Tiitisen lista.

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
PerttiMakimaa

Re: Tiitisen lista.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:No tuohon on aina hyvä vedota kun oma asiantuntemus ja argumentit loppuvat kesken. Jatketaan kun kykenet esittämään ihan oikeita, vakavasti otettavia perusteluja kannoillesi. Niin kauan kun et todellisuudessa tajua koko listasta pierun vertaa on aika hedelmätöntä käydä väittelyä.
Hyvä Lilo,

Ottaen huomioon, että kuka tahansa tavan tollo pystyy googlettamaan minuuteissa kymmeniä parhaita arvailuja siitä kuka listalla on ja listan nimimerkit ei kai voida sanoa ettei lista olisi jo vuotanut aikoja sitten.

Se mistä me ilmeisesti olemme kinastelleet tässä myrskyssä vesilasissa on, että pitäisikö koko hela hoito lyödä vaan pöydälle ja kinata siitä puoli vuotta ja sitten unohtaa. Tai käynnistää maanpetosoikeudenkäynnit... Hei kuka oikeasti jaksaa muistella koko Rusi-juttua enää? No, ehkä Rusi itse...
Ja hänhän sai ymmärtääkseni palkinnoksi tästä vaalien innoittamasta ajojahdista kivan eläkeviran?

Oma ehdotuksesi on luottaa erittäin vasemmistolaiseen professoriin, joka on mm. arvioinut maassamme tapahtuvaa vakoilua suhteella DDR 5%, Neuvostoliitto 80%. Yleensä ottaen jos jo tällaisen olettamuksen laittaa minkä tahansa tutkimuksen perusmeemiksi ollaan metsässä.

Kannattaa muistaa, että kansan syvien rivien älykkyyden yliarviointi on yleensä ensimmäinen virhe kaikessa toiminnassa. Ehkä tällainen "aiheeton" syyttely vain nostaisikin ihmisparan arvoa äänestäjien/kanssaihmisten silmissä. Miksi he nyt häntä jahtaavat. Ja on jopa esimerkkejä siitä, että näistä epäilyistä on saanut nostetta uralle. Katsokaa vaikka Kymenlaakson suuntaan...

Jos minä nyt luovuttaisin vaikka miten mitättömiä tietoja henkilökohtaista hyötyä hakien vaikkapa kaikkien nykyään rakastamille jenkeille ei varmaan jäisi nimeni presidentin kassakaappiin.
Lilo

Re: Tiitisen lista.

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Hyvä Lilo,

Ottaen huomioon, että kuka tahansa tavan tollo pystyy googlettamaan minuuteissa kymmeniä parhaita arvailuja siitä kuka listalla on ja listan nimimerkit ei kai voida sanoa ettei lista olisi jo vuotanut aikoja sitten.

Se mistä me ilmeisesti olemme kinastelleet tässä myrskyssä vesilasissa on, että pitäisikö koko hela hoito lyödä vaan pöydälle ja kinata siitä puoli vuotta ja sitten unohtaa. Tai käynnistää maanpetosoikeudenkäynnit... Hei kuka oikeasti jaksaa muistella koko Rusi-juttua enää? No, ehkä Rusi itse...
Ja hänhän sai ymmärtääkseni palkinnoksi tästä vaalien innoittamasta ajojahdista kivan eläkeviran?
Ei pitäisi. Miksi? Jotta iltapäivälehtiin riittäisi luettavaa? Mitä voitetaan julkaisemalla joku lista vain että päästään spekuloimaan lisää ja saadaan uusia syyttömiä oikeuteen?

Jos asia on selvitettävä, sen selvittävät asiantuntijat, eivät juorulehdet.
Oma ehdotuksesi on luottaa erittäin vasemmistolaiseen professoriin, joka on mm. arvioinut maassamme tapahtuvaa vakoilua suhteella DDR 5%, Neuvostoliitto 80%. Yleensä ottaen jos jo tällaisen olettamuksen laittaa minkä tahansa tutkimuksen perusmeemiksi ollaan metsässä.
Kuinka paljon olet tutustunut Hentilän tuotantoon? Millä perusteella väität että hänen menneisyytensä vaikuttaa hänen nykytutkimuksensa tasoon? Millä perusteella väität että yllä mainitut luvut ovat vääriä? Ilmoita mukana lähteet, kiitos. (Mikä tahansa googlesta löydetty ei sitten tässä yhteydessä jelpaa luotettavaksi lähteeksi.)
Kannattaa muistaa, että kansan syvien rivien älykkyyden yliarviointi on yleensä ensimmäinen virhe kaikessa toiminnassa.
Juu, tässä olet harvinaisen oikeassa. Minäkin olen selvästi yliarvioinut sinun älykkyytesi.
Jos minä nyt luovuttaisin vaikka miten mitättömiä tietoja henkilökohtaista hyötyä hakien vaikkapa kaikkien nykyään rakastamille jenkeille ei varmaan jäisi nimeni presidentin kassakaappiin.
Jos tietäisit oikeasti jotain tästä listasta josta pidät meteliä, tajuaisit ettei ole koskaan tarvinnut luovuttaa kenellekään yhtään mitään tietoa mistään että saisi sinne nimensä. Mutta ei, sinusta on hauskempaa jankuttaa olemattoman tiedon pohjalta koska olisi aivan liian vaativaa ottaa ensin selvää asioista.

Jos haluat kumota vaikkapa Hentilän tutkimustuloksia, tervemenoa DDR:n arkistoihin selvittelemään asiaa. Suosittelisin myös lukaisemaan jokusen opuksen DDR:n historiasta ennen sinne lähtemistä.
PerttiMakimaa

Re: Tiitisen lista.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Kannattaa muistaa, että kansan syvien rivien älykkyyden yliarviointi on yleensä ensimmäinen virhe kaikessa toiminnassa.
Juu, tässä olet harvinaisen oikeassa. Minäkin olen selvästi yliarvioinut sinun älykkyytesi.
Miksi ihmeessä suhtaudut vaikka mihin keskusteluun järkiperäisesti ja rauhallisesti muttet tähän?

En ole avaamassa sivuja nettiin tästä, en järkkäämässä kansanliiketta, en pidä foliohattua enkä säilykepurkkikokoelmaa kultaharkkojen ja kiväärinpatruunojen vieressä kellarissa.

Kysyn vaan, että miksei näitä voisi julkaista kun kerran osa on jo julkaistu? Ja vastauksesi on, että koska olen epäonnekseni suunnannut opintoni kaupallis-teknisesti en voi edes keskustella asiasta. Ja kun sekään ei estänyt haukut idiootiksi. Just joo.
Lilo

Re: Tiitisen lista.

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Miksi ihmeessä suhtaudut vaikka mihin keskusteluun järkiperäisesti ja rauhallisesti muttet tähän?

En ole avaamassa sivuja nettiin tästä, en järkkäämässä kansanliiketta, en pidä foliohattua enkä säilykepurkkikokoelmaa kultaharkkojen ja kiväärinpatruunojen vieressä kellarissa.

Kysyn vaan, että miksei näitä voisi julkaista kun kerran osa on jo julkaistu? Ja vastauksesi on, että koska olen epäonnekseni suunnannut opintoni kaupallis-teknisesti en voi edes keskustella asiasta. Ja kun sekään ei estänyt haukut idiootiksi. Just joo.
On täällä jo useampikin perustellut: koska listan julkaisemisen ainoa tarkoitus olisi mustamaalata ihmisiä ilman todellisia perusteita. Spekulaatiot internetissä ovat aivan eri asia kuin iltapäivälehden lööppi.

Suhtaudun asiaan aggressiivisesti siksi että vaadit vailla parempaa tietoa tekoja jotka aiheuttaisivat ainoastaan harmia. Kolutuksellasi ei ole yhtään mitään merkitystä asian kannalta, mutta jos kehotetaan tutustumaan asiaan ei ole kovin rakentavaa alkaa esimerkiksi kyseenalaistaa tutkimuksia joita ei ole koskaan lukenut.

Jos ainoa argumenttisi listan julkaisemiseksi on "no kun pitää saada tietää ne nimet" ilman että vaivaudut selvittämään asian kontekstia tai perustelemaan haluasi relevanteilla syillä, et ole silmissäni kovin järkevä. Mutu-tuntuma ei ole tiedon väärti. En muuten kutsunut sinua idiootiksi, sanoin vain että olen yliarvioinut älykkyytesi. Tämä pohjautuu siihen että kuvittelin aiemmin puheidesi pohjautuvan tietoon tai ainakin luulin että kykenet tajuamaan milloin pohjatietosi ovat puutteelliset.
Vastaa Viestiin