Naiset armeijaan?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Asevelvollisuus naisille?

(olen mies) kaikille naisille asevelvollisuus!
3
8%
(olen mies) ei asevelvollisuutta naisille!
10
26%
(olen nainen) kaikille naisille asevelvollisuus!
2
5%
(olen nainen) ei asevelvollisuutta naisille!
15
38%
EVVK/EOS/Tuulenpuiska
9
23%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

RolloTomasi kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Voisi myös argumentoida, että armeija antaa fiksuimmille aivoille 12 kuukautta johtamis- ja organisaatiokoulutusta, joka varmasti on hyödyksi siviilissä.
tähän liittyen, muistatko mitkä olivat charles darwinin, sigmund freudin, william shakespearen ja karl marxin sotilasarvot?
Tarkoitin fiksuimmille armeijaan meneville aivoille, en sitä että fiksuimmat ihmiset menisivät armeijaan. Sitäpaitsi fiksuus on suhteellinen käsite.
Jotkut mittaavat älykkyyttä organisaatiokyvyllä, jotkut matemaattisella kyvyllä, jotkut empatiakyvyllä, jotkut kyvyllä johtaa, jotkut kyvyllä kirjoittaa, jotkut kyvyllä maalata .. Tarkoitin nimenomaan sodan ja rauhan ajan johtamiseen liittyvää fiksuutta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vadim kirjoitti:Höh. Tohon pitäisi lisätä "ei asevelvollisuutta kenellekään" - oma kantani, vaikka olen itse kyllä velvollisuuteni tehnyt ja jotain killutintakin on kaulukseen kertynyt.
Joo, tuo olisi paras vaihtoehto. Jos asiat tehdään, tehdään ne kunnolla tai sitten ei ollenkaan. Tällä hetkellä (ja jo vaikka kuinka kauan) intti on sellainen pellekoulu, joka ei ansaitse olemassaoloaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Riemumieli kirjoitti:Tällä hetkellä (ja jo vaikka kuinka kauan) intti on sellainen pellekoulu, joka ei ansaitse olemassaoloaan.
Siksi armeijasta pitäisikin karsia pellet pois pelleilemästä. Hyvää koulutusta saa, jos sitä haluaa ottaa vastaan. Jos ei, niin adios.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mylwin kirjoitti: Riittävän suuren kenttäarmeijan olemassaolo tekee hyökkäämisen Suomeen kannattamattomaksi, eikä palkka-armeijoihin hakeutuva materiaali yksin riitä tarpeeksi suuren kenttäarmeijan pystyynpolkaisemista.
eikö se ollu joku semmonen juttu, että hyökkäämään ei lähdetä jos ei ole vähintään 1:5 ylivoima, mieluummin 1:10?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

par-sky kirjoitti: eikö se ollu joku semmonen juttu, että hyökkäämään ei lähdetä jos ei ole vähintään 1:5 ylivoima, mieluummin 1:10?
Puolustuksessa riittää 1:3. Eli Ryhmä torjuu joukkueen, jne. Ylivoima täytyy laskea paikallisesti, ei pelkästään armeijan koko siihen vaikuta.

Toki tuohonkin vaikuttaa aika moni asia, keski-ikäisistä reserviläisistä koottu sontakärrytorjuntapataljoona ja mekanisoitu jalkaväkirykmentti ovat kaksi vähän eri asiaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Vadim kirjoitti:
par-sky kirjoitti: mä joskus totesin, että menen armeijaan välittömästi kun miehet alkaa synnyttämään.. :roll:
Odottelinkin, että joku älypää keksii tämän "argumentin". Perusteletko vielä, miksi analogiasi on pätevä siitä huolimatta, että ymmärtääkseni nainen saa valita, hankkiutuuko raskaaksi vai ei, kun taas mieheltä ei juuri taideta kysyä, haluaako hän armeijaan/siviilipalvelukseen vai ei?
jos raskaus on yksistään naisen päätettävissä, niin mihin hittoon niitä miehiä tarvitaan? Selvä, kaikki naiset jotka eivät aio synnyttää laitetaan armeijaan. tosin synnyttämisestä pitää voida saada vapautus terveydellisein perustein, saahan armeijastakin.

mutta eihän tämä ole reilua! eli reiluunnetaan:
armeijassa ei ole alle 9kk mahdollisuutta. joka päivä alokkaasta alkaen annetaan hormonipiikki, jolloin saatat seota milloin tahansa. kun mies pääsee armeijasta hän saa kiitokseksi siitä mojovan potkun munille. voi pyytää puudutuksen etukäteen.
naisen ei tarvitse hoitaa synnyttämäänsä lasta, vaan hän viettää lapsen kanssa pari päivää useamman vuoden välein. jossain vaiheessa hänet vapautetaan kokonaan iän perusteella.
nukkuminen, liikkumisen vaikeus ja rähjääminen on aika tasan.

mites, meniskö läpi? ai ei vai? vitsi mä oon yllättyny :wink:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

jalostin tätä ajatusta eteenpäin. eli siviilipalvelus suhteessa armeija synnytys: siviilipalvelus on mahdollinen, niin miehille kuin naisille. kesto yhdeksän kuukautta. myös työ on sama. ei enää kirjojen leimaamista kirjastossa tai muuta helppoa ja löysää.
siviilipalveluksessa tehtäväsi on pitää huolta vastasyntyneestä lapsesta seuraavat 9 kk. yösyötöt, paskavaipat, virikkeet jne. vapaapäiviä ei ole (kuten ei saisi olla sitten myöskään armeijassa, eihän raskaana oleva nainenkaan niitä saa). sivarit hyötykäyttöön!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

par-sky kirjoitti:sivarit hyötykäyttöön!
Samaa mieltä. Ympäri maailmaa löytyy miinojen täyttämiä alueita ja ei kun tamppaamaan tuttuun ja turvalliseen Kummeli-tyyliin.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

hermine kirjoitti:Hmm, mä voisin kannattaa sellaista, että naiset laitettaisiin armeijatyyppiseen koulutukseen jossa painotus olisi ryhmässä toimimisessa ja oman ruumiin fyysisten rajojen testaamisessa ja miehet puolestaan jonkinlaiseen kotitalous-hoivaoppilaitokseen, jossa heidät pakotettaisiin tutustumaan henkiseen puoleensa ja tunne-elämäänsä pitkien keskustelujen ja analysointitehtävien avulla ja oppimaan muiden tarpeiden kuulosteluun ja huomioonottamiseen (armeijatyyppisten ylemmältä taholta tulevien suorien käskyjen sijaan pitäisi itse käyttää empatiataitojaan ja nimenomaan kuulostella, mitä ne pienet ja heikot, jotka ovat itseä alempana kaikissa hierarkioissa, tahtovat ja tarvitsevat).
Kannatan Hermineä puolustusvoimien komentajaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
mustakikkeli

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

urpiainen kirjoitti:
hermine kirjoitti:Hmm, mä voisin kannattaa sellaista, että naiset laitettaisiin armeijatyyppiseen koulutukseen jossa painotus olisi ryhmässä toimimisessa ja oman ruumiin fyysisten rajojen testaamisessa ja miehet puolestaan jonkinlaiseen kotitalous-hoivaoppilaitokseen, jossa heidät pakotettaisiin tutustumaan henkiseen puoleensa ja tunne-elämäänsä pitkien keskustelujen ja analysointitehtävien avulla ja oppimaan muiden tarpeiden kuulosteluun ja huomioonottamiseen (armeijatyyppisten ylemmältä taholta tulevien suorien käskyjen sijaan pitäisi itse käyttää empatiataitojaan ja nimenomaan kuulostella, mitä ne pienet ja heikot, jotka ovat itseä alempana kaikissa hierarkioissa, tahtovat ja tarvitsevat).
Kannatan Hermineä puolustusvoimien komentajaksi.
Olisi vähän liioiteltua kutsua niitä Puolustusvoimiksi tuossa vaiheessa. Ehkä ennemminkin Nysväilykouluksi. Joillekin naisille sopisi myös pakollinen Seksikoulu jossa he oppisivat nauttimaan yhdynnästä eivätkä kokisi sitä kumppaneita erottavaksi asiaksi.
ninnithequeen

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustakikkeli kirjoitti:Joillekin naisille sopisi myös pakollinen Seksikoulu jossa he oppisivat nauttimaan yhdynnästä eivätkä kokisi sitä kumppaneita erottavaksi asiaksi.
Loistava provo :jee:

Ehkä siihen jopa joku tarttuu....
Sinkkumatti

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

ninnithequeen kirjoitti:Loistava provo :jee: .
Itseasiassa eipä muuten tainnut olla provo. Kikkelihän osoittaa salakavalasti erääseen hölöön..
ninnithequeen

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sinkkumatti kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Loistava provo :jee: .
Itseasiassa eipä muuten tainnut olla provo. Kikkelihän osoittaa salakavalasti erääseen hölöön..
Hmm. Sit mä oon missannu jotain.
hermine

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja hermine »

ninnithequeen kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:Joillekin naisille sopisi myös pakollinen Seksikoulu jossa he oppisivat nauttimaan yhdynnästä eivätkä kokisi sitä kumppaneita erottavaksi asiaksi.
Loistava provo :jee:

Ehkä siihen jopa joku tarttuu....
Mä en ainakaan jaksa. Ei mikään seksikoulu auta siihen fysiologisiin tosiseikkaan, että naisilla on tuntohermoja emättimessä hyvin paljon vähemmän kuin ulkosynnyttimissä ja että limakalvot ovat aika alttiita kivuliaille vaurioille kovakouraisesti käsiteltynä. Samoin aikamoista aivopesua tarvitsisi, että oppisi pitämään yhteishenkeä tuottavina asioita, jotka tuottavat itselle lähinnä epämukavaa oloa pahimmillaan useiksi seuraaviksikin päiviksi. Feikkauskoulu ehkä auttaisi, jos tosiaan sillä linjalla täytyy pysyä että seksi=yhdyntä ja muu on pelkkää turhaa nysväystä ja miehen kiusaamista ja että vika on aina naisessa jos ei seksi suju (sillälailla kuin mies haluaa). Onneksi jokainen meistä voi parisuhteessaan rakentaa seksielämänsä tasan sellaiseksi, että se miellyttää molempia osapuolia edes jollain tasolla riippumatta siitä, mikä on yleinen mielipide "hyvästä seksistä".
pajazzo

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Armeija miehille ja niille naisille, jotka välttämättä sinne haluavat. Eikö se nyt riitä, kun naiset kulkevat pötsi pystyssä palvelusajan verran? Sisulla ja sydämmellä se penskakin sieltä ulos pusketaan. Verta, hikeä ja kyyneleitä, eikös? Pikku sotilaita Suomen maahan. Vaan jos tyttöjä putkahtelee maailmaan niin lienee niillekkin käyttöä sodan syttyessä ilman armejan koulutustakin. Soppakattilat kuumina ja hoitsuina sairaalassa. Kukas niitä hommia tekis, jos kaikki olisi vain pyssy kourassa valmiina tappamaan vihollisen? :shock:
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kannatan naisten asevelvollisuutta ehdottomasti. Koska he voivat sitten painua tykinruoaksi tosi paikan tullen, ettei minun tarvitse. :twisted:

HAHAHAHAHAHAHA

P.S. Olen yhden päivän palvellut armeijassa. Miksei minua ole vieläkään ylennetty majuriksi? :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti:Intissä kun on pakko tajuta ettei voi aina toimia oman pään mukaan. Ja siellä on myös pakko tajuta, että keskustelu ei ole itseisarvo ja avautuminen ei aina kannata.
Meillä tämä opetettiin jo kotona.

Nykymeno miellyttää. Jos joku uhkailee armeijalla, voin aina vetää kuukautis-synnytyskortin esiin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Noriyumi

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Ann kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:Intissä kun on pakko tajuta ettei voi aina toimia oman pään mukaan. Ja siellä on myös pakko tajuta, että keskustelu ei ole itseisarvo ja avautuminen ei aina kannata.
Meillä tämä opetettiin jo kotona.

