Kitinäläisten poliittinen väri

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Mikä on poliittinen värisi?

Äärivasemmisto
1
1%
Maltillinen vasemmisto
16
24%
Keskustalainen
2
3%
Maltillinen porvari
18
26%
Uusliberaali
7
10%
Äärioikeistolainen
1
1%
Maltillinen vihreä
14
21%
Radikaali vihreä
3
4%
Tony Halme -fani
6
9%
 
Ääniä yhteensä: 68

leila

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja leila »

elco kirjoitti:Tämä oli hyvä!

Miten on tosiaan: pitääkö tänne roudata neekereitä, vinkkareita, ryssiä ja muita ali-ihmisiä tekemään herrarodun paskaduunit? Kuka tekee ne tylsät ja epämiellyttävät duunit? Vai halutaanko tässä (anarkiaa), että kadut ovat täynnä paskaa ja kaupasta ei saa enää ruokaa edes sossun rahoilla?
Ei tainnut pääasia olla "paskaduunissa" (ainakaan hesarin jutussa), vaan siinä, että duunia ei ollut riittävästi ja sen takia palkka jäi tosi pieneksi. Esim. eräs tarjoilija teki kutsuttuna keikkalaisena hommia muutaman tunnin kerrallaan. Näiden naisten haave oli saada vakituinen kokopäivätyö, ja yksi olikin todella tyytyväinen saatuaan vakiduunin bussikuskina. Yhteistä näille naisille oli myös se, että olivat yksinhuoltajia. Onko oikeasti noin vaikeaa välillä miettiä omaa napaansa pitemmälle, ja edes kuvitella, mitä on yksinhuoltajan arki kun palkka on 1100 euroa kuussa pääkaupunkiseudulla?
Flipperix

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

hermine kirjoitti:Itsekinkö ihan nurisematta tekisit, jos jostain syystä työsi ehdot ja palkkaus nyt muuttuisivat tuon kaltaisiksi?
Jos vaihtoehdot ovat minimitoimeentulo sossun rahoilla tai "paskaduuni", tietysti teen paskaduunia. Tuskin nurisematta kovin pitkään, mutta nurina kohdistuisi lähinnä itseeni ja omaan saamattomuuteeni.

On ihmisiä, joiden kapasiteetti ei riitä kuin yksinkertaisen työn tekemiseen. Ja on töitä, joissa ei tarvita kuin yksinkertainen ihminen ja jonka tuottavuus on alhaista. Pitäisikö tästä työstä tehdä kalleudellaan kannattamatonta?
hermine

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja hermine »

JoeB kirjoitti:suurin osa nettomaksajista taas tekee taman tismalleen saman rahallisesti verojen muodossa (koska aikaa ei valttamatta ole toiden lisaksi) ja silti mielipide juuri heita kohtaan on se etta he ovat itsekkaita kusipaita.
Ja koska niitä veroja ei oikein pysty välttelemäänkään? Toi itsekäs kusipää -väite nyt koskikin vain niitä, joiden mielestä tämä on kohtuutonta. Ja jotka samaan aikaan kuitenkin olettavat, että yhteiskunta pitää huolen esim. heidän ikääntyneistä vanhemmistaan, ettei heidän palkkatyöuransa kärsisi tällaisten asioiden viedessä aikaa ja energiaa.

Sinällään puhut kyllä ihan totta, musta tuntuu että keskiluokan vaatimukset pelkistyvät paljoudessaan jonkinlaiseksi arkinurinaksi tai perusarvoiksi, joihin kukaan ei enää kiinnitä huomiota, kun taas marginaaliryhmät kummastakin ääripäästä (muissakin asioissa) saavat helpommin äänensä kuuluviin ihan pelkällä mielipiteen poikkeavuudella.

Joo ja tosiaan arvosteluni kohdistui noihin leilan mainitsemiin työsopimusjuttuihin, ei siihen että itse duuni olisi ollut paskaa. Ymmärtääkseni naiset pitivät siitä itse työstä.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

hermine kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tavallisia pienipalkkaisia hommia, joita maailmassa tekevät kymmenet tai sadat miljoonat ihmiset
Itsekinkö ihan nurisematta tekisit, jos jostain syystä työsi ehdot ja palkkaus nyt muuttuisivat tuon kaltaisiksi?
Olen pyrkinyt tekemään kaikkeni, jotta en koskaan joutuisi tekemään kyseisen kaltaista duunia. Jos vaihtoehto olisi työttömyys, niin kyllä tekisin.

Valmistuin itse vuonna 1994, keskelle pahinta suomeen iskenyttä lamaa. Työpaikat olivat kiven alla. Olin itse etukäteen varautunut lähtemään töihin aivan minne tahansa , varauduin myös perustamaan oman firman, jollei työtä olisi muuten löytynyt.

Kyseisen jutun naisista ainakin yhdellä oli pelkkä peruskoulu. Kuten jo aiemmin sanoin, hän saa syyttää itseään.

Minkälaista työtä hänelle pitäisi mielestäsi tarjota huomioiden hänen kolutuksensa? Vai onko siis niin, että koska hänen koulutuksellaan ei voi tehdä mitään kunnon duunia, niin hänen ei tarvisi sen takia tehdä töitä?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kasvissyöjäviherpiiperomarimekkopoika kutsui mua kerran jos parikin porvariksi. Sitäpä tässä kai sitten ollaan. Ennen olen äänestänyt vihreitä, en enää.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hermine

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja hermine »

NuoriDaavid kirjoitti:Minkälaista työtä hänelle pitäisi mielestäsi tarjota huomioiden hänen kolutuksensa? Vai onko siis niin, että koska hänen koulutuksellaan ei voi tehdä mitään kunnon duunia, niin hänen ei tarvisi sen takia tehdä töitä?
Edelleenkin, kyse ei ollut itse työn vaan työsuhteen laadusta.
AarneAnkka

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Äänestin yhden vihreän (Jyrki Kasvi) eduskuntaankin, koska hän puhuu koko lailla järkeä tietokone- ja videopeleistä (muun ohella). Pallotin siis 'maltillinen vihreä' ja kierrätän toki jätteeni ja kaikkee semmoista, mutta voisin varmaan olla ympäristöystävällisempikin. Tarviiko maltillisen vihreän olla, vai onko se radikaaliherneiden hommaa?
Edith

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti: Kyseisen jutun naisista ainakin yhdellä oli pelkkä peruskoulu. Kuten jo aiemmin sanoin, hän saa syyttää itseään.
Sen kummemmin tähän puuttumatta totean kumminkin, että siinä lehtijutussa sanottiin, että oli sitten kumminkin vähän vanhemmalla iällä kirjoittanut aikuislukiosta ylioppilaaksi ja suorittanut jonkin graafisen suunnittelun kurssin.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
hermine kirjoitti:
Ja kuinka moni luki sitä Hesarin juttua, johon aiemmin viittasin niillä töillä, joita mun mielestäni kenenkään ei tarttisi joutua tekemään vaikka se tarkoittaisikin sitten työttömyyttä?
Mikä tekisi suomalaisista niin hienon ja erityisen kansan, että suomalaisilta ei voisi vaatia kyseisen kaltaisen työn tekoa?
Tämä oli hyvä!

Miten on tosiaan: pitääkö tänne roudata neekereitä, vinkkareita, ryssiä ja muita ali-ihmisiä tekemään herrarodun paskaduunit? Kuka tekee ne tylsät ja epämiellyttävät duunit? Vai halutaanko tässä (anarkiaa), että kadut ovat täynnä paskaa ja kaupasta ei saa enää ruokaa edes sossun rahoilla?
Harmi, ettei Suomesta ole löytynyt öljyä, joudumme siivoamaan jätteet itse ja jonkun pitäisi kaupan kassallakin istua. On se niin väärin. Maailma on tosiaan epätasa-arvoinen!
AarneAnkka

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

NuoriDaavid kirjoitti:Harmi, ettei Suomesta ole löytynyt öljyä, joudumme siivoamaan jätteet itse ja jonkun pitäisi kaupan kassallakin istua. On se niin väärin. Maailma on tosiaan epätasa-arvoinen!
Norjassa on sosiaaliturva noin suurinpiirtein about ihan yhtä viturallaan kuin Suomessa. Ainoa öljyn tuoma ilo ja riemu heille on se, että Norjalla ei ole lainkaan valtionvelkaa.
eps

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja eps »

hermine kirjoitti:tosi iso osa tällä hetkellä työttömän työnhakijan nimellä kulkevista ihmisistä on käytännössä työkyvyttömiä, kuten Elukka aiemmin mainitsi.
Helsingissä pitkäaikaistyöttömiä on noin 30% kaikista työttömistä. Näistä noin puolet on yli 50-vuotiaita ja 5% alle 30-vuotiaita. Pitkäaikaistyöttömyys korreloi vahvasti koulutusasteen kanssa: peruskoulun ja keskiasteen suorittaneen todennäköisyys joutua pitkäaikaistyöttömäksi on ainakin nelinkertainen muihin verrattuna.

(Valitettavasti en jaksanut etsiä koko suomen kattavia tilastoja.)

Kun lähdetään siitä, että työkyvyttömyys ei synny itsestään, vaan vaatii altistumisen, niin lienee aika turvallista olettaa, että suurin osa työkyvyttömistä on nimenomaan yli 50-vuotiaita. Tätä tukee myös se, että nuoremmat aidosti työkyvyttömät päästetään helpommin työkyvyttömyyseläkkeelle, koska heidän kohdalla ei ole inhimmillistä odottaa normaalia varhaiseläkeikää. Näin on melko oikeutettua arvioida, että reilu 90% kaikista työttömistä ja noin 70% pitkäaikaistyöttömistä on työkykyisiä.

Työkyvyttömyyttä paremmin pitkäaikaistyöttömyyden selittää koulutus. Toisin sanoen sellaiset ihmiset, jotka ovat nuoruudessan keskittyneet muuhun kuin hankkimaan ammatin, todennäköisimmin myöhemmin syrjäytyvät työelämästä. Mikä yllätys.

e.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

AarneAnkka kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Harmi, ettei Suomesta ole löytynyt öljyä, joudumme siivoamaan jätteet itse ja jonkun pitäisi kaupan kassallakin istua. On se niin väärin. Maailma on tosiaan epätasa-arvoinen!
Norjassa on sosiaaliturva noin suurinpiirtein about ihan yhtä viturallaan kuin Suomessa. Ainoa öljyn tuoma ilo ja riemu heille on se, että Norjalla ei ole lainkaan valtionvelkaa.
Norjalaiset eivät vaan osaa. Hehän ovat tyhmyyksissään säästäneet öljytulonsa rahastoon. Kyllä me osaisimme laittaa rahat haisemaan!

Jos Suomesta löytyisi öljyä, niin luonnollisesti hommaisimme neekerit ja muut elcon luettelemat ali-ihmiset tänne tekemään paskaduunit ja suomalainen herrakanssa lähtisi lomalle (paitsi jossain välissä voisi muutaman julisteen liimata seinään ja tagin maalata ja kenties jopa kankaitakin värjätä, ei kuitenkaan liikaa, ettei tulisi burn out).
hermine

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja hermine »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos Suomesta löytyisi öljyä, niin luonnollisesti hommaisimme neekerit ja muut elcon luettelemat ali-ihmiset tänne tekemään paskaduunit ja suomalainen herrakanssa lähtisi lomalle (paitsi jossain välissä voisi muutaman julisteen liimata seinään ja tagin maalata ja kenties jopa kankaitakin värjätä, ei kuitenkaan liikaa, ettei tulisi burn out).
Ootteko sinä ja Elco lukeneet ollenkaan noita muutamaa aiempaa viestiäni ja mm. Leilan viestiä? Vaikka tietystihän sitä on kivempi pitää silmät kiinni ja kädet korvilla jos asiat ei täysin asetu samaan muotoon omien ennakkoluulojen kanssa.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

hermine kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos Suomesta löytyisi öljyä, niin luonnollisesti hommaisimme neekerit ja muut elcon luettelemat ali-ihmiset tänne tekemään paskaduunit ja suomalainen herrakanssa lähtisi lomalle (paitsi jossain välissä voisi muutaman julisteen liimata seinään ja tagin maalata ja kenties jopa kankaitakin värjätä, ei kuitenkaan liikaa, ettei tulisi burn out).
Ootteko sinä ja Elco lukeneet ollenkaan noita muutamaa aiempaa viestiäni ja mm. Leilan viestiä? Vaikka tietystihän sitä on kivempi pitää silmät kiinni ja kädet korvilla jos asiat ei täysin asetu samaan muotoon omien ennakkoluulojen kanssa.
Olen lukenut. Kirjoitat valitettavasti hiukan epäselvästi, kun ensin kirjoitata, että haluat kustantaa toisille laiskottelun. Kun sitä kritisoidaan, niin alat puhua sairaista ja vanhuksista.

Tämän jälkeen kirjoitat, ettei mielestäsi kenenkään pitäisi joutua tekemään Hesarin jutussa kerrottuja duuneja. Kun tätä kritisoidaan, niin alatkin kritisoimaan työehtoja, ei duunia sinänsä.

Sinun kanssasi olisi helpompi keskustella, jos kertoisit heti alussa, mitä mieltä olet, etkä koko ajan muuttaisi sanomaasi.
Rouva Pupu

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Maltillinen vasemmisto voisi itseeni sopia. Vaikka muissakin on joitakin puolia, jotka ajatusmaailmaani ja arvoihini soveltaisin. En ole kovinkaan poliittinen ihminen.
Sannnu

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Siippa sanoo aina kiusallaan, että porvarissuvun tytär, joka on tosi ällöä. Tuo Vimman Nowasta antama lausahdus sopisi muhun aika hyvin myös.
Avatar
SaintJuanPylly
Kitinä paheena
Viestit: 49
Liittynyt: 10.09.2006 18:39

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja SaintJuanPylly »

Anarkofeministi.

Ja ei. En ole lesbo, kiitos kysymästä.
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Harold »

segma kirjoitti:Ruskea.
Oho, ruskeus on aika rohkea veto nykyaikana! Rispekt.
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Harold »

Hmm, vaikeaa jos liikutaan pelkällä oikeisto-vasemmisto-akselilla, mutta toisaalta niinpä on vaikea nykypolitiikassakin löytää todella iskevää meininkiä..

Vaaleissa valinta osuu keskustan ja kokoomuksen konservatiiviäijiin. Siis nimenomaan konservatiiveihin, ei välttämättä oikeistoon. Pressanvaalit kylläkin oli helppo: äijä-Niinistö vastaan se Vanhasen lehmä. Liian usein kokkarit kuitenkin ovat uusliberaaleja eurointoilijoita tai jotain epämääräisiä lässyttäjiä teemalla ”omilla ansioilla menestykseen” (tietty itse ensin massia perittyään), joiden suussa isänmaalliset juhlapuheet kuulostavat aika vitsiltä. Keskustassa taas on ihan liikaa täysin periaatteettomia, jostain siltarummuista kauppaa käyviä likinäköisiä dorkia.

”Porvari”-sanastakaan en pidä, täysiveriset porvarit ovat omahyväisiä vittupäitä.

Pallotin keskustan, mutta kutsuttakoon minua myötätuntoiseksi konservatiiviksi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SaintJuanPylly kirjoitti:Anarkofeministi.
Mikä se semmoinen on?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
silsis

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja silsis »

Olenko vastannut tähän? Ihan samis. Isä on demari ja äippä siihen suuntaan. Mä olen aika liberaali demarikokkari. Ehkä koko ajan kallistumassa enemmän oikealle. Äänestin silti Tawjaa, taas.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

silsis kirjoitti:Olenko vastannut tähän? Ihan samis. Isä on demari ja äippä siihen suuntaan. Mä olen aika liberaali demarikokkari. Ehkä koko ajan kallistumassa enemmän oikealle. Äänestin silti Tawjaa, taas.
Mä kuulin just sen asem-mellakkakellakan aikana muutamalta mielenosoittajalta että kaikki poliisit on natseja. Joten ei muuta kuin jäsenhakemus vetämään! Ei sulla ole vaihtoehtoja, onhan kaikki parturitkin huoria.
Sun demarius on joku väliaikainen mielenhäiriö.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
silsis

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja silsis »

Mylwin kirjoitti:Ei sulla ole vaihtoehtoja.
Nyt mä menin niin sekasin, et liityn SETA:an ja sä maksat viulut!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

silsis kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Ei sulla ole vaihtoehtoja.
Nyt mä menin niin sekasin, et liityn SETA:an ja sä maksat viulut!
Reichssicherheitshauptamtiin sä liityit kumminkin. Senkin sikaniska kusimuki fasistimongoloidi!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
silsis

Re: Kitinäläisten poliittinen väri

Viesti Kirjoittaja silsis »

Mylwin kirjoitti:Reichssicherheitshauptamtiin sä liityit kumminkin.
Jag tar bussen till Slussen och tunnelbanan till Bagarmossen.
Vastaa Viestiin