Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Zeb

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Saattaa olla niin, että osa kortistossa pesivistä on sen sortin laiskimuksia, että heitä on hyväkin vähän hätistellä ja potkia persiille, etteivät loppuiäkseen jää lepäämään laakereillaan. Mielestäni kuitenkaan työ nälkäpalkalla ei ole mikään ratkaisu ongelmaan. Minimipalkkarajat ovat tarkoituksenmukainen keksintö, joilla on tarkoitus turvata ihmisille oikeus työhön, jolla voi myös elää.

Vaikkei haluttaisikaan jakaa sympatiaa kortistopesijää kohtaan, niin silti voisi pikkuisen miettiä sitä kuinka monta normaalipalkkalaista jää ilman työtä, kun työtehtävät hoituvat jatkossa armeijalla nälkäpalkkalaisia kortistoasukkeja. Ellei tämä ole orjuutta, niin kapitalistisikailua sitten. Henkilökohtaisesti olen joskus miettinyt, kuinka monta oikeasti työllistettyä meillä olisi enemmän ilman kaiken maailman varamiespalveluja ja tukityöllistettyjä.
Avatar
BoheMika
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 06.02.2006 14:58
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja BoheMika »

Moi vaan kaikille!

Ensimmäistä viestiä pukkaa..

Itestäni sen verran että tällä hetkellä teen ohjelmointi hommia, enimmäkseen pimeänä kun ei pikku hommia kannata ilmoittaa... menee muuten byrokratiaksi.

Tuntuu tuo työvoima pulan toitottaminen aika omituiselta.

Syynä voi olla että työntekijät ja työnantajat eivät kohtaa.
Yksi mahdollisuus vois olla kehittää työnantaja palveluja internetin
avulla.

Nykyistä työkkärin cv palvelu pitäisi olla kaikille hakijoille pakollinen!
Sitä vois kehittää niin että vois yksinkertasesti määritellä minkä alan töitä osaa tehdä ja mitä on halukas tekemään.
jne...

Nykyinen Cv haku-> https://asiointi.mol.fi/cvhaku/

Vaikuttaa että työkkärin porukalta puuttuu täysin mielikuvitus tai järki.
Ehkä pelkäävät työpaikkojensa puolesta.
Fiksu netti systeemi vois pistää virkailijat kilometri tehtaalle
(sinne ne joutaski) .

Viimeksi kun kävin työkkärissä niin ehdottivat hakemista Louhintatekniikan koulutukseen outokumpuun, ois kuulemma hyvä palkka ja varma paikka :D Niinpäniin...
Avatar
BoheMika
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 06.02.2006 14:58
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja BoheMika »

Georgina kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Tämän ketjun luettuani olen kääntynyt orjuuden kannattajaksi.
Samoin. Ehkä kylmää mutta minä henk koht olen sitä mieltä että töitä on jokaiselle joka niitä viitsii tehdä ja aktiivisesti hakea. Jos on vuosikausia jo maannut työttömänä niin joutais sen työttömyyspäivärahan poiskin ottaa jos ei siinä ajassa sopivaa duunia muka löydy. Tottakai jokainen ensisijaisesti hakee oman alansa töitä mutta työ kuin työ on parempi kuin kotona makaaminen. Ja edesauttaa sitä työllistymistä oman alan töihin.
Karseeta kuulla moista lapsellisuutta muilta kun kokoomuksen leipä politikkojen suusta:!: Yleensä kokoomus politiikko laukasee nuo lauseet silloin kun toimittaja on ahdistanut sen nurkkaan eikä sillä oo muuta keinoa kun heittää ton vanhan hokeman.

Haluaisin tosiaankin kuulla sen teorian että työpaikat lisääntyy sillä että ihmiset suurissa laumoissa aktivoituu hakemaan töitä! ja etes jonkunlaiset perustelut sille!

Markkinataloudessa töitä riittää ahkerimmille ja oikealle alalle koulutetuille. Meidän yhteiskunnassa pitää olla työvoima reserviä, muutenhan palkat nousisivat...

Töissä on loppuunpalaneita ihmisiä jotka haluaisivat/joutaisivat lähtä pitkälle lomalle mutku ei pysty. Ehkä rahallisesti pystyski mut omat asenteet ei anna myöten. Eihän ihminen ole minkään arvoinen jollei se pysty kantamaan korttansa yhteiseen kekoo.

Olemmeko köyhä yhteiskunta? Eikö meillä ole varaa pitää pientä vaadittavaa työvoima reserviä? Tarvitsemmeko alkoholisteja, masentuneita, muuten vaan töihin vittuuntuneita ihmisiä töihin? Oisko se fiksua? Järjestestäisivät enstex töihin edes ne poloiset jotka hakevat tosissaan töitä mutteivat sitä saa, syystä tai toisesta. Niitäkin on vaikka kuinka paljon!!! Varsinkin teollisuuden liukuhihnalta potkittua porukkaa.

Kaikista ei oo insinööreiksi! niitäkin on jo liikaa!

Jos joku naistenhakkaaja juntti tulis mulle urveltaan et elän muka sen varoilla niin riippuen mielentilasta ja humalan voimakkuudesta...

No neutraali tilassa voisin vaan tokasta että "mee sinä vaan kotiin kittaan kaljaa ja nussiin blondias ni voin ajaa sun rekkas vaikka Hesasta Utsjoelle ja jos en minä sitä aja niin voin hakea vaikka virosta ajomiehen...". Kaikki on korvattavissa!
(Menipä ala-arvoseksi tekstiksi! mut jurpoille pitää puhua niitten omalla kielellä ei ne muuten tajua;)

Ps. En ole demari enkä kommunisti saatikka kepulainen tai kokomuslainen...
Unet ovat ihmisen parasta aikaa!!!
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

BoheMika kirjoitti:Karseeta kuulla moista lapsellisuutta muilta kun kokoomuksen leipä politikkojen suusta:!: Yleensä kokoomus politiikko laukasee nuo lauseet silloin kun toimittaja on ahdistanut sen nurkkaan eikä sillä oo muuta keinoa kun heittää ton vanhan hokeman.
Olipas typerryttävän vähäpäinen aloitus. Jos joku täällä on lapsellista, niin tuollainen huoltapitämättömän venäjäläisen hirmuvallan assosiointi johonkin "kokoomus poliitikkoon". Voisitko nyt kuitenkin fiksuna nuorenamiehenä antaa sellaisen esimerkin, missä toimittaja on ahdistanut "kokoomus poliitikon" nurkkaan, niin ettei hänellä ole enää muuta keinoa kuin heittää tuollainen "vanha hokema"?
Haluaisin tosiaankin kuulla sen teorian että työpaikat lisääntyy sillä että ihmiset suurissa laumoissa aktivoituu hakemaan töitä! ja etes jonkunlaiset perustelut sille!
Minusta tämä kuulostaa vässykkämäisen työnpakoilijan ja sosiaalipummin kommentilta. Se on totta, ettei työvoima ja työpaikat kohtaa kovin hyvin, mutta fakta on se, että töitä ei voi edes saada ilman aktiivista työnhakua. Ei ne työt tule sinunkaan pilviveikon boheemiovelle koputtelemaan.
Markkinataloudessa töitä riittää ahkerimmille ja oikealle alalle koulutetuille. Meidän yhteiskunnassa pitää olla työvoima reserviä, muutenhan palkat nousisivat...

Olemmeko köyhä yhteiskunta? Eikö meillä ole varaa pitää pientä vaadittavaa työvoima reserviä?
Sinä siis puhut 300 000 työttömästä "vaadittuna työvoima reservinä", jota itsekin edustat? Poltatko jotain pilveä vahvempaa?
Jos joku naistenhakkaaja juntti tulis mulle urveltaan et elän muka sen varoilla niin riippuen mielentilasta ja humalan voimakkuudesta...

No neutraali tilassa voisin vaan tokasta että "mee sinä vaan kotiin kittaan kaljaa ja nussiin blondias ni voin ajaa sun rekkas vaikka Hesasta Utsjoelle ja jos en minä sitä aja niin voin hakea vaikka virosta ajomiehen...". Kaikki on korvattavissa!
Niin kyllähän te älykkäät, sivistyneet, naisia hakkaamattomat, työttömät sosiaalipummit toki OSAISITTE tehdä kaiken paremmin kuin muut, mutta te ette vain VIITSI. Kuka typerys sitä nyt sellaisiin töihin vapaaehtoisesti menisi, jonka joku muukin osaisi tehdä?
Ps. En ole demari enkä kommunisti saatikka kepulainen tai kokomuslainen...
Et varmastikaan. Kyllä "vihreän" sosiaalipummin haistaa jo rappukäytävästä vaikka silmät kiinni.
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Avaruuskatti kirjoitti: Et varmastikaan. Kyllä "vihreän" sosiaalipummin haistaa jo rappukäytävästä vaikka silmät kiinni.
Haistatko sä sitten paremmin silmät auki? :shock:

Joo, joo, tiedän, että tää on asiakeskustelut, mutten voinut vastustaa kiusausta :lol:
nokkaelain

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Avaruuskatti kirjoitti:
BoheMika kirjoitti:
Georgina kirjoitti: Samoin. Ehkä kylmää mutta minä henk koht olen sitä mieltä että töitä on jokaiselle joka niitä viitsii tehdä ja aktiivisesti hakea. Jos on vuosikausia jo maannut työttömänä niin joutais sen työttömyyspäivärahan poiskin ottaa jos ei siinä ajassa sopivaa duunia muka löydy.
Karseeta kuulla moista lapsellisuutta muilta kun kokoomuksen leipä politikkojen suusta:!: Yleensä kokoomus politiikko laukasee nuo lauseet silloin kun toimittaja on ahdistanut sen nurkkaan
Olipas typerryttävän vähäpäinen aloitus. Jos joku täällä on lapsellista, niin tuollainen huoltapitämättömän venäjäläisen hirmuvallan assosiointi johonkin "kokoomus poliitikkoon".
Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään venäjän järjestelmästä, vaan Gattaca kysyi mitä silloin tapahtuu, jos periaatteesta kieltäytyy esitetystä "järjestelystä". Oikein kukaan, joka on pelkästään sanonut kannattavansa tätä "orjuutta", ei ole kommentoinut mitään vaikutuksesta oikeisiin töihin.

Sinänsä kyllä saa varautua perustelemaan paremmin, jos laukoo asiakeskusteluihin jotain tuollaista kuin Bohem "kokoomus poliitikoista". Kyllähän niitä täältä tuntuu löytyvän, jotka sanovat, että kaikille löytyy töitä, mutta useimmat poliitikot ovat varmaan varovaisempia sanoissaan.

Noin niinkuin käytännössä, kun on ollut yli vuoden työttömänä, ei moni enää uskalla palkata sellaista, ja kun ei kelpaa, voi työnhakijasta alkaa tosiaan tuntua, että on tarpeeton tämän päivän työelämässä. Totta kai siinä sivussa moni vaan sluibaa, mutta ei ongelmaa ratkaista yksin katkeroittamalla suuri joukko ihmisiä (vaikka tietysti joku osa oikeasti työllistyykin) ja samalla aiheuttamalla muuta vahinkoa normaalille palkkatyölle.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Clay »

Mä lähden kaupungista kiitää, jätän kaiken entisen
nyt mulle alkaa riittää valta kellokorttien
en jaksa tehdä työtä josta kiitosta ei saa
sanon pomoille hyvää yötä ja alan vaihtaa maisemaa...
...
Mä en tartte politiikkaa nähdäkseni totuuden
olen kyllästynyt komiikkaan heidän paskapuheiden
He kiehuvat vihassa, mä heitä liikaa tajuun
olen piikki heidän lihassa ja mä elää haluan...
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
BoheMika
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 06.02.2006 14:58
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja BoheMika »

:D
Viimeksi muokannut BoheMika, 08.02.2006 5:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Unet ovat ihmisen parasta aikaa!!!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Clay »

BoheMika kirjoitti:...
Komppaan!! Avaruuskatti tuskin on edes käynyt oikeasti avaruudessa!
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
BoheMika
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 06.02.2006 14:58
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja BoheMika »

....
Viimeksi muokannut BoheMika, 08.02.2006 5:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Unet ovat ihmisen parasta aikaa!!!
Avatar
BoheMika
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 06.02.2006 14:58
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja BoheMika »

Syntax error!
Unet ovat ihmisen parasta aikaa!!!
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

nokkaelain kirjoitti:
Avaruuskatti kirjoitti:
BoheMika kirjoitti:Karseeta kuulla moista lapsellisuutta muilta kun kokoomuksen leipä politikkojen suusta:!: Yleensä kokoomus politiikko laukasee nuo lauseet silloin kun toimittaja on ahdistanut sen nurkkaan
Olipas typerryttävän vähäpäinen aloitus. Jos joku täällä on lapsellista, niin tuollainen huoltapitämättömän venäjäläisen hirmuvallan assosiointi johonkin "kokoomus poliitikkoon".
Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään venäjän järjestelmästä, vaan Gattaca kysyi mitä silloin tapahtuu, jos periaatteesta kieltäytyy esitetystä "järjestelystä".
Ei tässä mielipideketjussa ole ylläolevien lainauksienkaan mukaan näkynyt Gattacaa ties kuinka moneen puheenvuoroon. Saan kai vastata muihinkin keskustelussa esiin nousseisiin kysymyksiin ja mielipidekantoihin, vai onko vastauspuheenvuorot rajattu aihepiiriltään koskemaan ainoastaan tiukasti Gattacan puheenvuoroja?

Kysehän oli työttömyyspäivärahan lakkauttamisesta ja siitä aiheutuvan sosiaaliturvan heikentämisestä, jonka puolesta Georgina omaksikin tyrmistyksekseni räyhäsi, ja jonka BoheMika sitten älyttömästi esitti kokoomuslaiseksi "vanhaksi hokemaksi". Tämä on sinäänsä aika hurja väite, koska katson itse omaavani aika kokoomuslaisen poliittisen katsontakannan, mitä tulee työmarkkinoihin ja valtion talouspoliittiseen toimivuuteen. Siihen ei takuulla kuulu hyvinvointipalvelujen ja sosiaalisen toimeentuloturvan lakkauttaminen tai leikkaaminen.

On kerrassaan sydämetöntä ajatella, että työttömyydestä pitäisi vielä aiheuttaa uhkia ja rangaistuksia niille, jotka eivät vain kykene työllistymään syystä tai toisesta, yrityksistään huolimatta. Tällaisia pitkäaikaistyöttömiä on paljon, ja monet oikeasti yrittävät ja toivovat saavansa töitä. Typerää kuvitella, että kaikki pitkäaikaistyöttömät olisivat selkärangattomia, nälkiintymisen rangaistuksekseen ansaitsevia sosiaalipummeja (josta Gattacaa syytetään).

Kun meillä kerran on tällainen hieno valtiollinen työministeriön kaltainen instanssi, joka pyrkii välittämään työttömille työtä, mitä virkaa sillä on, jos se ei kykene työttömiä työllistämään sen paremmin kuin työtön itsekään? Eihän niitä tukia makseta niillä ehdoilla että "ei mua vaan huvita mennä duuniin". Niitä maksetaan sillä ehdolla, että työkykyiselle ihmiselle ei oikeasti löydetä soveltuvaa työtä. Jos ongelma halutaan ratkaista, pitää miettiä ratkaisuja siihen MIKSI ei löydy työtä, eikä siihen miten voitaisiin rangaista työtöntä lisää siitä hyvästä, ettei hänellä ole töitä.

Ratkaisu edellyttää oikeastaan vain kahden kohdan täyttymistä. 1) Työnantajalle täytyy olla kannattavaa palkata (lisää) työntekijöitä. Yrittämisen on oltava kannattavaa, eikä 50/50 uhkapeliä konkurssirajoilla keikkuen. Tätä se on varsinkin etäisyyksien päässä haja-asutusalueilla. 2) Työntekijälle täytyy olla kannattavaa tehdä töitä. Kohta 2 nyt ei kovin kummallisia tekoja vaadi. Sen tervehtyminen riippuu hyvin pitkälti kohdan 1 toimivuudesta. Kohta 1 on se ongelma, joka pitää saada kuntoon. Tällaisilla hätäisillä ilmaistyövoimakeksinnöillä ei ongelmaa ratkaista. Vähennetään korkeintaan yritysten työvoimapulaa, mutta ei pulaa kannattavasta työllistämisestä tai kannattavasta työnteosta (2). Ainoastaan pahennetaan tilannetta näiltä osin.

Tämä keskustelu ei ole ollut kovin hedelmällinen - "orjatyötä" puoltavien vastauspuheenvuoroista paistaa läpi vihaisuus, ivallisuus, ilkeämielisyys ja halveksunta Gattacaa kohtaan. Juuri kukaan ei osaa ottaa asiaan kantaa yleisellä tasolla, mikä on hieman surullista. Tämä on muuttunut täydeksi "Onko Gattacalla oikeus elää sosiaalipummina tekemättä työtä?" -keskusteluksi, mitä sen ei varmastikaan olisi tarkoitus olla.

Toivon, että jokainen voisi miettiä tätä asiaa, ja sen aiheuttamia mahdollisia seurauksia. Antaa sitten mielipiteensä ilman, että ajattelee tämän asian koskevan vain Gattacaa. Käyttäkäähän nyt sitä globaalia asennoitumiskykyänne edes semi-globaalissa mittakaavassa. 8)
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
PerttiMakimaa

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

BoheMika kirjoitti:Jos joku naistenhakkaaja juntti tulis mulle urveltaan et elän muka sen varoilla niin riippuen mielentilasta ja humalan voimakkuudesta...

No neutraali tilassa voisin vaan tokasta että "mee sinä vaan kotiin kittaan kaljaa ja nussiin blondias ni voin ajaa sun rekkas vaikka Hesasta Utsjoelle ja jos en minä sitä aja niin voin hakea vaikka virosta ajomiehen...". Kaikki on korvattavissa!
Oletko sukua Slamille? :?

Kunhan todellisuus iskee silmille sinunlaisilleni en halua olla paikalla.
Sannu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Sannu »

En ehtinyt kahlata koko viestiketjua läpi...

Sattuuko teistä kukaaan muistamaan, että yksi kyseisen "orjajärjestelmän" puolestapuhuja on ollut Sauli Niinistö, jolta eräs Ylex:n toimittaja ansioituneesti vaalin alla kyselikin asiasta. ´

Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.

Että näin sanoo "työväen presidentti"
sinkkumatti

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Sannu kirjoitti:
Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.

No kuka kahjo semmoseen hommaan suostuisi, jos muualta saa 1000 krt paremman liksan?
Exsat

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Exsat »

sinkkumatti kirjoitti:
Sannu kirjoitti:
Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.

No kuka kahjo semmoseen hommaan suostuisi, jos muualta saa 1000 krt paremman liksan?
Ja on korkeakoulutettu jne. Mitä muuta tuohon voisi edes vastata?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Exsat kirjoitti:
sinkkumatti kirjoitti:
Sannu kirjoitti:
Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.

No kuka kahjo semmoseen hommaan suostuisi, jos muualta saa 1000 krt paremman liksan?
Ja on korkeakoulutettu jne. Mitä muuta tuohon voisi edes vastata?
Halonenhan olisi todellisena työväen presidenttinä tietysti vastannut rehellisesti että totta kai!
Muutenkin tuo työllistämisjuttu on miusta ihan hyvä ajatuksena, yritin aikoinaan työttömänä päästä kynsin hampain töihin johonkin työmarkkinatuella.
Valitettavasti ammattijärjestöt suhtautuvat asiaan penseästi, novolta ilmoitettiin esimerkiksi että eivät voi ottaa "ilmaistyövoimaa" koska vähensivät juuri työntekijöitä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

Sannu kirjoitti:Sattuuko teistä kukaaan muistamaan, että yksi kyseisen "orjajärjestelmän" puolestapuhuja on ollut Sauli Niinistö, jolta eräs Ylex:n toimittaja ansioituneesti vaalin alla kyselikin asiasta. ´

Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.

Että näin sanoo "työväen presidentti"
Ja mitähän tämä nyt oli todistavinaan? Suostuisitko itse? Jos et niin olisit "tällainen halveksittava työväen presidentti" vai?

Perustelisitko miten Sauli Niinistö on kyseisen orjajärjestelmän puolestapuhuja? Se ei ole mikään perustelu, että Niinistö ei suostuisi tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa, vai onko sinusta? Minusta se kertoo ihan päinvastaista.

Halosen perheen omaisuus on miljoonaluokkaa. On siinä meillä "koko kansan presidentti". Toivottavasti olet myös riittävän älykäs ymmärtämään, että tämän hetkiset työvoimapoliittiset ratkaisut ovat syntyneet vain ja ainoastaan demarihallituksen ja demaripresidentin alaisuudessa. Mitäs siihen sanot? Tuskin mitään.
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Clay »

Avaruuskatti kirjoitti:Eihän niitä tukia makseta niillä ehdoilla että "ei mua vaan huvita mennä duuniin".

Miksei?
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

Clay kirjoitti:
Avaruuskatti kirjoitti:Eihän niitä tukia makseta niillä ehdoilla että "ei mua vaan huvita mennä duuniin".

Miksei?
"Työttömyysturvajärjestelmässä työssäkäyntialueen käsite on keskeinen, koska työssäkäyntialueelta tarjotusta työpaikasta työnhakijalla on vain rajalliset mahdollisuudet kieltäytyä työttömyysturvaansa menettämättä. Työministeriö vahvistaa kuntakohtaiset työssäkäyntialueet työministeriön asetuksella. Asetusta muutetaan tarvittaessa.

Työssäkäyntialueeseen kuuluvat pääsääntöisesti henkilön asuinpaikkakunta sekä paikkakunnat, joilla henkilön asuinpaikkakunnalta yleisesti käydään työssä tai joissa asuinpaikkakunnalta tavanomainen päivittäinen työssäkäynti on mahdollista."

Sosiaalitoimistossa juoksemista ei tietenkään kukaan kiellä, mutta työttömyysturvaa et saa sillä asenteella, ettet vain viitsi tehdä töitä, vaikka niitä sinulle olisi tarjota.
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
Sannu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Avaruuskatti kirjoitti:
Sannu kirjoitti:Sattuuko teistä kukaaan muistamaan, että yksi kyseisen "orjajärjestelmän" puolestapuhuja on ollut Sauli Niinistö, jolta eräs Ylex:n toimittaja ansioituneesti vaalin alla kyselikin asiasta. ´

Toimittaja : Sauli Niinistö, suostuisitteko itse tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa

Niinistö: (Pitkä hiljaisuus) ....en suosutuisi.

Että näin sanoo "työväen presidentti"
Ja mitähän tämä nyt oli todistavinaan? Suostuisitko itse? Jos et niin olisit "tällainen halveksittava työväen presidentti" vai?

Perustelisitko miten Sauli Niinistö on kyseisen orjajärjestelmän puolestapuhuja? Se ei ole mikään perustelu, että Niinistö ei suostuisi tekemään presidentin töitä 23 eurolla kuukaudessa, vai onko sinusta? Minusta se kertoo ihan päinvastaista.

Halosen perheen omaisuus on miljoonaluokkaa. On siinä meillä "koko kansan presidentti". Toivottavasti olet myös riittävän älykäs ymmärtämään, että tämän hetkiset työvoimapoliittiset ratkaisut ovat syntyneet vain ja ainoastaan demarihallituksen ja demaripresidentin alaisuudessa. Mitäs siihen sanot? Tuskin mitään.

En nyt muista juuri tarkalleen missä lausunnossaan Niinistö on puolustanut kyseistä orjajärjestelmää, mutta jos haluat voin toki alkaa sitä kaivaa esiin.

Ei, en ole niin tyhmä, että yrittäisin todistaa mitään tuolla Ylex:n toimittajan Ja Niinistön lauselmalla, toin sen vain esiin yhtenä esimerkkinä.