Nykymeno miellyttää. Jos joku uhkailee armeijalla, voin aina vetää kuukautis-synnytyskortin esiin.
Toden totta... Vaikka naiset eivät synnyttäisi, menkkoja tulee elämän aikana noin 1980 päivää. Naiset menstruoivat elämänsä aikana täten noin 5.42 vuotta!!! Ääg! :shock: :?
1108

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Noriyumi kirjoitti:Naiset menstruoivat elämänsä aikana täten noin 5.42 vuotta!!!
Paljon tämä on litroina?
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Armeija pakolliseksi sekä miehille, että naisille, tai sitten ei kummallekaan.
En ymmärrä, että miksi miesten on ns. pakko mennä armeijaan, ja naiset saavat käydä siellä leikkimässä mikäli huvittaa.
No on toki naisia, jotka menevät tosissaan, ja tekevät oikeasti parhaansa, ja hyvin vieläpä, mutta...
Siis asevelvollisuus kaikille, tai ei kenellekään.

Ennemmin ajattelisin, että maanpuolustusvelvollisuus kaikille.

Se ei olisi tällainen nykymuotoinen armeija, vaan enemmänkin koulutus erilaisiin sodanaikaisiin tehtäviin, joita on tietenkin muitakin kuin se varsinainen taistelu. Huoltojoukkojenkin tulee pelata.
Jokainen suunnattaisiin niihin tehtäviin, joihin sopisi parhaiten, ja joista olisi tukea esimerkiksi koulutukselle tai toisinpäin.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
mustakikkeli

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Noriyumi kirjoitti:
Ann kirjoitti:Nykymeno miellyttää. Jos joku uhkailee armeijalla, voin aina vetää kuukautis-synnytyskortin esiin.
Toden totta... Vaikka naiset eivät synnyttäisi, menkkoja tulee elämän aikana noin 1980 päivää. Naiset menstruoivat elämänsä aikana täten noin 5.42 vuotta!!! Ääg! :shock: :?
Tuo ei ole mitään siihen verrattuna kuinka montaa kertaa elämänsä aikana miehet ejakuloivat! Voin paljastaa: useammin kuin kerran kuussa...
Noriyumi

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

mustakikkeli kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:
Ann kirjoitti:Nykymeno miellyttää. Jos joku uhkailee armeijalla, voin aina vetää kuukautis-synnytyskortin esiin.
Toden totta... Vaikka naiset eivät synnyttäisi, menkkoja tulee elämän aikana noin 1980 päivää. Naiset menstruoivat elämänsä aikana täten noin 5.42 vuotta!!! Ääg! :shock: :?
Tuo ei ole mitään siihen verrattuna kuinka montaa kertaa elämänsä aikana miehet ejakuloivat! Voin paljastaa: useammin kuin kerran kuussa...
Menkkojen rinnastaminen sperman lennättämiseen ei oikein natsaa... Sitä paitsi menkat ovat taakka - ejakulointi "harvemmin" on miehelle kamala juttu :D
Sudenhenki

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Noriyumi kirjoitti: Menkkojen rinnastaminen sperman lennättämiseen ei oikein natsaa...
Menkkojen rinnastaminen inttiin sitten natsaa? Kuva
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Noriyumi kirjoitti:Toden totta... Vaikka naiset eivät synnyttäisi, menkkoja tulee elämän aikana noin 1980 päivää.
Ja minä kun luulin, että odottava nainen ei menstruoi. Ainä sitä oppii uutta, kun kuuntelee fiksuja ihmisiä. Kuukautiset ovat vähän sellainen juttu, että ilman niitä ei ihmiskunta säily. Jos ei halua kuukautisia, ei kannata kuin olla raskaana ja homma hoituu. Mitäs olette niin uraorientoituneita, että haluatte jälkikasvua vasta yli 30-kymppisinä, kuukautisista jo lähes parikymmentä vuotta kärsineinä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Naiset armeijaan?

Viesti Kirjoittaja Ann »

LillyMunster kirjoitti: Ennemmin ajattelisin, että maanpuolustusvelvollisuus kaikille.
Ei ne sais kaikelta siltä nussimiselta sodittua. Pillut veks intistä! Olen kuullut juttua..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin