Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Mitä mieltä olet pakolaisista? Mille somalit haisevat? Ovatko mustat kivoja, iloisia ja rytmitajuisia? Onko suurin osa pakolaisista ns. elintasopakolaisia? Ovatko käsityksesi pakolaisista ennakkoluuloiset ja kuulopuheisiin perustuvia vai onko niiden takana myös jotain omakohtaisia kokemuksia?

Millaisia kokemuksia sinulla on maahanmuuttajista ylipäätään? Entä millaisia kulttuurien yhteentörmäyksiä sinulle on tapahtunut Suomen maaperällä?
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Yläasteella luokallamme oli monta somalia. He olivat oikein mukavaa porukkaa. Koiriin he kyllä suhtautuivat erilailla kun me suomalaiset.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Kulttuurin yhteentörmäyksistä ei voi puhua. Somalit joo tosiaan haisee yllättävän pahalle ja kauas. Mikäköhän se haju oikeen on?!? Miksi muuten Somalimiehillä on aina liian lyhyet lahkeet? Mulle on periaatteessa ihan sama mistä on kotoisin kunhan sopeutuu siihen kulttuuriin ja elämään, mitä maassa eletää. Rasisiti en ole, tai en ainakaan tunne olevan, vaikken tykkääkään somaleista jotka ei tee muuta kuin on vaan ja tekee "pahojaan". En myöskään kunnioita valkolaisia ihmisiä jotka elävät samalla tavalla.
Täytyy kyllä myöntää että yleensä mustaihoisilla on parempi rytmitaju kuin esim meillä Suomalaisilla ja varmasti ovat iloisempia kuin perus Suomipoika.
Truth fears no trial
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Itselläni on melkoisen vähän kokemusta ulkomaalaisista, jos ei nyt oteta huomioon, että töissä jouduin aika paljon olemaan yhteydessä etenkin venäläisiin ja virolaisiin. Pakolaisien kanssa en ole ollut juuri missään tekemisissä, eikä ole omakohtaisia kokemuksia edes somalien hajusta. Paljon pahaa oon toki kuullut pakolaisista minäkin.

Joidenkin ulkomaalaisten kans on sentään päässyt juttelemaankin ja sehän on aina mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä ulkomaalaiset ovat meistä suomalaisista ja kummallisuuksistamme.

Eräänä talvena Vihannin juna-asemalla junaa odotellessani joku irakilainen mies alkoi röyhkeästi rupattelemaan kanssani. Mies ei selvästikään siis tuntenut suomalaista tapaa välttää keskusteluyhteyttä tuntemattomien seurassa selvinpäin. No, ihan kiva setä se kuitenkin oli, joten aikahan siinä vain kului rattoisammin. Jutustelustamme en paljoa enää muista, mutta hän ei ollut käsittääkseni pakolainen vaan maassamme vain vierailemassa – joko insinööri, arkkitehti tai insinööriopiskelija... en muista tuon tarkemmin.

Parin tanskalaisen vaihto-oppilaan tapaa syödä (vanhat) perunat kuorineen oon joutunut joskus ihmettelemään, mutta en muista sainko tuohon tapaan jonkin selityksenkin. Kai ne oli vaan niin laiskoja, etteivät jaksaneet vaivautua kuorimaan.
"I want you to get excited about your life."
Yönmustaritari

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Millaisia kokemuksia sinulla on maahanmuuttajista ylipäätään? Entä millaisia kulttuurien yhteentörmäyksiä sinulle on tapahtunut Suomen maaperällä?[/quote]

Ai jestas niin. Himmeä flashback viime kesältä, kun matkustin Helsingissä bussilla tutustuen kännisstä nähtävyyksiin välillä keskusta-se talo, jossa asun.

Kallion kulmilta astui viiden hengen lauma likaisisia neekereitä, jo täynnä olevaan bussiin. Ne jäivät kännissä seisoskelemaan siihen bussin eteen ja pitivät semmoiset jambalaya-pirskeet siinä paikan päällä, että miltei olisi mieluusti kiskonut kypärää päähänsä. Meinasin jo, että kohta nousee nuotio ja alkavat keittää riisiä vai hittoa ne elukat nyt ikinä täällä syövätkään.

Aikansa mellastettuaan kuski veti liinat kiinni ja alkoi ajamaan niitä pihalle. Voi, että ja sitten se vasta alkoi. Bussi seisoi seuraavat parikymmentä minuuttia kun afropää tivasi "ann nule u ask roo!!!.....ann ann ann....mu ask roo!!...s antaa ull emun saks roo!!!!" Ja kamut molottaa siinä vieressä sellasta saatanan ärsyttävän kuulosta hölynpölyä.

Tunsin vernepaineeni kohoavan ja selkeästi tunsin niskassani kuumotusta. Mieleni teki nousta ylös, huutaa kerran kovaa "helvettiin mun bussista hylkiöt" ja potkaista kurkkuun niin nopeasti ettei se pääjehu ehtisi väistää, jäädä henkiin ja nostaa syytettä. Niitä muita pikkunilkejä olisin sitten heitellyt ja potkinut perseille siinä pihalla ihan yksitellen.

Aikansa molotettuaan alkoi tämä kaalisoppa(nimitys yleisesti venäläisistä) tehdä lähtöään mutta sylkäisi bussikuskia vielä kasvoille lähtiessään. Bussia kutienkin jatkoi, myöhästyneessä aikataulussa matkaansa sen yhden sällin vielä juostessa rinnalla ja potkiessa oveen.

En muista koska olisi viimeksi vituttanut niin paljon yhtään missään yhtään mikään. Silloin päätin etten kovin paljon viitsi vaivaa nähdä itseni hillitsemiseen niide tullessa urputtamaan. Sanotaan siis niin, että pienikin selkkaus niiden kanssa ni paan ne levyks vittu siihen paikkaan niiku vittu heti. En katsele kenekään paskanaaman paskakäytöstä yhtään.

Vaikka tiedänkin aasialaisia ja tummaihoisia kaverita niin ns. maahanmuttajia ei tuttavapiirissä ole ja tuskin tulee. Myönnetäköön, että kynnys vetää pataan on maahanmuuttajaa kohtaan pienempi kuin muita mutta syytän siitäkin heitä itseään. Tässäkin tapauksessa yleistys on tehty suuremman prosentin mukaan. 70% vastaan tulleista maahanmuuttajista on käyttäytynyt mainitsemani esimerkin tavoin tai lähes samoin. Näin ollen yleistän se hyvällä omatunnolla kaikkiin.

EDIT yön pikkutunteina tulleita typoja kirjattu eri muotoon
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 29.01.2006 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja yannara »

Ainoa yhteentörmäys somaleiden kanssa oli sellainen, että mut hakattiin ja ryöstettiin 1 vs. 5 pimeällä puistossa, rahat ja omaisuutta vietiin. Joten minulle ei muuta tunnetta syynny, kuin viha.

Minua ärsyttää ihmiset jotka eivät osaa käyttäytyä, myös suomalaiset spurgut ja "ala-luokan" suomalaiset jotka kiroilevat ja puhuvat kovaa julkisissa paikoissa. Sellaiset pellet jotka häiritsee muita, jotka eivät ota muita huomioon.

Olen erittäin paljon vastaan Suomen liian hyvää sosiaaliturvaa. Se antaa käyttää meidän maata hyväkseen.

Nyt tulee törkeetä yleistämistä, mutta jos somalilaisista puhutaan, niin näen asian niin, että he elättävät omia suuria laumoja Suomen varoilla, ja syljevät kotimaisen väen päälle, jotka tekevät työtä ja maksavat heidän elämisensä. Olen saanut sellaisen kuvan, että somaleita ei voi vittu vähempää kiinnostaa meidän kulttuuri, meidän tekemiset. He vain istuvat ja syövät, valittavat miten paska paikka tämä Suomi on, ja miten kaikki ovat rasisteja. Somalinuori voi yrittää pölliä sinun lompakon, mutta heti kun vedät sitä kuonoon, hän joko haukkuu sinut rasistiseksi ja nostaa syytteen, tai sitten kulman takaa tulee 5 samanlaista pummia.

...ja puhumatta siitä, miten aasialaisilla miehillä on tapana kohdella meidän naisia.

nim. "maassa maan tavalla"
slam

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja slam »

Olen myö enemmän ulkomaalaisten puolta ollut kuin skinien heidän keskeisissä kahinoissaan.

Ja toki sosiaaliturvaa saisi järkeistää...
nypari

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja nypari »

Varsinaisesti mitään yleistä negatiivista ennakkokäsitystä ei minulla ole pakolaisia kohtaan. Vaikka työssäni kohtaan oikeastaan lähes aina heitä negatiivisissa asioissa, pyrin olla heitä tuomitsematta kollektiivisesti. Monesti on käynyt niin, että esim. väärin perustein maahamme pyrkivien kohdalla olen jonkin aikaa leimannut mielessäni jonkin maan pyrkijät opportunistihuijareiksi, mutta tunne hälvenee aika nopeasti.

Mutta, mutta... ne romanit eli mustalaiset eli tummat. Minun on hyvin vaikea olla tuntematta heihin yksilöstä riippumatta negatiivista ennakkokäsitystä. Sillä niin paljon paskaa olen heidän nähnyt tekevän, ja jo pelkästään kulttuuri ja elintavat ovat halveksittavia monelta osin: käytöstavat puuttuvat, kunnioitus yhteiskunnan lakeja ja normeja kohtaan puuttuu, yleensäkin usein tuntuu, ettei usealla heistä ole omatuntoa, vaan esim. valehtelu käy kuin luonnostaan.

Ulkomaalaiset noin muutoin ovat tervetulleita maahamme, koen heidät vain rikkautena.
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Lipa »

No, pakolaisten nuorten kanssa olen aika paljon ollut tekemisissä, mm. läksykerhossa auttamassa. Lapsia ja nuoria, joiden porukat on murhattu heidän silmien edessä, taloon iskenyt pommi tms, en voi kuin sääliä. Ja läksykerhossa nämä olivat paljon motivoituneempia kuin suomalaiset verrokkeensa. Heillä kaikilla oli tarkoituksena opiskella, hankkia ammatti ja elää tavallista elämää.. ei mitään elintasopakolaisia.
Tosin nuorille on paljon helpompi sosiaalistua tähän yhteiskuntaan koska ovat suomalaisten ikätovereidensa kanssa tekemisissä päivittäin koulussa ja oppivat kielenkin nopeammin koska kuulevat ja joutuvat käyttämään sitä kokoajan.

Ja jos puhutaan maahanmuuttajista, se skaala on aika iso. Esimerkiksi ruotsalainen Suomessa on maahanmuuttaja. Tässä keskustelussa tarkoitetaan ilmeisesti kuitenkin lähinnä joitain muita kuin länsimaista muuttaneita ja sitten pakolaisia.

Täytyy sanoa, että pelkään jos vastaan kävelee iso lauma aikuisia miehiä, esim. somaleita pimeällä, mutta toisaalta pelkäisin varmasti myös jos lauma suomalaisia skinejä tms tulisi pimeällä vastaan..

En ole rasisti, jos maahanmuuttaja Suomessa on itse aktiivinen, käy töissä ja maksaa veroja niin sopii minulle. Mutta jos tänne tullaan lähinnä rötöstelemään yms en tietenkään katso hyvällä. Kuten en katso kaltaistaan suomalaistakaan.
Siihen yhteiskuntaan täytyy sopeutua johon on tultu. Tiukimpien islamistien on turha viitata kintaalla naisopettajan sanomisiin ja vaatia miesopettaja keskustelukumppaniksi, Suomessa auktoriteetti ja viranomainen voi olla myös nainen ja sitä on kunnioitettava.
nami nami
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Vaola kirjoitti::off:
Olen muutama vuosi takaperin tuntenut yhden ikäiseni somalinaisen. Hän osasi jo jonkin verran puhua suomea. Hän oli suututtanut sukunsa, sillä meni naimisiin rakkaudesta.
Tuo on kyllä valitettavaa, että noihin joihinkin kulttuureihin kuuluva naisen alistettu asema siirtyy maahan muuttavien mukana, eikä siihen oikein voi puuttuakaan viranomaisten taholta. Enkä tarkoita nyt pelkästään akselia aviomies-vaimo, vaan se alistaminen voi tulla myös perheen ja suvun taholta kuten tuossa Vaolan esimerkissä.

Tästä tuli mieleen yksi hassunkurinen tapaus, jossa suomalainen nainen oli omaksunut turkkilaisesta kulttuurista eräitä erikoisuuksia pariutumalla turkkilaisen miehen kanssa. Muuten hän oli topakka ja ihan normaali suomalainen nainen, mutta parjasi sitä, että nykyään suomalaiset miehet saattavat osallistua lastenhoitoon ja jopa käyttää vaimoaan autolla kaupassa sekä auttaa kotiaskareissa. Hänen mielestään miehen rooliin eivät moiset toimet kuulu. Lisäksi nainen oli kristitty (en muista oliko myös se turkkilainen mies – todennäköisesti oli).
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vaola kirjoitti:hyvin monen Suomeen tulleen somalilapsen syntymäaika on 1.1.(jotakin). Tämä johtuu siitä, että heillä ei ole yleensä henkkareita kun saapuvat. Ja tämä taas johtuu siitä, että aikuiset ottavat mukaansa mahdollisimman monta muksua paetessaan. Olivat omia tai eivät.
Tuo syntymäaika pätee aika laajasti pakolaisiin yleensäkin. Yleensä heillä ei ole henkilöllisyyspapereita tai sitten tarkka syntymäpäivä ei ole ollut niin tärkeä kotimaassakaan. Välillä tuntuu, että vuodetkin heittävät hieman sinne tänne ja syntymäaikoja löytyy enemmänkin.



Itse kysymykseen mielipiteestä ja suhteutumisesta maahanmuuttajiin, pakolaisiin jne. en jaksa kirjoitella enempää. Suhtautumiseni on monimutkaista oltuani vuoden maahanmuuttopuolella asiakaspalvelutehtävissä. Kyynisyys kasvoi, mutta rasistia eivät minusta saaneet tehtyä. Suurinta halveksuntaa minussa herättävät kuitenkin suomalaisten miesten ja naisten ulkomailta tuomat matkamuistot.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja yannara »

Vaola kirjoitti::off:

Tulipa mieleen. Eräs tuntemani Vantaan kaupungin sosiaalitoimen työntekijä kertoi, että hyvin monen Suomeen tulleen somalilapsen syntymäaika on 1.1.(jotakin). Tämä johtuu siitä, että heillä ei ole yleensä henkkareita kun saapuvat. Ja tämä taas johtuu siitä, että aikuiset ottavat mukaansa mahdollisimman monta muksua paetessaan. Olivat omia tai eivät. Ja näillä "vanhemmilla" kun ei olekaan sitten sitä auktoriteettia näihin "lapsiinsa", niin ongelmiahan tuosta syntyy. Etenkin kun lapset näkevät länsimaista vapaampaa kulttuuria, eivätkä välttämättä sen jälkeen sulata oman yhteisön sääntöjä.
Hmm, aika mielenkiintoinen pointti. Vai että siksi jengi perseilee :?

Joku oli verrannut osuvasti, että somalit ovat afrikan mustalaisia. Kumpikin ##### kansa :x
mustanikki

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

No yannara..venäläiset maahanmuuttajat? Sä olet venäläinen? Mitäs mieltä olet maanmiestesi tekemistä rikoksista suomessa?

"Meidän" maassa, teidän (venäläisten) tekemät rikokset on aika iso osa suomessa tehdyistä rikoksista. Vedätkö niitäkin turpaan? Huutelet niille kaupungilla? Valehtelet olevasi suomalainen?

Kuvottavaa paskaa sä syljet tänne.
ninnithequeen

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Repesin. Kas kummaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo, pitää käyttäytyä sitten mihin tahansa maahan menee.
Ja miksiköhän somalialaisista(somaleista, sompuista) ei pidetä missää mihin he ovat menneet? "trouple makers" ei pidetä afrikassa, ei euroopassa, ei missään, johtuuko tuo sitten että kaikkialla ollaan niin uokomaalaisvihamielisiä..eiväthän he kykeny kuin tappelemaan kotimaassaankaan?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suvinen kirjoitti:Keskisessä Suomessa on yllättävän vähän maahanmuuttajia. Eniten varmaan löytyy venäläisiä, muunmaalaisiin en ainakaan ole henk koht törmännyt.
Ehkä senkin takia kun täällä on heitä niin vähän, en ole törmännyt maahanmuuttajien aiheuttamiin ongelmiin. Toki myös täällä esim.
Venäläiset ovat jonkin verran jengiytyneet, mutta luulen sen johtuvan lähinnä siitä, että venäjällä kulttuuriin kuuluu muutenkin oman suvun ja ystävien kesken tiivis yhteydenpito.
Venäläiset eivät tunnu olevan kovinkaan avoimia omien ryhmiensä ulkopuolisia kohtaan, kuten eivät suomalaisetkaan.
Ei siis mikään ihme, etteivät venäläiset ja suomalaiset kovinkaan helposti klikkiydy..

Suurimmat ongelmat tuntuvat syntyvän silloin, kun maahanmuuttajia on niin paljon, että he alkavat muodostaa omia yhteisöjään jossa pätevät oman maan ja kulttuurin säännöt.
Kun ei tarvitse osata suomea tai edes englantia, kun joku hoitaa asiat puolestasi, kun et edes tutustu paikallisiin ihmisiin niin onko se ihme, jos et tunne maata omaksesi?
Maahanmuuttajia tulee niin kovin erilaisista oloista ja erilaisista syistä. En osaisi mennä niputtamaan heitä kaikkia samaan ryhmään.
Hei se on helppoa niputetaan kaikki somalit hirteen?
Pyyhin Netikettiin..
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lolita kirjoitti: Suurinta halveksuntaa minussa herättävät kuitenkin suomalaisten miesten ja naisten ulkomailta tuomat matkamuistot.
Noh noh, halveksisitko sinä minunkin brasilialaista pikkumiestä, jos sellaisen tänne toisin? Toisaalta en ehkä välittäisi rankaista ketään meitä tummempaa ihmistä tuomalla sitä tähän rasistiseen maahan.

Kaikille ihmisille, jotka ulkkarit rassaavat noin pahasti kuin em. kirjoituksissa on tullut esiin, sanoisin, että miettikää nyt hetkinen, miksi ajattelette ulkkareista noin pahasti. Kyse taitaa olla usein vain siitä, että kerran on nähnyt jonkun ulkkarin käyttäytyvän nuijasti ja sen perusteella katsoo muitakin ulkkareita negatiivisen linssin läpi jne. Kannattaisi välillä keskittyä etsimään katseellaan niitä ulkkareita, joiden läsnäolo ei häiritse millään tavalla. Niitä taitaa olla kuitenkin enemmistö, mutta ne jäävät huomaamatta. Sitten kannattaa miettiä miten itse käyttäytyisi, jos olisi joutunut muuttamaan ulkomaille paikkaan, jossa sinua koko ajan pidetään sellaisena ja tällaisena vain siksi, että satut olemaan erilainen. Moni ihminen, varsinkin lapset ja nuoret, reagoivat herkästi tällaisiin ympäristöstä tulleisiin negatiivisiin viboihin ja käyttäytyvät sen mukaisesti.

En todellakaan väitä olevani ennakkoluuloton ihminen, päinvastoin. Yritän kuitenkin elää niin, että kyseenalaistan omia käsityksiäni silloin tällöin ja yritän miettiä, mistä ennakkoluuloni johtuvat. Usein syynä on vain se, että vituttaa ja haluaa kohdistaa vitutuksensa johonkin helppoon kohteeseen. Välillä kannattaisi myös miettiä, miten lapset suhtautuvat erilaisiin ihmisiin ja ottaa oppia heistä. Toisaalta ennakkoluulot ovat inhimillisiä ja osittain varmaan pitävät ihmiset hengissäkin. Ja ennakkoluuloista ja ennakkoluulottomuudesta huolimatta ulkkarit ovat varmaan ihan yhtä hyviä tai huonoja ihmisiä kuin mekin.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja yannara »

mustanikki kirjoitti:No yannara..venäläiset maahanmuuttajat? Sä olet venäläinen? Mitäs mieltä olet maanmiestesi tekemistä rikoksista suomessa?

"Meidän" maassa, teidän (venäläisten) tekemät rikokset on aika iso osa suomessa tehdyistä rikoksista. Vedätkö niitäkin turpaan? Huutelet niille kaupungilla? Valehtelet olevasi suomalainen?

Kuvottavaa paskaa sä syljet tänne.
Mielestäni venäläisten rötöstelijöiden pitäisi saada lähtöpassit samalla tavalla kuin pakolaistenkin. Ei mun syntymäperällä ole siihen vaikutusta, että mitä mieltä olen. Olen suomen kansalainen, kasvanut täällä ja pidän Suomea kotimaanani ja minua vituttaa yhtä paljon kuin teitä suomalaisiakin näiden "ulkopuolisten" rötökset.

Ja tiedoksi, mä en huutele kadulla kenellekkään, enkä piilottele omaa syntyperää keneltäkään. Ainoa ero minussa on, että minulla on outo nimi, ja puhun kahta kieltä, josta on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

työpaikalla kun joku miettii että alkaisko siivoojaksi, ei ainakaan tarvis vaivata päätään turhan vaikeilla ongelomilla niin, joku kuittaa että sul väärä ihon väri. Kaikki uudet siivojat on somaleja tms. ruskea-/mustaihoisia. En tiedä miten moni on oikeasti somali. Afrikasta on kumminkin paljon siivoojia tehtaalla töissä. He kiipeilevät varsin uhkarohkeasti tuontanto linjojen päällä imuroimassa jauhonpölyä yms. arvattasti kamalan surkealla palkalla. Tekevät paljon töitä myös vkl:na.
pajazzo

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

En erityisemmin välitä maahanmuuttajista. Heidän vaihteleva kulttuurinsa joskus kummastuttaa. En haluaisi asustaa paikassa, johon "kaikki" pakolaiset sijoitetaan. Monta mukavaa asuinpaikkaa on mennyt pilalle tällaisen liiallisen pakolaiskansoituksen myötä. Tuttuni asusti paikassa, jossa oli kerrostalon ainoa oikea suomalainen. Muut asukkaat olivat eri kulttuureista. Pihalla oli jos minkämoista siestaa ja fiestaa päivästä toiseen. Parkkipaikalla romanimies riepotteli romaninaista hiuksista. Taisi olla riitaisa pariskunta? Somalit ja muut kosovoalbaanit eivät tuntuneet nukkuvan koskaan. Jambalaiaa soi ja koko kerrostalollinen taisi bilettää kokoajan. Tuttuni kypsyi ja muutti pois. Näin olisin minäkin tehnyt. :tiistai:
Angita

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Angita »

Lolita kirjoitti:
Vaola kirjoitti:hyvin monen Suomeen tulleen somalilapsen syntymäaika on 1.1.(jotakin). Tämä johtuu siitä, että heillä ei ole yleensä henkkareita kun saapuvat. Ja tämä taas johtuu siitä, että aikuiset ottavat mukaansa mahdollisimman monta muksua paetessaan. Olivat omia tai eivät.
Tuo syntymäaika pätee aika laajasti pakolaisiin yleensäkin. Yleensä heillä ei ole henkilöllisyyspapereita tai sitten tarkka syntymäpäivä ei ole ollut niin tärkeä kotimaassakaan. Välillä tuntuu, että vuodetkin heittävät hieman sinne tänne ja syntymäaikoja löytyy enemmänkin.
Ongelmana kehitysmaiden lapsilla on usein syntymätodistuksen puuttuminen. Ilman syntymätodistusta lapsi on kykenemätön todistamaan ikänsä, kansallisuutensa tai ketkä ovat hänen vanhempansa. Näiltä lapsilta voidaan kieltää kansalais- ja perusoikeudet, kuten koulutus ja terveydenhuolto. Saharan eteläpuolisen Afrikan lapsista 70 prosentilla ei ole virallista henkilöllisyyttä, alueella onkin eniten rekisteröimättömiä lapsia maailmassa. Ongelma on suurin maaseuduilla. Rekisteröimättömät ihmiset ovat haavoittuvimpia sotien tai katastrofien aikaan, koska heillä ei ole henkilöllisyyspapereita, joiden avulla he saisivat ruokaa tai pakolaisstatuksen.

Kyse ei siis välttämättä ole mistään tarkoituksellisesta henkilöpapereiden väärentämisestä vaan siitä, että lapsia ei ole alunperinkään rekisteröity mihinkään.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja yannara »

Mun mielestä tää on ihan vitun kova juttu:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suom ... 5218867543
killkill

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja killkill »

Viisisenttiseni:
- kun pakolaisia/maahanmuuttajia otetaan vastaan, tulee heille antaa tilaisuus säilyttää omaa kulttuuriaan MUTTA "maassa maan tavalla".
- vähemmistöille ei tule suoda laajempia oikeuksia kuin isäntäväelle.
- yksikin täällä tehty rikos pitäisi johtaa maastakarkoitukseen.
- rikoksista tuomittuja ulkomaalaisia ei saa jättää Suomeen suorittamaan rangaistustaan, vaan heidät pitää palauttaa kotimaahansa suorittamaan rangaistustaan saman tien.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

killkill kirjoitti:Viisisenttiseni:
- kun pakolaisia/maahanmuuttajia otetaan vastaan, tulee heille antaa tilaisuus säilyttää omaa kulttuuriaan MUTTA "maassa maan tavalla".
- vähemmistöille ei tule suoda laajempia oikeuksia kuin isäntäväelle.
- yksikin täällä tehty rikos pitäisi johtaa maastakarkoitukseen.
- rikoksista tuomittuja ulkomaalaisia ei saa jättää Suomeen suorittamaan rangaistustaan, vaan heidät pitää palauttaa kotimaahansa suorittamaan rangaistustaan saman tien.
Maastakarkoitus on kivaa, mutta ongelmana on se, että se maksaa ihan helvetisti ja toisaalta kohta se sama pälli on taas ovella kolkuttamassa. Ja edelleen, onko lähtömaa turvallinen, usein ei, joten karkoittaa ei voi. Ja koska Suomessa oloaikana suomalainen kotka on saatu taltutettua, ei karkoteta, koska puoliverinen vaahtosammutin on jo uunissa.

Suomen ulkomaalaispolitiikan ongelmana on se, ettei mitään politiikkaa ole. Kaikkia pitäisi kohdella samalla tavalla, eikä mitään saa kritisoida, tämähän on nykylinja kaikkea koskien. Rikolliset ulkomaalaiset ovat yhtä viattomia kuin töiden perässä Suomeen tulevat. Toisin sanoen jalo villi -ajattelu pätee edelleen, minkä ainakin luulisi loukkaavan niitä, jotka ovat matkalla puhtaat jauhot pussissaan.

Se on hienoa, että musta mies siivoaa, silloin on elämä mallillaan ja arvot kohdallaan. Jokainen tehköön itselleen parhaiten sopeutuvaa työtä ja valitettava totuus vain on, että suuri osa turvapaikkaa Suomesta hakevista hakee nimenomaan taloudellista turvaa. Heti kohta oleskeluluvan saatuaan (joskus jopa pakolaisstatuksella) he lähtevät lomalle kotimaahansa (unohtaen tietysti ilmoittaa asiasta esim. työvoimaviranomaisille), niin kuin se olisi maailman paras paikka. En tosin ymmärrä, miten yhteiskunnan tuilla on varaa kustantaa matkat maailman ääriin, mutta enpä ymmärrä montaa muutakaan seikkaa.

PS. Suomalaisten kotkien parhaat metsästysalueet sijoittuvat akselille Turkki-Tunisia-Marokko-Algeria, miehille suosittelen muun muassa Venäjän federaatiota, Viroa, Thaimaata, Filippiinejä ja monia muita Aasian valtioita. Rakkaus on ihmeellistä ja sitten ihmeellisyys vasta alkaa, kun suomut putoavat silmistä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakolaiset, maahanmuuttajat ja muut ulkomaan ihmeet.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Riemumieli kirjoitti:
Minä komppaan niin maan perkeleesti. Näinhän ne asiat ovat, mutta yleensä pyrin itse käyttämään hillitympiä ilmaisuja.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin