Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 15:23
Löydät hallitukselta 4 katastrofia:(1) toisen asteen uudistus, joka on kai useimpien mielestä ihan onnistunut hanke.
Nämä useimmat taitaa olla siellä kuplassa. Ainakaan ne ei ole kuntaihmisiä, jotka joutuvat ihmettelemään millä maksetaan typeryys. Lyötiin hemmetilliset velvollisuudet, mutta rahaa toteutukseen tikkarin verran.

Ja pudokkaita tuo tuskin vähentää yhtään, mutta välivuoden pitäjät kyllä karsii.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.03.2021 22:14Näihin taasnemokas keskusteluihin on hyvin hankala sanoa mitään,
Niin, emme pidättele hengitystä kun yrität keksiä jotain omaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 10.03.2021 22:35
urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 15:23
Löydät hallitukselta 4 katastrofia:(1) toisen asteen uudistus, joka on kai useimpien mielestä ihan onnistunut hanke.
Nämä useimmat taitaa olla siellä kuplassa. Ainakaan ne ei ole kuntaihmisiä, jotka joutuvat ihmettelemään millä maksetaan typeryys. Lyötiin hemmetilliset velvollisuudet, mutta rahaa toteutukseen tikkarin verran.

Ja pudokkaita tuo tuskin vähentää yhtään, mutta välivuoden pitäjät kyllä karsii.
Mikä nyt on kupla. Mun käsittääkseni uudistusta on tosiaan kritisoinut äänekkäästikin joukko kokoomuslaisia opetusalan etujärjestöihmisiä ("kuntaihmisiä"), ja yksi kulma on tosiaan ollut tämä rahoitus. Opetusministeri on poikkeuksellisen suoraan tyrmännyt huolet ja luvannut rahoituksen. Se on suhteellisen helppo luvata, koska näinä tietopohjaisen politiikan aikoina tuskin minkään uudistuksen tutkimuspohjasta on niin vahvaa yksimielisyyttä kuin on koulutustaloustieteilijöiden keskuudessa (no, mä olen itse lukenut ja kuunnellut lähinnä Tuomas Pekkarista ja Roope Uusitaloa, mutta olen ymmärtänyt konsensuksen olevan aika suurta) tämän uudistuksen ilmeisestä kannattavuudesta. (Ks. esim. täällä.)

Mä olen taipuvainen ajattelemaan, että nuo listaamasi pelot ja huolet, ja niihin perustuva leimaaminen typeryydeksi, on nimenomaan tosi tyypillistä irrationaalisen vastustuskuplan huutoa, jolla on tosi vähän tekemistä uudistusta perustelevan tutkimustiedon kanssa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 11.03.2021 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vähän yllä olevaan viestiinikin liittyen, jotenkin hellyttävää, miten isällisesti Mestari koettaa selittää tieteellisen tiedonmuodostuksen perusteita persujen hörhöille: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007852095.html Tulee mieleen ne lukuisat kerrat, kun olen koettanut samaa Kitinässä erityisesti Elcon ja Gatin suuntaan. Voimia Mestarille, kerrankin samaistun!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aiemmin oli parempia ehdokkaita

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 10.03.2021 22:37
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.03.2021 22:14Näihin taasnemokas keskusteluihin on hyvin hankala sanoa mitään,
Niin, emme pidättele hengitystä kun yrität keksiä jotain omaa.
Ei kyse ole siitä mitä minä sanon, vaan siitä, että palstan äänekäs persuälämölöosasto/punaviherpelokkaat ilmeisesti aktiivisuudellaan kuvittelevat jotenkin määrittävänsä koko palstan yleisen mielipiteen ja osin myös keskustelun tason. Taustalla palstalla on myös (fiksuja) kirjoittajia, jotka eivät halua osallistua tähän keskusteluun, koska eihän siinä ole mitään saavutettavaa. Ei tämä uusi asia ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bhven kirjoitti: 10.03.2021 20:24 Mukava lukea, ettei täällä ole muita kuin urpiainen puolustelemassa hallituksen porsastelua.
Pitää valita taistelunsa. Tällä palstalla ns. ulkopuolisten tarkkailijoiden määrä on hyvin pieni, joten ei maksa vaivaa purkaa harhaa siitä, että kaikki olisivat samanmielisiä. Keskusteluun täällä harvalla on kiinnostusta, ja argumenttien kilpahuuto ei vain kiinnosta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 21:42
Tässä oli kyse siitä, että Bluntly on minusta erityisesti kunnostautunut hallituksen ja sen politiikan vihaajana ja toistellut, että hallitus vie maan turmioon. Olen ollut taipuvainen ajattelemaan, että ehkä hänen asenteessaan on enemmän irrationaalista heimouskollisuutta kuin perusteltua analyysia, joten oli kiinnostavaa katsoa, mitä hän nostaa omaehtoisesti esiin hallituksen erityisen epäonnistuneina tekosina.
Siis tämä on vain yksi niistä monista kentistä, joissa B:n rajaton naisviha kuohuu ja kohisee. Tässä vielä vastassa on päävihollisen täysedustus: nuoria, koulutettuja, kauniita naisia, jotka eivät hiljene kiusaamalla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edelleen ihmettelen mistä tuo naisvihaluulo juontaa. Nykyisessä hallituksessa ei sukupuolella ole väliä, vain täydellisellä kyvyttömyydellä hoitaa asioita. En kuitenkaan voi sanoa vihaavani kaikkia tasapuolisesti sillä vihervasemmistolaiset on jalustalla, sukupuolesta riippumatta.

Olen muuten presidentinvaaleja lukuunottamatta aina äänestänyt naista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 12.03.2021 11:49 Edelleen ihmettelen mistä tuo naisvihaluulo juontaa. Nykyisessä hallituksessa ei sukupuolella ole väliä, vain täydellisellä kyvyttömyydellä hoitaa asioita. En kuitenkaan voi sanoa vihaavani kaikkia tasapuolisesti sillä vihervasemmistolaiset on jalustalla, sukupuolesta riippumatta.

Olen muuten presidentinvaaleja lukuunottamatta aina äänestänyt naista.
Mua edelleen kiinnostaa, missä se "täydellinen kyvyttömyys hoitaa asioita" tulee esiin? Sun alkuperäisestä neljän suurepäonnistumisen listastasi kai kaksi on todettu ihan menestyksekkäiksi (toinen aste ja elvytyspaketti), yksi vähän epämääräiseksi (liittovaltiokehitys, kun painotetaan Eurooppa-neuvostoa), jolloin epäonnistumiseksi jää sote, joka epäonnistuu kaikilta? Minkä lisäksi koronakriisin hoidossa Suomi on ollut koko ajan Euroopan ehdottomassa kärjessä lähes kaikilla mittareilla. Perustuuko vihasi mihinkään pääsi ulkopuolisessa maailmassa olevaan asiaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:56liittovaltiokehitys, kun painotetaan Eurooppa-neuvostoa
Jos EU:n on pakko uudistua selviytyäkseen, niin mä näen mieluummin liittovaltion kuin hajaantumisen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Koska EU on oleellinen osa kuntavaaleja, merkittäköön kitinään ennusteeni;

EKP painaa rahaa tyhjästä ja ostaa euromaiden velkakirjoja. Lopulta velat mitätöidään. Lopputuloksena siirrettiin valtava määrä varallisuutta asiat huonoimmin hoitaneille maille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:50 Koska EU on oleellinen osa kuntavaaleja, merkittäköön kitinään ennusteeni;

EKP painaa rahaa tyhjästä ja ostaa euromaiden velkakirjoja. Lopulta velat mitätöidään. Lopputuloksena siirrettiin valtava määrä varallisuutta asiat huonoimmin hoitaneille maille.
Nyt herääkin kysymys siitä kuka itseasiassa on hoitanut asiansa huonosti. Suomen pitäisi kaivaa itsensä samaan kuoppaan rakentamalla ihan törkeästi infraa velkarahalla, että päästäisiin tasavertaisesti hyötymään tulevasta velkojen mitätöinnistä. Suomen moottoritie verkosto Hangosta Rovaniemelle ja Porista Joensuuhun kuntoon nyt :hep:

EDIT: Liikenneturvakin kiittää :!:

EDIT2: No ok, laitetaan rautatiet saman tein suurnopeusjunakuntoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Saattaisi tosiaan olla järkevää, että Suomi ottaisi nyt kaiken velan, mitä saa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:50 EKP painaa rahaa tyhjästä ja ostaa euromaiden velkakirjoja. Lopulta velat mitätöidään. Lopputuloksena siirrettiin valtava määrä varallisuutta asiat huonoimmin hoitaneille maille.
Olen ymmärtänyt, että näin talous rullaa eteenpäin parhaiten jatkossakin. Siis tuolla ekan virkkeen tavalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.03.2021 13:00
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:50 EKP painaa rahaa tyhjästä ja ostaa euromaiden velkakirjoja. Lopulta velat mitätöidään. Lopputuloksena siirrettiin valtava määrä varallisuutta asiat huonoimmin hoitaneille maille.
Olen ymmärtänyt, että näin talous rullaa eteenpäin parhaiten jatkossakin. Siis tuolla ekan virkkeen tavalla.
Moraalikato on looginen lopputulema.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:59 ^Saattaisi tosiaan olla järkevää, että Suomi ottaisi nyt kaiken velan, mitä saa.
Kunhan se laitetaan tuottavaan ja tukevasti Suomen maankamarassa kiinni olevaan infraan, ettei niitä enää saa meiltä pois.

Sotalaivat olkoon poikkeus. Niitä voidaan rakentaa sen verran monta, että on varaa lahjoittaa muutama tusina Euroopan liittovaltion sotavoimille. Mutta pieniä sarjoja eri kokoisia aluksia, että tulee paljon suunnittelutyötä Suomeen 8)
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 13:03
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.03.2021 13:00
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:50 EKP painaa rahaa tyhjästä ja ostaa euromaiden velkakirjoja. Lopulta velat mitätöidään. Lopputuloksena siirrettiin valtava määrä varallisuutta asiat huonoimmin hoitaneille maille.
Olen ymmärtänyt, että näin talous rullaa eteenpäin parhaiten jatkossakin. Siis tuolla ekan virkkeen tavalla.
Moraalikato on looginen lopputulema.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 12.03.2021 13:05
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:59 ^Saattaisi tosiaan olla järkevää, että Suomi ottaisi nyt kaiken velan, mitä saa.
Kunhan se laitetaan tuottavaan ja tukevasti Suomen maankamarassa kiinni olevaan infraan, ettei niitä enää saa meiltä pois.

Sotalaivat olkoon poikkeus. Niitä voidaan rakentaa sen verran monta, että on varaa lahjoittaa muutama tusina Euroopan liittovaltion sotavoimille. Mutta pieniä sarjoja eri kokoisia aluksia, että tulee paljon suunnittelutyötä Suomeen 8)
Kannattaa myös panostaa varoja yksityislääkärien palkkioiden korvattavuuden parantamiseen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 13:10 Kannattaa myös panostaa varoja yksityislääkärien palkkioiden korvattavuuden parantamiseen!
Yksityislääkärit ovat tulevaisuuden rokkitähtiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jos tälle tielle lähdetään, niin ilmaisella velkarahalla tuhansia kilometrejä keskustatunneleita jokaiseen taajamaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yksityislääkäri made by Mitsubishi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 12.03.2021 13:46 Yksityislääkäri made by Mitsubishi.
Ei osaa nyökytellä päätä ja ynähdellä empaattisesti, kuten minä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 13:57 Ei osaa nyökytellä päätä ja ynähdellä empaattisesti, kuten minä!
Marinin kannattaisi ostaa sulta 50 000€ konsultointia, niin ei syntyis turhia kohuja ja Ylen ei tarttis sensuroida videoita :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin