Euroviisut 2006 esikarsina..

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Menestys?

Äänestys päättyi 21.05.2006 22:55

Menestyy
10
77%
Menehtyy
0
Ei ääniä
EVVK, aina mukavan kokonaisedellinen vaihtoehto!
3
23%
 
Ääniä yhteensä: 13

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Niba »

Paras biisi?
ööööööööö..
Makedonnalla oli ainakin eväät kivasti tarjottimella..

Muuten vitun samaa biisiä toisensa perään seuraavaksi..
Pyyhin Netikettiin..
silsakenraali™

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Voisitko, Niba, joskus ajatella muita kirjoittajia, kun kirjoitat viestejäsi? Ymmärrätkö, että on huomioonottavaa ja kohteliasta - puhun nyt minimivaatimustasosta - meitä lukijoita ja vastaajia kohtaan kirjoittaa edes ymmärrettävää kieltä?

Ymmärrätkö tämän asiakeskustelun aloittaessasi sen seikan, kuinka tällä teeveesättitason tuuballasi tavallaan näytät esimerkkiä ja suuntaa tulevalle keskustelulle, välillisesti määrittelet jopa tulevan keskustelun laatua?

Mä en voi sille mitään, että tulen usein vihaiseksi sun kirjoituksistasi, ne ovat kaikessa huonoudessaan jopa pienimuotoista vittuilua. Tulee mieleen, että dorkanako sä myös minua pidät.

Jos sä voisit edes yrittää tsempata, koska en usko, että sä oikeasti nyt niin daiju olet?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ylipito päättää.
Pyyhin Netikettiin..
MarthaFocker

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Niba kirjoitti:Ylipito päättää.


Mies menee baariin päällään mökkikuteet ja vanhat lenkkarit. Pääseekö hän sisään? Kyllä/ ei? Portsari päättää.
(Sanotaan nyt kyllä, että saadaan tämä interaktiivinen tarina jatkumaan. Toimii paljon paremmin livenä esitettynä)

Hän myös haisee pahalta, lehmänpaskalta. Lentääkö hän pihalle, jos osa asiakkaista valittaa? Kyllä/ ei? Portsari päättää.
(sanotaan ei, jotta saadaan tarina jatkumaan)

Hän pokaa baarista naisen, ja kaikkien ihmetykseksi nainen lähtee miehen mukaan. Mies repii naiselta vaatteet päältä ja käy päälle, räkäisee käteen, levittelee rään melaansa ja survaisee sisään paljaalla... ja huhkii puolisen minuuttia. Runkatkoon lehmä jos kiinnostaa laueta. Jokainen huolehtii omistaan.
Runkkaako nainen? Kyllä/ ei? Nainen päättää. Ihan ite.

Muutaman viikon päästä nainen huomaa olevansa paksuna.
Pitääkö nainen lapsen vai teettääkö keskeytyksen? Kyllä/ ei? Nainen päättää.

Onko mies tehnyt mitään rikollista?
Ei ole, mutta ei häntä kovin kohteliaaksikaan voi moittia.
Noriyumi

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Joo Niba, korjaa sitä kieltäs! Kamalaa lukea tollaista kieltä jota slamarikään ei kirjoittaisi!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Miusta niban tulkinta oli askeettisuudessaan varsin informatiivista.
Vastasin, että menestyy koska tiedän jo että menestyi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
mustakikkeli

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ihan hyvä näin, haistakaa te muut paska ja ottakaa rautakanki ulos persiistänne. Ihan pistää vihaksi tuollainen pikkusievistely, yh!

Joo, kyllä Lordi menestyy, se on varma.
MarthaFocker

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Ai niin joo aiheesta: Ei kiinnosta. Ei sitten paskan vertaa.
Euroviisut ovat niin nolo homma kilpailun menestyjillekin.
Muistatteko koskaan kuulleenne hyvää biisiä euroveisuissa? Minä en.
Kuitenkin, vaikka valtavirtaplää ei tyylisuuntaani musiikissa edustakaan, niin jotkut poppibiisit saattavat olla silti ihan sillai ookoo. Mutta ei euroveisuissa ei.
Lordikin on ihan hirveetä paskaa aina ollut, mutta halleluja-biisi on ihan mätää paskaa. Eihän kukaan artisti menevää biisä tohon kilpaan laita, koska hyvällä biisillä voi tehdä ite rahaa. Eiks lordil ollu se monster man -hitti? Se oli must ihan fantsu. Siis jos verrataan tätä veisubiisiä ja tota hittiä, niin onhan ne nyt ihan eri planeetalta.
Ja kuinka noloja ne äijät onkaan? en kestä, perse repee! Olin nähnyt vaan kuvan laulajasta ja ajattelin, että no ookoo ehkä muilla on vaan piukeet nahkahousut kuten rokkareilla kuuluukin. Mutta eikä mitä! Kaikilla on öllimöllikuteet.

Kyllä meillä on syytä olla ylpeitä siitä että olemme suomalaisia.
Sinkkumatti

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

MarthaFocker kirjoitti:Kyllä meillä on syytä olla ylpeitä siitä että olemme suomalaisia.
Ihanaa. Taas suomalainen itsetunto ja itsesyyttely rypee pohjamudissa.
Herra Manala

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

silsakenraali™ kirjoitti:Mä en voi sille mitään, että tulen usein vihaiseksi sun kirjoituksistasi, ne ovat kaikessa huonoudessaan jopa pienimuotoista vittuilua. Tulee mieleen, että dorkanako sä myös minua pidät.
Tota...

Ei kun ei mitään.

MarthaFocker kirjoitti:Muistatteko koskaan kuulleenne hyvää biisiä euroveisuissa? Minä en.
Kyllä minä muistan elävästi, kun kuulin vuonna 1992 erinomaisen svengaavan euroviisukappaleen, jossa oli ytyä ja potkua. Se meni näin:

Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa
Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa

Siitä aikaa on kun putkiradiota kuunneltiin
ajatuksissamme tuota laatikkoa muunneltiin.

Sen sisällä sata oli soittajaa -
ne oli pieniä, eikä niitä nähdä saa!

Jammaillaan ja kuunnellaan
saundia vanhan radion
se soi kuin stadion
vaikka niin snadi on...

Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa
Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa

Kun lauloi radiossa Sinatra tai John Lennon,
noissa tuokioissa siemeniä onnen on!

Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa
Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa

Sen sisällä sata oli soittajaa -
ne oli pieniä, eikä niitä nähdä saa!

Jammaillaan ja kuunnellaan
saundia vanhan radion
se soi kuin stadion
vaikka niin snadi on...

Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa
Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa
Yamma yamma yamma yamma
yamma yamma yammaa yaa
MarthaFocker

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Sinkkumatti kirjoitti:Ihanaa. Taas suomalainen itsetunto ja itsesyyttely rypee pohjamudissa.
No ihan miten vaan. Enhän minä tietenkään osaa häpeillä kansallisesti, kun en osaa yksityisestikään mitään asiaa noloilla.
Ja vaikka Lordi nyt voittikin, niin se ei muuta mielipidettäni siitä asiasta, että biisi ja bändi on paska.
MitVit
Kitisijä
Viestit: 6
Liittynyt: 22.05.2006 9:57

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja MitVit »

MarthaFocker kirjoitti:Lordikin on ihan hirveetä paskaa aina ollut, mutta halleluja-biisi on ihan mätää paskaa. Eihän kukaan artisti menevää biisä tohon kilpaan laita, koska hyvällä biisillä voi tehdä ite rahaa. Eiks lordil ollu se monster man -hitti? Se oli must ihan fantsu. Siis jos verrataan tätä veisubiisiä ja tota hittiä, niin onhan ne nyt ihan eri planeetalta.
Jaaha, ja mun mielestä just toisinpäin. Se "Would you love a monster man" oli täyttä kuraa. Kaikkihan siitä sanoivat että hieno video ja paska kappale. Kyllä tää viisukappale oli paljon parempi ja mielenkiintoisempi. Turhaan sitä haukutaan, vaikka onkin aika popahtavaa metallia.
Elän, siis olen.
bedlam

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tuo itse voittobiisihän on sellainen, että sen olisi voinut säveltää alusta loppuun paskalla istuessaan. Itse sävellyshän ei nimittäin poikennut muista euroviisuista mitenkään. Ilman särökitaroita ja eri sanoituksilla biisin olisi voinut laulaa yhtä hyvin CatCat tai Jari Sillanpääkin.

Mutta erinomaista ja hienoa on se, että voittaja oli jotain muuta kuin vähäpukeiset tyttelit tai keski-ikäiset veljekset valkaistuin tekohymyin laulamassa "Everybody's holding hands, let's fill this world with flowers of love".

Niin kerta.
killkill

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:Ilman särökitaroita ja eri sanoituksilla biisin olisi voinut laulaa yhtä hyvin CatCat tai Jari Sillanpääkin
Mulle tuli mieleen Desmond Childin [mm. Bon Jovi, Alice Cooper] tuotokset. Menestyvään pop-biisiinhän riittää tarpeeksi monta kertaa vedetty koukuttava kertsi ja vähintään yksi B-osa tuomaan riittävää kontrastia. Nämä toteutuvat Hardcock Allelujaassa enemmän kuin tarpeeksi tehokkaasti.

