Arjen ekologisuus

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja Mida »

Geetzu kirjoitti:
Mida kirjoitti:diipahilivinksudaapa
Iiiihania pinkkejä! 8)
Jään pohtimaan asiaa. Vähän arvelluttaa jostain syystä. Tottumiskysymys kai vaan...
Ja hiukan panostusta vaatii opetella pesu (kosteussuojalliset ei tykkää valkaisuaineista, imukyky kärsii huuhteluaineista) ja aluksi saattavat tuntua aika isoilta, mutta sanoisin, että kannattaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Musta taitaa tulla Hilivinksis. Ne muovipussin palaset housuissa eivät ole koskaan tuntuneet kovin mukavista, pikkuhousunsuojia en voi käyttää lainkaan muulloin kuin menkkojen aikana. Ei stä tamponiakaan voi aina törkkiä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
1108

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetzu kirjoitti:Rupes kutisemaan paikat samantien.
Hassua, mä luulin että ainoastaan IRL naiset alkavat kutisemaan seurassani ja kampeavat itsensä akkunasta kemälle. Se toimii siis netissäkin!!!

Koin juuri evoluution.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja Mida »

Lolita kirjoitti:Musta taitaa tulla Hilivinksis. Ne muovipussin palaset housuissa eivät ole koskaan tuntuneet kovin mukavista, pikkuhousunsuojia en voi käyttää lainkaan muulloin kuin menkkojen aikana. Ei stä tamponiakaan voi aina törkkiä.
Ja tamponikin kuivattaa ikävästi ja jättää nöyhtää. Odottelen ite, että pääsee testaamaan kuukuppia ja kokeilemaan, onko se niin hyvä, kuin mitä kovasti hehkutetaan.
CandyMan

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Mida kirjoitti:Suosittelen kestopikkuhousunsuojia. On meinaan paljon parempia ku kertikset. Kokemusta on.
Minä taasen suosittelen kestokondomeja. Niitä voi lapioida isommankin erän kerralla pyykkikoneeseen, ja laittaa ne ulos parvekkeelle kuivumaan ihmisten kiusaksi.

Tällä hetkellä en valitettavasti elä kovinkaan ekologisesti. Ei ole erillistä biojäteastiaa koska ei mahdu kaappiin, pahvin ja paperit sentään vien erikseen. Käyn useita kertoja viikossa puolipakosta kylvyssä (tosin pienempi paha se mielestäni on kuin esim. saunan lämmittäminen), ja kodissani pörrää iltaisin samanaikaisesti useita tehosyöppöjä laitteita kuten telkkari, pöytätietokone, Runk-O-Matic 5000 jne. Töissäkin käyn tällä hetkellä autolla, koska joudun välillä sukkuloimaan kahden eri toimipisteen välillä.

Ehkä ekologisinta mitä teen on pestä astiat käsin pesualtaassa (ei juoksevassa vedessä). Olen myös tarkka että ongelmajätteet (paristot, loisteputkilamput, kemikaalit jne.) menevät oikeisiin osoitteisiin. Kysyin joskus tutulta sunnuntai-remonttireiskalta mihin hän on normaalisti vienyt lakkaohenteensa (kun mullakin jäi yli), kuulemma valuttanut ihan vaan viemäriin. :shock: Purkissa taidettiin kuitenkin varoittaa sen ympäristövaaroista aika monisanaisesti.
Geetzu

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mida kirjoitti:Odottelen ite, että pääsee testaamaan kuukuppia ja kokeilemaan, onko se niin hyvä, kuin mitä kovasti hehkutetaan.
Jooh, no eipä toi hintakaan paha ole, voisi kai tilata koekäyttöön samantien...
Herrajumala kohta mä ehkä rupeen höyläämään juustonikin½!!!!11 Äkkiä pois kitinästä hetkeks.
1108

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lolita kirjoitti:Ei stä tamponiakaan voi aina törkkiä.
http://www.justjoo.net/liitteet/20012514612.jpg
bedlam

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Erikseen pakatut siivut on kyl jotain käsittämätöntä.
Mä haaveilen et kurkkuviipaleetkin (ei mitään suolalitkuja) sais silleen valmiina. Ei tarttis retkelle tehä mitään valmiiks. :]
Luin juuri jostain että olikohan se Kulta Katriina, jolta saa nyt sellaisia suodatinpusseja joissa on kahvi valmiina. Siis voi vittu!
ninnithequeen

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:Luin juuri jostain että olikohan se Kulta Katriina, jolta saa nyt sellaisia suodatinpusseja joissa on kahvi valmiina. Siis voi vittu!
Joo, mä luin kans tästä. Kyllä naurattaa.

On tarkoitettu kiireisille kaupunkilais-sinkuille, kuulemma. Perheellisillä ja pariutuneilla sitten vissiin on enemmän aikaa mitata lusikalla jauhetta suodatinpussiin. *tyrsk*
swirl

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja swirl »

Lolita kirjoitti:Musta taitaa tulla Hilivinksis.
Täällä toinen, joka nyt vakavasti harkitsee Hilivinksikseksi ryhtymistä.
Geetzu

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hitto. Olipahan vaikeeta ajaa omalla manuaalilla kun hetken nautiskeli äijän automaatista! Argh, taidankin haluta omasta kokonaan jo eroon, että saan useemmin automaatin alle... :p Oon tähän mennes aina haukkunu automaatit ihan luuskiks, mut kyllähän toi ny perkele on päheempi, toki isommalla koneella kiihtyykin hippasen eri tavalla... Ei yhtään eko-eloa. Niin kuin ei mikään tänään. Jos tosiaan hilivinksuilis ja ostais itselleen paremman mielen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Geetzu kirjoitti:ostais itselleen paremman mielen.
Kuluttaminen kannattaa aina!11
Prepare for the worstest.
hermine

Re: Arjen ekologisuus

Viesti Kirjoittaja hermine »

swirl kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Musta taitaa tulla Hilivinksis.
Täällä toinen, joka nyt vakavasti harkitsee Hilivinksikseksi ryhtymistä.
Mä repsahdin jo tilaamaan noita. Ei vaan voinut vastustaa kiusausta, oli niin söpöjä verrattuna mun kulahtaneisiin vanhoihin itsetehtyihin kestositeisiin...no, ehkä kestopikkuhousunsuojia ei oo koskaan liikaa :)
Vastaa Viestiin