Prostituutio ja ihmissuhteet

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Mies, voisitko seurustella naisen kanssa joka on myynyt itseään? Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa joka on käyttänyt prostituoidun palveluksia?

Olen mies, ja voisin seurustella itseään myyneen naisen kanssa.
7
15%
Olen mies, enkä voisi seurustella itseään myyneen naisen kanssa.
8
17%
Olen mies, eikä minulle ole väliä onko nainen myynyt itseään vai ei.
3
6%
Olen nainen, ja voisin seurustella miehen kanssa joka on käyttänyt prostituoidun palveluksia.
6
13%
Olen nainen, enkä voisi seurustella miehen kanssa joka on käyttänyt prostituoidun palveluksia.
18
38%
Olen nainen, eikä minulle ole väliä onko mies käyttänyt prostituoidun palveluksia.
6
13%
 
Ääniä yhteensä: 48

Zeb

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Elppis kirjoitti:Voiko tästä olettaa ettette te, jotka ovat kanssani eri mieltä, ole koskaan itse kokeneet ns. yhden yön suhdetta (eli esim. baarista saatu hetken viehätys)?
En ole kokenut tilannetta jossa viehätys olisi yöllä ollut riittävän voimakasta johtaakseen seksiin ja aamulla kadonnut jonnekin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Zeb kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Voiko tästä olettaa ettette te, jotka ovat kanssani eri mieltä, ole koskaan itse kokeneet ns. yhden yön suhdetta (eli esim. baarista saatu hetken viehätys)?
En ole kokenut tilannetta jossa viehätys olisi yöllä ollut riittävän voimakasta johtaakseen seksiin ja aamulla kadonnut jonnekin.
Eli vaaditko/toivotko sinä myös kumppanisi historiasta samanlaista käyttäytymistapaa? *utelias*
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Elppis kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä. Yllä Zeb ja Lilo näyttivät tuomitsevan yhden illan jutut ja baarista saadut heilat samalla periaatteella (=ei suhteuta seksiä parisuhteeseen vaan tökkii mihin vaan).
En tuomitse, eivät vain ole minua varten. Muut tehköön ihan mitä lystäävät, kuten todettu kahden aikuisen ihmisen yhteisymmärryksessä tapahtuva akti ei käsittääkseni vahingoita ketään. Itse vain en koe ketään juuri tapaamaani ihmistä niin himottavaksi että olisi pakko harrastaa vaakamamboa vielä samana yönä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
RolloTomasi

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

eps kirjoitti: Prostituutiota voi perustella vaikka millä seikoilla, mutta se ei muuta sitä faktaa, että prostituoitu vuokraa kehonsa alistettavaksi.

e.
Jokainen työtä (vain) rahasta tekevä alistaa itsensä.
Noriyumi

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

eps kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Toisaalta ihan turha kinastella, koska tämä oli mielipidekysely, eikä sellaiseen ole oikeita vastauksia. On vain erilaisia mielipiteitä.
Mutta tämä on hauska aihe, jota on mukava seurata. Prostituutiota voi perustella vaikka millä seikoilla, mutta se ei muuta sitä faktaa, että prostituoitu vuokraa kehonsa alistettavaksi. Yhden illan suhteissa tilanne on (ollee?) tasa-arvoisempi.
Eikös se ole. Ajatellaan että yhdenillansuhteissa molemmat tahtovat seksiä ja saavat sitä. Win-win -tilanne. Mutta jos käyttää huoraa, huora vain on usein mafian uhri ja toimii pakon edessä. Siten huoran käyttäjä toiminnallaan tukee ihmisten hyväksikäyttöä. Ja jos huora on epätasapainoinen mieleltään, ei itsensä myyminen ainakaan häntä paranna. Mutta nuo ovatkin minun näkemyksiä...
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Noriyumi kirjoitti:Mutta jos käyttää huoraa, huora vain on usein mafian uhri ja toimii pakon edessä. Siten huoran käyttäjä toiminnallaan tukee ihmisten hyväksikäyttöä. Ja jos huora on epätasapainoinen mieleltään, ei itsensä myyminen ainakaan häntä paranna. Mutta nuo ovatkin minun näkemyksiä...
Et tunne asiaa.
Minä käytin/käyttäisin vain ilman parittajaa toimivaa suomalaista huoraa. Se millä kävin oli muutenkin seksialalla, vapaaehtoisesti, herkkänä muistona DVD-levy hänestä duunaamassa. Epätasapainoinen ei ollut päätellen kotisivuistaan. Lukaalistaan päätellen varakaskin.

Ja netin prostituutioilmoittelufoorumin (ei osoitetta tähän) huorien jutuista laajemmissa keskusteluissa ihan yleisasioista päätellen monet suomalaiset huorat ovat oikein fiksuja, ajattelevia yksilöitä.
Viimeksi muokannut Gattaca, 03.04.2006 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Noriyumi

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

En oikein luota omaan tilastoosi koska kävin KERRAN huorassa. Uskon mieluummin esim Väestöliiton tilastoja ja sosiaaliviranomaisten tieteellisiä tutkimuksia asiasta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Noriyumi kirjoitti:En oikein luota omaan tilastoosi. Uskon mieluummin esim Väestöliiton tilastoja.
Maksullinen nainen, ainakaan suomessa, ei ole läheskään aina huumeiden käyttäjä, HIV-tartunnan saanut ja väkivalloin töissä pidettävä yh-äiti joka asuu kellarissa ja itkee itsensä uneen. Liikaa stereotypiaa. Näitäkin löytyy, ja se on järkyttävä kohtalo, mutta itsestänsä ja terveydestään huolta pitäviä, tyylikkäitä helpostusta arkeen antavia leidejä löytyy paljonkin suomesta. Esim. Yle1:llä oli ihan vähän aikaa sitten dokumentti näistä naisista, missä haastateltiin (takaraivo kuvassa) kolmea hyvin menestyvää, jopa osittain kouluttautunutta elämään tyytyväistä prostituoitua.
Drugs ruin this industry.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Elppis kirjoitti:Eli vaaditko/toivotko sinä myös kumppanisi historiasta samanlaista käyttäytymistapaa? *utelias*
Joo, kyllä varmaan, ainakin toivon. Ainakin siitä päätellen, että sellaista käyttäytymistapaa harjoittavia on seurustelukumppaniksi valikoitunut. Valikoituminen tuskin on tapahtunut ensisijaisesti seksikäyttäytymishistorian perusteella, pikemminkin kyseinen historia johtunee miesten luonteenpiirteistä ja arvomaailmasta, jotka olen kokenut itseäni viehättäviksi.
Viimeksi muokannut Zeb, 04.04.2006 1:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja saira »

Tämä tyttö ainakin vaikuttaa hirveän alistetulta, säälittävältä narkilta, vai?

http://www.demari.fi/Article.jsp?article=5049

Tietenkään prostituution lieveilmiöiltä ei pidä silmiä sulkea, mutta kieltämällä ko. asia laeilla niin juuri käy. Suomessa vain nämä lieveilmiöt ovat aika marginaalisia verrattuna muihin maihin. Mutta jos otetaan suomalainen keskiarvojen mukaan elävä huora, kyseessä on oma pää, millä päätös on tehty, ei sutenöörin. Ja näin ollen kyseessä on kahden aikuisen ihmisen välinen asia, joka ei mielestäni muille kuulu. Ja jos asia on vieläpä tehty ennen minua, se kuuluu minulle vielä vähemmän.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Linkit hämärän luvalla:
http://www.sihteeriopisto.net
ja ammattilaisten organisaatio http://www.salli.org
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
eps

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja eps »

saira kirjoitti:Mutta jos otetaan suomalainen keskiarvojen mukaan elävä huora, kyseessä on oma pää, millä päätös on tehty, ei sutenöörin. Ja näin ollen kyseessä on kahden aikuisen ihmisen välinen asia, joka ei mielestäni muille kuulu. Ja jos asia on vieläpä tehty ennen minua, se kuuluu minulle vielä vähemmän.
Ensiksi ei ole olemassa mitään prostituoidun keskiarvoa, koska ei ole mahdollista tehdä ammattilaisille puolueetonta kyselyä. Ei ole olemassa mitään prostitutoitujen ammattiliittoa, joka takaisin jäsenilleen fyysisen koskemattomuuden näiden ilmoittaessa mielipiteensä.

Toiseksi vaikka unohdetaan ihmiskauppa ja lähdetään siitä, että aikuisella ihmisellä on oikeus päättää kehostaan, onko hänellä oikeus harrastaa itselleen ja mahdollisesti ympäristölleen tuhoisaa toimintaa? Pakotettu yhdyntä, vaikkakin rahalla maksettu, on raiskaus, ja useimpiin naisiin se käsittääkseni jättää jäljet.

Monet prostituutiota romantisoivat naiset fantasioivat seksistä toinen toistaan upeampien miesten kanssa. Todellisuus on ihan muuta.

e.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Elppis »

eps kirjoitti:Toiseksi vaikka unohdetaan ihmiskauppa ja lähdetään siitä, että aikuisella ihmisellä on oikeus päättää kehostaan, onko hänellä oikeus harrastaa itselleen ja mahdollisesti ympäristölleen tuhoisaa toimintaa?
Tämähän nyt tarkoittaa sitä, että tupakanpoltto, alkoholin käyttäminen ym. ns. "ympäristöä ja ihmiskuntaa tuhoavat elementit" tulisi samantien poistaa.

Maria Magdaleenakin oli huora, Jeesukselle se sopi, niin miksei helsinkiläiselle Matille?... tämä siis sanottuna ei-niin-kristillisin-taka-ajatuksin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kävin kurkkimassa Pro-tukipisteen sivuja ja löysin tälläisen tutkimuksen, josta käy joltain osin selville, millaisia Suomen prostituoidut ovat.

Otos on pieni ja sekin kuvaa vain Pro-tukipisteen asiakkaita, mutta silti taulukoissa oli paljon valaisevaa tietoa. Suuntaan ja toiseen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
eps

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja eps »

Elppis kirjoitti:
eps kirjoitti:Toiseksi vaikka unohdetaan ihmiskauppa ja lähdetään siitä, että aikuisella ihmisellä on oikeus päättää kehostaan, onko hänellä oikeus harrastaa itselleen ja mahdollisesti ympäristölleen tuhoisaa toimintaa?
Tämähän nyt tarkoittaa sitä, että tupakanpoltto, alkoholin käyttäminen ym. ns. "ympäristöä ja ihmiskuntaa tuhoavat elementit" tulisi samantien poistaa.
Vertaat siis raiskausta tupakanpolttoon. Ok.
Maria Magdaleenakin oli huora, Jeesukselle se sopi, niin miksei helsinkiläiselle Matille?... tämä siis sanottuna ei-niin-kristillisin-taka-ajatuksin.
Käsittääkseni Maria Magdalenan ammatista ei ole selkeää varmuutta. Lisäksi vaikka Jeesus olisi käyttänyt ammattilaisen palveluja, se ei oikeuta muita tekemään samoin.

e.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Elppis »

eps kirjoitti: Vertaat siis raiskausta tupakanpolttoon. Ok.
En, kiinnitin huomiota nimenomaan tähän mainitsemaasi ympäristön tuhoamiseen..? Nämä ihmiset (siis ne ketä yritän tässä puolustaa, ne ns. vapaaehtoiset huorat) tieten tahtoen altistavat itsensä fyysiselle vaaralle, ihan yhtä lailla kun tupakoijat, eikö?
The great club outshines the individual, always and forever.
eps

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja eps »

Elppis kirjoitti:
eps kirjoitti: Vertaat siis raiskausta tupakanpolttoon. Ok.
En, kiinnitin huomiota nimenomaan tähän mainitsemaasi ympäristön tuhoamiseen..? Nämä ihmiset (siis ne ketä yritän tässä puolustaa, ne ns. vapaaehtoiset huorat) tieten tahtoen altistavat itsensä fyysiselle vaaralle, ihan yhtä lailla kun tupakoijat, eikö?
Kyllä vertasit. Vastaavalla tavalla olisit voinut verrata esimerkiksi raiskausta ja autolla ajoa.

e.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Elppis »

eps kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
eps kirjoitti: Vertaat siis raiskausta tupakanpolttoon. Ok.
En, kiinnitin huomiota nimenomaan tähän mainitsemaasi ympäristön tuhoamiseen..? Nämä ihmiset (siis ne ketä yritän tässä puolustaa, ne ns. vapaaehtoiset huorat) tieten tahtoen altistavat itsensä fyysiselle vaaralle, ihan yhtä lailla kun tupakoijat, eikö?
Kyllä vertasit. Vastaavalla tavalla olisit voinut verrata esimerkiksi raiskausta ja autolla ajoa.

e.
En vain tajunnut lainauksesta jättää kahta sanaa pois, ja kohdistin väitteeni nimenomaan ympäristön tuhoamis- kommenttiin.
The great club outshines the individual, always and forever.
huima

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja huima »

Lilo kirjoitti:Kaiken kaikkiaan pitäisin vastenmielisenä ajatusta siitä että kumppanini on harrastanut seksiä rahasta, olipa hän sitten myyvänä tai ostavana osapuolena. En halua nähdä ihmisiä kauppatavarana, sen verran romantikkoa on vielä jäljellä.

EDIT: havaitsin juuri pienen ristiriidan ylläolevan tekstin ja oman tittelini välillä... 8)
Voitkin vaihtaa tittelisi logiikan ihmelapseksi, toinen kerta toden sanoo?

t.eräs vierailija
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja saira »

eps kirjoitti:
Ensiksi ei ole olemassa mitään prostituoidun keskiarvoa, koska ei ole mahdollista tehdä ammattilaisille puolueetonta kyselyä. Ei ole olemassa mitään prostitutoitujen ammattiliittoa, joka takaisin jäsenilleen fyysisen koskemattomuuden näiden ilmoittaessa mielipiteensä.

Toiseksi vaikka unohdetaan ihmiskauppa ja lähdetään siitä, että aikuisella ihmisellä on oikeus päättää kehostaan, onko hänellä oikeus harrastaa itselleen ja mahdollisesti ympäristölleen tuhoisaa toimintaa? Pakotettu yhdyntä, vaikkakin rahalla maksettu, on raiskaus, ja useimpiin naisiin se käsittääkseni jättää jäljet.

Monet prostituutiota romantisoivat naiset fantasioivat seksistä toinen toistaan upeampien miesten kanssa. Todellisuus on ihan muuta.

e.
Ei ole kohta enää puolueetonta tahoa, ei. Eikä tulekaan jos laki menee läpi... Mutta ihan vain uteliaisuudesta, kuka osaa kertoa asiasta puolueettomasti jos eivät alalla olevat? Vaikka antaisivatkin lausuntonsa peitetyin kasvoin? Eli miksi sinulle ei kelpaa mielipiteet, jotka tulevat juuri esimerkkinä antamastani Mallasta?

Jos ihminen on vapaaehtoisesti prostituoitu, mikä yhdynnästä tekee raiskauksen? Ja vetoan mm. tämän Mallan sanoihin, joiden mukaan hän ITSE päättää kenet ottaa asiakkaakseen.

En muuten romantisoi prostituutiota, todellakaan. Raskas ammatti, henkisesti ja fyysisesti.
Viimeksi muokannut saira, 03.04.2006 16:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1108

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja 1108 »

saira kirjoitti:Raskas ammatti, henkisesti ja fyysisesti.
Vähän niinkuin rakennusmestari, kieltäkää rakentaminen. Mää lähren nyte kotia.
hebuli

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Eka, katsottaisiin tapauskohtaisesti. Paino sanalla voisin. Saattaisi myös kiinnostaa tietää miksi toinen aikoinaan päätyi tällaiseen ratkaisuun. Mutta jos hänelle seksi olisi kauppatavara parisuhteessakin, eli pitäisi tiskata ja ostaa dimangeja ennenkuin piparia heruisi, se olisi tietysti suuri nou nou. Voi olla että alkaisin itsekin pihdata sellaisessa tilanteessa, eikä suuseksiäkään heruisi.

Toisaalta en voisi kuvitella seurustelevani kauppasurkean käyneiden ja yritysjohtajanaisten kanssa, koska he näkevät kaikki ihmiset vain kauppatavarana ja hyödykkeinä. Annoin kylmää sillekin deitti-ilmoittajalle joka kertoi työskentelevänsä amerikkalaisessa yrityksessa ja hehkutti jotain periodeista ja kvartaaleista jopa puhuessaan ihmissuhteista. Taisi olla joku pisnisihmisten inside-zoukki. Kuvakin minkä se lähetti, se oli siinä jotain raapustamassa fläppitaululle jakkupuku päällä. Ei sitten muuta kuvaa löytynyt? Hyi helv, ei tod.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Vadim »

eps kirjoitti: Mutta tämä on hauska aihe, jota on mukava seurata. Prostituutiota voi perustella vaikka millä seikoilla, mutta se ei muuta sitä faktaa, että prostituoitu vuokraa kehonsa alistettavaksi. Yhden illan suhteissa tilanne on (ollee?) tasa-arvoisempi.
Siis kehonsa antaminen alistettavaksi ihan ilmaiseksi on kaikkien kannalta ihan ok? Näitä subbarityttöjähän on nykyään joka puolella. En myöskään oikein ymmärrä tätä alistamisaprioria maksullisessa seksissä - meinaatteko tosiaan, että alistaja oli työkkärirahoistaan seikkailunsa kustantanut Gattaca, eikä huomattavan korvauksen lyhyestä hommasta saanut ilolintu?

Edunvalvontanäkökulmasta kielteinen suhtautuminen maksulliseen seksiin on naisten kannalta tietysti ymmärrettävää. Jos uskoo, että miehet uittavat hilavitkuttimiaan kosteissa paikoissa ensimmäisen tilaisuuden tullen, niin epäilemättä vastustaa sitä, että miehet saavat seksiä helposti, uhkaahan tämä parisuhdeonnelaa. Samalla etuna on se, että naisena saa itse helpommin, kun miesten valinnanmahdollisuus kapenee ja kilpailua on vähemmän.

Kummaa on myös se, että kun nainen on prostituoitu, niin hän on alistettu ja hyväksikäytetty; kun taas mies on, se on hänen oma asiansa ja valintansa. En toinen ymmärrä feministejä, jotka yhtäältä toteavat naisten olevan tasa-arvoisia miesten kanssa ja toisaalta väittävät, ettei nainen pysty tietämään, mikä hänelle itselleen on parasta.
Patz

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Patz »

swirl kirjoitti:
Elppis kirjoitti: *odottaa innolla sotaa* :twisted:
Mie oon sun kaa samassa rintamassa :hep:
Kuin myös! :cheer:
Patz

Re: Prostituutio ja ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Patz »

Lolita kirjoitti:En ymmärrä, miksi seksin pitäis olla jotain rahalla ostettavaa tai miksi siitä pitäisi saada rahaa.
Siinä vaiheessa kun nainen päättää itse, ilman jonkun venäläisen parittajan turpiivetouhkailuja, oman kehonsa myymisestä, en näe asiassa mitään pahaa. Millä tällaisen tapauksen sitten erottaa, se onkin vaikeampaa sanoa.
Ja miten eroaa omasta tahdostaan itseään myyvän naisen saama rahallinen korvaus siitä, miten parisuhteessa seksiä käytetään vallankäytön välineenä. Jos haluat minkkiturkin/astianpesukoneen/lomamatkan, olis paree irrota piparia...
Vastaa Viestiin