Kitinäläisten poliittinen väri

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Mikä on poliittinen värisi?

Äärivasemmisto
1
1%
Maltillinen vasemmisto
16
24%
Keskustalainen
2
3%
Maltillinen porvari
18
26%
Uusliberaali
7
10%
Äärioikeistolainen
1
1%
Maltillinen vihreä
14
21%
Radikaali vihreä
3
4%
Tony Halme -fani
6
9%
 
Ääniä yhteensä: 68

elco

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja elco »

Ehkä olen värisokea, mutta tuo punavihreä ei vain mene kaaliin: eihän punaisella ja vihreällä ole poliittisesti yhtään mitään eroa. Minusta on täysin ällistyttävää, ettei joku muka huomaa, että luonnonsuojelu sun muu ympäristövouhotus on vain kulissi, jolla punaisesta savuvehotaan vihreää. Samaa sosialisointi-, kurjistamis- ja valtiokontrollipaskaa eri paketissa.

Tai no... rehellinen tulipunainen kommari on sentään jotenkin kunnioitettavampi ja rehellisempi otus kuin nämä vihreät nilkit.
SikaMika

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Gattaca kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Maltillinen porvari ripauksella punavihreitä arvoja.
Tuskin kukaan myöntää olevansa äärioikeistoakaan :D
Olen mä noita pilottitakeissa kulkevia nahkakuulia nähnyt kaduilla, kyllä ne myöntävät. Kitinäläisten keskuudesta en näitä tapauksia ole bongannut - onneksi.
Punavihreyttä sun kaa muistan joo isojen pomojen miljoonapalkkojen kehumisen ja että kuollut ystäväsi (sori kun käytän tähän) oli "kapinallinen muttei mikään turhista valittava kettutyttö".
Erehdyit kategoriasta. Miljoonapalkkojen kehuminen osuu sinne porvarismini puolelle. Mulle kelpaisi kyllä miljoonapalkka, ja niin kelpaisi sinullekin. Sellaista saadessani voisin itse päättää, mille taholle ylimääräisiä roposiani jakelisin. Jollekin taholle aivan varmasti osan antaisin - siis jollekin oikeasti vähäosaiselle kansanosalle (mm. sairaat lapset ja sotainvalidit), en millekään joutokäynnille jämähtäneille kermaperseille.
Jos sinä saisit miljoonapalkkaa, et itkisi työttömien kohtaloa vaan sitä, miksi yli puolet palkastasi menee tuloverona osin turhuuksiin. Sinä et osaa asettua toisten ihmisten asemaan, osaat vain itkeä jos jokin epäkohta koskettaa sinua jollain lailla. Ja sinua ne totta totisesti tuntuvat koskettavan!

Kettutytöt nyt ovat yksi maailman turhimmista keksinnöistä, terrorisoivia paska-aivoja jotka ovat liian tyhmiä kanavoidakseen tarmonsa maailman muuttamiseksi johonkin toimivaan. En muista, että tupakoinninvastustajatkaan olisivat koskaan murtautuneet Amerille tuhotakseen kaikki maailman mallupötkylät. Ihan poliittisia painostuskeinoja käyttäen ovat saaneet tupakka-askeihin liimautettua maailmanlopusta varoittavat tarrasensa. Vähentävätkö ne ihmisten tupakointia, en osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa että hyttytyttöjen tarhaiskut eivät tästä maasta turkistarhausta lopeta.

Kuollut ystäväni Jenni ei todellakaan ollut mikään turhista valittava kettutyttö.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

elco kirjoitti:luonnonsuojelu sun muu ympäristövouhotus .
Niinpä tietysti.
elco kirjoitti: Samaa sosialisointi-, kurjistamis- ja valtiokontrollipaskaa eri paketissa..
Niin ja sun pitää maksaa veroja niin paljon ettet voi työtäkään tehdä voivoi ja ihan sen takia että joku sua huonompi ihminen sais syödä ja katon päälleen. Onneksi kärsimyksiäsi lievittävät Vegasinmatkat..
SikaMika kirjoitti:Erehdyit kategoriasta. Miljoonapalkkojen kehuminen osuu sinne porvarismini puolelle. Mulle kelpaisi kyllä miljoonapalkka, ja niin kelpaisi sinullekin. Sellaista saadessani voisin itse päättää, mille taholle ylimääräisiä roposiani jakelisin. Jollekin taholle aivan varmasti osan antaisin - siis jollekin oikeasti vähäosaiselle kansanosalle (mm. sairaat lapset ja sotainvalidit), en millekään joutokäynnille jämähtäneille kermaperseille..
Kelpaisi kelpaisi.
Mutta ei punikki noin puhu! :D
Punavihreetä vituttais miks jotkut saa niiin tajuttoman paljon.
SikaMika kirjoitti: Jos sinä saisit miljoonapalkkaa, et itkisi työttömien kohtaloa vaan sitä, miksi yli puolet palkastasi menee tuloverona osin turhuuksiin. Sinä et osaa asettua toisten ihmisten asemaan, osaat vain itkeä jos jokin epäkohta koskettaa sinua jollain lailla. Ja sinua ne totta totisesti tuntuvat koskettavan!..
Joo, mua niin koskettaa Jorma Ollilan sanoinkuvaamattomat kärsimykset ja miten häntä riistetään...
SikaMika kirjoitti: Kettutytöt nyt ovat yksi maailman turhimmista keksinnöistä, terrorisoivia paska-aivoja jotka ovat liian tyhmiä kanavoidakseen tarmonsa maailman muuttamiseksi johonkin toimivaan. En muista, että tupakoinninvastustajatkaan olisivat koskaan murtautuneet Amerille tuhotakseen kaikki maailman mallupötkylät. Ihan poliittisia painostuskeinoja käyttäen ovat saaneet tupakka-askeihin liimautettua maailmanlopusta varoittavat tarrasensa. Vähentävätkö ne ihmisten tupakointia, en osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa että hyttytyttöjen tarhaiskut eivät tästä maasta turkistarhausta lopeta.

Kuollut ystäväni Jenni ei todellakaan ollut mikään turhista valittava kettutyttö.
Sori että mainitsin. Epähienoa.
Mutta vittu, ei kaikki "kettutytöt" tarhaiskuja tee. Susta vaan eläinsuojelu jossa vastustetaan tehotuotantoa ja siitä valitsevia käsityksiä on turhaa. Koska et piittaa eläimista. Et oikeasti. Olet siis jo sen takia mielestäni aivan paskasakkia. Ja joojoo on sulla ollu marsua tai kissaa päläpälä ja vihaat eläirääkkäjiä mutta silti toi asenne.. mulkku. Arvoton mulkku olet.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
SikaMika

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Gattaca kirjoitti:
Mutta vittu, ei kaikki "kettutytöt" tarhaiskuja tee.
Kyllä tekevät, siksi heitä kutsuinkin kettutytöiksi. Kaikki luonnonsuojelijat eivät tee tarhaiskuja, mutta minä puhuinkin kettutytöistä.
Susta vaan eläinsuojelu jossa vastustetaan tehotuotantoa ja siitä valitsevia käsityksiä on turhaa. Koska et piittaa eläimista. Et oikeasti. Olet siis jo sen takia mielestäni aivan paskasakkia. Ja joojoo on sulla ollu marsua tai kissaa päläpälä ja vihaat eläirääkkäjiä mutta silti toi asenne.. mulkku. Arvoton mulkku olet.
Mikä asenne? Mistä helvetistä sä puhut? En muista maininneeni mitään mielipiteistäni liittyen tehotuotantoon. Ja kuka sanoi, etten mä muka pidä eläimistä? Koetas Jukka-Poika pitää faktat erossa fiktioistasi. On vitun säälittävää, että yrität laittaa omia sanojasi toisten suihin ja sitten vielä onnistut vetämään niistäkin aivan väärät johtopäätökset.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ruksin tuon ylettämän typerän termin 'uusliberaali'. Mielestäni olen kyllä ihan tavallinen liberaali, eikä suuntauksessani ole mitään uutta.
PerttiMakimaa

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Kah, nyt meitäkin on yksi.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Uusliberalisti, kuten on varmaankin tullut jo selväksi.

Kuva

*kiihottuu*

Maggie oli todellinen rrrautarouva. Fantasioin kuvittelemalla, miten Maggie paukuttaisi punaviherpiipertäjiä käsilaukulla päähän.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Maggie oli todellinen rrrautarouva. Fantasioin kuvittelemalla, miten Maggie paukuttaisi punaviherpiipertäjiä käsilaukulla päähän.
*vilunväristyksiä*

Mutta tietysti jokainen äänestää -jos äänestää- siten, että valittu edustaja ajaa oletettavasti juuri hänen, tai ainakin oman viiteryhmän, etuja. Mitäs järkeä demokratiassa muuten olisikaan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Maggie oli todellinen rrrautarouva. Fantasioin kuvittelemalla, miten Maggie paukuttaisi punaviherpiipertäjiä käsilaukulla päähän.
*vilunväristyksiä*

Mutta tietysti jokainen äänestää -jos äänestää- siten, että valittu edustaja ajaa oletettavasti juuri hänen, tai ainakin oman viiteryhmän, etuja. Mitäs järkeä demokratiassa muuten olisikaan.
Maggie ei vain ole suomessa ehdolla :(
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti: Maggie ei vain ole suomessa ehdolla :(
Korjaa toki, jos olen väärässä, mutta tuskin on ehdolla enää missään muuallakaan... :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ei pysty mitaan pallottamaan...
Sekoitus maltillista porvaria, Uusliberalistia, ja maltillista vihreata mutta myos kevyesti maltillista vasemmistoa. Rippuu taysin tilanteesta ja aiheesta kuitenkin siten etta ajatukset eivat ole ristiriidassa toistensa kanssa ainakaan en ole sellaista huomannut.
swirl

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja swirl »

Vasemmalle kallellani oon, pallotin maltillisen vasemmiston.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Maggie ei vain ole suomessa ehdolla :(
Korjaa toki, jos olen väärässä, mutta tuskin on ehdolla enää missään muuallakaan... :roll:
No ei :( :(
Dumari

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Vasurilla mennään, oon vielä töissä yhdessä AY-liikkeen suurimmista tukikohdista.
Elukka

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Gattaca kirjoitti:Etkä tietenkään huomioi ettei sitä työtä ole.
Mene toki työministeriöön neuvomaan asiassa.
Mistä alkaen ministeriöt ovat tehneet jotain konkreettista asioiden ratkaisemiseksi? :roll:
Ensimmäinen askel kohti järjellistä työvoimapolitiikkaa olisi myöntää, että osa nykyisistä työttömistä on de facto työkyvyttömiä sairauksien tai alkoholisoitumisen vuoksi. Em. ryhmien jäädessä sairaseläkkeelle tai siirtyessä toimeentulotuen piiriin voitaisiin sitten keskittyä oikeasti työkykyisten työttömien kouluttamiseen ja työelämävalmennukseen.
(Sekin saattaisi jo muuttaa tilannetta ihmeesti, että opintotuki nostettaisiin edes jossain määrin kilpailukykyiselle tasolle työttömyyskorvauksiin verrattuna!)
Jos ei vielä tälläkään tärppää, niin sitten ohjelmaksi jotain valtion kustantamaa askartelupaskartelua työttömyyskorvauksen suuruisella palkalla. Ihan jo siitäkin syystä, ettei sitä kuuluisaa syrjäytymistä pääse tapahtumaan niin paljon, kun patistetaan joka arkiaamu ylös, ulos ja hommin. Eikä tarvitsisi hävetä sitäkään, että elää yhteiskunnan rahoilla.
hermine

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja hermine »

Hmm, kaippa aika radikaali (puna)vihreä. Mut mulle politiikka on ensisijaisesti henkilökohtaisia elämänvalintoja, vasta toissijaisesti puoluepolitiikkaa.

Verokorttikömmähdyksen takia taidan menettää melkoisen osan tän kuun palkastani (joka nyt jokatapauksessa olisi alle köyhyysrajan) valtiolle, mutta mulla onkin kiva työ ja mielummin rahoitan verorahoillani niitten joutilasta elämää, joilla sellaista ei ole, kuin pakotan heidät työskentelemään esim. sunnuntaihesarissa mainituilla riistotyösopimuksilla tai rahoitan jotain organisoitua risujenkeräämistä/kuminauhojenpussitusta, joka kuntouttamisen sijaan vaan vituttaa useimpia normaalilla älykkyystasolla varustettuja ihmisiä ja kaiken lisäksi vie yhteiskunnan varoja huomattavasti enemmän kuin antaa näiden ihmisten olla kotonaan lorvimassa.

Sensijaan niille tyypeille, jotka tekevät siellä kotonaan jotain oikeasti yhteiskunnan varoja säästävää kuten hoitavat itse omia lapsiaan tai sairaita/vanhoja omaisiaan, voisi antaa reippaasti enemmän tukea, vapaapäivämahdollisuuksia (lähinnä siis noille omaishoitajille) ja työssäkävijän statuksen niin ettei heitä ainakaan revittäisi karenssin uhalla minnekään paskahommiin, joissa heistä olisi huomattavasti vähemmän hyötyä ja huomattavasti enemmän kuluja (mm. hoidettava laitettava kalliiseen laitoshoitoon) kuin kotityössään (jossa yhteiskunnan silmissä monet heistä kuitenkin leimataan tällä hetkellä työttömiksi, pahimmillaan sossupummeiksikin, jos mm. hankalien hoitojärjestelyjen takia eivät ole halukkaita ottamaan vastaan tarjottuja töitä).
Eikä tarvitsisi hävetä sitäkään, että elää yhteiskunnan rahoilla.
En mä kyllä ymmärrä, mikä yhteiskunnan rahoilla järjestetystä aikuisten päivähoidosta tekee sen vähemmän hävettävää, kun se aiheuttaa tuottoakin vielä edellistä vähemmän. Ehkä joillekin kehitysvammaisille tukityöhön pääseminen ja siellä pärjääminen voi olla tosi tärkeää ja positiivinen juttu, mutten kyllä tunne ketään joskus oikeissa töissä ollutta, ketä moinen työnteon leikkiminen piristäisi. Kyllähän niillä työttömillä, ketä joku risujenkeräys kiinnostaa, on mahdollisuus tehdä sitä ihan ittekseenkin, lisäksi Suomessa on mielettömästi mahdollisuuksia kaikenlaiseen vapaaehtoistyöhön tosi monilla eri elämänalueilla, jos tekemistä ja päivän rytmitystä kaipaa silleen niinkun "työ"yhteisön osana.
segma

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja segma »

Ruskea. Tai vaihtoehtoisesti keltainen. Riippuu pitkälti päivän fiiliksestä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Rakas ystäväni Tuomas Vimma kuvaili minua kutakuinkin seuraavasti:

"Se oli juuri sellainen perinteinen paremman perheen palestiinalaishuivimimmi, joka jakoi pamfletteja Stockan kellon alla ja ruikutti että kuudennellakymmenellä leveyspiirillä asuvat ihmiset eivät pukeutuneet mudasta ja maahanpudonneista lehdistä värkättyihin vaatteisiin."
Prepare for the worstest.
Patz

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Patz »

Maltillisen vihertävä porvari eli vihreä ruiskaunokki.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

hermine kirjoitti:Verokorttikömmähdyksen takia taidan menettää melkoisen osan tän kuun palkastani (joka nyt jokatapauksessa olisi alle köyhyysrajan) valtiolle, mutta mulla onkin kiva työ ja mielummin rahoitan verorahoillani niitten joutilasta elämää, joilla sellaista ei ole
Jos tienaat alle köyhyysrajan, niin tuskin olet nettomaksaja ja näin ollen et rahoita kenenkään joutilasta elämää.
Flipperix

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos tienaat alle köyhyysrajan, niin tuskin olet nettomaksaja ja näin ollen et rahoita kenenkään joutilasta elämää.
Plus että verokorttikömmähdyksen johdosta liikaa maksettu vero palautuu takaisin veronpalautuksena.
hermine

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja hermine »

sivustahuutaja kirjoitti:
hermine kirjoitti:Verokorttikömmähdyksen takia taidan menettää melkoisen osan tän kuun palkastani (joka nyt jokatapauksessa olisi alle köyhyysrajan) valtiolle, mutta mulla onkin kiva työ ja mielummin rahoitan verorahoillani niitten joutilasta elämää, joilla sellaista ei ole
Jos tienaat alle köyhyysrajan, niin tuskin olet nettomaksaja ja näin ollen et rahoita kenenkään joutilasta elämää.
Mitä se nyt tähän liittyy? Voiko ylipäänsä julkisella sektorilla töissä oleva ikinä olla nettomaksaja, vaikka verotettavaa tuloa olisi kymppitonni kuussa (no en kyllä tiedä onko edes kaupunginjohtajilla noin hyvä palkka)? Silloin jos saisin hyvää palkkaa, mulla olisi vielä enemmän syytä olla iloinen hyvinvointiyhteiskuntamme tulonsiirroista jotka mm. mahdollistavat sen, ettei mun tartte katsella mitään kerjäläisiä (joita käytännössä on myös suuri osa ihmisistä, joille ainoa mahdollisuus tienata elantonsa on pienyrittäjyys tai suoramarkkinointi. varmasti ihminen on vähemmän riesaksi yhteisölleen työttömänä kuin feissarina tai puhelinmyyjänä.) tai pelätä taskuvarkaita. Nythän noista ei hirveästi ole riesaa, kun ei mulla oikein ole mistä ottaa.

Niin ja mulle ei kyllä tule mitään veronpalautuksia, mut on jotenkin kirottu ja saan mätkyjä aina vaan vaikka mitä yrittäisin.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vaaleanpunainen.

Kai mie olen työväkeen aina kuulunut, lähinnä siksi että olen aina pitänyt työn tulosta siitä maksettua palkkaa tärkeämpänä.
Poliittisesti kaiketi jotain sdp:n ja kokoomuksen välimaastosta. Vihreät putosivat listalta, kun rupesivat laittamaan kapuloita pv:n rattaisiin.
Jos puhutaan aatteista tai ideologioista värien takana niin en tunnusta mitään.

Kannatan kuluttamista. Kuluttaminen on parasta, mitä yhteiskunnalle voi tapahtua.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

hermine kirjoitti:Mitä se nyt tähän liittyy?
Siten, että on aika luonnollista kannattaa tulonsiirtoja jos on itse nettohyötyjä. Mielestäni tämä on uskottavampi motiivi tulonsiirtojen kannattamiselle kuin se, että hyvää hyvyyttään (muka) mahdollistaisi muiden joutilaan elämän. Toki on aina jalompaa esittää kannattavansa tulonsiirtoja muiden kuin itsensä takia.

Nettomaksajien näkemys joutilaan elämän mahdollistamisesta on yleensä hieman kitkerämpi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23474
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin