Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Sannu

Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Herbalife, ACN ja nyt uusin MOVE nettitavaratalo...tai jotain

Mua on kotoonta aina varoiteltu liittymästä mihinkään verkostointimarkkinointi hömpään, joka ainakin Lahden seudulla nuoruudessani oli kova juttu ja meitä nuoria juuri 18 -vuotiaita värvättiin mielellään myymään ja "edustamaan" henkilökohtaisia hälyttimiä ja turvalaitteita...suurilla ansiolla houkutellen.

Ymmärtääkseni verkostomarkkinointi perustuu sellaisiin pyramidipeliin, jossa korkeimmalla oleva tienaa eniten ja jopa 90% alakannan edustajista jää automaattisesti miinukselle.

Itse en ole verkostomarkkinointiin koskaan ryhtynyt vaan seurannut vierestä kavereiden Oriflame sun muita alusvaateverkostoja...

Tänään 45minuuttia ohjelmassa käsitellään verkostomarkkinointia, josta innostuneena perustin tämän ketjun..kertokaa siis kokemuksianne..
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Itse en ole verkostomarkkinoinnissa käsiäni liannut ja tuohon toimintaan liittyvät kyseenalaisuudet ja vastenmieliset piirteet ovat olleet tiedossani yhtä kauan kuin olen tiennyt verkostomarkkinoinnin olemassa olosta.

Seurasin kuitenkin pari vuotta sitten mielenkiinnosta Jippiin keskustelufoorumilla käytyä keskustelua verkostomarkkinoinnista. Siihen aikaan WGI-niminen verkostomarkkinointibiznez oli kuumimmillaan ja palstalla käytiin kovaa sotaa puolesta ja vastaan. WGI:n toimintaan kuului mm. virtuaaliosakkeiden myynti jossain virtuaalipörssissä. – Kerrassaan hulvaton idea tuokin. Kävin myös tsekkaamassa muutamia WGI:n markkinointisivuja ja markkinointimateriaalia (powerpoint- tai flash-esityksiä), jotka olivat surkuhupaista luettavaa kartano-, loistoauto- ja etelänmatkakuvituksineen sekä lukuisin kielioppivirhein höystettynä.

Nyt WGI näyttää kadonneen keskustelupalstoilta eikä Googlellakaan löydy tuoretta materiaalia, joka osoittaisi yrityksen olevan Suomessa voimissaan. Kuolleita linkkejä kylläkin löytyy entisten jäsenien sivuilta.

Yritinpä vielä etsiä Googlella ulkomaisilta sivuilta lisää tietoa ja löytyi tämmönen sivu: http://www.worldgamesinc.com/
- Eli WGI on jo muuttanut nimeään ja etsii nyt uusia hyväuskoisia hölmöjä.
"I want you to get excited about your life."
Sannu

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

(Silti verkostomarkkinointifirmojen syyllistäminen huijauksesta on vähän liioiteltua - ketäänhän mukaan ei pakoteta, sen verran tiedän sivusta seuranneena.
Kyllä sinne innokkaasti mukaan lähdetään ja ihan vapaaehtoisesti. Pitäisi löytyä sen verran tervettä kriittisyyttä että edes tutkisi mihin päänsä pistää.)

Totta, ketään ei pakoteta, mutta kuinka tarkasti houkuteltavalle selvitetään mihin hän todellisuudessa sitoutuu ja verhotaanko sekin johonkin hurmoksellisuuteen niin, että ihan totuus ei tule julki...

Kenellä on vastuu...siispä jokaikinen pikkupräntti pitää lukea...

OFFTOPIC..sain kutsun sellaiseen esittelyyn, jossa saisi liittyä "kohtuullisella summalla" urheiluautokerhoon. Ideana oli se että voit liityttyäsi kerhoon ts. ostamalla osakkeen vuokrata urheiluautoja huvikäyttöön!!!!!!

Kävin sitten esittelyssä, jossa nuori kundi aivan tohkeissaan selosti mulle mun "mielettömästä" tilaisuudesta...Kun sitten mainitsin, hänen kysyttyään ammattiani, että olen toimittaja, jostain syystä tunnelma muuttui kummasti...
slam

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja slam »

Kyl, sillä luonnonlahjakkuudet on osanneet tehdä tiliä. Minulle pidettiin pitkä esittelyverkosto markkinoinnista ja moni on sillä myös rikastunut. Itse vastasin esittelyn pitäjälle, että ei minusta ole "ihmisten perässä juoksijaksi".
Sannu

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Harvoin verkostomarkkinoinnin kautta on kuitenkaan myyty mitään maailman menestystuotteita..toki jos Tupperwaret siihen luetaan. Mutta ehkä suurin huijaus mitä olen kuullut ovat olleeet nämä Noni-mehut..jotka parantavat jopa Aidsin ...huoh...kuka oikeesti...ei helvetti...

Mun kokemuksen mukaan parhaiten verkostomarkkinointiin jää koukkuun just sellainen noin 20 v. nuori mies, jolle luvataan se salkku ja kokouksia ja miitingejä ja titteli "edustaja"...tottakai kaikki tuo kaikki kuulostaa upealta kouluttamattomalta tyypiltä joka haluaa rikastua...ja just tollasethan on niitä jotka niissä sitten hyväuskoisena sotkee raha-asiansa kunnolla...
PerttiMakimaa

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

When the world is made to be idiot-proof,
the world will become overpopulated with idiots.
- Mark Twain

Vastavoimana onneksi:

Make it idiotproof, and we'll make better idiots. -J Ritter


(tämän köyhältä vaikuttavan asiasisällön ideana on, että markkinoinnin pahin virhe on yliarvioida ihmisten älykkyyttä. Kyllä joku aina verkkoon tarttuu)
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Tässäpä yksi artikkeli verkostomarkkinoinnista. Asiapitoisempi teksti alkaa otsikolla "Verkostomarkkinointi on huijausta".
"I want you to get excited about your life."
Feiz

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Sannu kirjoitti: Mun kokemuksen mukaan parhaiten verkostomarkkinointiin jää koukkuun just sellainen noin 20 v. nuori mies, jolle luvataan se salkku ja kokouksia ja miitingejä ja titteli "edustaja"...tottakai kaikki tuo kaikki kuulostaa upealta kouluttamattomalta tyypiltä joka haluaa rikastua...ja just tollasethan on niitä jotka niissä sitten hyväuskoisena sotkee raha-asiansa kunnolla...

Mun kokemuksen mukaan noihin hommiin lähtee mukaan lähinnä huonostikoulutetut tyypit. Sellaset rupuhommien tekijät joita on helppo lietsoa "helpon mammonan" perään. Olen muutamalle tällaiselle tyypille naureskellut vuosien varrella kun he ovat näihin osallistuneet.
Myös eräs exäni oli lähdössä tuohon touhuun mukaan mutta hän olikin hieman simppeli päästään ja kuului tuohon huonosti koulutettujen ryhmään.
Sannu

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Jokatapauksessa mua alkoi kiinnostaa tää aihe nyt taas kun tällainen Move hypetys paljastui ja siitä on jo poliisitutkinta meneilllään. On näköjään mahdollista, että vuodesta toiseen uusi sukupolvi kuvittelee rikastuvansa helpolla...
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Sannu kirjoitti:Jokatapauksessa mua alkoi kiinnostaa tää aihe nyt taas kun tällainen Move hypetys paljastui ja siitä on jo poliisitutkinta meneilllään.
"Move Networksin sotkut syyttäjälle Turussa

Verkkokauppa Move Networksia koskeva poliisitutkinta on loppusuoralla. Kolmen turkulaisen miehen perustamaa yritystä epäillään rahankeräys-, markkinointi- ja rekisterimerkintärikoksista. Asia siirtyy syyteharkintaan Turun kihlakunnan syyttäjävirastoon ensi viikolla.

Tutkintapyyntö viime toukokuussa perustetun yrityksen toiminnasta tuli sisäministeriön poliisiosastolta syksyllä. Move Networksia epäillään niin sanotusta pyramidihuijauksesta eli siitä, että yrityksen pääasiallinen tarkoitus ei ole käydä kauppaa vaan hankkia uusia maksavia edustajia. Heiltä perittävä aloitusmaksu kertyy organisaatiossa ylimpänä olevien taskuun. Tällainen toiminta on lainvastaista rahankeräystä.

Sisäministeriön tutkintapyynnön mukaan Move Networks näyttää toimivan samalla periaatteella kuin kansainvälinen WGI-nettipeliorganisaatio, jonka 19 jäsentä tuomittiin elokuussa Lahden käräjäoikeudessa rahankeräysrikoksesta. Tuomiot vaihtelivat ehdollisesta vankeudesta sakkoihin.

Jutun käsittely jatkuu hovioikeudessa. Tuomiosta ovat valittaneet syyttäjä ja lähes kaikki tuomitut."
Lähde: http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5127664.asp
"I want you to get excited about your life."
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Sannu kirjoitti:Ymmärtääkseni verkostomarkkinointi perustuu sellaisiin pyramidipeliin, jossa korkeimmalla oleva tienaa eniten ja jopa 90% alakannan edustajista jää automaattisesti miinukselle.
Muutama kevät sitten jaksoin mennä yhteen kahvi-istuntoon kuuntelemaan muistaakseni juuri tuon ACN:n markkinointia. Verkostomarkkinointi kannattaa vain ensimmäisiä kuhunkin projektiin ryhtyviä, jotka voivat kerätä tarpeeksi monesta pikkuhilusta koostuvat massikasat.

Itse ynnäilin tuolloin että jos liittyisin jo olemassaolevan pyramidiin, loppuis tästä maasta asiakkaat kevyesti kesken, ennen kuin itsellä olisi tarpeeksi alaisia. Tämä ynnäys tietty sillä oletuksella, ettei kukaan muu samalla tai ylemmällä tasolla saisi enää yhtään uutta omaa alaista.

Yllättävää kyllä, en lähtenyt mukaan.
Bhven

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pari vuotta sitten oli joku viritelmä pyramidiperiaatteella toimivasta kimppalotosta, joka olisi ollut hyvinkin tuottoisa, jos olisi päässyt liittymään ekalle tasolle, eli ekan viiden joukkoon.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja yannara »

Verkkomarkkinointi on mielestäni huijausta. Minut on yritetty useampaan otteeseen houkutella mukaan. Siksi se onkin houkuttelua, koska se on turhaa työtä. Päivätyö on sata kertaa varmempi kuin tämä tyhjäkäynti. Rikkaaksi pääsevät vain ne, jotka ovat koko ketjun aloittaneet, eli siis varsinaiset perustajat jotka tuovat maahan jotain uutta. Hauska läppä tässä on se, että ne tuotteet mitä yrität mainostaa sitten ihmisille, ovat kalliimpia kuin mitä kaupasta saa.
killkill

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja killkill »

Feiz kirjoitti:Mun kokemuksen mukaan noihin hommiin lähtee mukaan lähinnä huonostikoulutetut tyypit
Aikanaan iltaravintolahommia tehdessäni 99% portsareista harrasti jonkin sortin verkostomarkkinointia. Tosin sinänsä ymmärrettävää, että heidän työssään tapaa paljon potentiaalisia höynäytettäviä.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Huijausta minun mielestä. Tosin kyllä siinä vois tehdä tiliäkin, jos jaksaa tyrkyttää tuotteita ja sitä verkoston rakentamista 24/7 noin 10 vuoden ajan.
Muakin on joskus houkuteltu mukaan verkostomarkkinointiin ja silloin kieltydyin kunniasta samantien. Mutta jos joku haluaa liittyä tällaiseen toimintaan, niin mikäs siinä onnea valitsemallanne tiellä.
Truth fears no trial
tonyjl

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Verkostot on aina silkkaa kusetusta. Homma toimii näin:

Buukataan jokainen kityläinen liittymään 650€ jäsenmaksulla myymään hiekkaa saharaan. Samalla myyjät sitoutuvat kuukausittain ostamaan hiekkaa myös itselleen. Luvataan maat ja taivaat. Kun jengi on liittynyt ja kantanut roppakaupalla rahaa, kadotaan neitsytsaarille.

Jokainen joka ei ole liittynyt noihin voi olla mielissään kuinka paljon on säästänyt rahaa. Helppoa rahaa kun ei ole olemassa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Turun Sanomat:

Verkostomarkkinoijien ja vastustajien kahakka tutkinnassa

Verkostomarkkinoinnin piirissä toimivien ja tällaista markkinointia vastustavien välille syntyi selkkaus helsinkiläisessä ravintolassa viime lauantaina. Poliisin tutkinnan alla on useita rikosnimikkeitä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nokkaelain

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

aasi kirjoitti:Turun Sanomat:
Verkostomarkkinoijien ja vastustajien kahakka tutkinnassa
Verkostomarkkinoinnin piirissä toimivien ja tällaista markkinointia vastustavien välille syntyi selkkaus helsinkiläisessä ravintolassa viime lauantaina. Poliisin tutkinnan alla on useita rikosnimikkeitä.
Jutussa haastateltu on muuten "PetriFB:n" Uskontie-foorumin Petteri Haipola. On ilmeisesti jonkinlaiseksi ongelmaksi päässyt tuo verkostomarkkinointi uskonnollissa(kin) yhteisöissä.

Ihan järkevääkin kritiikkiä Haipola esittää siellä, mutta välillä mopo karkaa käsistä: "verkostomarkkinointi ei ole todellisuudessa ensisijassa liiketoimintaa vaan uskontoa, pimeä kultti, joka kietoo uhrinsa mielenhallinnan avulla kahleisiinsa, henkilöpalvontaan ja ahneuteen, rahanhimoon".
intragirl
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 02.11.2009 0:48

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja intragirl »

hmm..tiedäte mikä on pyramiidi?ette no se ei oo laillinen.vaikka lotto on pyramiidi.mä tiedän yht bisnest ja mä oon liitynyt siihen.ei se oo sellainen mitä te puhute.tottakai jos vaan lebotat sohval raha ei tuu mut on niin et 10-15 tunti viikos mene aikaa..me ei myy mitään me ei ostaa mitään ja me ei vaihtaa mitään..mut raha tule ja ac milan , ronalhdinjo tai kuka hellveti se oli on myös sielä ja unicef,microsoft...oon varma et on sellaisi bisneksiä mikä oon vaan huijaus mut mä löysin sellaisen mikä ei oo ja missä voi tosi hyvää rahaa tulla..ei kaikki oo sellaiset huijaukset te vaan ei oo nähnyt sitä mitä mä oon ja mä en oo niin tyhmä et liityisin bisneksen mikä ei toimi.no mut ei se mitään sä herät aamul 7 menet töihin ja näin koko elämä mut mä herään silloin kun haluan ja 75 vuotta voin vaan olla lomal.jon en halu tehä enä tätä sit en tee mut rahaa tule 75 vuotta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja huima »

[quote="intragirl"][/quote]

Kerro toki lisää.
tuulenpuiska

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Jaahas. Botti tai joku on vetänyt semmoisia sieniä ettei supermariokaan söisi.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

intragirl kirjoitti:..
Tahtoisin näin palstan perustajan roolissa myöntää Teille Intragirl - käyttäjä erikoismaininnan harvinaislaatuisen epäselvästä ja vaikeasti luettavasta postauksesta. En ole aikoihin täällä joutunut lukemaan viestiä noin ajatuksella sen epäselvän sisällön ja kamalan rakenteen takia.

Pidätte Niban henkeä hyvin yllä tässä jo liian selvässä ja kieliopillisesti korrektissa maailmassa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Bhven

Re: Verkostomarkkinointi-huijausta vai hyvää bisnestä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:...
Tämähän on harvinaisen selvää.

Intragirl tässä kertoi ottavansa mieluusti yhden pyllyynsä joukkueensa puolesta ja Huima heti innostui tutustumaan häneen tästä syystä. :)
http://naurunappula.com/492545
Vastaa Viestiin