Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Hellu kirjoitti: Onhan se ihan oikein että työntekijöille maksetaan palkkaa jolla juuri ja juuri tulee toimeen, samalla kun yhtiö tekee älytöntä voittoa.
Länsimaiden tulisi rankemmin puuttua länsimaisten yhtiöiden toimiin köyhissä maissa.
Itse asiassa länsimaiset yhtiöt, jotka kehitysmaihin uskaltautuvat, maksavat tutkimusten mukaan parempaa palkkaa ja noudattavat työsuojelulakeja paremmin kuin paikalliset yritykset.

Siteeraisin erästä pitkän linjan kehitysasiantuntijaa:

"The horror of being exploited by ruthless multinationals is nothing compared with the horror of not being exploited by ruthless multinationals."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vadim kirjoitti:Pro-tukipiste tavoittaa heistä murto-osan, joten otos ei ole edustava. Ja kuten olemme jo todenneet, tästä pienestä tutkimuksesta voi vetää johtopäätöksiä puoleen jos toiseenkin.
Johan Pro-tukipisteen nimen pitäisi kertoa, että se parhaiten pärjäävä porukka ei vättämättä halua olla missään tekemisissä koko putiikin kanssa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gattaca kirjoitti:Jos sinusta on "realistista", että silloin "voisivat mennä muuallekin" niin haistapa vittu. Kun vaan eivät ole niiin lahjakkaita kuin sinä, niin eivät ole.
Voit olla ihan oikeassa. Toisaalta ainakin uudellamaalla on kotitalousvähennyksen myötä huutava pula kotisiivoojista. Tutkimusten mukaan noita ei saa työkkärin kautta ja haastatteluihin tulee kovin vaivautuneita ihmisiä. Kotisiivoojille jopa maksetaan hieman enemmän kuin laitossiivoojille tästä syytä, joten näyttäisivät markkinatkin toimivan. Vapun jälkeen taitaa tulla lisää rasvaa koneistoon.

Siivoojan liksa taitaa TES:in mukaan olla n. 8,3e/h ja kotisiivoojaat uudellamaalla saavat 9-10e/h. Vaatiiko työ erityislahjoja? Ehkä. Onko palkka parempi kuin toimeentulotuki? Ainakin yksinasuvan kohdalla on.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koko asetelma oli ennalta määrtty kun kysyttiin pitääkö prostituutio sallia eikä esim pitäisikö se kieltää. Kyselyn asettajalla selkeästi sallimismyönteinen katsanto, miksiköhän?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

sivustahuutaja kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Jos sinusta on "realistista", että silloin "voisivat mennä muuallekin" niin haistapa vittu. Kun vaan eivät ole niiin lahjakkaita kuin sinä, niin eivät ole.
Voit olla ihan oikeassa. Toisaalta ainakin uudellamaalla on kotitalousvähennyksen myötä huutava pula kotisiivoojista. Tutkimusten mukaan noita ei saa työkkärin kautta ja haastatteluihin tulee kovin vaivautuneita ihmisiä. Kotisiivoojille jopa maksetaan hieman enemmän kuin laitossiivoojille tästä syytä, joten näyttäisivät markkinatkin toimivan. Vapun jälkeen taitaa tulla lisää rasvaa koneistoon.

Siivoojan liksa taitaa TES:in mukaan olla n. 8,3e/h ja kotisiivoojaat uudellamaalla saavat 9-10e/h. Vaatiiko työ erityislahjoja? Ehkä. Onko palkka parempi kuin toimeentulotuki? Ainakin yksinasuvan kohdalla on.
Vakuutan, että minusta ei siivoojaksi ole. Näkee täälläkin kämpässä. Ei mitään tarkkuuden tajua missään käden taidoissa. Enkä opikaan, ainakaan niin että työssä katselisivat päivääkään minua. Kyllä niilläkin joku karsinta on, ja minä reputtaisin heti. Ja aina sanotaan, että on puute nimenomaan AMMATTITAITOISISTA siivoojista.

Sitten jo huolestuin, että olenko veltto paska ja sosiaalipummi sittenkin, kun teeveessä oli että telakoilla on hitsaajista hirveä pula, ja sinne otetaan puolen vuoden pikakurssin jälkeen väkeä. Kunnes sanottiin, että 20 prossaa kurssille hakijoista pääsee sisään, ja seula on tiukka. Ja kun ainoa, maatalouskoulun aikuislinjalla tekemäni hitsaussauma on tallessa... voin vakuuttaa, että hirveän näköinen.. joten se siitäkin.

Töitä varmaan paljon Suomessa, mutta ei niiden tekijät just pikäaikaistyöttömistä löydy. Johonkin moralisoivaan kävynkeruuseen tai sitten vanhuksia ruokimaan laitetaan varmaan.

Aiheeseen palaten myisin mielelläni kyrpääni naisille, mutta kuka nyt minulta ostais?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti: telakoilla on hitsaajista hirveä pula, ja sinne otetaan puolen vuoden pikakurssin jälkeen väkeä. Kunnes sanottiin, että 20 prossaa kurssille hakijoista pääsee sisään, ja seula on tiukka. Ja kun ainoa, maatalouskoulun aikuislinjalla tekemäni hitsaussauma on tallessa... voin vakuuttaa, että hirveän näköinen.. joten se siitäkin.

Töitä varmaan paljon Suomessa, mutta ei niiden tekijät just pikäaikaistyöttömistä löydy.
Niiiin.... ja ongelma oli mikä?

Jokaikiseen asiaan on seula olemassa ja kaikki ihmiset joutuvat kamppailemaan niiden kanssa. Jotkut eivät edes yritä ja toiset taas haluavat asioita seulan toisella puolella niin paljon, että kehittävät taitoja, osaamista, asennettaan tai ulkomuotoaan niin että kelpaavat.

Sama asia koskee myös prostituutiota. Se että jollakin sattuu olemaan haarojensa välissä sellainen genitaalilahja jota jotkut muut saattavat haluta - ei vielä tarkoita kovinkaan paljoa. Hyvä prostituoitu on samalla kertaa myös luonnollinen näyttelijä ja ihmistuntija, lahjakas saamaan ihmiset tuntemaan olonsa hyväksi ja myös ymmärtämään mitä ihminen haluaa - vaikka ihminen ei niitä asioita suoraan sanoisikaan.

Entä siivoojat? Jokin laitossiivous ja toimitojen siivoaminen on tietyssä mielessä hyvin persoonatonta, mutta kun ihmiset päästävät tuntemattoman ihmisen siivoamaan kotiaan - heidän pitää pystyä luottamaan ihmiseen ja olemaan ok sen asian kanssa, että joku toinen ihminen on heidän tavaroidensa parissa.

Menee jo kohta offtopikiksi pahasti, mutta pointtini on - että asioiden tekemiseen ja työhön liittyy yleensä paljon muitakin elementtejä kuin se että nostaa laatikon pinosta A ja siirtää sen pinoon B. Seksityö on tässä mielessä hyvä esimerkki, että helpommillaan seksityössä on kyse alastomuudesta ja toisen vartalon käytöstä - mutta toisaalta asiassa on sitäkin enemmän kyse toisen ihmisen pään sisään pääsemisestä ja kyvystä elää rooleja.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

huima kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: telakoilla on hitsaajista hirveä pula, ja sinne otetaan puolen vuoden pikakurssin jälkeen väkeä. Kunnes sanottiin, että 20 prossaa kurssille hakijoista pääsee sisään, ja seula on tiukka. Ja kun ainoa, maatalouskoulun aikuislinjalla tekemäni hitsaussauma on tallessa... voin vakuuttaa, että hirveän näköinen.. joten se siitäkin.

Töitä varmaan paljon Suomessa, mutta ei niiden tekijät just pikäaikaistyöttömistä löydy.
Niiiin.... ja ongelma oli mikä?.
Pointti vaan täysin offtopiccina tässä, että kun pitkäaikaistyöttömille sanotaan että ovat velttoja sosiaalipummeja ja mikseivät vaan "mene töihin" kun siellä ja siellä alalla on niin paljon työvoimapulaa... että ei se niin simppeliä ole, ei just niihin vapaisiin työpaikkoihin just heitä kovinkaan todennäköisesti huolita.

Ihan luonnollinen asia, en sano että pitäisi huolia. Ei mitään keinotekoista tumpeloiden palkkausta. Mutta sitten sopisi lakata pilkkaamasta työttömiä, että mee töihin. Ja hyväksyä että heitä elätetään verovaroin. Joitakin lopun ikäänsä. Jos ei viidakon lakeja haluta takaisin ja annetaan hyödyttömien kuolla.

Eikä ole reilua sitten kumminkin käyttää heitä orjatyöhon, peruspäivärahalla joka tuntipalkkana on vitsi ja joka ei vastaa työn päätarkoitusta yksilölle, toimeentuloa.

Mutta joo.. antiikin peruste orjuudellehan oli, että koska orjat muuten jo olivat yhtäkuin kuolleita, heitä sai käyttää hyväkseen ja se oli vain armoa. Sitä nyt halutaan takaisin.

Täälläkin piti museon pomon mukaan olla alamuseossa mulle työpaikka, tukityötä 6 kk. 800 e/kk Jopa koulutukseen liittyvä. Alamuseossa selvisi että ei olekaan, siellä on jo tukityllistetty siihen hommaan. Joten kävelenkö sinne vaan sisään ja sanon: "moi, tulin töihin?" :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Pointti vaan täysin offtopiccina tässä, että kun pitkäaikaistyöttömille sanotaan että ovat velttoja sosiaalipummeja ja mikseivät vaan "mene töihin" kun siellä ja siellä alalla on niin paljon työvoimapulaa... että ei se niin simppeliä ole, ei just niihin vapaisiin työpaikkoihin just heitä kovinkaan todennäköisesti huolita.
Niin, eikä jääkiekon maajoukkueeseen huolita ketä tahansa kerran hokkarit jalkaan vetänyttä kaveria - paitsi ehkä Uusis pääsisi suoraan, koska se on niin kova jätkä.

Kuinka paljon asioita pitää tuoda lautasella ja kädestä pitäen viedä eteenpäin, ja minkä verran vastuuta jää yksilöille itselleen löytää niitä intohimon kohteita ja tehdä niistä toimeentuloa - tai vastaavasti löytää itselleen jostain muusta riittävä toimeentulo ja jäljelle jäänyt aika käyttää niihin intohimoihin.

Tehdä.. tehdä ja tuntea ylpeyttä siitä tekemisestä.

Itse olen kasvanut rehdin ja ylpeän yrittäjä/duunari-isän silmien alla ja pienestä pitäen oppinut käytännössä mikä merkitys sillä tekemisellä on. Rakentamisen ympärillä on ollut aina mitä erilaisempaa seurakuntaa tekijöitä ja monenlaista on suvaittu, kunhan työt on tehty kunnolla ja jälki on ollut hyvää. Käytännön ammattitaitoa on arvostettu yli sertifiointien ja ammattaitaitoa on myös kehitetty tekemällä, kokeilemalla ja oppimalla. Kaverit jotka puhuvat paljon eivätkä tee mitään ovat löytäneet itsensä sitten kaljakuppilasta märehtimässä tuoppiin kun se ja se ovat niin paskoja eivätkä ymmärrä miten hyvä ja fiksu Rahikainen oikeasti on.

Ärh.

Lupasin itselleni etten menisi enää näihin keskusteluihin, vaan keskittyisin onelinereihin ja brainfartteihin.

Et ole Gattaca mikään ainutlaatuinen yhteiskunnan ongelmien ymmärtäjä tai tulkki, vaan ylläripylläri moni muukin täällä on kokenut työttömyyden, ahdistusta mahdollisuuksien rajallisuudesta ja loppuvista rahoista. Eroja toki on siinä että monet muut ovat nuorempia - ja ovat tehneet itse asiolle jotain.

Siskoni jolla on iso perhe käy edelleen välillä tekemässä siivoamiskeikkoja vaikka perheen isä tuokin vakituisen hyvän palkan. Isolla perheellä kun kuitenkin on aina rahasta pulaa. Samaten perheen teinit ovat tehneet vuosia itse erilaisia pieniä töitä saadakseen itse lisärahaa ja taloudellista vapautta. Se että ammattitaitoa ja kokemusta ei ole monelta alalta on rajoittanut mahdollisuuksia olla nirppanokka ja luonut luonnollisen halukkuuden tehdä niitä jobeja mitä on ollut tarjolla ja joihin on voinut soveltua. Ja mikäli tarjolla olevat jobit ja niiden palkkio ei ole ollut riittävä, niin sitten on oltu tekemättä - mutta ei myöskään ole napistu siitä että yhteiskunta on mätä.

Veljeni jäi työttömäksi ja joutui ongelmalliseen tilanteeseen, jossa oman ammattitaidon teollisuus oli jo murroksessa ja oman ammattitaidon tarve markkinoilla vähenemässä koko ajan. Työvoimaviranomaisten avustuksella koulutukseen ja opiskelemaan uusia käytännönjobeja. Varmaa ei ole aukeaako siitä ura oikeasti, mutta se on yleensä aina parempi mahdollisuus ja vaihtoehto kuin laakereillaan makaaminen. Se on hassua kuinka tuo perheen elättämisen tarve motivoi tekemään, ihan niin kuin se motivoi jo vuosikymmeniä sitten.

Olen itsekin ollut ilman työtä ja valvonut öitä miettien mistä seuraavat eurot tulevat, kun tiliotteen numerot vähenevät kahteen. Siitä tilanteesta en ole kuitenkaan voinut syyttää ketään muuta kuin itseäni. Ja jos joskus olen tehnyt valintoja olla tekemättä jotakin, olen tehnyt sen tietoisesti laskemalla että asiaan tarttuminen vie fokukseni pois niistä asioista joissa minun pitää kehittyä - ja jotka ovat pidemmällä tähtäimellä minulle parempia.

Olen joissain asioissa ollut väärässä ja joudun kompensoimaan jatkuvasti esimerkiksi huonoja opiskeluvalintoja sillä että olen joka päivä hieman parempi kuin edellisenä päivänä. Valinnat ovat kuitenkin olleet minun itseni tekemiä, joten en voi syyttää ketään muuta siitä että hän on liiketoimintayksikön vetäjä ja minä en.

Vaikka sinä et täällä varmaan sitä uskokaan, elävässä elämässä olen monien asioiden suhteen hyvin nöyrä ja kiitollinen sekä onnesta että saaduista mahdollisuuksista. Asioita ei kovinkaan monelle ihmiselle ole annettu hopealautasella tai kultalusikalla suoraan suuhun, vaan he joutuvat tekemään töitä niiden eteen. Omalla asenteella ja tekemisellä on äärettömän suuri merkitys siinä kaikessa.

Tämä ei ole Gattaca mitään piilovittuilua tai kenenkään aseman nostamista, korostamista tai osoittamista - vaan ystävällinen muistutus siitä että me kaikki elämme samassa maailmassa, vaikka näemmekin sen eri tavalla.

Asiat eivät Gattaca ole simppeleitä kenellekään. Sen takia kai töiden tekemistä kutsutaankin työksi eikä harrastukseksi.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Eiko huima mene vähitellen jakeluun, että avoimia työpaikkoja, piilotyöpaikatkin mukaan lukien on paljon vähemmän kuin työttömiä. Ja ei, kaikilla ei ole kykyä ryhtyä nerokkaiksi yrittäjiksikään. Eikä pienyritysten palveluille rajattomasti kysyntää tai kulutettavaa rahaa muulla yleisöllä..

Ja siihen ei ole ratkaisu, että yksittäiset työttömät kouluttautuvat aina muuttuviin työmarkkinoiden tarpeisiin. Koska a) työpaikkoja ei kuitenkaan ole kaikille b) useimpien lahjat, maantieteellinen asema, henkilökohtainen tilanne ym. estävät juuri niille aloille kouluttautumisen tai niille paikkakunnille töihin siirtymisen..

Minä esimerkiksi työttömänä en saa opiskella kuin työvoimakursseja. Täällä ei ole minulle hyödyllisiä. Toisella paikkakunnalla taas minulla ei oli varaa asua kurssin aikana.

Eikä suurimmasta osata tampioita työttömiä ole edes oikeaan kouluun pääsemään. Minusta oli, mutta väärät alat, mun moka. Ja kyvyttömyys myös. Lyhyt matikka, pitkäaikainen masennus. Myös mielenkiinnon puute kaupallisille juppialoille.

Tuo sinun moraalisi on vain viidakon lakia.
Se ei ole mikään YHTEISKUNNALLINEN ratkaisu, vaan paluuta keskiaikaan, vuosisatojen aikana kehittyneen yhteiskuntamoraalin purkamista. Että jokainen vain oman itsensä puolesta, heikot vaikka kuolkoon, lällälää, luuserit. Pahuutta.

Eikä niin vanhakaan moraali.
Äitini mukaan 30-luvulla kierteli maalla kulkureita, joillakin lapset mukana. Jotka leipää ja yöisjaa vastaan tekivät hanttihommia. Siihen yhteiskuntaan oikeistonilkit haluaa takaisin. Hei, olisihan niillä köyhillä silloinkin ollut "mahdollisuus menestyä".. mutta kun ei kykyjä, niin kerjätköön tyhmät luuserit.

Just noin ajattelevien kanssa minusta sopii sanoa sitten irti omakin yhteiskuntasopimus ja vaikka ryöstää heitä, jos eivät verovaroistaan suostu syrjäytyneitä elättämään.

Ja jos sossukaan ei 500 päivän jälkeen pitkäaikaistyöttömille maksa (en tiedä) vaan heidät MÄÄRÄTÄÄN työhon 6 h päivässä palkalla jolla ei nyky-yhteiskunnassa elä kuin fakiirit ja äititeresat.. niin se ON orjuutta.

Samalla tavalla joo kuin antiikissa oli että joo.. sun kansa hävisi taistelussa tai isäsi myi sut orjaksi.. mitäs olet niin heikko.. niinpä mulla olis valta antaa sun kuolla.. armosta saat olla orjana. Sitähän se on ja siihen oikeistofasistit, tuo uusi hitlerjugend (voi voi, jos ette nuornatsit hitlerkortista pidä) haluaa takaisin.
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.04.2006 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Sanot noin vain, koska (Arvaan) olet suhteellisen hyvätuloinen. Arvaan myös, että sanoisit toisin, jos olisit pienituloinen, ja paikassa jossa omistaja repii sinun ja kaltaistesi työstä valtavat voitot omaan pussiinsa. Helppo sinun on tuollaisia filosofoida omassa tilanteessasi. Älä istu tuleen toisten housuilla.
Miksi joku on hyvätuloinen ja toinen on pienituloinen?

Yksi tapa ajatella asiaa on, että hyvätuloinen tuo työnantajalleen työpanoksellaan sellaista lisäarvoa - että hänelle pitää maksaa riittävästi tai muilla tavoilla ylläpitää hyvää suhdetta niin, ettei henkilö osaamisineen kävele pois.

Pienituloisissa töissä usein on kysymys tekemisestä joka ei vaadi laajaa osaamista ja on helposti korvattavissa - ja joka ei välttämättä tuota myöskään työnantajalle sinällään suurta lisäarvoa. Mikäli kustannukset esimerkiksi kasvavat - voi kustannustehokkaammaksi tulla automatisoida työt ja muuttaa prosesseja tai viedä ne halvemman työvoimakustannuksien maahan.
Kun se "molemminpuolisen oman edun tavoittelun" periaate ei ole Suomessakaan yksin riittänyt nykyiseen palkkatasoon. On tarvittu sellaisia nyt oikeistonilkkien halveksimia asioita, kuten valtion kontrollia yrityselämään ja AY-liikkeitä.
Älä yleistä taas. Pidät minuakin oikeistonilkkinä ja silti minä ja muutkin oikeistonilkit ovat täällä puhuneet siitä kuinka tietyissä asioissa ammattiyhdistyksien olemassaolo ja valtion toimet ovat markkinoiden toimivuuden kannalta erittäin tärkeitä. Tässä on kuitenkin muistettava se että ammattiyhdistykset ja valtio eivät myöskään saa jäädä laakereilleen makaamaan ja olla huomaamatta maailman muuttumista.

Yhdysvalloista löytyy esimerkit niin hyvässä kuin pahassa. Hyvässä siinä kuinka valtion infrastruktuuria rakennettiin valtion rahoittamilla isoilla hankkeilla, kuinka ammattiliitot auttoivat työntekijöiden tilanteiden paranemisessa ja sitä kautta myös keskiluokan syntymisessä ja pahassa taas kuinka ammattiliitot olivat mafian ja järjestäytyneen rikollisuuden pesiä -- ja kuinka ammattiliitot ovat olleet myös osasyyllisiä amerikkalaisen autoteollisuuden ongelmiin.

Pitää olla tasapainoa asioiden välillä ja molemminpuolinen edun tavoittelu, ei pelkkä yksipuolinen riisto.
Muuten.. hyväksythän sitten varmasti, että siellä Niken tai muiden tehtailla toimivat länsimaista tuleva johto ja työnohjaajat ja insinöörit ym saisivat myöskin sen kehitysmaan tasoista palkkaa? Vai onko se ihan eri asia?
Kyllä se on eri asia. Tietenkään työsopimuksien vaikutusta asiaan ei voi nollata, mutta annetaan asiaan toinen esimerkki.

Imagessa oli vähän aikaa sitten juttua siitä kuinka suomalaiset tytöt tekevät Intiassa töitä eBookersin callcenterissä ja saavat paikallista palkkaa, jolla siellä ollessa elää ihan hyvin - mutta joka on suomalaiseen palkkaan nähden hämmästyttävän pieni.

Jos työnantaja haluaa että esimerkiksi Suomesta, Saksasta tai Yhdysvalloista muuttaa Kiinaan uutta tehdasta perustamaan ja johtamaan asiansa jo osaavat henkilöt, jotka ovat sisällä yrityksessä ja sen toimintatavoissa - he laittavat asialle tietyn hinnan ja arvostuksen joka näkyy työstä saatavana korvauksena. Koska normaaleihin työsopimuksiin ei kuulu työnantajalle oikeutta määrätä henkilöä siirtymään toiseen maahan pitkäksi aikaa, tarkoittaa se yleensä hyvää taloudellista insentiiviä työntekijälle haluta tehdä asia.

Toki työnantaja voisi palkata pienemmällä rahalla paikallisia osaajia tekemään asia, mutta jos työnantaja päättää toisin - on se aivan työnantajan päätösvallassa tehdä niin. Jos työnantaja päättää useissa tapauksissa toisin, merkitsee se ilmeisesti sitä - että länsimaasta tuleva henkilö joka on jo sisäistänyt organisaation tavat -- on siihen tehtävään siinä hetkessä työnantajan mielestä parempi sijoitus kuin ottaa riski ja löytää positioon joku uusi henkilö paikallisestä poolista.

Äh, tuulimyllyä vastaan itsestäänselvyyksien toistelua taas.
safi

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja safi »

Gattaca! Sinulla on käsittääkseni myös jokin maatalousalankoulutus. Olenko käsittänyt oikein? Kävin ihan sinua varten työkkärin sivuilla ja siellä on vapaana 90 sen alan työpaikkaa. Oikeastaan sinun turha kitistä, ettei ole töitä ole. Sinä olet vaan niin saatanan laiska, ettet viitsi hommia tehdä. Mene itse katsomaan, jos sieltä löytyisi jokin lähistöllä oleva paikka, jostain se on aina aloitettava... ja hyvällä tuurilla pääset elukoidenkin kanssa touhuamaan.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

huima kirjoitti:Äh, tuulimyllyä vastaan itsestäänselvyyksien toistelua taas.
Ei vaan paskapuhetta, jonka tulos on, että tuotanto siirretään ulkomaille, politiikka menettää voimansa ja alkuperäisen tehtävänsä huolehtia oman maan kansalaisista, työttömät laitetaan orjatyöhön tekemään samaa hommaa kuin muutkin, vahvemmat halveksivat heikompiaan, ihmisen arvo määritellään sillä mitä hän taloudessa tienaa tai tuottaa, vaikka sitten myisi vittu vaikka vappuhuiskia.

Ja vaikka kaikki se on ollut toisin, niin mitä enemmän varallisuutta on, sitä vähemmän siihen muka on varaa.

Ja miten ihmisen työpanoksen arvo muka määritellään? Taiteilija, joka ei tuota taloudellista lisäarvoa elleivät taiteesta oikeasti tajuamattomat uusrikkaat jupit osta seinilleen? Sittenkö vasta on arvoa? Tiedemies tai filosofi joka ei tuota taloudellista lisäarvoa, mutta joka silti on pitkällä tähtäimellä hyödyllinen edes henkisesti? Kirjastonhoitaja, jolla ei ole markkina-arvoa? Yhdistyksen palveluksessa ollut kuin minä, jolla oli merkitystä julkisena näyteikkunana netissä, mutta jolle ei tarvinnut maksaa kuin 860 kk/ eikä asiakkailta voinut laskuttaakaan?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

safi kirjoitti:Gattaca! Sinulla on käsittääkseni myös jokin maatalousalankoulutus. Olenko käsittänyt oikein? Kävin ihan sinua varten työkkärin sivuilla ja siellä on vapaana 90 sen alan työpaikkaa. Oikeastaan sinun turha kitistä, ettei ole töitä ole. Sinä olet vaan niin saatanan laiska, ettet viitsi hommia tehdä. Mene itse katsomaan, jos sieltä löytyisi jokin lähistöllä oleva paikka, jostain se on aina aloitettava... ja hyvällä tuurilla pääset elukoidenkin kanssa touhuamaan.
Heitä apina voltti.
Sillä yhden talven paskakurssilla ei osaa mitään, vaikka amistitteli onkin nyt myös "viljelijä". Tumpelo kaupunkilainen olen enemmän kuin sinä. Lehmistä en tajua mitään. ViljelijäEnoni kuolemaa (88 wee) odotan ja hän on multiple -euromiljonääri (edit.o.k, single) ja minä testamenttinsa perijä. Mutta kun se paska ei halua myydä, leikkii isäntää vaan vaikka pellot vuokralla ja metsät koskematta.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Eiko huima mene vähitellen jakeluun, että avoimia työpaikkoja, piilotyöpaikatkin mukaan lukien on paljon vähemmän kuin työttömiä. Ja ei, kaikilla ei ole kykyä ryhtyä nerokkaiksi yrittäjiksikään. Eikä pienyritysten palveluille rajattomasti kysyntää tai kulutettavaa rahaa muulla yleisöllä..
Niiiiiin...

