Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

EveryWoman kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Varsinainen työnvieroksuja ei ole mielestäni esim. filosofian kandidaatti, joka ei oikein haluaisi ruveta siivoojaksi ainakaan työttömyytensä alussa...
Entäs kuvitteellinen Tarja Turunen, joka ammatti on olla Nightwish-yhtyeen laulaja, mutta bändi sattui antamaan potkut eikä toista Nightwishiä ole. Toisin sanoen Nightwishin laulajille ei ole niin paljon kysyntää, että Turunen voisi sellaiseksi työllistyä (nyt kun se yksi paikka täytetään jollakin toisella henkilöllä). Onko nyt vain hyväksyttävä se, että Turunen makaa lopun ikänsä kortistossa kun sopivaa työtä ei löydy?
Viitsisitkö lukea tarkemmin. Minä nimenomaan tarkoitin, että on mielestäni kohtuutonta ohjata korkeasti koulutettua henkilöä hanttihommiin ainakaan työttömyytensä ALUSSA. Eli minusta jonkinlainen ammattisuoja on paikallaan. Sitten kun koulutusta vastaavaa duunia ei löydy kohtuullisen ajan sisällä, voidaan miettiä esim. Mäkkärin tiskin taakse menemistä(kin)...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Elukka

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Elukka »

EveryWoman kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Varsinainen työnvieroksuja ei ole mielestäni esim. filosofian kandidaatti, joka ei oikein haluaisi ruveta siivoojaksi ainakaan työttömyytensä alussa...
Entäs kuvitteellinen Tarja Turunen, joka ammatti on olla Nightwish-yhtyeen laulaja, mutta bändi sattui antamaan potkut eikä toista Nightwishiä ole. Toisin sanoen Nightwishin laulajille ei ole niin paljon kysyntää, että Turunen voisi sellaiseksi työllistyä (nyt kun se yksi paikka täytetään jollakin toisella henkilöllä). Onko nyt vain hyväksyttävä se, että Turunen makaa lopun ikänsä kortistossa kun sopivaa työtä ei löydy?

(Disclaimer: Tämä teksti on kuvitteellinen eikä viittaa tosielämän Tarja Turuseen, joka varmasti on kyllin aloitteellinen keksiäkseen itselleen jotakin muuta tekemistä.)
Varoitus: Seuraava teksti sisältää 100% laimentamatonta ironiaa
No tietenkin on hyväksyttävä.
Fiktiivinen Tarja Turunen on suurella vaivalla pätevöitynyt nimen omaan Nightwishin laulajaksi. Ei se hänen vikansa ole, ettei alan töitä löydy riittävästi. Siksi häntä ei myöskään saa orjuuttaa pakottamalla kouluttautumaan uudestaan tai käskyttämällä -hui kauhistus! :shock:- koulutustaan vastaamattomaan työhön!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Homeboy65 kirjoitti:Minä nimenomaan tarkoitin, että on mielestäni kohtuutonta ohjata korkeasti koulutettua henkilöä hanttihommiin ainakaan työttömyytensä ALUSSA. Eli minusta jonkinlainen ammattisuoja on paikallaan. Sitten kun koulutusta vastaavaa duunia ei löydy kohtuullisen ajan sisällä, voidaan miettiä esim. Mäkkärin tiskin taakse menemistä(kin)...
Ymmärrän, hyväksyn ja kannatan.
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

Sannu kirjoitti:ei tullut Salesta presidenttiä voi voi....
Sen sijaan että aloitat säälittävästi vittuilemaan, voisit vihdoinkin osoittaa sen lausunnon, missä Sauli Niinistö on orjatyön olemassaoloa puolustanut.

Ellet sitten mieluummin halua olla vain asiakeskusteluun eksynyt valehteleva paskanjauhaja.

PS. Pidän huomattavasti suurempana murheena sitä, ettei Al Goresta tullut presidenttiä. Siinä missä Tarja Halonen on presidentin virassaan täysin mitäänsanomaton tyhjäntoimittaja, George W. Bush on aivan todellinen uhka demokratialle, maailmanrauhalle sekä ihmisarvolle.
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
Zeb

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Homeboy65 kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Saattaa olla niin, että osa kortistossa pesivistä on sen sortin laiskimuksia, että heitä on hyväkin vähän hätistellä ja potkia persiille, etteivät loppuiäkseen jää lepäämään laakereillaan.
TYÖVOIMAVIRANOMAISET ovat todenneet, että he h y v i n h a r v o i n törmäävät varsinaisiin työnvieroksujiin. Varsinainen työnvieroksuja ei ole mielestäni esim. filosofian kandidaatti, joka ei oikein haluaisi ruveta siivoojaksi ainakaan työttömyytensä alussa... :wink:
Elelen itsekin aika pitkälle siinä uskossa, että henkisesti ja fyysisesti edes kohtuullisen terve ihminen haluaa tehdä mielummin työtä kuin lorvehtia. Siksi sanamuodot "saattaa" ja "osa". Yhteiskunnan velvollisuuksiin taas kuuluu tarjota ihmisille mielekästä ja järkevästi palkattua työtä. Muutenkin kirjoitukseni tarkoitus oli vastustaa halpatyövoiman eri muotoja, ei syytellä työttömiä.

Persuuksille potkiminen on varmaankin tarpeellista vain todella poikkeustapauksissa, ja silloinkin mieleeni herää kysymys, pitäisikö ennemmin yrittää jotenkin perehtyä työllistymishaluttoman motiivaationpuutteen taustoihin, varmaan usein taustalta löytyy mielenterveysongelmia, alkoholismia tms., jota voitaisiin kenties auttaa muita reittejä.

Itse olen aikoinani lepäillyt kortistossa jonkin aikaa lukion jälkeen, kun luin pääsykokeisiin. En edes halunnut työtä, koska silloin en olisi ehtinyt lukemaan, enkä ehkä olisi päässyt toivomaani opiskelupaikkaan. Ilman kortistokorvauksia taas en olisi kyennyt syömään ja asumaan. Tuolloisen loisimiseni olen sittemmin maksanut veroina takaisin, minä sain ammattini ja yhteiskunta fyrkkansa, ja kaikki ovat tyytyväisiä.
PerttiMakimaa

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Sannu kirjoitti:Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.
Eihän SAK antaisi hänen mennä töihin tuolla palkalla.. :wink:
killkill

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja killkill »

Homeboy65 kirjoitti:esim. filosofian kandidaatti, joka ei oikein haluaisi ruveta siivoojaksi ainakaan työttömyytensä alussa... :wink:
No siinähän nimenomaan hän olisi työssä, jossa koulutuksestaan hyötyä. Paskaisia linoleumeja kuuratessa sitä henkistä pääomaa ja positiivista ajattelua nimenomaan tarvitaan!

Minä kun en ymmärrä noista akateemisista oppiarvoista hevonveetä, mitä ihmettä fil. kand VOI/OSAA tehdä työkseen?
Sannu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Avaruuskatti kirjoitti:
Sannu kirjoitti:ei tullut Salesta presidenttiä voi voi....
Sen sijaan että aloitat säälittävästi vittuilemaan, voisit vihdoinkin osoittaa sen lausunnon, missä Sauli Niinistö on orjatyön olemassaoloa puolustanut.

Ellet sitten mieluummin halua olla vain asiakeskusteluun eksynyt valehteleva paskanjauhaja.

PS. Pidän huomattavasti suurempana murheena sitä, ettei Al Goresta tullut presidenttiä. Siinä missä Tarja Halonen on presidentin virassaan täysin mitäänsanomaton tyhjäntoimittaja, George W. Bush on aivan todellinen uhka demokratialle, maailmanrauhalle sekä ihmisarvolle.
Rauhaa rauhaa, ei ollut tarkoitus vittuilla. Koin vain itse melko hyökkäävänä kommenttisi ensimmäiseen viestiini, jossa siis halusin vain kertoa, että tällainenkin asia on ollut esillä mediassa.

Joka tapauksessa, olen etsinyt dokumenttia tuohon Niinistön kantaan, mutten ole löytänyt. Keskustelin asiasta kollegani kanssa ja hän kertoi minulle tuon Niinistö osion. Eli siis lähteeni on ollut toinen ihminen.

Kyllä, mielestäni myös George Bush nuoremman politiikka on huolestuttavaa, olen asiasta samaa mieltä kanssasi.

:h:
Niinamaria

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Tähän väliin voisi kysyä, että jos mitä vastavalmistunut insinööri osaa tehdä työkseen? Mielestäni ei mitään. Kyllä se työ on aina opittava, ja sinne on päästävä ihan omin nokin mukaan sinne oppimisprosessiin.

Yhteiskunnan vastuuta voisi toteuttaa siten, että oppilaitokset joutuisivat julkaisemaan hakumateriaalissaan koulusta valmistuneiden työllisyys- ja ansiotason viimeiseltä 5 vuodelta. Tyhmempikin osaisi itse päätellä, onko menossa alalle jossa on sink or swim -tilanne vai lähtisikö sittenkin sinne sähkö- tai lvihommiin joissa töihin revitään koulun penkiltä.

Jonkinmoista tulosvastuuajattelua pitäisi olla kouluttamisessakin, mutta on jokin piste jossa se vastuu siirtyy itselle.
Chap

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Chap »

Niinamaria kirjoitti:Tähän väliin voisi kysyä, että jos mitä vastavalmistunut insinööri osaa tehdä työkseen? Mielestäni ei mitään. Kyllä se työ on aina opittava, ja sinne on päästävä ihan omin nokin mukaan sinne oppimisprosessiin.
Kai se vähän riippuu insinööristä, mutta ihan totta, että koulutus harvemmin kouluttaa suoraan johonkin työhön. Koulutuksen tehtävänä on siten antaa eväitä oppia se duuni nopeammin ja paremmin.
Niinamaria kirjoitti: Yhteiskunnan vastuuta voisi toteuttaa siten, että oppilaitokset joutuisivat julkaisemaan hakumateriaalissaan koulusta valmistuneiden työllisyys- ja ansiotason viimeiseltä 5 vuodelta. Tyhmempikin osaisi itse päätellä, onko menossa alalle jossa on sink or swim -tilanne vai lähtisikö sittenkin sinne sähkö- tai lvihommiin joissa töihin revitään koulun penkiltä.
Tosi hyvä idea! Vaikka tuokaan ei kerro kaikkea - jotkut alat ovat suhdanneherkkiä jolloin nykytilanne voi olla aika eri kuin tulevaisuuden tilanne - niin kyllä se selkeä parannus olisi nykyiseen järjestelmään, missä koulutuspaikat valitaan pitkälti mielikuvien perusteella faktan puuttuessa.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Think »

eps kirjoitti:Nimim. ammattiliiton edustaja
:wink:

Töitä kyllä löytyy jos on kykenevä työhön ja on oikeasti valmis tekemään niitä. Niin ja eikä ole sosiaalisesti nauriin tasolla. Aika usein ongelmana on se, että on valmis tekemään töitä...mutta vain niitä oman alan töitä. Perähikiältä on aika hankala löytää hommia, mutta ovat sitä ihmiset ennenkin työn perässä muuttaneet.
Ovela kuin orgasmi
Elukka

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sannu kirjoitti: Joka tapauksessa, olen etsinyt dokumenttia tuohon Niinistön kantaan, mutten ole löytänyt. Keskustelin asiasta kollegani kanssa ja hän kertoi minulle tuon Niinistö osion. Eli siis lähteeni on ollut toinen ihminen.
Kyseessä on siis kuulopuhe.
The jury will disregard the previous.
Deleted-432

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Vaivautumatta kommentoimaan kaikkien paskajaakkojen- ja jaanojen tekstejä, niiden älyllinen taso ei minua hetkauta...

Pari kertaavaa pointtia:

1.)
Tietääkseni länsimaiseen MARKKINATALOUTEEN kuuluu, että myös työntekijä on sopimusosapuoli, joka saa vapaasti valita mihin hakeutuu töihin, ja saa ainakin YRITTÄÄ neuvotella työstään annettavan korvauksen määrästä.

Mutta tietääkseni länsimaiseen markkinatalouten EI KUULU, että työvoimaa tarvitsevat yritykset ja yhteisöt PAKKO-OTTAVAT työvoimaa, korvauksella joka ei ole työntekijän edes teoreettisesti neuvoteltavissa, korvauksella joka on reippaasti alle puolet mitä oikeassa markkinataloudessa samoista töistä maksetaan.

Ja mihinkä "oikeisiin" työpaikkoihin ne pakko-otetut siinä systeemissä enäöä pääsisivät, jos ja kun heidän kykyjensä tasoiset työpaikat on jo täytetty samoilla pakko-otetuilla?

Tuo on ORJATALOUDEN tyyliä. Miten vaan sen kaunopuheisesti sievistelettekin. Näissä sievistelyissä ja hurskasteluissa miten sellainen systeemi olisi "hyväksi" siihen joutuville, on samaa makua kuin vanhassa selityksessä että neekeriorjille oli vain hyväksi päästä pakanallisesta Afrikasta kristittyyn maahan. Tai miten itse satusetä Topelius kannatti LAPSITYÖVOIMAN käyttöä, koska oli niin "hyvä" että lapsukaiset SAAVAT kätösilleen hyödyllistä tekemistä Syntiin oppimisen sijaan.

Vaikka kuinka itse olette huippuälykkäitä ja huippuosaajia ja kaiken puolin "parempia" ihmisiä, se ei anna teille mitään syviä valtuuksia päättää, mikä teitä "huonommille" ihmisille on "hyvää".

PASKASAKIKSI sanon teitä ihan sumeilematta. Mitäs olette.

2.)
Ja sitten täällä koko ajan toistuva juttu, että työttömät ovat "loisia" jotka eivät vain "halua" mennä töihin, vaikka työpaikkoja "riittää" kaikille ja mieluummin elävät "teidän" "kovalla työllä" ansaitsemillanne verovaroilla..

Siis haloo, MISSÄ maailmassa te elätte?
Onko se kenties pääkaupunkiseutu, näette tämän päivän Hesarista, että pääkaupunkiseudulla on pulaa siivoojista, ja teillä itsellänne on slackerituttuja, jotka eivät siivoojiksi halua??

Toissapäivänä oli radiossa tieto:
Suomessa on 226 000 työtöntä. Työttömyys aste on 8%.
Työvoimatoimistoilla on avoimena 48 000 työpaikkaa.

Kun niin neroja olette, DO THE MATHS!!

Kun ei edes ole niin, että 48 000 tuosta työttömien määrästä mitenkään varmasti ole loisvelttoilijoita, jotka koska vaan voisivat niihin töihin mennä. Mitä luultavammin vain pieni osa työttömistä todella kelpaisi niihin hommiin.

Mutta leikitään sitten, että työttömät uudelleenkouluttautuisivat ja kaikki muutaisivat sinne missä niitä töitä on..

