TARJA VOITTAA!!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tarja voittaa!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Miten hänen kannattajansa voivat äänestää EDISTYSTÄ vastaan?
Ovatko he TAANTUMUKSELLISIA?
slam

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja slam »

Eipä Saulikaan olisi saanut laitettua valtiota parempaan kuntoon.

Niin monta uudistusta, joista yksi on, että kusipäät pitää siirtää keravalle ja heistä pitävät naiset myös! 8)
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

VOI VITTU!! MuumiMammaa seuraavat 6-vuotta taas
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
slam

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja slam »

RAM13 kirjoitti:VOI VITTU!! MuumiMammaa seuraavat 6-vuotta taas
ja keravalle, kiitos
MarthaFocker

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Niin olisi varmaan Gattacaa harmittanut jos Sale olisi voittanut.
Olisi voinut joutua TÖIHIN pitkällä tähtäimellä.
hebuli

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Jepu jep, vasemmistolaiset uuskonservatiivit näyttävät jälleen menevän voittoon presidentinvaaleissa.

Kaikkein parasta tässä toki on sen että luulisi Gattacankin vinkumisen pienistä päivärahoistaan ja toimeentulostaan loppuvan. Nythän siellä on edelleen toiset kuusi vuotta ruorissa laiskojen ja muiden vähälahjaisten luottonainen joka kyllä tarjoaa massia Gattacallekin maksimaalisesti.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Pieninä ne rahat pysyy, mutta ainakaan niitä ei niin helposti oteta POIS! :D
Edith

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Edith »

hebuli kirjoitti: Nythän siellä on ruorissa edelleen toiset kuusi vuotta laiskojen ja muiden vähälahjaisten luottonainen joka kyllä tarjoaa massia Gattacallekin maksimaalisesti.
Viikon asiamielipide, vai? No, mä olin Halosen kannalla, mutta olen kyllä sitä mieltä, että vaikka Niinistöstäkin olisi tullut presidentti, ei Suomi olisi yht'äkkiseltään muuttunut radikaalisti kurjemmaksi paikaksi.
nypari

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Hei muuu-umiii!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Miksi Muumimamma solvauksena?
Kuten Muumipeikko sanoo kirjassa "Muupipeikko ja pyrstötähti": ÄITI TIETÄÄ AINA MITÄ TEHDÄ."
nokkaelain

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

hebuli kirjoitti:Nythän siellä on edelleen toiset kuusi vuotta ruorissa laiskojen ja muiden vähälahjaisten luottonainen joka kyllä tarjoaa massia Gattacallekin maksimaalisesti.
Jaa. Itse en ollut Niinistön kannalla, ja ystäväpiiriini kuuluu enimmäkseen samoin ajattelevia. Heistä monikin on erityislahjakas (osa suorastaan maan kärkitasoa alallaan) ja osa tekee jopa liikaakin töitä mm. yksityisyrittäjänä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

nokkaelain kirjoitti:ystäväpiiriini kuuluu enimmäkseen samoin ajattelevia. Heistä monikin on erityislahjakas (osa suorastaan maan kärkitasoa alallaan) ja osa tekee suorastaan liikaa töitä mm. yksityisyrittäjänä.
Ah MENESTYJIÄ!!! :D
ElanorRaven

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Hyvä Tarja!!!! :cheer:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

ElanorRaven kirjoitti:Hyvä Tarja!!!! :cheer:
MARRYME!!! :D
Edith

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Edith »

nokkaelain kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Nythän siellä on edelleen toiset kuusi vuotta ruorissa laiskojen ja muiden vähälahjaisten luottonainen joka kyllä tarjoaa massia Gattacallekin maksimaalisesti.
Jaa. Itse en ollut Niinistön kannalla, ja ystäväpiiriini kuuluu enimmäkseen samoin ajattelevia. Heistä monikin on erityislahjakas (osa suorastaan maan kärkitasoa alallaan) ja osa tekee jopa liikaakin töitä mm. yksityisyrittäjänä.
IhQuu, että sä kirjoitit tuon, ja muutenkin mä olen niin hitosti ihmetellyt sitä niin yleistä ajatusmallia, että äänestäjät jakautuisivat ehdokkaiden taakse niin selkein luuseri/menestyjä -perustein. En pysty uskomaan ajatusmallia, että lahjakas "menestyjä" olisi väistämättä myös ahne eikä näkisi omaa nokkaansa ja kyseisenhetkistä menestystilaansa pidemmälle.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Edith kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Blaabla blaa blaa blaa.
Viikon asiamielipide, vai? No, mä olin Halosen kannalla, mutta olen kyllä sitä mieltä, että vaikka Niinistöstäkin olisi tullut presidentti, ei Suomi olisi yht'äkkiseltään muuttunut radikaalisti kurjemmaksi paikaksi.
Samaa mieltä. Voisi myös kysyä, että millä tavoin Tarja Halosen edellinen kausi on muuttanut Suomea? Ja miten Halonen muuttaa Suomea seuraavat kuusi vuotta? – Tuskinpa paljoakaan suuntaan tai toiseen.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Hallusinaatio kirjoitti:Samaa mieltä. Voisi myös kysyä, että millä tavoin Tarja Halosen edellinen kausi on muuttanut Suomea? Ja miten Halonen muuttaa Suomea seuraavat kuusi vuotta? – Tuskinpa paljoakaan suuntaan tai toiseen.
No nyt Tarjan ei tarvi miettiä tulevia vaaleja, ja voi pelotta aukoa sitä "arvojohtajuutta". Jos kohta presidentin valta on kutistettu heti kun tuli suora kansanvaali. Mutta kyllä pressa jotain merkkaa.

Muutospainehan on oikeistolta, ja nyt on kyse entisen hyvän systeemin säilyttämisestä ja kehittämisestä.
slam

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja slam »

Tarja RaNkaisee meitä! ja teitä jotka Saukea äänestitte.
hebuli

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Edith kirjoitti:
nokkaelain kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Nythän siellä on edelleen toiset kuusi vuotta ruorissa laiskojen ja muiden vähälahjaisten luottonainen joka kyllä tarjoaa massia Gattacallekin maksimaalisesti.
Jaa. Itse en ollut Niinistön kannalla, ja ystäväpiiriini kuuluu enimmäkseen samoin ajattelevia. Heistä monikin on erityislahjakas (osa suorastaan maan kärkitasoa alallaan) ja osa tekee jopa liikaakin töitä mm. yksityisyrittäjänä.
IhQuu, että sä kirjoitit tuon, ja muutenkin mä olen niin hitosti ihmetellyt sitä niin yleistä ajatusmallia, että äänestäjät jakautuisivat ehdokkaiden taakse niin selkein luuseri/menestyjä -perustein.
Kun se nyt kerran meni teiltä kahdelta täysin ohi, niin väännetään rautalangasta: kirjoittamani oli piikki tuolle vinkuiitalle, joka Gattacanakin tunnetaan. En sanonut että vain laiskat ja lahjattomat olisivat äänestäneet Tarjaa, mutta ainakin tuo yksi vali-vali varmastikin teki niin, jos nyt siis sai itsensä sinne äänestyspaikalle väännettyä.
En pysty uskomaan ajatusmallia, että lahjakas "menestyjä" olisi väistämättä myös ahne eikä näkisi omaa nokkaansa ja kyseisenhetkistä menestystilaansa pidemmälle.
Jos ajattelisin yhtä äkkipikaisesti kuin sinä, ilmeisesti tuo pitäisi tajuta niin että sinun mielestäsi vain ahneet ja omaa nokkaansa katsovat äänestivät Saulia? Tuo ilmeisesti oli sitten edithläinen asiamielipide?

Joo, jatkakaa. Olen jo sanonut aiemmin että suht sama kumpi noista kahdesta siellä on. Ihmetyttää vain että vaikka kuinka vasemmisto olisi Suomessa voimissaan, silti kaikki gattacat edelleen vinkuvat kuinka se on paremmin ansaitsevien syy että heillä menee huonosti.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

hebuli kirjoitti:kaikki gattacat edelleen vinkuvat kuinka se on paremmin ansaitsevien syy että heillä menee huonosti.
Miksi aina pitää täsmentää?
Ei se ole paremmin ansaitsevien syy, mutta nythän paremmin ansaitsevat haluavat viedä senkin vähän mitä köyhillä jo on. Ja että ollaan luopumassa siitä vanhasta hyvästä periaatteesta, että politiikan tarkoitus on varjella kaikkien kansalaisten etua, niin että kasvu hyödyttää muitakin kuin huippuosaajia ja omistajia.

Siis vaativat ihmismäisen yhteiskunnan HUONONNUSTA.
Edith

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Edith »

hebuli kirjoitti:
En pysty uskomaan ajatusmallia, että lahjakas "menestyjä" olisi väistämättä myös ahne eikä näkisi omaa nokkaansa ja kyseisenhetkistä menestystilaansa pidemmälle.
Jos ajattelisin yhtä äkkipikaisesti kuin sinä, ilmeisesti tuo pitäisi tajuta niin että sinun mielestäsi vain ahneet ja omaa nokkaansa katsovat äänestivät Saulia? Tuo ilmeisesti oli sitten edithläinen asiamielipide?
Kyseessä todellakin hieman epäonnistunut viittaus siihen malliin, jota meistä ei siis ehkä kumpikaan kannata, että on niitä luusereita ja menestyjiä ja muistelen jossain kityn ketjussa jonkun tai joidenkuiden sanoneen, että tokihan ihminen äänestäessään ajattelee omaa parastaan. Sama malli, jonka mukaan laiskimukset äänestävät Tarjaa. Ja minä en usko sen mallin kumpaakaan puolta. Mutta jos ajateltaisiin, että Tarja olisi ottanut huomioon enemmän pienituloisia ihmisiä kuin Sauli, niin pitäisin erittäini mahdollisena, että häntä olisivat myös voineet äänestää ihmiset, jotka ehkä henk.koht. olisivat hyötyneet enemmän Saulin äänestämisestä (mikäli Sauli jakaisi sunnuntaisin ilmapalloja Kauppatorilla jonkin salaisen kriteeristön mukaisille huippumenestyjille).
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Harmittaa kyllä tosi paljon nyt. :(
nami nami
hebuli

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Gattaca kirjoitti: Miksi aina pitää täsmentää?
Ei se ole paremmin ansaitsevien syy, mutta nythän paremmin ansaitsevat haluavat viedä senkin vähän mitä köyhillä jo on. Ja että ollaan luopumassa siitä vanhasta hyvästä periaatteesta, että politiikan tarkoitus on varjella kaikkien kansalaisten etua, niin että kasvu hyödyttää muitakin kuin huippuosaajia ja omistajia.

Siis vaativat ihmismäisen yhteiskunnan HUONONNUSTA.
En väittele tuosta ennenkuin vastaat EW:n kysymyksiin. :P

Tuli vain mieleeni vaalin aluspäivinä kun Tarja ilmoitti olevansa palkansaajien puolella. Miten tuo olisi ymmärrettävä? Minä olen palkansaaja, enkä haluaisi että maksan yhä enemmän veroja valtavien ja tehottomien byrokratialaitosten ylläpitämiseen. Tarkoittiko Tarja sanoa että hän on esim. tuloverotuksen keventämisen kannalla (vaikka ei siitä presidentin ominaisuudessa päätäkään)?
nokkaelain

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

hebuli kirjoitti: Kun se nyt kerran meni teiltä kahdelta täysin ohi, niin väännetään rautalangasta: kirjoittamani oli piikki tuolle vinkuiitalle, joka Gattacanakin tunnetaan. En sanonut että vain laiskat ja lahjattomat olisivat äänestäneet Tarjaa, mutta ainakin tuo yksi vali-vali varmastikin teki niin, jos nyt siis sai itsensä sinne äänestyspaikalle väännettyä.
Niin, et sanonut kirjaimellisesti, että vain laiskat jne. olisvat äänestäneet Tarjaa, mutta melko paljon rautalankaa saa kiertää, että siitä saisi vain Gattacan piikittelyä. Ja on hänenkin jutuissaan asiaakin ollut, vaikka tuolla niitä mm. oksennukseksi kutsutaan.
hebuli kirjoitti:
En pysty uskomaan ajatusmallia, että lahjakas "menestyjä" olisi väistämättä myös ahne eikä näkisi omaa nokkaansa ja kyseisenhetkistä menestystilaansa pidemmälle.
Jos ajattelisin yhtä äkkipikaisesti kuin sinä, ilmeisesti tuo pitäisi tajuta niin että sinun mielestäsi vain ahneet ja omaa nokkaansa katsovat äänestivät Saulia? Tuo ilmeisesti oli sitten edithläinen asiamielipide?
Ei tuossa puhututtu mitään siitä, kuka äänestää ketä. Kyllä ainakin minulle aukesi heti, mitä tuossa haetaan.
Tiikeriankka

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Mikäköhän saa kenenkään kuvittelemaan, että presidentti vaikuttaa jotenkin siihen pannaanko työttömät keräämään käpyjä työttömyyskorvausta vastaan? Ainoa tapa, jolla presidentti voi vaikuttaa työvoimapoliittisiin ratkaisuihin ja työllisyyteen on arvojohtaminen (eikä mielipidettäänkään voi päätäntää ohjatakseen julkisesti suoraan huudella tai joku jo ölähtää, että "mitä se tuollaista, kun ei se sille kuulu") ja yrittämällä ulkopolitiikan kautta vaikuttamalla taloutta sääteleviin sopimuksiin. Ja senhän tietää, että niillä ei vitunkaan vertaa vaikuteta siihen, että joutuuko Gattaca saadakseen työmarkkinatukea litistelemään pullonkorkkeja vasaralla kierrätystä varten vai ei.
Vastaa Viestiin