Mielestä'ni Turbohaltijalla on ollut erittäin hyviä pointteja siitä, miksi tuollainen orjuuttaminen on ongelmallista, enkä jaksa niitä samoja asioita enää toistaa.
Avatar
Avaruuskatti
Kitinäaddikti
Viestit: 63
Liittynyt: 03.02.2006 11:48
Paikkakunta: Kissamuorin suuri pyökki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Avaruuskatti »

Sannu kirjoitti:En nyt muista juuri tarkalleen missä lausunnossaan Niinistö on puolustanut kyseistä orjajärjestelmää, mutta jos haluat voin toki alkaa sitä kaivaa esiin.
Ole niin hyvä. Orjuutuksen poliittinen puolustaminen kun ei ole mikään pikkujuttu, vaan aika vakava syytös, joten mielelläni näkisin viitteet tällaiselle väitteelle.
Ei, en ole niin tyhmä, että yrittäisin todistaa mitään tuolla Ylex:n toimittajan Ja Niinistön lauselmalla, toin sen vain esiin yhtenä esimerkkinä.
Esimerkkinä mistä? Että Niinistö on epäpätevä työväen presidentti? Kuinka monen ihmisen kuvittelet tekevän vapaaehtoisesti ja mielellään päätoimista työtään 23 eurolla kuukaudessa, eli kuinka monen ihmisen olisit kuvitellut vastaavan esitettyyn kysymykseen "Kyllä" Niinistöstä poiketen? Siis vaikka ihan kaikista suomalaisista työkykyisistä ihmisistä, eikä pelkästään korkeasti koulutetuista poliitikoista.
Mielestä'ni Turbohaltijalla on ollut erittäin hyviä pointteja siitä, miksi tuollainen orjuuttaminen on ongelmallista, enkä jaksa niitä samoja asioita enää toistaa.
Se on hyvä, että näet orjuuttamisen ongelmallisena. Uskon kyllä, että niin näkee Niinistökin, kunnes toisin todistat.
Avaruuskatti näkee tulevaisuuteen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Zeb kirjoitti:Saattaa olla niin, että osa kortistossa pesivistä on sen sortin laiskimuksia, että heitä on hyväkin vähän hätistellä ja potkia persiille, etteivät loppuiäkseen jää lepäämään laakereillaan.
TYÖVOIMAVIRANOMAISET ovat todenneet, että he h y v i n h a r v o i n törmäävät varsinaisiin työnvieroksujiin. Varsinainen työnvieroksuja ei ole mielestäni esim. filosofian kandidaatti, joka ei oikein haluaisi ruveta siivoojaksi ainakaan työttömyytensä alussa... :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Sannu

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Ei, en ole niin tyhmä, että yrittäisin todistaa mitään tuolla Ylex:n toimittajan Ja Niinistön lauselmalla, toin sen vain esiin yhtenä esimerkkinä.
Esimerkkinä mistä? Että Niinistö on epäpätevä työväen presidentti? Kuinka monen ihmisen kuvittelet tekevän vapaaehtoisesti ja mielellään päätoimista työtään 23 eurolla kuukaudessa, eli kuinka monen ihmisen olisit kuvitellut vastaavan esitettyyn kysymykseen "Kyllä" Niinistöstä poiketen? Siis vaikka ihan kaikista suomalaisista työkykyisistä ihmisistä, eikä pelkästään korkeasti koulutetuista poliitikoista.

Kunhan nyt nostin asian esiin. Että nyt Pro Niinistö voit rauhoittua, ei tullut Salesta presidenttiä voi voi....
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Orjuus on nyt laillistettu Suomessa. Oikeasti.

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Homeboy65 kirjoitti:Varsinainen työnvieroksuja ei ole mielestäni esim. filosofian kandidaatti, joka ei oikein haluaisi ruveta siivoojaksi ainakaan työttömyytensä alussa...
Entäs kuvitteellinen Tarja Turunen, joka ammatti on olla Nightwish-yhtyeen laulaja, mutta bändi sattui antamaan potkut eikä toista Nightwishiä ole. Toisin sanoen Nightwishin laulajille ei ole niin paljon kysyntää, että Turunen voisi sellaiseksi työllistyä (nyt kun se yksi paikka täytetään jollakin toisella henkilöllä). Onko nyt vain hyväksyttävä se, että Turunen makaa lopun ikänsä kortistossa kun sopivaa työtä ei löydy?

(Disclaimer: Tämä teksti on kuvitteellinen eikä viittaa tosielämän Tarja Turuseen, joka varmasti on kyllin aloitteellinen keksiäkseen itselleen jotakin muuta tekemistä.)
Vastaa Viestiin