) vai työantajan työntekijän kotiin kustantama palvelu.

Eli työpaikan palaverin kampaviinerit ovat verottomia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 551
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Noin, kansalaisvelvollisuus käyty taas täyttämässä. Nyt on oikeus sitten kitistä urakalla, jos oman puolueen paikkalukemat on kunnanvaltuustossa perseestä.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Inflaatio lähtenyt laukalle. Vielä äsken kolmen hengen aamiaistarvikkeet sai 300 eurolla kuussa, nyt menee
jo 850 €.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mikä on seuraava juonenkäänne? Marinin aamupalakuitit löytyvät vnk:n Ala-Tikkurilan Shellille jääneestä salkusta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin