TARJA VOITTAA!!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Zeb

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

tonyjl kirjoitti:Täällä ei pian opiskelu ja itsensä kehittäminen kannata kun kaikilla on kuitenkin hyvä olla.
Ja kun sinulla olisi hyvä olla vasta sitten kun osalla kansasta olisi paha olla ? Voi raasua !

Tiedoksi: Monet meistä kehittävät itseään ihan muista motiiveista johtuen. Jopa muista, kuin elintasosta.

Ja sinua ehkä tarpeeksi hyvin tuntematta, pakko silti ängetä tähän, etten vielä ole vakuuttunut suuresta maailmoja syleilevästä lahjakkuudestasi ja työteliäisyydestäsi. Mutta siitä olen, että tulet ns. hyväosaisesta perheestä, jossa ei ole tarvinnut katsoa elämän nurjaa puolta.
nypari

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nypari »

tonyjl kirjoitti: Älykkäät ja hyvin menestyvät ihmiset useimmiten ovat oikeistolaisia.
Mikäs vitun poikkeus sä sitten luulet olevasi? Kysyitkö edes Kataiselta luvan?
Geetzu

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

nypari kirjoitti:
tonyjl kirjoitti: Älykkäät ja hyvin menestyvät ihmiset useimmiten ovat oikeistolaisia.
Mikäs vitun poikkeus sä sitten luulet olevasi? Kysyitkö edes Kataiselta luvan?
Noh noh, eipäs viedä henkilökohtaiselle tasolle. Kityssä kiellettyä!
(*leikkii modea*)
tonyjl

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Zeb kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:Älykkäät ja hyvin menestyvät ihmiset useimmiten ovat oikeistolaisia.
Sain taas yhden syyn äänestää jatkossa vasemmistoa.
Ettei älykkäitä ja hyvin menestyviä enää olisi olemassa? Kaikilla olisi asiat tasaisen huonosti. Jossakin on raja kuinka paljon hyväosaisiltakin voidaan riistää vähäosaisille. Mielenkiintoista pian nähdä missä se raja menee. Ennustan että seuraavan kuuden vuoden aikana Suomesta lähtee ulkomaille satoja yrityksiä. Vuosittain 30.000:n ulkomaille muuttavan huippuosaajan ja hyvinansaitsevan joukko kasvaa moninkertaiseksi.

Ja kuka maksaa sitten viulut.. :jee:
nypari

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Geetzu kirjoitti:
nypari kirjoitti:
tonyjl kirjoitti: Älykkäät ja hyvin menestyvät ihmiset useimmiten ovat oikeistolaisia.
Mikäs vitun poikkeus sä sitten luulet olevasi? Kysyitkö edes Kataiselta luvan?
Noh noh, eipäs viedä henkilökohtaiselle tasolle. Kityssä kiellettyä!
(*leikkii modea*)
Aivopierut oikeuttavat - anteeksi nyt vaan - rankemman palautteen. Luulisin kaikkien ymmärtävän tämän.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

tonyjl kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Kommunistien :?:
Tarjan toisen kauden jälkeen Suomi voidaan laskea kommunististen valtioiden joukkoon esimerkiksi Pohjois-Korean tapaan. Täällä ei pian opiskelu ja itsensä kehittäminen kannata kun kaikilla on kuitenkin hyvä olla.
Juuri tämän ja esim T3000 tyyppisten kommenttien jälkeen en mitenkään voinut äänestää Salea. Ei olisi pystynyt, ei vaikka kuinka koko lähiperheeni kyseisen kolmosen paperiin raapustikin.

Tämä site todella on tuonut esiin sen, mitä oikeasti inhoan kokoomuksen kannattajissa eniten. Vaikka akateeminen olenkin, melkein lisurin paperit käsissä ja ihan hyvin palkatussa työssä nytkin, niin siltikään en oikeasti halua kuulua joukkoon jolla on niin vähän kykyä asettua muitten heikompien puolelle, jotka heittävät suustansa juuri tämän tyyppistä roskakorin täytettä.
Vastenmielisempää porukkaa on vaikea nähdä, vain Gattaca on ollut vastaava Tarjaa äänestäneissä, mutta Salen kannattajissa on tullut esiin vastaavaa gattaca-tyyppistä kiihkoilua, jota en olisi voinut uskoa muka "itseänsä älykkäänä pitävien" ihmisten suusta... Joka kertoo ihan suoraan että miksi kokoomusta (konservatiiveja) ei vain voi äänestää, ei nyt, eikä tulevaisuudessa.
tonyjl

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Zeb kirjoitti:Mutta siitä olen, että tulet ns. hyväosaisesta perheestä, jossa ei ole tarvinnut katsoa elämän nurjaa puolta.
Olen perheestä jossa isä kuoli kun olin 15v. Kovasti töitä tehneestä perheestä kuitenkin jolla oli useita hotelleja. Opin kuitenkin että kaiken voi saada minkä itse haluaa. Se vain vaatii ihan omaa työpanosta. Jokainen on oman onnensa seppä. Vituttaa aivan uskomattoman paljon muiden vanavedessä soluilevat pummit. Itse olen kouluni maksanut yksityisessä koulussa.

Se siitä.
Geetzu

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

nypari kirjoitti:Aivopierut oikeuttavat - anteeksi nyt vaan - rankemman palautteen. Luulisin kaikkien ymmärtävän tämän.
Mulla provopiipitin sen kun piipittelee, siispä en lähde näissä keskusteluissa kyllä heittelemään henkkoht-huttua... Suosittelen sullekin.
nypari

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Geetzu kirjoitti:
nypari kirjoitti:Aivopierut oikeuttavat - anteeksi nyt vaan - rankemman palautteen. Luulisin kaikkien ymmärtävän tämän.
Mulla provopiipitin sen kun piipittelee, siispä en lähde näissä keskusteluissa kyllä heittelemään henkkoht-huttua... Suosittelen sullekin.
En nyt ymmärrä ollenkaan, mutta jos tarkoituksesi oli jotenkin vaikuttaa kirjoitustyyliini, niin se ei kyllä näin onnistu, ei keltään.
Geetzu

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Äh sen kun tappelette! Ihan sama! :D

(mä kun jotenkin yritän väistellä tiettyjen nikkien hyvin kiihkoisiksi tarkoitettuja tekstejä, en oikein ymmärrä miten kukaan voi muuta kuin hihitellä lukiessaan "vasemmistolaiset on vähä-älyisiä" tyylistä soopaa)
nypari

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Geetzu kirjoitti:Äh sen kun tappelette! Ihan sama! :D

(mä kun jotenkin yritän väistellä tiettyjen nikkien hyvin kiihkoisiksi tarkoitettuja tekstejä, en oikein ymmärrä miten kukaan voi muuta kuin hihitellä lukiessaan "vasemmistolaiset on vähä-älyisiä" tyylistä soopaa)
Tapani sanoa mielipiteeni on suora ja avoin, mutta itselleni tärkeissä asioissa kärkäs. Eiköhän täällä palstalla ole ihan tarpeeksi pusnussailua, jotta minäkin kusipääwhinettäjä mahdun täällä temmeltämään?
Geetzu

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

nypari kirjoitti:Eiköhän täällä palstalla ole ihan tarpeeksi pusnussailua, jotta minäkin kusipääwhinettäjä mahdun täällä temmeltämään?
Mahdut mahdut! Mutta kun se oli niin pinnalla niin pinnalla vielä hetkeä ennen näitä vaaliväittelyitä, siis se ettei täällä jumppanorsuilla ja sillä selvä... Okei, tää läppä on kulunut ja vain muutaman tajuama, antaa olla. Poistun nelosen hippien pariin.
hebuli

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Geetzu kirjoitti:Minut yllätti seikka, että Helsinkikin on kai täynnä tätä älymystöä. En tiedä miks niin yllätti mut yllättipä kuitenkin...
Jep. Vesala, Kontula, Jakomäki, Myllypuro, Puotinharju, Pukinmäki... mitä noita älykkökeskittymiä Helsingissä nyt onkaan. Ai niin ja minähän olen jopa kotoisin yhdestä noista.
Viimeksi muokannut hebuli, 30.01.2006 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hebuli

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

nypari kirjoitti:En nyt ymmärrä ollenkaan, mutta jos tarkoituksesi oli jotenkin vaikuttaa kirjoitustyyliini, niin se ei kyllä näin onnistu, ei keltään.
Noin sanoo tyyppi jonka tärkein kontribuutio kityssä on arvioida ja arvostella toisten keskustelutyyliä. "Saako jo valita puolen?"

Minä olen muuten sitten kotoisin köyhästä perheestä jossa opin jo pienenä poikana että elantonsa eteen on tehtävä töitä, osallistuin jo ala-asteikäisenä osaltani perheemme elättämiseen. Eikä minulla ole odottamassa mitään merkittävää perintöäkään jota haluaisin suojella, enkä ole oppinut syljeksimään "alempiarvoisten" ammattien päälle. Surettaa vaan että Suomessa on in ihmisten passivoiminen, eikä palkita aktiivisuudesta ja oma-aloitteisuudesta. Taitavat ne "vasemmistolaiset älyköt" ja vapaa-ajattelijat olla paremminkin niitä kultalusikka perseessä syntyneitä jotka yrittävät kovasti tehdä pesäeroa rikkaisiin espoolaisvanhempiinsa. Kyllä jämpti on näin.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ei huvita inttää tyhmien kanssa.
Loppukommentteinani näihin keskusteluihin sama molempiin Tarjaketjuihin:

Paskanmarjat Suomessa sen enempää sosiaalikuluihin BKT:sta pistetään kuin muuallakaan Euroopassa. Eri väyliä sitten eri maissa.

Ja jos hyvinvointiyhteiskunta on ollut niin suuri rasite Suomen kansantaloudelle kuin uusliberalistit väittävät, niin miten ihmeessä Suomi on menestynyt näin hyvin tähän asti?? Ja miten kummassa se sama ei toimisi jatkossakin? Ihan kusetusta tämä hätätilanteen huutaminen ja säästöjen vaatiminen, kun menee paremmin kuin koskaan. Haisee pelkkä valmiiksi hyvinvoivien ahneus.

Ja miksi Tarja voitti?

Kuten pantava uutistenlukija Baba Lybeck sanoi:
"Presidentti Tarja Halonen haluaa jatkossa olla entistä enemmän arvovaikuttaja. Halonen haluaa puhua jatkossa entistä enemmän uusköyhyydestä ja kansalaisten tasa-arvosta".

Mutta eihän Kityläisten enemmistö tajua tai välitä. Ihan uskomatonta paskaa täällä.

Tuleepa mieleen Susan Cooperia mukaillen:
"Kun Pimeä nousee sankka, sen torjuu Tarja vankka" :D
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

NomenNescio kirjoitti:Gattaca on ollut vastaava Tarjaa äänestäneissä, mutta Salen kannattajissa on tullut esiin vastaavaa gattaca-tyyppistä kiihkoilua, jota en olisi voinut uskoa muka "itseänsä älykkäänä pitävien" ihmisten suusta....
Mitävittuu?
Minä vain dramatisoin ihan sitä samaa, jota täällä nämä nuoret oikeistonerot esittävät. Kaikki kritisoimani on heiltä joskus tullut ulos. Sen sanoin julki. En ole suoraan väittänyt, että Niinistö ihan ääripäätä niissä olisi, ei läheskään toki.

Ja en liene kommunismiakaan vaatinut? :D Ja tämä oli ainoa kerta kun edes äänestin vasemmistoa! :D Enkä pidä Tarjastakaan oikeasti :D
Kun ei ole koskaan ollut mitään kytkentää työväenliikeeseen ja vanhempanikin ovat avustuksia ilman jääneitä valkokaulusköyhiä.
Elukka

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

tonyjl kirjoitti:Täällä ei pian opiskelu ja itsensä kehittäminen kannata kun kaikilla on kuitenkin hyvä olla.
Ei jum-a-laut, tää oli päivän paras :rofl:
Nyt meni sigu vaihtoon.

P.S. Onneksi täällä on sentään tonyjl pitämässä tasapainoa, ettei Gattaca käännytä minua vallan äärioikeistolaiseksi.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

tonyjl kirjoitti:Täällä ei pian opiskelu ja itsensä kehittäminen kannata kun kaikilla on kuitenkin hyvä olla.
Olisko SULLA hyvä olla mun 371 euron työttömyystuella, olisko?
Vai meinaatkö että vähempi-älyisille kuin sinä :rofl: se raha on jo liian hyvä olla, sulle paremmalle ihmiselle hyvään oloon tarvitaan se lentokapteenin palkka, mieluiten kokonan ilman veroja? Muuten sulla rassulla on niin paha olla. :D
Tiikeriankka

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Joo, maalataan tällainen skenaario mikä jää monelta huomioimatta voimansa tunnossa: Pertti Persereikä, vannoutunut oikealle kallistuja, päättää, että hänestä tulee vitunmoinen guru ja rahapuun veistelijä, joka vie loppupeleissä Räikköseltä Dahlmanin. Pera valitsee koulutuksen yksityisessä koulussa, joka maksaa jotain ziljoonan ja ottaa opintolainaa.

Pera valmistuu ja lainaa on vitusti mutta koska guru ja rahapuun veistelijä saa niin vitusti liksaa, ei ole huolta huomisesta. Lainat tulee maksetuksi vuodessa...paitsi Peralle käy hullusti ja tasohöylä syö Peralta vasemman käden pikkurillin aamupuuroa laitellessa. Ja vasemman käden pikkurilli on juuri se, joka ehdottomasti pitää olla perseessä guruillessa ja rahapuuta veistellessä, muuten ei euroja ei tipu tilille ollenkaan.

Mistään ei ole tehtävissä uutta pikkurilliä ja Pera on kusessa. Ajattelee, että menenpä fattaan hakemaan vähän rahaa leipään ja vuokraan. No vittu. Fattahan on lakkautettu, kun eduskuntaan valittu puolinatsiporukka päätti, että kaikki köyhät, vähälahjaiset ja työttömät joutaa saunan taakse tai ei niille ainakaan mitään avustuksia tarvitse antaa, kun ovat niin vitun tyhmiä, että itsensä ovat siihen tilanteeseen järkänneet. No Peralla on ziljoona velkaa ja korkean koulutuksen vuoksi matalapalkka-alojen työnantajat epäilevät Peran motiivia tehdä paskaduuneja. Eikä niillä palkoilla saisi maksettua edes korkoja mutta jäisipä edes ulosoton jälkeen muutama sentti, että saa vähän homeista reissumiestä.

No velkojat vittuuntuvat ja tilaavat Venäjältä pari torpedoa, jotka pätkivät Peralta polvilumpiot ja kyynärpäät ja upottavat sementtikengissä Kolera-altaaseen.

Eli sosiaalituilla ei ole tarkoitus olla mukavaa eikä ikinä tule olemaankaan, oli kuka tahansa presidentti tai mikä hallitus tahansa. Sen on todellakin tarkoitus olla vain turvaverkko, jos normaali toimeentulo ei onnistu.
nypari

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja nypari »

hebuli kirjoitti:
nypari kirjoitti:En nyt ymmärrä ollenkaan, mutta jos tarkoituksesi oli jotenkin vaikuttaa kirjoitustyyliini, niin se ei kyllä näin onnistu, ei keltään.
Noin sanoo tyyppi jonka tärkein kontribuutio kityssä on arvioida ja arvostella toisten keskustelutyyliä. "Saako jo valita puolen?"
Saako jo valita puolen, on tahallaan kevyt ja mielestäni loivasti humoristinen heitto ilmaista oma mielipiteeni. Teen tällöin itsestäni siis tahallaan tyhmemmän kuuloisen mitä olenkaan. Tällöin oikeastaan ainoa kontribuutioni on ilmaista sympatiani väittelyn toista osapuolta kohtaan. Ilmeisesti olet tulkinnut minua väärin.
hebuli

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Gattaca kirjoitti:Kuten pantava uutistenlukija Baba Lybeck sanoi:
"Presidentti Tarja Halonen haluaa jatkossa olla entistä enemmän arvovaikuttaja. Halonen haluaa puhua jatkossa entistä enemmän uusköyhyydestä ja kansalaisten tasa-arvosta".
Eli vähän niinkuin tuleva missikin? Eivätkös nekin vaalit ole ihan kohta?
Geetzu

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

hebuli kirjoitti:-- Ai niin ja minähän olen jopa kotoisin yhdestä noista.
Kuten minäkin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

hebuli kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Minut yllätti seikka, että Helsinkikin on kai täynnä tätä älymystöä. En tiedä miks niin yllätti mut yllättipä kuitenkin...
Jep. Vesala, Kontula, Jakomäki, Myllypuro, Puotinharju, Pukinmäki... mitä noita älykkökeskittymiä Helsingissä nyt onkaan. Ai niin ja minähän olen jopa kotoisin yhdestä noista.
Nämä eri äänestysalueiden kannatusluvut on kyllä aina yhtä kiinnostavia. Jos tosissaan haluatte selvittää, missä se Halosta äänestävä punaviiniä litkivä vakosamettihousuissa kulkeva vasemmistoälymystö piileksii, niin suosittelen katsomaan vaikka Puu-Käpylän ja Kumpulan prosentit. Aika yllättävää oli myös se, että yleensä liikuttavan yksimielinen kokoomuslinnake Santahamina jäi nyt niinistöläisyydessä Munkkiniemen ja Ullanlinnan minkkimafialle. Ei kai punakaarti koeta soluttaa Valkoisen Suomen selkärankaa? Ensimmäisellä kierroksella pisti myös silmään Suomenlinnan asema yhtenä Soinin vahvimmista alueista - ei kai se työsiirtola selitä tätä yksin? Ehkä Merisotakoulun kantahenkilökunnan kasarmit?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

tonyjl kirjoitti: Älykkäät ja hyvin menestyvät ihmiset useimmiten ovat oikeistolaisia.
Toi on kyllä mielenkiintoinen näkemys. Oma on taas ihan päinvastainen, tai no ainakin melkein ihan, heh. Riippuu kai siitä, mitä käsittää älykkyydellä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TARJA VOITTAA!!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menestymisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Eikä älykkyys ole tae mistään muustakaan.
Monet menestyneet miehet ovat vain röyhkeitä öykkäreitä, hyvin ohuen pintakiillon alla. Koulutuskaan ei auta kusipäätä, hän vain saa lisää välineitä toteuttaa itseään. Otetaan esimerkiksi tuo kullasvuo vai mikä sen onnettoman öykin nimi olikaan. Edes DI-tutkinto ei ole välttämättä osoitus mistään vastaavasta. 8)
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin