Kitinäläisten tulotaso

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Olen tulotasoltani mielestäni

Alle köyhyysrajan (Eurostatissa brutto alle 1000€/kk)
20
21%
Pienituloinen (1000 - 2000 €/kk)
24
25%
Keskituloinen (2000 - 3500 €/kk)
34
36%
Hyvätuloinen (3500 - 5000 €/kk)
8
8%
Erittäin hyvätuloinen (>5000 €/kk )
9
9%
 
Ääniä yhteensä: 95

Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Alle köyhyysrajan elellään taas vaihteeksi. Ikinä en ole ollut enempää kuin pienituloinen ja sellaisenakin olen itseni ihan tyytyväiseksi tuntenut. Jos joskus olen päässyt pienituloisuuden parempaan päähän niin olen jopa hetkellistä suurta tyytyväisyyttä tuntenut saadessani jotain extraa hankittuakin tjn. En mä paljoa tarvitsisi, loppuen lopuksi, ollakseni onnellinen. Itseasiassa luulen, että jos rahaa olisi aina käytettävissä vaikka yllättävään ulkomaanmatkaan tai muuhun vähän isompaan juttuun niin se lopulta menettäisi hohtonsa..
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Alle köyhyysrajan. Brutto ja netto.
Elukka

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Luin eilen pitkästä aikaa iltapäivälehteä.
Ei olisi pitänyt.
Opin nimittäin, että keskimääräinen bussikuski tienaa enemmän kuin minä.
Nyt ottaa ns. pannuun.

:off: Varsinkin kun (ikään kuin korostaakseen taloudellista ylemmyyttään) 64:n kuski löi tänä aamuna ovet allekirjoittaneen nenän edestä kiinni ja kaasutteli hilpeästi pois pysäkiltä, vaikka kuinka juoksin ehtiäkseni ko. bussiin. :evil:
imbesiili

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Gattaca kirjoitti:Kitinässähän just valistetaan etten synnyttämään vielä kykenevää naista koskaan saa enää katsoakaan. Koettakaa päättää :D
Hommaat sellaisen venäläisen mail order-vaimon, joka on omassa köyhässä kotikylässään tottunut maaseudun elämään. Sitten voit välillä hemmotella sitä ja viedä sen suureen Helsingin ihmemaahan lomalle huvittelemaan. Venäjän kielen oppikirja vaan käteen karhun sijasta, jos haluat vähän tulevaisuuteesi panostaa.
1108

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pallo poksahti kohtaan Keskituloinen, läheltä piti että ei posahtanut ylemmäksi.

Ja mielestäni 3500€ kuussa napsivat eivät ole keskituloisia. Keskitulot taitaa olla vähän pienmpiä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Vadim »

No, tästä pitänee nyt sitten päätellä, että kitinäläiset ovat keskituloisia. Seuraava aihe?
Elukka

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vadim kirjoitti:No, tästä pitänee nyt sitten päätellä, että kitinäläiset ovat keskituloisia. Seuraava aihe?
"Miksi olet vihattavaa paskasakkia vaikka olisit kuinka keskituloinen:" :idea:
leila

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja leila »

Minä olen pienituloinen. Hyvin kuitenkin tulen palkallani toimeen (onneksi miehellä on paremmat tulot), mulla on kivoja vaatteita, varaa ostaa hyvää ruokaa, käydä joskus pienillä matkoilla ja pystyn ylläpitämään pojun. Tosin mihinkäs sitä rahaa maalla tuhlaisi?!
saika

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja saika »

Mä kun kuvittelin että olen keskituloinen palkkoineni, mutta siihen tarvittaisiin n. tonni enemmän kuussa... :roll:

Onko tuohon ajateltu mukaan ns. kuntaluokitus? Helsingissä sama palkka voi olla huono mikä vaikka Iisalmessa on keskivertoa? Ainakin näin ajattelisin, kyseisillä paikkakunnilla kun tuppaa tuo eläminen olemaan myös vähän eri hinnoissa.

Hyvin tulen toimeen huonotuloiseksi.
Patz

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Patz »

Keskeisintä keskikastia, joskin nyt hetkellisesti saattaa pompsahtaa tuonne paremmallekin puolelle. Mä tartten rikkaan miehen!
Flipperix

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

saika kirjoitti:Mä kun kuvittelin että olen keskituloinen palkkoineni, mutta siihen tarvittaisiin n. tonni enemmän kuussa... :roll:

Hyvin tulen toimeen huonotuloiseksi.
Palkoissa on hyvin suuria alueellisia eroja. Mitä suurempi kaupunki, sen korkeammat elinkustannukset ja palkat - noin periaateessa. On kuitenkin ammattiryhmiä, kuten lääkärit, jotka vetävät syrjäkylillä jopa enemmän.
JakeBlues

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Tuon luokittelun perusteella hyvätuloinen, silti aina PA. Kyllähän sitä tulee työpuolesta tarkasteltua, että kulurakenteet on hoikassa kunnossa, mutta näyttää siltä, että on jäänyt oma pesä hoitamatta. Tai sitten mulla on kallis nainen. Joka tapauksessa olen köyhä kuin kirkonrotta vaikka olen hyvätuloinen. Vituttaa - vaadinkin, että kaikilla hyvätuloisilla PITÄÄ olla mahdollisuus hankkia uusi 50" televisio (tai muu vastaava yleishyödyke) kerran puoleen vuoteen ja että valtion tulee huolehtia siitä että näin tapahtuu.
MadameDeMeloni

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Pieni/keskituloinen. Vähän riippuu. Vastaan välimallin jätkä.
Rouva Pupu

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Heittelee huonotuloisen ja keskituloisen välimaastossa.
nokkaelain

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sutenööri kirjoitti:
nokkaelain kirjoitti:Riippuu tietysti näkökulmasta, onko yli 3000e ansaitseva hyvätuloinen.
Riippuu myös siitä, ansaitaanko 3000 euroa pk-seudulla, vaiko provinssissa. Muun suomen 100 euroa, kun on helsingissä 50 euroa. Ainakin melkein.
Samankokoisessa asunnossa kuin nyt maksaisin vuokraa Mannerheimintien varrella vähän yli 100 e ennemmän kuin nyt. Se on merkittävin ero täällä hetkellä. Juuri ja juuri keskituloisena jää keskimaäärin reilusti enemmän rahaa säästöön kuukausittain. Tietysti reilusti enemmän ansaitsevana (ja kuluttavana) voisivat muutkin erot pk-seutuun verrattuna merkitä jotain.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joka tapauksessa ei mitään jää säästöön..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja mozart »

Ansiosidonnainen jää alle tonnin.. :roll: Alle köyhyysrajan eläisin, jos eläisin yksin. Toivon mukaan töitä tässä saan pian.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Mida »

minimiäitiyspvraha ei kovin paljon ole. Onneks on rikas miäs :mrgreen:
SikaMika

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vitun köyhät. Maksakaa mun 700€ Master-lasku.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Kitinäläisten tulotaso

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Vaikea sanoa, tai siis en osaa muuntaa 5 vuorotyöläisen tuntipalkaa kuukausipalkaksi meille tulee palkka 2 viikon välein, ja se tietysti vaihtelee työtuntien ja kohdalle osuvien vkl:jen mukaan.

toukokuussa sain yhteen tiliin 765 euroa. Tuo oli siis 2 viikon palkka. sen jälkeen on tullut yksi korotus kesäkuussa. Eikö silloin ollutkin yleiskorotus.
Vastaa Viestiin