Asuntojen hintojen lasku on edessä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lainatarjousten vertailun luulisi tosiaan olevan helpompaa kuin asunnon ostamisen. Kyllä minuun vaikutti kovasti yleinen eipäs-juupas-väittely talousnäkymistä ja asuntojen hinnoista, kunnes koko sopasta selkiytyi sanomaksi ettei kukaan tiedä mitä tulee tapahtumaan ja millä aikavälillä. Eli kun hankkii itselleen sopivaa asuntoa ja maksukykyä sekä puskurirahastoa on nyt ja tulevaisuudessa, on aivan turha hermoilla laajemmista talouskuvioista. Jossain on asuttava aina, joten oman tulevaisuuden ollessa vakaa mieluummin mielekkäästi ja omasti.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Melnais kirjoitti:Lainatarjousten vertailun luulisi tosiaan olevan helpompaa kuin asunnon ostamisen. Kyllä minuun vaikutti kovasti yleinen eipäs-juupas-väittely talousnäkymistä ja asuntojen hinnoista, kunnes koko sopasta selkiytyi sanomaksi ettei kukaan tiedä mitä tulee tapahtumaan ja millä aikavälillä. Eli kun hankkii itselleen sopivaa asuntoa ja maksukykyä sekä puskurirahastoa on nyt ja tulevaisuudessa, on aivan turha hermoilla laajemmista talouskuvioista. Jossain on asuttava aina, joten oman tulevaisuuden ollessa vakaa mieluummin mielekkäästi ja omasti.
Noin se on. Kunhan ei osta hometaloa. Ei sun ammatissa ainakaan työttömyys uhkaa, ukostasi en tiedä, mutta se nyt taitaa olla se suurin riski asuntovelalliselle kuitenkin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti:En tiedä käykö näin, mutta olen koko ajan olettanut suuren omaisuuden uusjaon olevan käynnissä. Kun vain osaisi veikata oikeaa hevosta.
Mun mielestä omaisuus jaettiin uusiksi jo silloin kun amerikkalaiset jatkoivat SUVeilla ajamista ja kiinalaisen rihkaman ostamista velkarahalla. Nyt vain todetaan tilanne.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:En tiedä käykö näin, mutta olen koko ajan olettanut suuren omaisuuden uusjaon olevan käynnissä. Kun vain osaisi veikata oikeaa hevosta.
Aasialaiset sijoittavat rikastuttavat lemmenjokelaista kullankaivajaa :)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mua siis lievästi surettaa että sijoitin väärään aikaan. Rahastoihin. Tosin varovaisesti vain 350 kiloa. Ainakin olisi pitänyt ostiskella myöhemmin, mutta kun rahaa polttelee käyttötilillä.

Nyt näyttää siltä, että peruspilarini Venäjä ja Latinalainen Amerikka väpättää paikoillaan. Eivät kasva mutta eivät laskekaan. Latinalaista Amerikkaa pelkäsin, mutta olisiko niin että raaka-aineen tuottajina eivät ole niin riippuvaisia USA:n tavarakulutuksesta. Ja omana tietämättömänä teoriana, että USA:n sijoittajat eivät tunne muita mantereita kuin amerikat, ja USA:n romahdellessa sijoittavat E-Amerikkaan.

Sitten ounastellen Idän markkinoiden tulevaa ylivoimaa laitoin Kiinaan (jonka tiesin riskiksi koska sanotaan että Olympialaisiin mennessä romahtaa, sitten taas nousua) ja Intiaan, jolla on kasvupotentiaalia. No saatana, nehän tulee alas kuin hidas hissi. Liian riippuvaisia USA:han viennistä!

Mutta sen pankin pukunöösin mulle "hajautuksena" (EI kannata liikaa hajauttaa!) suosittelemat Balkan ja Turkki on verraten hanurista nytten.

Mietin panikoidako, jolloin tappio vasta realisoituu. Vai Holdatako parempien aikojen toivossa? Jos panikoin, mihin sitten? Nyt on kulta (sekä fyysisenä että kultarahastoina) ainoana nousussa. Ja joo muut raaka-aineet myös . Mutta kuinka kauan.. ja nyt voi olla jo liian myöhäistä sijoittaa niihin?
elco

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja elco »

Osta uusi Vette. Häviät vähemmän kuin rahastoissa, saat piparia ja näytät tixille närhen jullit.

Jollei tässä ole riittävästi value propositionia niin missä sitten?
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:Osta uusi Vette. Häviät vähemmän kuin rahastoissa, saat piparia ja näytät tixille närhen jullit.

Jollei tässä ole riittävästi value propositionia niin missä sitten?
Oletko nyt ihan satavarma tuosta piparin saannista?
NuoriDaavid

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
elco kirjoitti:Osta uusi Vette. Häviät vähemmän kuin rahastoissa, saat piparia ja näytät tixille närhen jullit.

Jollei tässä ole riittävästi value propositionia niin missä sitten?
Oletko nyt ihan satavarma tuosta piparin saannista?
Satisfaction guaranteed or your money back!
elco

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti:
Oletko nyt ihan satavarma tuosta piparin saannista?
No ei kai Gat mikään Vadim nyt sentään ole?

Häviääko se mitään jos kokeilee?
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Oletko nyt ihan satavarma tuosta piparin saannista?
No ei kai Gat mikään Vadim nyt sentään ole?

Häviääko se mitään jos kokeilee?
Olen jo aiemmin viitannut G-miehen ja Vadimin yhtäläisyyksiin. Vadimin eduksi on kuitenkin se, että hän ei kärsi naisvihasta ja mitä ilmeisimmin saa myös suun auki naisseurassa. Siitä ja mersusta huolimatta no go.

G-miehen vaihtoehtoiskustannukset ovat 120.000 egeä hypoteettiseen pipariautomaattiin (heitän päivän hinnan hatusta) taikka 120 käyntiä luksushuoralla tai ~1000 käyntiä perusvenakolla. (Nämäkin hinnat hatusta.)
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja huima »

Tix kirjoitti: G-miehen vaihtoehtoiskustannukset ovat 120.000 egeä hypoteettiseen pipariautomaattiin (heitän päivän hinnan hatusta) taikka 120 käyntiä luksushuoralla tai ~1000 käyntiä perusvenakolla. (Nämäkin hinnat hatusta.)
Et huomioi paljousalennuksia, jotka G nohevana pisnesmiähenä luonnollisesti itselleen neuvottelisi.

Tosin varvin 50 kohdalla G varmaankin tajuaisi, että olisi se Corvette ollut parempi sijoitus.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti: Saisihan sopimussakon jälkeenkin rahalla vähän käytetyn Corveten.
Luulen että G haluaisi neitseellisen, Corvetenkin.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

huima kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Saisihan sopimussakon jälkeenkin rahalla vähän käytetyn Corveten.
Luulen että G haluaisi neitseellisen, Corvetenkin.
En tiedä, luulen että se tykkää salaa tuosta lutkasta freelanderistaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:Olen jo aiemmin viitannut G-miehen ja Vadimin yhtäläisyyksiin. Vadimin eduksi on kuitenkin se, että hän ei kärsi naisvihasta ja mitä ilmeisimmin saa myös suun auki naisseurassa. Siitä ja mersusta huolimatta no go.
Tämä on loukkaavaa. Unohdit, että huolehdin paremmin henkilökohtaisesta hygieniastani ja käyn sentään joskus parturissakin. En myöskään juo olutta vaan shamppanjaa (tosin bulkkisellaista vain irvistäen), harrastan ulkomaanmatkailua ja vaatteiden shoppailua, enkä mielelläni astu metsään (paitsi omaani).