Hassua kun tässä aletaan pääsemään niihin ongelmiin joista mm. Kalle Isokallio ja Antti Piippo ovat ruotinut Suomea. Kuinka yrittäjiä rangaistaan, kuinka progressiivinen verotus rankaisee menestymisestä ja kuinka pelastusmantra on palvelualojen työllistävyys.

Mistä niitä työpaikkoja syntyy?

Miksi niitä syntyisi tai synnytettäisiin tänne Suomeen?

Mitä valtion pitäisi tehdä työpaikkojen syntymiseksi?

Vai onx niinqu silleen jeespoks, että niinqu hyväksytään että ne jotka ovat niinqu työttömiä ovat niitä ja niinqu eivät voi mitään kansantaloutta kohentavaa tehdä, koska niinqu sitä duunii ei niinqu oo. Hei kelaa!
Tuo sinun moraalisi on vain viidakon lakia.
Se ei ole mikään YHTEISKUNNALLINEN ratkaisu, vaan paluuta keskiaikaan, vuosisatojen aikana kehittyneen yhteiskuntamoraalin purkamista. Että jokainen vain oman itsensä puolesta, heikot vaikka kuolkoon, lällälää, luuserit. Pahuutta.

Ja jos sossukaan ei 500 päivän jälkeen pitkäaikaistyöttömille maksa (en tiedä) vaan heidät MÄÄRÄTÄÄN työhon 6 h päivässä palkalla jolla ei nyky-yhteiskunnassa elä kuin fakiirit ja äititeresat.. niin se ON orjuutta.
Eihän tuossa ollut mitään yhteyttä siihen mitä minä kirjoitin. Mikä ihme siinä on, että vedät lähes jokaisen sinun maailmankuvaasi horjuttavan argumentin aina täysillä äärivasemmalle tai oikealle ja oikeutat sillä oman saarnasi?

Maailma muuttuu Gattaca. Nykyaikainen maailma on sen verran monimutkainen, että isojen maailmaa syleilevien päätöksien tekeminen keskuskomiteassa ei toimi. Markkinatalouden ja keskuskomitea-johtoisen toiminnan olympialaiset kai näyttivät mikä etu siinä on, että ihmiset voivat tehdä itse päätöksiä ja reagoida ympäristön muutoksiin.

Ja että se taloudellinen hyvinvointi mahdollistaa sen, että voimme pitää hyvin huolta heikommistakin. Mikäli taloudellista hyvinvointia EI ole, olemme tuossa viidakon tilanteessa, jossa ei ole resursseja joilla pitää huolta vammaisista, vanhuksista ja vanhempiensa nurkissa elävistä peräkammarinpojista.

Siinä missä sinä Gattaca syyllistät muita keskiajalle palaamisesta, tunnut itse haluavan tilanteeseen jossa linnanherra on suopeasti tunnistanut sinun suvereenin kyvykkyytesi ja antanut sinulle pestisi pystytisujen tarkistajana, sen sijaan että homma menisi käytännönkokemuksella kyvykkyytensä osoittaneelle Joudenille.

Huokaus.

Ei se mitään. Minä ajattelin tänäänkin nauttia riistokapitalismin mahdollistamista hyödykkeistä ja viettää iltaa mukavan neidin seurassa. Ehkä nautiskelen myös kuumasta vaahtokylvystä Brazilialaisessa kylpyvaahdossa, hyvästä Chileläisestä punaviinistä ja Argentiinalaisesta härästä lautasella. Mahdollisesti huomenna aamulla herään suomalaisen pystytisuisen tytön vierestä ja kiitän jumalaa siitä, että globalisaatio on niin ihana asia.

Antti Piippo Talouselämässä, Kansalle pitää kertoa totuus:
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=801564
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:ViljelijäEnoni kuolemaa (88 wee) odotan ja hän on multiple -euromiljonääri (edit.o.k, single) ja minä testamenttinsa perijä. Mutta kun se paska ei halua myydä, leikkii isäntää vaan vaikka pellot vuokralla ja metsät koskematta.
Anteeksi Gattaca kaikki pahat sanani sinulle. Sinähän olet täällä se suuri humanisti ja inhimillisen hyvyyden perikuva.

Jatkakaa, täällä ei ole enää mitään nähtävää.
safi

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja safi »

Gattaca kirjoitti: Sillä yhden talven paskakurssilla ei osaa mitään
Selityksiä selitysten perään. Aika monessa noista ilmoista näytti vielä lukevan, ettei välttis tarvita edes aikaisempaa kokemusta, joten etköhän sinäkin niistä hommista silloin selviä pienemmälläkin koulutusmäärällä.
Kävitkö edes katsomassa minkälaisia paikkoja oli tarjolla?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

safi kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Sillä yhden talven paskakurssilla ei osaa mitään
Selityksiä selitysten perään. Aika monessa noista ilmoista näytti vielä lukevan, ettei välttis tarvita edes aikaisempaa kokemusta, joten etköhän sinäkin niistä hommista silloin selviä pienemmälläkin koulutusmäärällä.
Kävitkö edes katsomassa minkälaisia paikkoja oli tarjolla?
En vielä. En ota moraaliseksi velvollisuudekseni kumartaa teidän paskasakin moralisoinnin edessä. Silti mielenkiintoinen mahdollisuus, ei ole tullut mieleenkään, otanpa harkintaan ennen kuin minut orjatyöhön määräävät. Meanwhile oman elämänhallinnan kannalta arvokkaampaakin tekemistä (enhän kerro!), ja valivali jos e ei palvele sinun arvojasi.

Mutta mistä AINA tuo yksilöön tai minuun kohdistaminen?
Vaikka minä pääsisin lehmänpaskaa lapioimaan, koska minulla on "koulutusta" ja suuntautuminen alalle, se ei tarkoita että kaikilla työttömillä olisi sama. Ei fysiikkaa siihen, perhesuhteet sitoo, ei tuota suuntautumistakaan.

Taas sitä vain yksilön syyllistämistä ja kieltäytymistä katsoa rakenneongelmaa. Pahuutta. Ei yhteiskunnallista keskustelua ollenkaan.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Mutta mistä AINA tuo yksilöön tai minuun kohdistaminen?
Vaikka minä pääsisin lehmänpaskaa lapioimaan, koska minulla on "koulutusta" ja suuntautuminen alalle, se ei tarkoita että kaikilla työttömillä olisi sama. Ei fysiikkaa siihen, perhesuhteet sitoo, ei tuota suuntautumistakaan.

Taas sitä vain yksilön syyllistämistä ja kieltäytymistä katsoa rakenneongelmaa. Pahuutta. Ei yhteiskunnallista keskustelua ollenkaan.
Niin, mutta nyt jos menet sinne puhdistamaan lehmien utareita, lapioimaan paskaa muuallekin kuin Kityyn ja ostamaan tissilehdet pienestä kyläkaupasta - tuet palvelualoja ja luot veroja maksamalla hyvinvointia, jolla voidaan taata se toimeentulo sille toiselle peräkammarinpojalle - jolla ei ole fysiikkaa, jota perhesiteet oikeasti sitovat ja ei ole suuntautumistakaan mihinkään.

Tiedän. Se on paskamaista joutua itse tekemään töitä kun joku muu vaan viettää päivän kotona, lueskelee, runkkailee ja juo Karhua - ja vielä valittaa kun kukaan ei tule ottamaan poskeen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

huima kirjoitti: Niin, mutta nyt jos menet sinne puhdistamaan lehmien utareita, lapioimaan paskaa muuallekin kuin Kityyn ja ostamaan tissilehdet pienestä kyläkaupasta - tuet palvelualoja ja luot veroja maksamalla hyvinvointia, jolla voidaan taata se toimeentulo sille toiselle peräkammarinpojalle - jolla ei ole fysiikkaa, jota perhesiteet oikeasti sitovat ja ei ole suuntautumistakaan mihinkään.

Tiedän. Se on paskamaista joutua itse tekemään töitä kun joku muu vaan viettää päivän kotona, lueskelee, runkkailee ja juo Karhua - ja vielä valittaa kun kukaan ei tule ottamaan poskeen.
Mahdollisesti hyvä pointti, mutta harvapa todella töitä tekee jostain yhteiskunnallisesta velvoitteesta saati maksaakseen veroja. Tuskin sinäkään. Tai jos noin huolettaa, anna rahasi vaikka hyväntekeväisyyteen, suoraan myötätunnon kohteillesi, äläkä ostele kaliforniasta tai siitä pellekaupastasi niitä makeita vaatteitasi. Ihan hyväksyttävää köyhällekin, että hänellä on elämänhallintaa eikä tule pakotetuksi mihin vaan. Minullekin olisi vain kurjuuden maksimointia yrittää johonkin Hesaan pätkätöihin, siitä ei hyötyisi kuin sinun moralisointisi.

Nytkin olsi ollut teoreettinen mahdollisuus tukitöihin just maataloutta lähenevissä puistonraivaushommissa, mahdollisesti traktoriakin ajaen. Mutta kun oman elämänhallinnan eli sen maatilabisnekseni takia on ihan välttämätöntä olla kesällä etelä-suomessa lopultakin yrittämässä saada asiaa järjestykseen... niin siinä on niin suuret henkilökohtaiset asiat kyseessä, että en todellakaan katsonut aiheelliseksi riskeerata loppuelämääni ja omaisuuttani sen takia, että hyväosaiset moralistit saisivat nähdä minut ensi kesänä puistoja perkaamasssa.

Sinä huima taas..
Sinulla on suht. hyvät tulot. Olet niiin vitun ihmeellinen ja nerokas. Matkustelet ostamassa hinttarivaatteita (edit: en tiedä, asiaton solvaus siis, fab-5 asenteelta kuulostaa) Kaliforniaa myöten. Mikä vittu sinulla on hätänä?

Etköhän onnistuisi neroudellasi tekemän nerokkaita bisneksiäsi, ilmankin että haluat painaa heikompia alas ja viedä heiltä lopunkin leivän suusta, niin että sinun paskabisnesmaailmasi ja sinun paska-arvosi pärjäisivät vielä paremmin. Kyllä sinä pärjäät ja nerona saat bisnekset toimimaan niilläkin raja-arvoilla.

Tee mitä voit, mutta jätä köyhät ja heidän tukiverkkonsa rauhaan. Nauti erinomaisuudestasi ilman että korostat sitä heikompiasi moralisoimalla. Siinä sulle pelin säännöt.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
huima

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Mahdollisesti hyvä pointti, mutta harvapa todella töitä tekee jostain yhteiskunnallisesta velvoitteesta saati maksaakseen veroja.
Minä teen töitä saadakseni rahaa, jonka avulla voin elää elämääni sillä tavalla kuin minä haluan. Toki työssä on aina ne muutkin komponentit, mutta sivuutetaan ne nyt täysin.

Maksan veroja yhteiskunnallisesta velvoitteesta ja nimenomaan täällä, koska uskon suomalaisessa yhteiskunnassa oleviin hyviin asioihin ja siihen että täällä on mahdollista elää hyvälaatuista elämää - vaikka elämä sattuisikin jossain kohtaa potkaisemaan päähän.

Pelkään tässä yhteiskunnassa sitä asennetta että yhteiskunnan on koko ajan annettava ja annettava, ja ettei kovinkaan moni ole huolissaan siitä miten rakennetaan sitä mistä on jotain jaettavaksi. Minä vielä uskon siihen, että tämä yhteiskunta rakentuu niiden terveiden työn tekemistä kannattavien arvojen ja yhteisen hyvän rakentamisen varaan -- vaikka niitä onkin kaikenlaisella hömpällä ja hilipatialla yritetty horjuttaa.

Haluan todellakin että yhteiskunnassa pidetään huolta heikommista ja niitä joilla ei ole mahdollisuuksia. En vain ole sinun kanssasi yhtä mieltä siitä että oletko sinä mitään muuta kuin saamaton nahjus tai tissiposki joita on tottunut näkemään vain lähiöissä lusmuamassa. Sinulla on oman uhosi mukaan fysiikka kunnossa ja olet monissa asioissa ainakin omasta mielestäsi älykäs, mutta päiväsi vietät tehden mitä?
Ihan hyväksyttävää köyhällekin, että hänellä on elämänhallintaa eikä tule pakotetuksi mihin vaan. Minullekin olisi vain kurjuuden maksimointia yrittää johonkin Hesaan pätkätöihin, siitä ei hyötyisi kuin sinun moralisointisi.
No mutta ajattele asiaa niin, että kaikki se raha millä yhteiskunta tukee sinun ei minkään tekemistä on pois jostain muusta.

"Olen pahoillani rouva mutta joudumme nyt vähentämään teidän syöpähoitoanne, sillä meidän pitää rahoittaa ikääntyvien peräkylän poikien karhu-mäyräkoirat ja tisukuvien katsomiset"

Se raha mikä tulee yhteiskunnalta sinulle, on meidän kaikkien yhteistä rahaa ja pois jostain muusta. Ihan samalla tavalla kuin minun palkkani on yhteiskunnan varoista maksettua - ja osa freelance-projektieni asiakkaista on myös valtiolta. Erona tässä on se, että minä ainakin tuotan valtiolle jotakin -- jotain jolle työnantajani ja asiakkaani ovat laskeneet arvoa ja haluavat niitä työsuorituksia.
Sinulla on suht. hyvät tulot. Olet niiin vitun ihmeellinen ja nerokas. Matkustelet ostamassa hinttarivaatteita (edit: en tiedä, asiaton solvaus siis, fab-5 asenteelta kuulostaa) Kaliforniaa myöten.
Älä unohda mainita että olen myös saatanan seksikäs, oikea lemmen työkalu - tuoksun hyvälle ja harrastan seksiä ihanien pystytisujen kanssa, jotka aamullakin vaatimalla vaativat vielä lisää!

Imartelemalla pääset vielä pitkälle.
Etköhän onnistuisi neroudellasi tekemän nerokkaita bisneksiäsi, ilmankin että haluat painaa heikompia alas ja viedä heiltä lopunkin leivän suusta, niin että sinun paskabisnesmaailmasi ja sinun paska-arvosi pärjäisivät vielä paremmin. Kyllä sinä pärjäät ja nerona saat bisnekset toimimaan niilläkin raja-arvoilla.

Tee mitä voit, mutta jätä köyhät ja heidän tukiverkkonsa rauhaan. Nauti erinomaisuudestasi ilman että korostat sitä heikompiasi moralisoimalla. Siinä sulle pelin säännöt.
En minä korosta erinomaisuuttani tai onnellisuuttani, sillä täällä Kityssäkin on paljon fiksumpia, varakkaampia ja parempia tyyppejä kuin minä. En ole nero tai loistava bisnesihme - tai jos olisin, olisin tälläkin hetkellä Kaliforniassa surffaamassa ja panemassa parastani.

Olen oikeasti huolissani siitä miten yhteiskuntamme tulevaisuus tulee kehittymään ja miten tässä maassa voidaan elää hyvää elämää. Tukiverkostot ovat ehdottomasti hyvä asia, mutta on eri asia saada tukea ja nousta siitä pystyyn kuin jäädä siihen ja valittaa suurta salaliittoa sinua vastaan, kun olisit ilmeisen kyvykäs tekemään vaikka kuinka monia asioita.

Vaikka arvostankin joitain ajatuksiasi ja uskon että pohjimmiltasi olet älykäs ihminen, sinua enemmän kunnioitan montaa muuta heikommasta lähtökohdasta ponnistavaa ihmistä.

He ovat varmastikin kohdanneet enemmän vastoinkäymisiä, eivät ole siunattu suurilla lukulahjoilla tai mahdollisuuksilla opiskella - mutta jotka ovat silti tehneet jotain elämästään ja elämässään. Ja todellakin uskon, että he myös ovat sitä kautta onnellisempia kuin sinä. Minä olen kasvanut ja viettänyt lapsuuteni heidän kanssaan, ja rakastan ja kunnioitan heitä melkein kuin perheenjäseniäni - sillä meilläpäin opittiin että vaikka joskus iskua tuleekin vasemmala ja oikealta, on parempi nousta kuin jäädä makaamaan. Meilläpäin ei myöskään voinut syyttää muita omasta saamattomuudestaan - mutta kaveria aina autettiin, eikä ketään jätetty pulaan.
hebuli

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Gattaca kirjoitti:Mutta mistä AINA tuo yksilöön tai minuun kohdistaminen?
Vaikka minä pääsisin lehmänpaskaa lapioimaan, koska minulla on "koulutusta" ja suuntautuminen alalle, se ei tarkoita että kaikilla työttömillä olisi sama. Ei fysiikkaa siihen, perhesuhteet sitoo, ei tuota suuntautumistakaan.

Taas sitä vain yksilön syyllistämistä ja kieltäytymistä katsoa rakenneongelmaa. Pahuutta. Ei yhteiskunnallista keskustelua ollenkaan.
Haluatko olla osa ongelmaa vai et? Sinun elämäsi katsominen vain vahvistaa sitä stereotypiaa että suuri osa työttömyydestä johtuu suoranaisesta laiskuudesta ja ylenpalttisesta nirsoudesta, joten sikäli sinun kannattaisi ehkä miettiä millaisen kuvan elämästäsi muille annat, jos haluat jatkaa laajempaa yhteiskunnallista keskustelua työttömyydestä ja sen syistä ilman että sinua mainitaan edes sivulauseessa.

Nyt kun sinulle on ihan ilmaiseksi ja ilman omaa evääsi liikuttamatta tarjottu taas yksi potentiaalinen vaihtoehto työllistyä, MITÄ aiot asialle tehdä esim. seuraavan kahden kuukauden aikana, muuta kuin valittaa palstalle? Vai haluatko edelleen omalta osaltasi vahvistaa kuvaa laiskoista työttömistä?

Jos katsot työttömyyskeskustelun kääntyvän aiheettomasti sinuun, minkä sitten katsot olevan pääsyitä omaan pitkäaikaistyöttömyyteesi? Minulle on tullut kuva että syytät siitäkin lähinnä yhteiskuntaa, globalisaatiota ja "rakenteellista työttömyyttä", vaikka nyt valitat ettei niistä keskustelua pitäisi yhdistää sinun tilanteeseesi. Jos olet sitä mieltä että syy omaan työttömyyteesi ei ole yhteiskunnallinen vaan lähinnä omaa saamattomuuttasii, niin ok, sano se ääneen, ja jatketaan sen jälkeen keskustelua työttömyydestä yleisemmällä tasolla.

Sama tuntuu vaivaavan sinua myös ihmissuhderintamalla. Olet siinäkin patalaiska, tunnut olettavan että sekä (mielenkiintoiset) työt että naiset kävelevät suoraan suuhusi ilman että sinun tarvitsisi tehdä asialle mitään. Vain valittamalla ei voi voittaa, eikä varsinkaan silloin jos ei edes osallistu itse kilpailuun.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Huima ja Hebuli.

BLAA Blaa .. AINA SAMAA HERRAKANSAN PASKAA TEILTÄ.

Teidän inhoamiinne "saavutettuihin etuihin", todella kuuluu, että työttömän ei ole pakko mennä mihin ei halua mennä. Ennen kuin se uusi orjalaki puree. Minun esimerkiksi ei yksinkertaisesti kannata olla ensi kesää puutarhatöissä, koska se mitä todennaköisimmin, jos suostuttelu-kauppazydemini lasketaan mukaan, merkitsisi minulle noin puolen miljoonan euron menetystä. Joten todellakaan en teitä miellyttääkseni siihen rupea.

Nyt saan netto 371 kuussa. Sossulta en mitään. En tiedä, missä ne teidän niin kadehtimat sossun elätit tonnien tukiaisineen on, paitsi mielikuvituksessanne. Kyllä kiitos otan tuon 371 kuussa, vaikka pari euroa siitä tulisi veroina juuri teidän seuraavan ulkomaanmatkanne arvosta, ennemmin kuin jätän teille :D (Itsellä varaa käydä Lapin lisäksi ulkomailla vuonna 1977)

Sieltä museoduunistakin olisin lähtenyt 3 kk jälkeen, se optio oli. Sekä minulle että muulle maailmalle hyödyllisempää olla sitoutumatta johonkin, josta on pitkällä tähtäimellä vain haittaa...

Samaten saavutettu etu on, että työtttömän ei ole pakko ruksata "valmis siirtymään toiselle paikkakunnalle". Minä sen olen ruksannut, totta kai. Mutta sallin sen, että jotkut eivät ruksaa, heidän oikeutensa se.

Joka tapaukseesa, kaikki duunit joita tässä on ollut ehdolla (Ei edes oikeita työpaikkoja, se virasto vain tiedustelee niitä), ovat kaikki VEROVAROIN rahoitettuja. Lisäarvoa tuottamattomia. Ja jos minä sinne pääsisin, se työpaikka olisi vaan poissa toiselta hakijalta, ehkä joltakin, jonka elämäntilannetta se ei sotkisi.

TYÖPAIKKOJA EI OLE KAIKILLE!

Ja joo.. kun intätte, että MINÄ olisin voinut tehdä niin ja niin..
Ehkäpä minä sitten olen epätyypillinen työtön? Kaikki väärät valinnat, pitkäaikainen depressio, yhtäaikainen yli-ja alikouluttuneisuus, ei mitään kädentaitoja. Plus se että minulla on pelastusvene, ansaitsematon tuleva varakkuus tai ainakin pikkuvarakkuus.

Paskaa sanoa, että minä selittäisin olevani vitun fiksu tai kykenevä psyykkisesti tai jösses fyysisesti. Huono olen, tai ainakin kykyni ovat niin epätasapainossa, ettei niistä ole hyötyä.

Mutta kun en ole läheskään joka jutussani valittanut omaa asiaani, vaan YLEISTILANNETTA, jonka näen toiselta puolelta kuin te. Ja vaikka juuri omituinen minä sen näen ja sanon, se ei muuta itse asiaa. Eikä muuta sekään, vaikka minä miten pärjäisin tai minä mitä tekisin.

Rasistisesti katsoen suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on koiran kehitystasolla. Tai miten vaan johdatettavia lampaita. Ei heillä ole älyä tai munaa kritisoida yhteiskuntarakennetta. Minä taas luonteeni mukaan auon päätäni, myös niiden vähäjärkisten puolesta. Siis minähän PÄÄSEN pois heidän jamastaan, mutta en koskaan unohda, mitä tässä tilanteessa näin.

Kuitenkin työelämään sopivien KYKYJEN puolesta suurin osa työttömistä on paljon paremmalla tasolla kuin minä. He eivät vaan saa työtä, koska työtä ei ole. Minulla ei edes ole oikeaa ammattia, kuten heillä. Mutta heillä ei ole kykyä aukoa päätään näistä rakenteista, niinkuin minulla. Millä lailla ne rakenneongelmat tekee merkityksettömiksi, että juuri MINÄ niistä puhun, kun kerran osaan? Tai millä lailla ne rakenneongelmat poistaisi, jos MINÄ menestyisin?

Erittäin luultavasti, jos tajuaisitte miten paljon pätevämpiä työelämään kuin minä ovat ne muut työttömät.. niin kenen vaan heistäkin jutuille heittäisitte samaa, että voithan sinä menestyä. Mutta kun se ei ratkaise rakenneongelmia jos yksilö sieltä nousee..

Äsken oli dokkari siitä, miten TV-tuotantoalalle koulutetaan liikaa väkeä, ja työn tekevät ilmaiset harjoittelijat... syylilstäisittekö heitäkin?

Olisiko niin, että tästä aihepiiristä saisi puhua vain työssä olevat suurituloiset? Ja he eivät siitä sattuneesta syystä puhu, koska eivät ole tällä puolella ongelmaa.

Koko asenteenne, veikkaan vaikka kuka vaan muukin työtön kuin jos minä selittäisin on tämä: "Mahdollisuuksia on rajatusti, mutta pystyvä menestyy, joten älä valita vaan yritä'".. siis sivuutatte kokonaan sen, että puhutaan YHTEISKUNNAN KOKONAISONGELMISTA. Hylkäätte sen, että tämä ei ole elukoiden viidakko, vaan yhteiskunta.

(Ai niin.. taloususkiksina ehkä uskotte että mahdollisuuksia on rajattomasti, maailmaan sopi vaikka joka kiinalaisen omistama Nokia, kaikki on kiinni omanvoitonhalusta, joka rikastuttaa koko maailman :D)

Siis pelkkä kaiken yhteiskunnallisuuden ulkopuolelle menevä vahvimman oikeus ja kyynärpäätaktikka teillä moraalina. No miksi helvetissä minun sitten pitäisi totella teidän moralisointejanne tai käyttäytyä teitä kohtaan paremmin kuin te heikompianne kohtaan? Kaikkein vähiten haluan alentua miellyttämään teitä, joiden koko elämäntyö kumminkin on vain rahan keruuta ja ekokatastrofin tekoa vuodelle 2050 tai 2100. Vittu, vaikka ryöstäisin teidät henkilökohtaisesti, se sopisi keskinäiseen suhteeseemme kuin nyrkki silmään.

Eiköhän tämä offtopicointi riitä?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
hebuli

Re: Pitäisikö prostituutio mielestäsi sallia?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Gattaca, hienosti taas väitin minun (tai huiman) sanoneen asioita joita emme olleet sanoneet. Onhan se hienoa piiskata itsensä tuollaiseen apinan raivoon kuvittelemalla mitä toiset tarkalleen ajattelevat eri asioista. Henkilöit oman typerän "herravihasi" tällä kertaa nyt minuun ja huimaan, kun vaan satuimme sopivasti olemaan tässä.

Toistetaan jälleen kerran: olet saamaton ja nirso. Se on ainoa syy miksi sinulla ei ole työpaikkaa (jota et ilmeisesti edes halua, kiitos perintösi ja patalaiskuutesi) eikä naista. Syy ei ole yhteiskunnan eikä naisten, eikä edes tinttitukkahomojen. Tuskin edes haluat päästä tilanteestasi ulos, noin on mukavampaa kun ei tarvitse tehdä mitään ("kumartaa" kenellekään kuten sanot).

Et ole vieläkään vastannut minulle: mitä mieltä olet perintöveron korottamisesta? Eikö mielestäsi olisi ihan oikein että perintöveroista kustannettaisiin työttömien tukia ja lisää sairaanhoitajia? Vai onko tämä niitä asioita missä yllättäen lipeät näyttelemästäsi yhteiskuntavastuullisesta roolista, kun oma napa on sittenkin lähempänä? Tyypillistä. Pelkkä paskanjauhaja.
Vastaa Viestiin