Silti jaisi 178 000 työtöntä, joille EI OLE työpaikkaa!
Ja heitä pitää jopa Homoboyn ohjeiden mukaan "kannustaa" työntekoon pitämällä heidän tulonsa 371/kk tasolla ( ja afrikassa on vielä köyhempiä ihmisiä) , tai oikeistolaisimpien teistä mielestä heitä pitäisi "kannustaa" jättämällä tuet kokonaan pois. Mitä se kannustus auttaa, jos työpaikkoja EI OLE? Vaikka nälkään kuolisivat "kannustuksena". Siinähän sitten hyväosaiset, hyväonniset ja nerokkaat huippuosaajat moralisoitte niitä "velttoja paskoja". Jotka laitatte nyt orjatyöhön.

Ja tähän ei auta, että läheskään kaikki eivät ole pitkäaikaistyöttömiä, eikä samat ihmiset koko ajan työttömiä, vaan se kiertää. Jos työttömiä on noin paljon enemmän kuin työpaikkoja, siinä ei kurjuudella "kannustus" auta, oli sitten työtön kuukauden tai koko ikänsä.

Paskasakkia olette itse.

3.)
Minä olen myös sitä mieltä, että työn perässä pitää MUUTTAA. Itsekin totta kai haen töitä ihan muualta kuin täältä pikkukaupungista. Ihan mistä vaan. Myös vanhempani muuttivat työn perässä, isänikin asui eläkkeeseensä asti viikot ihan toisaalla, insinöörinhommia tehden.

Joten ihmetyttää, että jotkut ei suostu töihin muualla kuin kotipaikkakunnalla.

Mutta on tässä lieventäviä asianhaaroja.
Oletetaanpa, että jollakin ammattilaisella on talo ja vaimo ja lapset (kouluineen ja ystävineen) jollain pikkupaikkakunnalla. Sitten työpaikkansa loppuu, koska tuotanto siirretään Kiinaan, uusliberaalien "hyvää hyvyyttään". Ja nyt te mulkut väitätte, että se mies on laiska pummi, kun ei heti säntää teidän ah niin Ihanalle pääkaupunkiseudullenne ja pyri vessoja siivoamaan? Haistakaa paska.

4.)
Kaiken tämän ja noiden NUMEROIDEN jälkeen.
Kaikkein paskamaisinta joidenkin täällä asenteessa on syyttää työtöntä YKSILÖÄ ja väittää, että RAKENTEISTA viis, kyllä sinne PYSTYVÄ kiilaa itsensä johonkin töihin.

Mutta kun se ei ratkaise tätä RAKENTEELLISTA ohjelmaa. Ei ratkaise sitä, että jos jotkut kiilaavat, ne muut jäävät ilman tässä nykysuomessa.

Tuollainen yksilöä syyllistävä ja itsekäs asenne ei sovi YHTEISKUNNALLISEEN keskusteluun, vaan jääköön omaan paska-arvoonsa.
----

Ja jooo.. olen sanonut kaiken, samaa enstistä paskaansa vastaväittäjät sanoo kohta kuin ennenkin. Saippuanliukasta Kitytyylin vääristelyä. Silmien sulkemista. Työttömän syyllistämistä.

Ne teistä ette ole puheen arvoisia.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rapanhapakko kirjoitti:jadda jadda
Eli yhteiskunnan, sen rakenteet, työttömyysasiat tulisi muuttaa SINUN haluamasi suuntaan ennen kuin SINÄ alat asiallesi mitään tekemään?

Tietenkin sinulla on oikeus istua kotona saaden 371€/kk mutta viihdytkö? Se että systeemi on läpimätä ei tarkoita sitä että sinulla ei muuta toivoa olekaan. Tajuatko edes sen? Luulen että niin kauan kun otat itseesi nämä tällaiset asiat, ne tulee sua vituttamaan. Kas systeemi toimii niin, ja joko voit sitä parsata ja valittaa Kityssä tai hyväksyä se ja olosuhteiden mukaan luoda itellesi parhaat mahdolliset puitteet. Ja kyllä, jos et pysty muuhun kuin missä tilanteessa nyt olet, olet mielestäni säälittävä.
Itse olen meinaan ihan omatoimisesti hakenut kaikki työpaikkani lähtökohtana www.mol.fi -sivuston avoimet paikat.
Toissapäivänä oli radiossa tieto:
Suomessa on 226 000 työtöntä. Työttömyys aste on 8%.
Työvoimatoimistoilla on avoimena 48 000 työpaikkaa.
Ja vuonna 1994 oli ehkä, mutu-tuntumalla sanottuna, puolisen miljoonaa työtöntä ja työttömyysaste sellaiset 20% Eikä avoimia paikkoja varmastikaan edes 48 000. (Olettaen että työnhakijoita oli 500t vastaavaa prosenttuaalinen määrä avoimia työpaikkoja olisi pitänyt olla noin 105 000)
Juu silloin oli lama, mutta näetkö pointin, määrät, prosentit jne. muuttuvat. Yhteiskunta kehittyy, ja siinä missä jotkut työpaikat vähenee muualla syntyy uusia. Viimeisen kymmenen vuoden aikana avointen työpaikkojen määrä suhteutettuna työnhakijoihin on kasvanut huomattavasti. Mikä sanoo että moinen kasvu pysähtyy tässä ja nyt?


Ja ihan uteliasuudesta vaan.
En epäile että et olisi tukuttain työhakemuksia lähettänyt työttömyytesi aikana, mutta mikä on SINUN mielestäsi syy että et ole saanut työtä? Onko vika yhteiskunnassa, työnantajassa vaiko kenties SINUSSA?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
sinkkumatti

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Rapanhapakko kirjoitti:Vaivautumatta kommentoimaan kaikkien paskajaakkojen- ja jaanojen tekstejä, niiden älyllinen taso ei minua hetkauta..
Kuka luki tätä tekstiä pidemmälle? Viitsikö joku tosiaan niellä taas tämän ja jatkaa lukemista?

Ja taas tämän jälkeen Gattaca ihmettelee sitä että mksi hänet aina halutaan syöttää sioille.. Ei ole todellakaan mikään ihme ettei mies ole elämässään mihinkään päässyt.
Enthu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Mojo kirjoitti:Eli yhteiskunnan, sen rakenteet, työttömyysasiat tulisi muuttaa SINUN haluamasi suuntaan ennen kuin SINÄ alat asiallesi mitään tekemään?

Ja ihan uteliasuudesta vaan.
En epäile että et olisi tukuttain työhakemuksia lähettänyt työttömyytesi aikana, mutta mikä on SINUN mielestäsi syy että et ole saanut työtä? Onko vika yhteiskunnassa, työnantajassa vaiko kenties SINUSSA?
Täysi tunnustus,vikaa on ollut myös minussa kuin yhteiskunnassa,
olen hakenut työpaikkoja lähes ainoastaan netin hakemuslomakkeilla tai
työnantajien mailiin mol.fi sivustoilla,josta as usual mun tapauksessa menneet suoraan johonkin mappi Ö:hön.

Mutta se vika ns ujoudessani on etten kehtaa/uskalla soitella niiden työpaikkojen perään eikä vanhoja harjoittelupaikka kontakteja juurikaan ole jäänyt kiitettävistä työtodistuksista tai arvioinneista huolimatta.

Nyt tämä nykyinen Celectuksen toimistoassarihommakin (aluksi 3 kk) järkkääntyi Helsingin Kaupungin työllistymisyksikön kautta. Työnantaja tuntuu arvostavan tekemistäni,paahtanut ekan vkon jo 110% nasta laudassa.Hyvällä säkällä voin ehkä päästä palkkalistalle tai onnettomampi vaihtoehto että tuon 3 kk valtion työllistämistuen maksattamisen jälkeen
mulle näytetään ovea (ja rahat menneet yrityksen laajentamiseen tms)
No...pitää olla positiivisempi asian suhteen :)
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Enthu kirjoitti:Nyt tämä nykyinen Celectuksen toimistoassarihommakin (aluksi 3 kk) järkkääntyi Helsingin Kaupungin työllistymisyksikön kautta. Työnantaja tuntuu arvostavan tekemistäni,paahtanut ekan vkon jo 110% nasta laudassa.Hyvällä säkällä voin ehkä päästä palkkalistalle tai onnettomampi vaihtoehto että tuon 3 kk valtion työllistämistuen maksattamisen jälkeen
mulle näytetään ovea (ja rahat menneet yrityksen laajentamiseen tms)
No...pitää olla positiivisempi asian suhteen :)
Sinuna hakisin juuri nyt uutta työpaikkaa, sillä jo se että teet jotain parhaillaan antaa mahdolliselle työnantajalle kuvan että tosiaan haluat tehdä duunia. Kerrot vaan että nykyinen homma on määräaikainen, ja jatkoa suunnittelet, (voit kai lähteä tuosta työllistämisjutusta heti jos tarve vaatii?) Jos nykyisessä puljussa natsaa hyvä niin, mutta kaiken varalle...

Ja ujoudesta kärsii varmaan itse kukin. Mutta mikä on vittumaisempaa; tarttua luuriin vai jatkaa oravannahkojen venyttelyä?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
KnightRider
Kitinäaddikti
Viestit: 87
Liittynyt: 23.10.2005 17:18

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja KnightRider »

Rapanhapakko kirjoitti:Vaivautumatta kommentoimaan kaikkien paskajaakkojen- ja jaanojen tekstejä
Mistä olet saanut päähäsi, että Kity olisi jotenkin erityisen “kova” yhteiskuntapoliittisilta näkemyksiltään? Parisen viikkoa sitten tonyjl, joka on talouspoliittisesti ehkä täsmälleen päinvastaisella äärilaidalla sinuun nähden, lähti Kitystä sanoen: “Säästän hermojani enkä lue enää näitä lähes kommunistien kirjoituksia.” Sinä puolestaan väität kityläisiä uuskonservatiiveiksi ja fasisteiksi. Eikö tällainen herätä ajatuksia?
Rapanhapakko kirjoitti:Mutta leikitään sitten, että työttömät uudelleenkouluttautuisivat ja kaikki muutaisivat sinne missä niitä töitä on..

Silti jaisi 178 000 työtöntä, joille EI OLE työpaikkaa!
Mojo tuossa jo muistuttikin tämän lukeman kipittävän koko ajan valoisampaan suuntaan, sitä paitsi Suomeen on ihan tosissaan tulossa työvoimapula. Näin muodoin tuo työttömyyden kierrättäminen eri ihmisillä ei ole niinkään paha asia. Siis v-mäistähän se tietenkin on, kun ei pysty kunnolla suunnittelemaan tulevaisuuttaan, mutta parempi pysytellä edes jossain määrin kiinni työmarkkinoilla kuin tipahtaa kokonaan. Tutkimusten mukaan nimittäin ihminen kestää työttömyyttä keskimäärin 2 vuotta. Sen jälkeen ongelmat tuppaavat kasautumaan ja päästään puhumaan siitä kuuluisasta “syrjäytymiskierteestä”.

Vääristyneen ikärakenteemme vuoksi suhdanne tulee olemaan työnhakijan kannalta aina vain parempi. Muista että 2004 oli ensimmäinen vuosi, kun Suomen työvoimasta poistui enemmän ihmisiä kuin sinne siirtyi uusia työntekijöitä:
http://www.minedu.fi/etusivu/arkisto/20 ... ointi.html

Ja tämä kehitys vain kiihtyy: vuonna 2010 ensimmäinen erä suurista ikäluokista eli 1945 syntyneet täyttävät 65 vuotta. No suurin osa noista on juossut eläkkeelle jo paljon ennen kyseistä ikää, mutta eniveis vuoden 2010 tienoilla ja siitä eteenpäin työpaikkoja tulee vapautumaan reipasta vauhtia. Tämä saattaa näkyä mm. työnantajien höllentyvinä vaatimuksina rekrytointivaiheessa (pidemmän päällehän hommat on edelleen kyettävä tekemään).

Tarkoitan siis, että tällä hetkellä pitää ensisijaisesti pyrkiä pitämään suurin osa työttömistä sekä jatkuvan työttömyysuhan alla elävistä jota kuinkin mukana kehässä suhdanteen paranemista odotellessa.
Rapanhapakko kirjoitti:Oletetaanpa, että jollakin ammattilaisella on talo ja vaimo ja lapset (kouluineen ja ystävineen) jollain pikkupaikkakunnalla. Sitten työpaikkansa loppuu, koska tuotanto siirretään Kiinaan, uusliberaalien "hyvää hyvyyttään". Ja nyt te mulkut väitätte, että se mies on laiska pummi, kun ei heti säntää teidän ah niin Ihanalle pääkaupunkiseudullenne ja pyri vessoja siivoamaan?
Työvoiman tarvetta on keskuksissa monella sellaisella alalla, johon ei tarvita kummoista pohjakoulutusta, ja näiden joukosta jokainen kykenee löytämään sellaisen, jota voi sietää. Ei minusta esimerkiksi ole mitenkään alentavaa jos maakunnissa asuva työtön akateeminen, vaikka perheellinenkin, lähtisi tietyn työttömyyskeston jälkeen kaupunkiin esim. ajamaan taksia (kurssi kestää vain pari viikkoa: http://www.taksikoulu.net/). Siinä katujen suhailun ohessa tietenkin käyttäisi keskuksen mahdollisuuksia hyväksi ja koko ajan kärkkyisi soveltuvampia duuneja toimistoista jne pyrkien nousemaan työelämän tikapuilla. Parhaassa tapauksessa esimerkkihenkilömme hankkisi kaupungissa sellaista osaamista ja kokemusta, jolla pystyisi työllistymään kotiseudullaankin tai ainakin jossain lähemmässä kaupungissa (enkä nyt tarkoita sitä rupea-yrittäjäksi-mantraa).

Koska konservatiivisuutta diggailevana toivon jonkinasteista valtiointerventionismia, olisi ihan kannatettavaa että systeemi osallistuisi tähän yksilön työllistämisprojektiin esim. jeesaamalla duunikämpän etsimisessä ja perheellisen kohdalla kämpän tietynasteisessa verovähennysoikeudessa.

Sosiaalinen elämä kärsisi.. mutta eikö se muka muutenkin kärsi monilla ura- ja ylityöihmisillä? Ja järjestelyhän tähtäisi olemaan väliaikainen. Toki "väliaikaisen" muuttuessa pysyväksi saattaisi keskus imaista ajan myötä puoleensa koko perheen. Mutta se on sitä elämää..
-HEI! TÄÄLLÄ ON IHANAA SONTAA!! Oho, päivää… - Päivää, hyvä rouva. Olen Arthur, brittien kuningas. Kenen linna tuo on? -Keiden kuningas? -Brittien. -Keitä ovat britit?
Enthu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Mojo kirjoitti:
Sinuna hakisin juuri nyt uutta työpaikkaa, sillä jo se että teet jotain parhaillaan antaa mahdolliselle työnantajalle kuvan että tosiaan haluat tehdä duunia. Kerrot vaan että nykyinen homma on määräaikainen, ja jatkoa suunnittelet, (voit kai lähteä tuosta työllistämisjutusta heti jos tarve vaatii?) Jos nykyisessä puljussa natsaa hyvä niin, mutta kaiken varalle...
En oikein voi lähteä kesken kaiken,koska hommat lähteneet luistamaan,yritys käyttänyt aikaa ja vaivaa kouluttamiseeni+Helsingin Kaupungin Työvalmentajan panos työllistymiseeni,siinä vaiheessa joudun tuon puljun mustalle listalle ja kaupunki voi kieltäytyä jatkossa työllistymisavusta sillä perusteella että olisi ollut hyvä paikka valmiina
mutta menit sitten heti aloitettuasi vaihtamaan duunipaikkaa ...

Taisin puhua ylempänä puppua...olen työelämävalmennuksessa työmarkkinatuella+ylläpitokorvauksella eikä yritys ilmeisesti ole edes hakenut valtion työllistämistukea. Työharjoittelusopimuksen kohdassa 3
lukee näin "Työharjoittelija/työelämävalmennukseen osallistuva ei ole työsuhteessa tässä sopimuksessa mainittuun harjoittelu-tai valmennuspaikan järjestäjään eikä työhallintoon." Eli periaatteessa voin
koko ajan hakea töitä.Ehkä kumminkin ennen kuin alan tekemään hätiköityjä ratkaisuja odotan kiltisti tuohon 4.4 väliarviointiin missä
yritys voi antaa osviittaa onko he yleensä palkkaamassa vai käyttävät vain ilmaista työvoimaa hyväkseen helsingin kaupungin ja työvoimahallinnon+mun = työhallinnon asiakkaan kuullen.
Deleted-432

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Aina samaa paskaa.
Voisitteko ystävällisesti selittää, miksi tämän yhteiskunnan RAKENTEEN kritisointini aina käännetään siihen, että vain valitan omaa osaani ja olen luuseri?

Samaa kritisointia jatkaisin, vaikka hyvän työpaikan heti saisin, koska olen päässyt NÄKEMÄÄN tämän maailman nurjemman puolen. Enkä olisi sitä nähnytkään ellen olis siellä käynyt, eli ole pitkäaikaistyötön. Ja minustahan TULEE testamentin kautta varakas ja metsänomistaja ja maatalousyrittäjä ihan lähivuosina. SILTI en unohda tätä rakenneongelmaa.

Ja selittäkää, miten tuo että MINÄ onnistuisin järjestämään asiani, poistaisi tätä "orjatyörakennetta" tai muiden vähäosaisten ongelmia?

Olen sanonut ennenkin ja taas "jankkaan": tuo rakenteiden kritiikin kääntäminen siihen, että pääsisithän sinä ITSE tuon rakenteen huonoista puolista, jos ITSE menestyisit ja älä valita niistä rakenteista, olet luuseri..
.. on kityläisten enemmistön paskamaisuuden osoitusta. Maailmankäsitys, että jokainen huolehtikoon vain itsestään ja sitten älköön huolehtiko muusta maailmasta.

Koettakaa nyt edes hetken leikkiä, että noita väitteitäni en ole osoittanut MINÄ, vaan vaikka joku asioista huolestunut rahakkaassa duunissa olija.

Katsokaa ASIOITA ASIOINA. Perusteluni seisovat yksinäänkin, oli ne sanonut kuka vaan missä tilanteessa hyvänsä.

Ja jos sitten teistä todellakin on hyvä tuo että "orjuus" tai työvoiman pakko-otto on laillistettu, niin miettikää helvetti vähän itseänne. Mitä teistä on tullut.

Yllä joku taas inisi miten "hyvää" on työttömien päästä halpahommiin. Ehkä joillekin onkin. Pointti tässä koko ajan, että sellaiseen PAKOTTAMINEN on länsimaisen demokratien vastaista.

Ja että sillä luodaan uusi halpatyövoiman alaluokka, joka ei enää VOIKAAN siirtyä rahakkaimpiin hommiin (paitsi muutamat kiilaajat joojoo, mitäs muista), koska ne vastavat työpaikat on jo täytetty samalla pakkotyövoimalla.

On ollut periaate, että jos ja kun yhteiskunnalla on varaa, myös ne, jota mm. sen talouden kasvun tuottaneen mekanismin kautta ovat jääneet TARPEETTOMIKSI, pidetään hengissä. Eikä heitä nöyryytetä.

Ja kaikillehan EI niitä työpaikkoja ole. Mikä ihmeen jos ei uusliberaali vaan luterilainen moraali sitten, että niille tarpeettomille keksitään nöyryytystä ja hyödytöntä pakkotyötä?

Jos halutaan työvoimaa, sitä pitää HOUKUTELLA oikealla palkalla. Jos ei palkkaa maksa, niin olkoot ILMAN sitä työvoimaa. Ja pidettäköön sitten "tarpeeton" väetö kuitenkin hengissä ja älköön heitä pilkattako.

Työtön voi olla vaikka mistä syistä.
Serkkuni, geologi, kertoi tuossa miten ei ollut ottanut töihin geologian tohtoria. Syy: mies oli ollut bisnestyöelämästä kaksi vuotta poissa jatko-opintojensa takia. Määräaikainen yliopistoprojekti. Silläkin tohtorilla on edessä loputon kierre. On työkokemusta, on opintoja, mutta koska on hyvästä syystä ollut poissa tyelämästä, ei ehkä koskaan saa työpaikkaa.

Sitten orjatyöhön risuja keräilemään niin teidän moralistien omahyväiset sielut tyydyttyy..
sinkkumatti

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Rapanhapakko kirjoitti:Aina samaa paskaa.
Voisitteko ystävällisesti selittää, miksi tämän yhteiskunnan RAKENTEEN kritisointini aina käännetään siihen, että vain valitan omaa osaani ja olen luuseri?
Siksi, että sinun selittämisellä on yhtä paljon pohjaa kuin jalattomalla selittämässä maratonin juoksemista.
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

Olen samaa mieltä Gattacan kanssa siitä, että tätä asiaa voitaisiin kommentoida ja siitä pitäisi pystyä keskustelemaan ilman että tarvitsee jatkuvasti keskittyä siihen, mitä Gattaca on itse saanut elämässään aikaiseksi ja mitä ei.

Saa täällä muutkin aloittaa keskusteluja aiheista, joissa ovat jalkarampoja maratoonareita, ja on täällä nähty tuhansittain vähäpätöisempiä ja sisällöttömämpiäkin keskustelunavauksia. Silti Gattaca saa aina syyttä kuraa niskaansa niistäkin aiheista, joista haluaa herättää oikeata ja asiallista keskustelua. Tämä on aika typerä tapa suhtautua keheenkään kanssakeskustelijaan, koska Gattaca oppii varsin nopeasti, että on ihan sama keskusteleeko hän asiallisesti, vai lutkitteleeko, kun vastaanotto näyttää kuitenkin olevan sama.

Tämä ketju on jo edennyt kuudennelle sivullensa, mutta silti tänne ei juuri kukaan ole saanut aikaiseksi omaa mielipidettään itse asiasta, mutta asian kirjoittajasta niitä on kyllä annettu sitäkin enemmän.
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
Enthu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Paska mäihä...työvoimaviranomaisten edustaja vaihtuu parin vuoden sisään varmaan jo kolmannen kerran... se uusi tyyppi varmaan mun kuvioista
pihalla kuin lumiukko... ehkä enemmänkin :roll: :roll: :roll:

(vaikka mtn saa aikaan kumminkaan,mutta toivossahan on hyvä elää tms)
PerttiMakimaa

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Avaruuskatti kirjoitti:Tämä ketju on jo edennyt kuudennelle sivullensa, mutta silti tänne ei juuri kukaan ole saanut aikaiseksi omaa mielipidettään itse asiasta, mutta asian kirjoittajasta niitä on kyllä annettu sitäkin enemmän.
On annettu mielipiteitä kirjoittajasta, koska hänen aloituksensa aiheesta oli kaikkea muuta kuin kiihkoton analyysi käsiteltävän asian ongelmakohdista.

AVAUTUMINEN
Ehei, tämä on keskustelu siitä miten hyvin pärjäävä yhteiskuntaluokka sortaa hänenlaistaan kotona vanhempiensa luona asuvaa peräkammarinpoikaa. En ole nähnyt häneltä mitään konkreettisia ehdotuksia miten helpottaa etelä-savon työvoimapoliittista tilannetta siten, että hän saisi töitä. Tai miten hän ja laisensa pääsisi kurimuksestaan irti. Ehei, vika on muualla. Se on minunlaisissani ihmisissä, jotka eteenpäinpotkittiin heti valmistumisensa jälkeen yhdellä tällaisella työjaksolla sille itsetuntotasolle, että etelä-suomeen muutto alkoi kuulostaa hyvältä idealta (sillä tiellä ollaan). Me olemme se syöpä joka työnpaiskimisellamme ja juurettomuudellamme viemme leivän ja lutkat hänen pöydästään. "Äitii, pyyhkimään!" **TTU!1
AVAUTUMINEN

Eli kuten ehkä keskimmäisestä kappaleesta huomasitkin koetin tuoda järjestelmän hyviäkin puolia jossakin kohtaa alkuvaiheessa esiin. Ehkä sinun pitää ottaa perttisuodattimesi pois päältä.

EDIT: virheet +muuta
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

PerttiMakimaa kirjoitti:On annettu mielipiteitä kirjoittajasta, koska hänen aloituksensa aiheesta oli kaikkea muuta kuin kiihkoton analyysi käsiteltävän asian ongelmakohdista.
Mistä lähtien hyvin perusteltu oma näkökulma keskustelunaiheeseen on ollut negaatio?

EDIT: Leikkikää nyt joku tämän Pertin kanssa!
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Vastaa Viestiin