Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
bedlam

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tykkään olla pienessä pöhnässä varsinkin suuremman (ja tuntemattomamman) porukan kokoontumisissa ihan sen takia, että parin oluen jälkeen sosiaalinen rajoittimeni lakkaa toimimasta. Olen aika hiljaista sorttia selvinpäin, mietin kai liikaa mitä voi ja kehtaa sanoa kenellekin. Toisaalta tuon parilla olusella saavutetun rajan ylitettyään kiskomista ei helposti älyä lopettaa, koska se vain maistuu niin hyvälle. Pitäisikin rajata juomansa etukäteen tarkemmin.

Kalsarikänät ovat aivan liian aliarvostettuja. Varsinkin kun nykyään minulla ei musiikkia tule kuunneltua arki-iltaisin, on työviikon päätteeksi mukava istahtaa keskenänsä levyhyllyn ääreen ja kaivella unohdettuja klassikoita esiin, fiilistellä ja hörpiskellä olutta. Tietynlainen musiikki kun vielä kuulostaa niin helkutin paljon paremmalle pienissä pieruissa.

Mutta baareissa juoksentelu loppui omalla kohdallani melkein kuin seinään pari vuotta sitten. En voi mitenkään nyt käsittää sitä, että tuolloin koin lähes pakottavaa tarvetta lähteä joka hemmetin viikonloppu kapakkiin istuskelemaan. Usein jopa kahtena päivänä peräkkäin. Nykyään minua saa suostutella ja käytännössä pakottaa lähtemään edes joskus jonnekin. Vaikka useimmiten onkin sitten lähdettyään ollutkin ihan mukavaa. Varsinkin kityläisten parissa vietetyt baari-iltamat ovat olleet oikein hauskoja.
Viimeksi muokannut bedlam, 04.04.2006 14:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Elukka

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

HotPants kirjoitti:<täyttä asiaa>
:komp: Niinhän se menee.
Itte en kovin kovasti ole ottanut sitten Willien Opiskeluaikojeni, mutta kyllä pari siideriä sillon tällön sillai kivasti rentouttaa. :beer:
Ja rentoutta jos mitä tämmönen kaikesta mahdollisesta paineita ottava stressipöksy todellakin kaipaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

bedlam kirjoitti:Varsinkin kityläisten parissa vietetyt baari-iltamat ovat olleet oikein hauskoja.
Kieltämättä joskus on ollut kyllä ihan ratkiriemukasta, aivan holtitonta läppää :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
bedlam

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Georgina kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Varsinkin kityläisten parissa vietetyt baari-iltamat ovat olleet oikein hauskoja.
Kieltämättä joskus on ollut kyllä ihan ratkiriemukasta, aivan holtitonta läppää :D
Öhm, no juu, joskus toivoo että se oma rajoitin naksahtaisi takaisin päälle tietyssä promillelukemassa, mutta kaipa kukaan ei vielä ole pahempia traumoja saanut :wink:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Baarissa on pakko juoda viinaa esimerkiksi seuraavista syistä:

- baarien tuolit on kamalia, selkä tulee kipeäksi -> puudutus.
- baareissa ei ole riittävästi istuimia, seisomisesta selkä tulee hyvin kipeäksi -> puudutus.
- baareissa soi "musiikki" aivan liian kovalla, ei kuule puhetta -> tekemistä.
- baareissa ihmiset on perseestä -> vaatii tyhmennysjuomaa.


Kotona voi joskus maistaa alkoholia seuraavista syistä:

- kotona on kiva olla, olotilaa voi joskus vahvistaa pienellä hiprakalla.
- kotona on mukava vetää perseet kun ei esiinny baarien ongelmia
- Kotona ei ole muita ihmisiä joten joutuu vetämään perseet, jotta itselleenpuhuminen on täysin luonnollista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

bedlam kirjoitti: kaipa kukaan ei vielä ole pahempia traumoja saanut :wink:
Oisin heittänyt tähän jotain älytöntä, mutta tuli sitten mieleen että ollaan asiakeskusteluissa :)

Niin terapiassahan sitä käydään sen nissis asian takia vieläkin, kyllä mä koin sen pelottavana.

Niin, kieltämättä tulee itselläkin aika avoimesti selitettyä kaikkea hyvinkin henkilökohtaista jonka moni varmaan toivoisi että pitäisin omani tietonani. Mutta toisaalta, alkoholi on tuonut elämääni paljonkin hupia, enemmän kuin haittaa. Ainakin näin omalla kohdalla olen välttynyt niiltä haittapuolilta.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No en minä tiedä, vastaako tämä tarkkaan ottaen ketjun otsikon kysymykseen, mutta tässä aiheessa kannattaa kuitenkin antaa puheenvuoro vanhalle kunnon Charles Bukowskille. Jokainen löytänee siitä jotain tuttua, ja saattaapa se auttaa ymmärtämään vaikka Slamin ja Gattacan juomajuttujakin.

Beer

I don't know how many bottles of beer
I have consumed while waiting for things
to get better
I dont know how much wine and whisky
and beer
mostly beer
I have consumed after
splits with women-
waiting for the phone to ring
waiting for the sound of footsteps,
and the phone to ring
waiting for the sounds of footsteps,
and the phone never rings
until much later
and the footsteps never arrive
until much later
when my stomach is coming up
out of my mouth
they arrive as fresh as spring flowers:
"what the hell have you done to yourself?
it will be 3 days before you can fuck me!"

the female is durable
she lives seven and one half years longer
than the male, and she drinks very little beer
because she knows its bad for the figure.

while we are going mad
they are out
dancing and laughing
with horney cowboys.

well, there's beer
sacks and sacks of empty beer bottles
and when you pick one up
the bottle fall through the wet bottom
of the paper sack
rolling
clanking
spilling gray wet ash
and stale beer,
or the sacks fall over at 4 a.m.
in the morning
making the only sound in your life.

beer
rivers and seas of beer
the radio singing love songs
as the phone remains silent
and the walls stand
straight up and down
and beer is all there is.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Kid kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Ja kaveripiiristä. Oikeasti; kaikki nuo lähiökuppilaporukat on samanlaisia.
Yksi kun yrittää lähteä kotiin niin muu porukka alkaa ölisemään: et nyt vielä lähe!!!
Ja aina lainataan toisille, tai juodaan toisten rahat. *puistatus*
Tässäkin mä korostan sitä itsekuria. Jos on niin saatanan luuseri, ettei lähe himaan kun yrittää ja haluisi vaan taipuu kaveripiirin alle niin oma moka.
Eihän kyse ole siitä että haluaisi lähteä kotiin muttei muka pysty,
vaan siitä ettei oikeasti halua lähteä kotiin vaikka pitäis.
Mitä puistattavaa siinä on että lainataan toiselle rahaa tai tarjotaan?
Voi kun ihmiset pitäiskin toisistaan yhtä hyvää huolta kun nää kuppilaremmit pitää toistensa juomisesta, kaveria ei jätetä!
Kid

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Hellu kirjoitti: Eihän kyse ole siitä että haluaisi lähteä kotiin muttei muka pysty,
vaan siitä ettei oikeasti halua lähteä kotiin vaikka pitäis.
Mitä puistattavaa siinä on että lainataan toiselle rahaa tai tarjotaan?
Voi kun ihmiset pitäiskin toisistaan yhtä hyvää huolta kun nää kuppilaremmit pitää toistensa juomisesta, kaveria ei jätetä!
Hellu kirjoitti: En varmaan näkis kavereitakaan jos en kävis baarissa, ne kun käy.

Miinuksena tietysti pelkotila-ahdistuskrapulat ja alamäki ihmissuhteissa,
rahanmeno, riippuvuus...

Sunnuntaina ajattelin ottaa tällä viikolla korkeintaan kaksi tuoppia per päivä korkeintaan joka toinen päivä, eilen vedin lärvit.
Tänään on pokeri-ilta, ei sielläkään viitti selvinpäin olla.
Pitäs muuttaa pois Kalliosta.
Mun mielestä sun jutuissas on aikapahasti ristiriitasuutta. Kovasti haluaisit olla juomatta tai ainakin yrität rajottaa, mutta silti oot niin ylpee omasta kuppilaremmistäs. :think:

Luulis sunkin ajattelevan enemmän noita miinuspuolia mitä listasit. Ei kuulosta kovin hyvältä..
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Ei mulla mitään kuppilaremmiä ole, katotaan parinkymmenen vuoden päästä.
Mun ongelma on nimenomaan se että en halua lopettaa juomista.
Pitäis löytää sitä halua.

Missä kohtaa sitä ristiriitaisuutta oli?
Tai ylpeilyä?
Kid

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Hellu kirjoitti:Ei mulla mitään kuppilaremmiä ole, katotaan parinkymmenen vuoden päästä.
Mun ongelma on nimenomaan se että en halua lopettaa juomista.
Pitäis löytää sitä halua.

Missä kohtaa sitä ristiriitaisuutta oli?
Tai ylpeilyä?
Ehkä mä käsitin väärin tai jotain. Musta vaan on hassua et sanot "pitäs muuttaa jne" vaan siks että et ryyppäis niin paljon. Ja se tossa ylempänä että toivot löytäväsi sen halun lopettaa koska sulla on ongelma että et halua lopettaa. Äh.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Turbohaltija kirjoitti: Viinanjuonnissa hienointa:

2) Krapula. Vain krapulassa tuntee todella elävänsä. Kaikki tuntemukset ovat satakertaisia normaaliin verrattuna.
Tämä on kyllä niin totta. Alkoholinkäytön lopetettuani kaikista lieveilmiöistä eniten olen kaivannut krapulaa. Ajattelu moninkertaistuu, toinen toistaan luovemmat ratkaisut seuraavat toisiaan ja kielellinen lahjakkuus kukkii. Syviä hetkiä joissa ei ole mitään laimeaa,vaan joka solullansa tuntee olevansa olemassa. Mikä lie häiriö, lisäksi tekee pidempään jatkuessaan niin huonon olon että jääköön järjettömät ylimaallisuustilat.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kylläpäs kurkku on pölyinen ja kuiva pitkän koulupäivän jälkeen. Onneksi on pullo Jim Beamia repussa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Clay kirjoitti:Kylläpäs kurkku on pölyinen ja kuiva pitkän koulupäivän jälkeen. Onneksi on pullo Jim Beamia repussa.
Menettelee. Muistaakseni sai Jim Beamia Suomesta jo ennen kuin Jack Danielsia sai. Sitä ennen join Four Rosesia. Wild Turkeytä olen juonut vain ravintolassa.

Joku kossujuntti väitti, että bourbon on huonoa viinaa, kun siitä ei tule känniin.
Mutta bourbonhan nimenomaan yhtäaikaa humalluttaa että skarppaa. Paras juoma esim. opiskeluun. Ja jos olen liian kaljapöhnässä, otan bourbonia. Känni jatkuu mutta paradoksaalisesti silti skarppaan ja virkistyn.

"Sip it slowly and the world stays beautiful"
-Kentuckylainen sananlasku
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
nokkaelain

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gattaca kirjoitti:Mutta jos filosofoidaan, niin miten se lääkkeillä saatu tasapainotila ja sen horjutus viinalla poikkeaa luomutasapainosta ja sen horjutuksesta viinalla? Jotenkin haavoittuvampi? Ehkä, en tiedä.
Niin kauan kuin ei ole parantunut (tai siis masennusjakso ei ole mennyt ohi), ilmeisesti on tarpeen, että lääke vaikuttaa tasaisesti pitkään. Jos vetää kännit, aivojen kemia on sekaisin niin pitkään, ettei lääkitys ehkä riitäkään ylläpitämään tuota keinotekoisesti korjattua tilaa. Eihän se "tasapaino" ole mitenkään pysyvä niin kauan kuin lääkettä tarvitaan. Terveellä taas sama aiheuttaa vain väliaikaisen häiriön.

Monessakin paikassa olen nähnyt tuon teorian "kemiallisesta tasapainosta", mutta tarkemmin asiaa ei ole selitetty. Johtunee siitä, ettei asiaa edelleenkään tunneta tarkasti. Aivan erilaisiakin teorioita on.

Masennushan on tyyppillisesti jaksoittain ilmenevä, joten todennäköisesti kohtuullisen pitkän hoidon jälkeen ei läheskään heti tulisi oireita, vaikka jokin vaikutusta heikentäisikin tai lääkkeen jättäisi kokonaan pois.
AarneAnkka

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Melnais kirjoitti: Ajattelu moninkertaistuu, toinen toistaan luovemmat ratkaisut seuraavat toisiaan ja kielellinen lahjakkuus kukkii. Mikä lie häiriö
Ilmiö on psykologinen. Kun ihmisellä on krapula, hän sallii itselleen henkisellä tasolla hetken tauon. Hänellä on oiva tekosyy olla murehtimatta arjesta ("koska on krapula"), eikä aivokapasiteettia tarvitse haaskata arkiprosesseihin. Lisäksi krapulassa luontaisesti välttää kaikkia häiriötekijöitä tai mitään mikä vie huomiota. Ideat ja ajatukset sikiävät parhaiten joutilaassa mielessä, ja päähän huppelehtii inspiraatiota.

Samasta syystä monet saavat myös ideoita suihkussa tai kävelyllä ollessaan.

Autuaita ovat ne, jotka onnistuvat saavuttamaan tämän meditatiivisen tilan ilman krapulaa, suihkua, kävelyä tai muita apuvälineitä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

nokkaelain kirjoitti:Masennushan on tyyppillisesti jaksoittain ilmenevä, joten todennäköisesti kohtuullisen pitkän hoidon jälkeen ei läheskään heti tulisi oireita, vaikka jokin vaikutusta heikentäisikin tai lääkkeen jättäisi kokonaan pois.
:D Minulla masennus jatkunut vasta ööö... 28 vuotta, sitä ennen neuroosioireita. Joten en usko, että pääsisin lääkityksellä tai hoidolla koskaan mihinkään "tasapainoon", sitten lääkkeet pois ja sitä odotellessa jättäisin viinakset väliin :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Elukka

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Ajattelu moninkertaistuu, toinen toistaan luovemmat ratkaisut seuraavat toisiaan ja kielellinen lahjakkuus kukkii. Mikä lie häiriö
Ilmiö on psykologinen. Kun ihmisellä on krapula, hän sallii itselleen henkisellä tasolla hetken tauon. Hänellä on oiva tekosyy olla murehtimatta arjesta ("koska on krapula"), eikä aivokapasiteettia tarvitse haaskata arkiprosesseihin. Lisäksi krapulassa luontaisesti välttää kaikkia häiriötekijöitä tai mitään mikä vie huomiota. Ideat ja ajatukset sikiävät parhaiten joutilaassa mielessä, ja päähän huppelehtii inspiraatiota.

Samasta syystä monet saavat myös ideoita suihkussa tai kävelyllä ollessaan.

Autuaita ovat ne, jotka onnistuvat saavuttamaan tämän meditatiivisen tilan ilman krapulaa, suihkua, kävelyä tai muita apuvälineitä.
Tähän oli myös vaihtoehtoinen teoria:
Aivot koettavat paikata alkoholin huonontamaa toimintaansa tuottamalla lisää välittäjäaineita, ja kun alkoholin vaikutus sitten lakkaa, niin ne "ylimääräiset" välittäjäaineet ovat edelleen liikenteessä.
Sama ilmiö aiheuttaa kuulemma ns. pikku-ukkojen näkemisen pidempiaikaisen ryyppyputken päätteeksi.
(Tosin siinäkin on perää, että kun saa mielensä hetkeksi irrotettua ahtaista arkiympyröistä niin tavallisesti se idea joka oli jo tuloillaan pullahtaa heti mieleen. Itse saan ideani yleensä vessassa. :D )
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Elukka kirjoitti:Itse saan ideani yleensä vessassa.
Vessassa kieltämättä usein ajatuskin virtaa. Suihku on myös paha. Ongelma on siinä, että ne pitäs muistaa vielä pyyhkimisen/kuivaamisen jälkeenkin.
Nyt penikseni on fantastinen!
RolloTomasi

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Gattaca kirjoitti: Mutta.. alkoholismiahan tämä on, tietysti :roll:
Minulla ei vielä alkoholismiksi ole mennyt, koska en juo niin paljoa. Tänä vuonna olen toistaiseksi juonut yhteensä neljä pulloa punaviiniä. Vaikka helpompi olisi yksinkertaisesti juoda, ei mieli anna periksi, vaan haluaa selvitä ilman, vaikka välillä (ennemminkin aina) tuntuukin siltä, että alkoholi olisi se nopeampi, yksinkertaisempi ja tehokkaampi tie.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Henkilökohtaiset syyt alkoholin (kohtuu)käyttöön:

- Halu rentoutua yleensä noin kerran viikossa.
- Vastalääke vitutukseen ja stressiin joskus.
- "Unilääke" joskus, jos vuorokausirytmi on mennyt sekaisin tai kärsii muusta syystä unettomuutta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
ninnithequeen

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti: Ei saakeli. Pari pommia noihin lähiökuppiloihin, sitten se maailma vasta parempi paikka olisikin..
En ole koskaan aiemmin kompannut mitään täällä näin kovasti!
ninnithequeen

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Ei saakeli. Pari pommia noihin lähiökuppiloihin, sitten se maailma vasta parempi paikka olisikin..
En ole koskaan aiemmin kompannut mitään täällä näin kovasti!
Ja me ollaan sentään niissä töissä!!! :lol:
Muahaha. Siitähän se tietty johtuukin ;)
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

RolloTomasi kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Mutta.. alkoholismiahan tämä on, tietysti :roll:
Minulla ei vielä alkoholismiksi ole mennyt, koska en juo niin paljoa. Tänä vuonna olen toistaiseksi juonut yhteensä neljä pulloa punaviiniä. Vaikka helpompi olisi yksinkertaisesti juoda, ei mieli anna periksi, vaan haluaa selvitä ilman, vaikka välillä (ennemminkin aina) tuntuukin siltä, että alkoholi olisi se nopeampi, yksinkertaisempi ja tehokkaampi tie.
Tässä tapauksessa helppo ratkaisu on huono ratkaisu. Senhän näytät hyvin tajuavan.

Niinhän sitä sanotaan, että ihminen kehittyy vain tehdessään itselleen hankalia asioita. Jos tekee vain tuttuja, helppoja asioita, jää paikalleen ja kun maailma kuitenkin menee eteenpäin, taantuu.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mikä viinanjuonnissa on niin hienoa ?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Suvinen kirjoitti:
Hellu kirjoitti:
Voi kun ihmiset pitäiskin toisistaan yhtä hyvää huolta kun nää kuppilaremmit pitää toistensa juomisesta, kaveria ei jätetä!
Pitää huolta my ass...

...Voit tietysti huijata itseäsi niin paljon kuin tahdot ja uskoa että ne juopot oikeasti on sun kavereita. Kännissä nyt kaikki on aina kavereita.
Edelleenkään mulla ei ole mitään kuppilaremmiä.
Siinä vaiheessa kun olen siinä jamassa että vois ollakin, olen toivottavasti jo maalla tiputtamassa pontikkaa enkä käy enää baareissa!

Kirjoitin nimenomaan että huolehtivat toistensa juomisesta, ei toisistaan.
Mua vaan huvittaa niiden kommarimeininki, se on jotenkin hellyyttävää.
Tähän pitäis varmaan laittaa joku hymiö mutku en tykkää niistä.
Täällä tuntuu olevan kovin juoppovastaista väkeä!
Vastaa Viestiin