Muuten olemme tietysti samasta puusta veistettyjä.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vadim kirjoitti:Muuten olemme tietysti samasta puusta veistettyjä.
Detailit ei ratkaise, vaan suuret linjat ja lopputulos.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:
Tix kirjoitti:
huima kirjoitti:
Luulen että G haluaisi neitseellisen, Corvetenkin.
En tiedä, luulen että se tykkää salaa tuosta lutkasta freelanderistaan.
Tietäisipähän, että tämä on saattanut saada kyytiä joskus aiemmin.
Ah. Tuossahan se on. Se antanut muille, mutta antaa myös G-miehellekin! Mutta auta armias jos se joku päivä ei enää annakaan..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

huima kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Saisihan sopimussakon jälkeenkin rahalla vähän käytetyn Corveten.
Luulen että G haluaisi neitseellisen, Corvetenkin.
Corvette on ainoita urheiluautoja, joita hyväksyn. Mutta eiköhän käytetty Corvette, vaikka Sting Ray, olisi nykyCorvettea karismaattisempi?

Muuten olisin voinut kevyesti ostaa Lantikkahuollossani rakennettavana olevan vanhan Rolls Royce Silver Shadowin. Mutta alkoi epäilyttää, että Suomen junttioloissa sellaisesta saa vain pilkkaa. Muutenkin mieluummin vaikka Bentley.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:vanhan Rolls Royce Silver Shadowin.
Ok. Nyt olet virallisesti papparainen.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Muuten olemme tietysti samasta puusta veistettyjä.
Detailit ei ratkaise, vaan suuret linjat ja lopputulos.
Vai kaltaisesi suuri panomies saattaa lausua näitä universaaleja totuuksia!

Mutta hei, lähden tästä pikkuhottikseni kanssa kostealle lounaalle. Pitäkää toisenne lämpiminä älkääkä unohtako, että elämä on ajoittain erinomaisen ihastuttavaa ja mukavaa ja että ulkona paistaa kevätaurinko!
masa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Tix kirjoitti:
huima kirjoitti:
Luulen että G haluaisi neitseellisen, Corvetenkin.
En tiedä, luulen että se tykkää salaa tuosta lutkasta freelanderistaan.
Tietäisipähän, että tämä on saattanut saada kyytiä joskus aiemmin.

Kuva

Onks toi gattaca?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tix kirjoitti:
Gat kirjoitti:vanhan Rolls Royce Silver Shadowin.
Ok. Nyt olet virallisesti papparainen.
Minulla oli Silver Shadowin upea pienoismalli lapsena, ja silloin se näytti ihan modernilta :roll: WANHA olen.
masa kirjoitti:Onks toi gattaca?
Ei todellakaan. Tuo on suomalaiskansalllinen persjalka- nallekarhu, joille suomalaiset naiset antavat. Eivät valkoisille masaikuikeloille kuten minä.

Edit: nyt vasta tajusin mitä tekee! Autoerotiikka on asiallista.
Herra Manala

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Gat kirjoitti:Muuten olisin voinut kevyesti ostaa Lantikkahuollossani rakennettavana olevan vanhan Rolls Royce Silver Shadowin. Mutta alkoi epäilyttää, että Suomen junttioloissa sellaisesta saa vain pilkkaa. Muutenkin mieluummin vaikka Bentley.
Oon ajellut aika tavalla erilaisilla näyttävämmillä pulkilla aina sinne 500+hv Kyrvetteen saakka, mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että mikään ei kuitenkaan nosta kunnioitusta, käsiä ja katseita niin paljon ohikulkijoissa ja kanssaliikkujissa kuin wanha kunnon R&R Silver Shadow. Se on oikeasti auto jota hölmöläinenkin kunnioittaa. Tosin päälle iskee pienesti sellainen fiilis, että istuisit akvaariossa jonain trooppisena sateenkaariananasmonnina.
SikaMika

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

masa kirjoitti:
Onks toi gattaca?
Ai vittu ja reps! Minkähän vedon tuo kuvan orpo paska on mennyt häviämään?!
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:Euroopan Japani
Islannin ja Japanin taloudet ovat kyllä hämmentävän samannäköisiä - talous ylikuumentunut ja 15 % korot. Tai sitten ei.

Btw. Japanissa BKT per capita kasvoi 2003-07 nopeammin kuin jenkkeissä.
Vastaa Viestiin