Musiikillisesti Lordi seuraa Putaansuun suuren esikuvan Kissin perinteitä. Tarttuvia pop-rallatuksia särökitaran läpi vedettynä ja riittävästi silmänruokaa. Toimii. Sääli vaan, ettei Lordin ääni taida oikein kestää tuota hirviö"laulua", ainakin Euroviisulähetyksessä ääni hukkui kosketinsoittajattaren alle moneen otteeseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Niba »

killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Ilman särökitaroita ja eri sanoituksilla biisin olisi voinut laulaa yhtä hyvin CatCat tai Jari Sillanpääkin
Mulle tuli mieleen Desmond Childin [mm. Bon Jovi, Alice Cooper] tuotokset. Menestyvään pop-biisiinhän riittää tarpeeksi monta kertaa vedetty koukuttava kertsi ja vähintään yksi B-osa tuomaan riittävää kontrastia. Nämä toteutuvat Hardcock Allelujaassa enemmän kuin tarpeeksi tehokkaasti.

Musiikillisesti Lordi seuraa Putaansuun suuren esikuvan Kissin perinteitä. Tarttuvia pop-rallatuksia särökitaran läpi vedettynä ja riittävästi silmänruokaa. Toimii. Sääli vaan, ettei Lordin ääni taida oikein kestää tuota hirviö"laulua", ainakin Euroviisulähetyksessä ääni hukkui kosketinsoittajattaren alle moneen otteeseen.
Mites se on miksaus?
Olisko joku niinku miksaus voinu mennä paremmin, oliko tässä mitään mixiä, mixi kysyy kreikkalainen, vaikka kaikki ei yhteen ääneen laulakaan zorpasta? Kappale kauheinta suomea, joka on sitten kauniinpi kuin useimmat ulkomaan horttolat. Et jos olisivat itä-euroopan maitten edustajat saaneet esiintyä perse paljaana, niin olisivat!
Mutta nyt meidän onni oli se että pohjois-euroopan maat äänestivät silleen ristiin että äänet tulivat suomen kappaleelle.
Pyyhin Netikettiin..
bedlam

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Ilman särökitaroita ja eri sanoituksilla biisin olisi voinut laulaa yhtä hyvin CatCat tai Jari Sillanpääkin
Mulle tuli mieleen Desmond Childin [mm. Bon Jovi, Alice Cooper] tuotokset.
Itse asiassa Hard Rock Hallelujan kertosäkeen toinen puoliskohan onkin kuin suoraan Desmondin säveltämästä Poison-biisistä. Jo joskus aiemmin muistelen verranneenikin Lordin hittibiisejä Childin tuotoksiin. Mies on/oli kyllä melkoinen hittikone.
killkill

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja killkill »

Niba kirjoitti:Mites se on miksaus? Olisko joku niinku miksaus voinu mennä paremmin, oliko tässä mitään mixiä, mixi kysyy kreikkalainen, vaikka kaikki ei yhteen ääneen laulakaan zorpasta?
Tässä on ilmeisesti niin järeää ja vahvasti kryptattua asiaa, ettei meikäläisen kuupan laskentateho riitä, pahoittelen.
bedlam kirjoitti:Mies on/oli kyllä melkoinen hittikone.
Joku on muistaakseni kirjoittanut kaavankin, jonka mukaan saa aikaan ns. täydellisen hittipiisin, en vain kuollaksenikaan muista jotta kuka se oli. Tietysti hitinteossa on monta muuttujaa, mutta ihmeen usein moni noista ammatti-super-tuottaja-biisinkirjoittajista tuntuu osuvan kultasuoneen.

Kiss muuten ei tainnut kirjoittaa itse läheskään kaikkia hittejään, vaan muistelen että käyttivät häpeämättä apunaan "vexisalmia". Vai muistanko väärin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Niba »

killkill kirjoitti:
Niba kirjoitti:Mites se on miksaus? Olisko joku niinku miksaus voinu mennä paremmin, oliko tässä mitään mixiä, mixi kysyy kreikkalainen, vaikka kaikki ei yhteen ääneen laulakaan zorpasta?
Tässä on ilmeisesti niin järeää ja vahvasti kryptattua asiaa, ettei meikäläisen kuupan laskentateho riitä, pahoittelen.
?
Mä vain hetken ajattelin et kyl sä, mut..
Eikö niillä ole hiukan useampia mikrofoneja joitten herkkyyttä voidaan säätää, mun varmaan pitää kysyä hämikseltä joka Revaniemellä on koodannu lähinnä kontserttien valoilmiöitä.
Pyyhin Netikettiin..
Noriyumi

Re: Euroviisut 2006 esikarsina..

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

killkill kirjoitti:Musiikillisesti Lordi seuraa Putaansuun suuren esikuvan Kissin perinteitä. Tarttuvia pop-rallatuksia särökitaran läpi vedettynä ja riittävästi silmänruokaa. Toimii. Sääli vaan, ettei Lordin ääni taida oikein kestää tuota hirviö"laulua", ainakin Euroviisulähetyksessä ääni hukkui kosketinsoittajattaren alle moneen otteeseen.
Sitten taustalaulajan mikki oli kiinni semifinaalissa. Finaali oli parempaa kuultavaa kun kaikki mikit toimi.
Vastaa Viestiin