Kitinäläisten tausta

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Olen mielestäni

Täys rehupuntti
4
5%
Maalta kotoisin
15
17%
Pikkukaupungin poika/tyttö
25
28%
Esikaupunkien kasvatteja
17
19%
Isojen kaupukien ihminen
16
18%
Maailmankansalainen
7
8%
Lähiönauta/sonni
4
5%
 
Ääniä yhteensä: 88

nokkaelain

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gattaca kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Suomessa ei ole kaupunkeja, nuff said. Kuopio, Varkaus, Vantaa, siinä isommat kirkonkylät jossa asunut olen.
Siis Helsinkikään ei ole sulle kaupunki vaiko
hyväksyt stadipaskan, että muut kaupungit on maaseutua? Jopa Kuopio? No ei vittu.
Noh. Onhan Suomessa kaupunkeja, vaikkei isoja kaupunkeja olekaan (Tosin osa Suomen suurimmistakaan kaupungeista ei ole kaupunkeja jonkin kansainvälisen asukastiheyteen perustuvan määritelmän mukaan.) Vertailukohtana esim. yhden intialaisen työkaverin (täysin 'nevöhööd') kotikaupungissa oli miljoona asukasta.

Itse olen syntynyt tuppukylässä Oulun lähellä, mutta siihen ryhmään en tunne kuuluvani: eivät edes vanhempani asuneet siellä juuri kauempaa. Seuraavaksi asuin vuosia Espoon lähiöissä. Vastasin kuitenkin "pikkukaupunki", koska sellaisessa pääasiassa kävin kouluni ym. Sittemmin taas vähän isompaa kaupunkia...
Gattaca kirjoitti:Ja vittu, mulla ei ole Karhua! Ei koko päivänä!!
Ostin sixpackin Karhua. Huolestuttavaa:)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

nokkaelain kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Ja vittu, mulla ei ole Karhua! Ei koko päivänä!!
Ostin sixpackin Karhua. Huolestuttavaa:)
You chose wisely, my young Padawan.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
CandyMan

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

McJanne kirjoitti:Suomessa ei ole kaupunkeja, nuff said.
Mikä on sinun määritelmäsi kaupungille? Tai sitten se virallinen määritelmä mihin mahdollisesti perustat näkemyksesi? Kysyn ihan mielenkiinnosta kun en tiedä. En ymmärrä miksi esim. Saarijärvi sai taannoin kaupungin statuksen. Mahdollisesti sen uuden S-marketin takia, tai koska siellä on kebappiravintolakin?

Voitaisiinko samantien mahdollisesti sanoa ettei missään maapallolla ole (oikeita) kaupunkeja?
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olen kotoisin alle 5000:n asukkaan äärikeskustalaisesta eteläpohjalaisesta kunnasta. Suurimman osan elämästäni olen asunut pks:lla, muutin tänne opiskelua varten ja tänne jäin.
Sutenööri

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

NuoriDaavid kirjoitti:Olen kotoisin alle 5000:n asukkaan äärikeskustalaisesta eteläpohjalaisesta kunnasta.
Sinäkin brutukseni?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Pikkukaupungista mennaan viela kymmenisen kilometria korpeen niin loytyy minun kasvuolosuhteet, ihan taysin rehupuntti en voi vaittaa olevani silla kilometreja kaupunkiin on aivan liian vahan siihen + olen alue oli korkeintaan tunnin matkan paassa Helsingista.

Ts. pallotin "maalta kotoisin" vaihtoehdon

Nykyiselta mielenlaadultani olen sitten esikaupukilainen eli betoniviidakkoon minua ei saa asumaan mutta en kylla kovin mielellani PK seudun mukavuuksista luopuisi.
AarneAnkka

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pallotin esikaupungin, sillä vaikka toisaalta viihdyn semi-urbaanissa vehreähkössä ympäristössä lähellä palveluja, suurten kaupunkikeskustojen ruuhka, ryysis ja meteli ahdistavat minua. Tämmöiseen Espoomaiseen ympäristöön minä kai identifioiduin. Ihan hyvin viihdyin Turussakin taannoin, sielläkään ruuhkaryysis ei ollut pahimmasta päästä.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sutenööri kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olen kotoisin alle 5000:n asukkaan äärikeskustalaisesta eteläpohjalaisesta kunnasta.
Sinäkin brutukseni?
:wink: Kyllä.
swirl

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja swirl »

Pohojosen pikkukaupungin tyttöjä alunperin, suurimman osan elämästäni viettänyt eteläisessä pikkukaupungissa, josta muutaman ulkomailla vietetyn vuoden kautta Helsinkiin. Pikkukaupungin pallotin.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja more »

Olen rämekuukkeli elikkäs landepaukku. Muuttotappiokunnasta P-Savosta menin ensin kaapuntiin eli Kuopioon opiskelemaan ja sitten tänne etelään töihin. Nyt takas esikaupungissa, tää Tikkurila on kyllä niinkuin asuis Iisalmessa.
Pallotin maalainen kun ei sitä muuksi muutu. Voisin asua siis muuallakin, tää on vaan käytännöllisin paikka.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Dumari

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Hellsinki 4 Ewah!
Oon mä vauvaiästä (alle 5v..) asunut jonkun osan muualla, mut Stadin Stallion oon kyllä! Kallion kaltseilla ja Pasilan poluilla kasvanut!
CandyMan

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

McJanne kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Mikä on sinun määritelmäsi kaupungille?
kiertelee kysymystä eikä saa vastattua
No ei sitten. :cry:
Bliss

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Olen syntynyt ja varhaisvuodet (0-8) kasvanut Helsingissä, sitten minulta mitään kysymättä siirryttiin tosi korpeen, jossa lähimpään naapuriinkin oli matkaa melkein kaksi kilometriä. Koulua kävin pikkukaupungissa. Täysi-ikäistyttyäni muutin tukka putkella takaisin rakkaaseen Kallioon, ja sieltä Espoon ja Vantaan kautta TAAS täällä tuppukylässä. Jos tästä kerrasta nyt sitten ottaisin opiksi.... Kun säädyllinen aika täällä asumista on takana, tahdon POIS.
Pallotin toki Maalaistollo-kohdan 8)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vastustan moista ihmisten kategorisointia asuinpaikan perusteella!1
En mä ole mikään lihakimpale.

Pallotin pikkukaupungin, kai Vaasa sellaiseksi luetaan.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Olipa hankala valinta. Oulun keskustan likkana olen syntynyt ja ihan ensivuoteni täällä kasvanut. Sitten muutettiin vähän syrjemmäs, kaiketi se sitten esikaupunkialuetta oli ja vähän myöhemmin vielä landemmas, joskin ikään en ole 15km kauempana Oulun ytimestä lapsuudessani asunut. Pallotin mutu tuntumalla sen esikaupunkivaihtoehdon, olkoon se keskiarvona. Citybird silti olen, henkeen ja vereen.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
CandyMan

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

McJanne kirjoitti:"Se on aivan sama" - Nalle Puh
"Kuka vienyt on mun hinaajaaani?" - 129%
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Jugend-lähiön kasvatti.
Kikkelis kokkelis.
isohaara

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Pikkukaupungin poika. Kolme viimisintä vuotta on tullut testattua ison kaupungin (vaikka sitten ihan platonisesti sellainen) eloa niin nukkumalähiöstä, slummista ja ydinkeskustasta käsin, mutta aina kotopuolessa käydessä huomaa että ominta vettä tälle ahvenalle olis ajella verenpaineverkkareissa mopolla toria ympäri. Semmoista ei tosin tullut nuorena hirveemmin harrastettua, mutta henkinen koti kumminkin.
leila

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja leila »

Rehupuntti maalainen olen. Jo vanhemmat saivat tulonsa alkutuotannosta. Itsekin siirryn maanviljelijäksi ensi vuonna ja lopetan nämä toimistotyöt kaupungissa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Dumari kirjoitti:Hellsinki 4 Ewah!
Oon mä vauvaiästä (alle 5v..) asunut jonkun osan muualla, mut Stadin Stallion oon kyllä! Kallion kaltseilla ja Pasilan poluilla kasvanut!
Samoilla nurkilla on hengailtu - ties vaikka samasssa koulussakin (Eläintarhan ala-aste). :D Myöhemmin tein syrjähypyn Espooseen, sitten äkkiä takaisin Helsinkiin ja nyt olen taas Espoossa. Seuraavaksi toivon muuttavani jonnekin korpeen, jossa ei ole naapureita. Äijä vois käydä töissä ja mä puuhaisin omiani ja olisin kiltti kotihuora.
saika

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja saika »

Lähtöjään eteläisestä pikkukaupungista josta en muista muuta kuin valkovuokkojen meren, suuren osan elämästäni kai Kuopiossa asunut, sieltä siirryin pienempään kaupunkiin ja sittemmin täysin korpeen. Nyt koen olevani kotona. Vastasin pikkukaupunki, koska suurimman osan elämästäni olen ehkä kuitenkin viettänyt eri puolilla maata n. 15000 - 25000 asukkaan kylissä tahi kaupungeissa.
Patz

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja Patz »

Arvoin hetken pikkukaupungin tytön ja esikaupungin kasvatin välillä päätyen lopulta jälkimmäiseen, vaikka ei kai sitä kuuluisaa Jalista voi oikeen esikaupungiksikaan sanoa... Henkisesti olen kaupungin pikkutyttö.
bedlam

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Maalta kotoisin.
silsis

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja silsis »

Lähes koko ikäni asunut Tampereella. 7 kuukautta parikymppisenä vietin Espoon Keskuksessa, jou!

Ikävuodet 7-19 asuin metsän keskellä, 12 km keskustasta, ja muun ajan asunut keskustassa. (Ison) Kaupungin kasvatti, mutten ihan sekään.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kitinäläisten tausta

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Helsinki. Lähiö. Itä. Jos saan lainata Dumista.."forever"!!!111!!

Nojaa, hmm..tulihan sitä noin seitsemän kuukautta "asuttua" (siis lähinnä käytyä koulua) Karjaalla.
Sitäpaitsi mielelläni muuttaisin välillä johonki muuhunkin kaupunkiin. Ei täällä asuminen mikään itseisarvo ole. Paitsi että helsinkiläisyydestä en kovin helposti luopuis (eli pysyisin kuiteski kirjoilla täällä, vaikka oisinki ite jossain muualla, semmonen takaportti, juu nou..)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Vastaa Viestiin