Lidl - suomalaisten amerikka

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
SingleMalt

Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Ja kaikkien rakastama Lidl-keskustelu jatkukoot.

Herätyksen ketjun tarpeellisuudesta sai juuri meiliiin saapunut tarjouskirje. Lidl tosiaankin sekaa jokaisella markkina-alueella. :shock:

http://www.lidl.fi/fi/index.nsf/pages/c ... 0929.index

Mitä seuraavaksi? Moottoroituja sauvoja ja vaginoita erikoistarjouksessa?
Mulli75

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Laitetaan vaihtelun vuoksi otsikoksi Cassa vs. Lidl niin saadaan ehkä uutta sisältöä tähänkin aiheeseen.

http://www.cassa.fi/index.asp?id=6DA73C ... DD02CA492D
Patz

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Patz »

No nyt täytyy kyllä sanoa etten ollut koskaan edes kuullut mistään Cassasta. Vaan näyttääpä noita olevan liki 30 ympäri suomenniemeä... Kaikkea sitä ;)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tää taitaa olla toinen kerta tänä vuonna kun Lidl myy noita heppakamoja, kävin niitä sillon hypistelemässä mutta ei ne kauheen laatukamalta vaikuttanut.
Mä kuulun ehdottomasti Lidlin kannattajiin. Mulla meni Belgiassa keskimäärin 50 euroa kuukaudessa ruokiin kiitos Lidlin huippuhyvälle punkulle, ananaskookos-mehulle, pakastekalalle ja kanasalaatille. Se sinikukallinen vessapaperi kestää mulla suunnilleen vuoden käytössä..
Herra Manala

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Olisikos tosta kaviobalsamista hinta/laatu-suhteeltaan erinomaiseksi liukkariksi? Asiantuntijat vastatkaa!
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Cassahan on muuten Keskon vastine Lidl:lle.
Suosi kotimaista, vai kuinka se menikään?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Camilla kirjoitti: Se sinikukallinen vessapaperi kestää mulla suunnilleen vuoden käytössä..
Eikö se ala haisemaan liian paskalta jo muutaman käyttökerran jälkeen?
WanhaPervo

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Gattaca kirjoitti:
Camilla kirjoitti: Se sinikukallinen vessapaperi kestää mulla suunnilleen vuoden käytössä..
Eikö se ala haisemaan liian paskalta jo muutaman käyttökerran jälkeen?
Voi voi, sinulla on niin paljon oppimista. Ei naiset käy kakalla.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Niin just, tytöt ei käy koskaan kakilla.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Noh... Minä ainakin käyn lidlissä, olkoot ruma ja julkaiskoot rumia mainoksia, ei haittaa minua.
Eikö se tavallaan ole hyväkin asia, että kampanjatuotteet on "samaa sarjaa" niin voi mainoksista katsoa ajankohdan jolloin niitä menee hypistelemään? Ettei siellä ole pakko koko ajan ravata...
Mutta paras mansikkajogurttisuklaa ja suolatikut, ja oikeasti halpaa.

Moottodoidut vaginat ja muut sellaiset kyllä ennemmin kuitenkin ostaisin alan liikkeestä. Ai niin, oliko tuossa heppatarviketarjoussarjassa jotain raippaa???
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Herra Manala

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Suvinen kirjoitti:En vaan voi, pysty, kykene menemään siihen "kauppaan" tuntematta pahoinvointia ja ärsyynnystä siellä lyllertäviä mammoja kohtaan, jotka kauhovat halpaa suklaavanukasta ja kilon sipsipusseja kärryihin räkäinen lapsilauma kintereillään. YÄK.
Kumma juttu. Itse kun olen nähnyt Lidlissä ainoastaan pariin otteeseen kakaroita niin, että olisivat herättäneet millään tavalla huomioni. Todella harvoin siis. Sen sijaan missä tahansa K-supermarketissa, prismassa tai eurosparissa kersaperheet jyräävät 5-0 meidät sinkku/pienperheostelijat. Perstuntumalta sanoisin että Lidlissä törmää lapsiin noin 10x vähemmän kuin muissa em. kaupoissa, joissa kersoja saa ihan kirjaimellisesti väistellä. Se onkin yksi melkoisesti hermoja säästävä asia verrattuna kauppakeskus-luokan marketteihin, jotka tarvitsisivat liikennevalot hyllyrivistöjensä väleihin.

Sipsipussitkin siellä on suomalaisia normaalikokoja pienempiä, 120-150 grammasia. Ei siis todellakaan mitään kilon säästöpakkauksia. Herääkin jälleen kerran kysymys, että onkohan tässä taas nähty ennakkoasenneunia kyseisestä lafkasta ilman että sinne on viitsitty itse astua jalallakaan? No, kyllähän kotiin tuleva mainoslehti on jo monelle aivan tarpeeksi objektiivisen mielipiteen muodostamiseksi. :mrgreen:

Jos lidl on kerran "kauppa", niin mitkä määreet muodostavat oikean kaupan tunnusmerkit ilman heittomerkkejä?
Leilah

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Toivottavasti meidänkin kylälle tulisi Lidl. Naapurikaupungissa kaikkien ruokakauppojen hintaso laski, kun Lidl tuli ja toi mukanaan oikeaa kilpailua. Hassua kyllä, Lidlin tulon jälkeen S-ryhmän kauppojen myynti kasvoi eniten ko. kaupungissa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Niba »

K-kaupaty ovat kalliita ja huonoja S-kaupat ovat kalliita mutta kestokulutushyödykkeet parempia, mutta hyvää ei saa halvalla, koyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Lidl on hyvä täydennysostamisen paikka, vaikkei sieltä löydäkään juuri sitä mitä kulloinkin tarvitsee..

Ja kannattaa tosiaan käydä sisällä kaupoissa ja saada se perstuntuma..
Ellei ole niin paljon rahaa ettei tarvitse..
Asuinkustannukset muodostavat tietenkin suurimman osan menoista mutta miksei siis saisi päästä kaupasta halvemmalla.
Pyyhin Netikettiin..
Herra Manala

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Suvinen kirjoitti:No voi hellanlettas. Sitä ollaan kovin herkkiä arvostelulle?
Ei suinkaan. Perusteettomien sekä epäloogisten mielipidelinjausten alasampuminen vain on suurinta huviani.
Kyllä, olen käynyt Lidlissä ihan sisällä asti - kotiäiti-ystäväni mukana, joka käy siellä täydentämässä pakastekakkuvalikoimaansa ja hamstraamassa belgialaisia suklaakeksejä ( halpaa ).
Oletko ajatellut että ympärilläsi pyöri kenties juuri tämän takia suklaata ja sipsejä hamstraavia kotiäitejä, eikä sen takia että kaupan nimi oli Lidl? :lol:
Katselin valikoiman läpi enkä löytänyt sieltä mitään, mitä voisin haluta ostaa. Ikinä en siellä kauppaostoksiani tekisi. Yhtään terveellistä ruokavaihtoehtoa esimerkiksi en löytänyt.
Saanen kysyä, mitä voisit haluta ostaa muista kaupoista? Ja millaisia ovat muista kaupoista löytyvät terveelliset ruokavaihtoehdot? Minä olen tyhmänä kuvitellut, että terveellisiä ruokia saa valmistettua ihan tavallisistakin ruoka-ainesta, ilman että niissä lukee "Luomu" tai "Light".
"Kauppa" ei ole ulkomaisen halpisroinan varastointihalli tympeällä kassalla varustettuna.
Ihana väittelynaihe! Paljonko kuvittelisit prosenteissa Lidlin tuoreruokatuotteista tulevan ulkomailta? Entä K- tai S-ryhmän kauppojen? Entäs sitten kuiva- ja säilyketuotteiden osalta? Ne Del Monte -purkithan vaikuttavat niin kovin paljon suomalaisilta etiketteineen. Ja Myllyn paras -spagetit nyt ei ainakaan voi olla ulkomaisia. Eihän?

Monessakos tuotteessa enää näet niitä maankuuluja joutsenmerkkejä?
SingleMalt

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Suvinen kirjoitti: Kerroinpahan mielipiteeni; Lidl on mielestäni turha
Miten se voi olla turha, jos vaikutus on tämä?:
FatLeilah kirjoitti:Toivottavasti meidänkin kylälle tulisi Lidl. Naapurikaupungissa kaikkien ruokakauppojen hintaso laski, kun Lidl tuli ja toi mukanaan oikeaa kilpailua. Hassua kyllä, Lidlin tulon jälkeen S-ryhmän kauppojen myynti kasvoi eniten ko. kaupungissa.
SingleMalt

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Suvinen kirjoitti: Lisää vettä myllyyn: Gigantti kuuluu samaan sarjaan.
Niin, ja osittain gigantin ansiosta, myös kulutuselektroniikan hinnat ovat tippuneet suomessa roimasti.

Kilpailu on hyvästä, mutta huonoa silloin, kun se tulee ulkomailta?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Suvinen kirjoitti:Ovensuussa kamalanmakuisia kahden litran halpislimsoja pulloissa, joita ei´voi palauttaa/kierrättää.
Pullot on pantillisia palautuspulloja.
Suvinen kirjoitti:juujuu 100% puhdasta lihaa, hahhha
Olet varmaan maistanut väitteesi tueksi?
Suvinen kirjoitti:litran hiuslakkapullot ( jos ihan välttämättä haluat tukkasi pilata )
Oletko kokeillut vai mihin perustat väitteen?
Suvinen kirjoitti:ja tv-shop- tyyliset wonder-oxi-äksön-silit-bäng-neonväriset pesuainepöntöt.
Hieman suomaiseen nenään liian voimakkaan tuoksuisia osa, mutta aivan helvetin tehokkaita. Suosittelen.
Suvinen kirjoitti:mutta voi helvetti, kassalle saapuessani se loppuukin siihen. Siis ei "kaukaloa". Jos en ehdi pakata kamojani siinä noin 15 sekunnissa, kun kassa rahastaa ostokseni, jää koko loppujono seisomaan ja odottamaan pakkaamistani.
Tarkoitus on laittaa ne ostokset takaisin sinne kärryihin ja rauhassa pakata siellä pakkauspöydän ääressä. Mielipiteeni on omani, mutta ainakin kassajono kulkee reippaasti, kun ei tarvitse odotella, että joku tumpula saa siellä "kaukalossa" olevat tavaransa aseteltua kasseihinsa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
Suvinen kirjoitti:Kuulema ihan helvetin hyvät työsopimuksetkin niillä, ei vaan ihan taida mennä Suomen työlainsäädännön mukaan, oletkos kuullut tämmöisestä?
En ole. Sen olen kuullut, että TES:in mukaisen palkan saavat eikä muutenkaan kuulemma eroa muista kauppaketjuista työnantajana.

Kovasti sinulla tuntuu olevan ennakkoasennetta. Ei se sen parempi kauppa ole kuin muutkaan, jotkut tavarat on halvempia ja parempia, osa taas ei, mutta kummallisen voimakkaita tunteita yksi yhdentekevä kauppa sinussa herättää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
SingleMalt

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Suvinen kirjoitti: Minusta se on niin, koska ulkomailta tuleva kilpailu luonnollisesti syö Suomesta työpaikkoja.. vai onko tästäkin taas tehty joku tutkimus, joka näyttää, ettei näin ole?
Jos kylään tulee Mustan Pörssin viereen Gigantti, niin Musta Pörssi kaatuu. Mukanaan kymmenkunta vakityöpaikkaa. Eikö?
Onko lidl tullessaan tuonut myös työntekijät saksasta? Minusta nuo puhuvat kyllä suomea..
Suvinen kirjoitti: Milloinka ihmiset oppivat, että LAATU yleensä maksaa.
Vielä kun tuo pätisi suomessakin. Täällä kun tarjotaan yhä useammin kalliseen hintaan pelkkää paskaa. Hyvänä esimerkkinä suomalaiset ruokaravintolat.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Suvinen kirjoitti:Et ole kuullut? Kumma juttu, kun ketjun avattua oli kaikissa lehdissä juttua, kuinka Lidl ei suostu palkkaamaan henkilöstöään Suomalaisen TES:n mukaan. Ehkä tilanne on sitten korjaantunut, en tiedä.

Mikä ennakkoasenne?! Milloinka ihmiset oppivat, että LAATU yleensä maksaa.. olen kokeillut lukuisia halppistuotteita, joten voin sanoa kokemuksesta, että ostan mielummin laatua. Merkistä viis.
Koskaan ei ajatella nenäänsä pidemmälle, tai sitä, MIKSI joku tuote maksaa. Kaikki pitäisi vaan saada helvetin halvalla.

Tuntuu herättävän tunteita muissakin, kun niin innokkaasti ko. ketjua täällä kannatetaan.
Sä vaan herätit mun sisäisen Manalan :)

Yksisilmäisen absoluuttiset mielipiteet hymyilyttävät. Anteeksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Herra Manala

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Suvinen kirjoitti:Tässäpä todenmukainen kuvaus: kamalanmakuisia ... ei´voi palauttaa/kierrättää ... jotain ulkomaisia ... taatusti säilöntäaineettomia naminami ... jotain ihme krääsää ... sekundakamalta ... taatusti turvatestattuja ... Taisipa olla ... juujuu 100% puhdasta lihaa, hahhhaa ... terveellisiä välipaloja lapsukaisille ... jos ihan välttämättä haluat tukkasi pilata ... tv-shop- tyyliset ... en ole ikinä kuullutkaan ... ei vaan ihan taida ... oletkos kuullut tämmöisestä?
Toki olen kuullut tämmöisestä. Yleensä sitä kutsutaan putkinäköisen, ennakkoluuloisen maalaisjunnin subjektiiviseksi "taitaa olla", "luulen että" mutu-räyhäämiseksi asiasta josta ei tiedä pätkääkään. Mukavaa kuitenkin että sait sen kirjoitettua fakta-asiamuotoon sanoillasi "todenmukainen kuvaus".
PerttiMakimaa

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Suvinen kirjoitti: Kerroinpahan mielipiteeni; Lidl on mielestäni turha
...
Lisää vettä myllyyn: Gigantti kuuluu samaan sarjaan.
Mietin hetken perustella tähän jotakin viisasta ja faktoja täynnä olevaa.

Ja hitot. Kerronpahan vaan mielipiteeni, että yleensä ihmisillä joilla ei ole mitään kokonaiskuvaa asioista tahtoo olla vankimmat mielipiteet.

Tai siis kotomaamme kielelle suomennettuna:"aivoissa olevan paskan määrä tapaa olla suoraan verrannollinen ulosantiin"
safi

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja safi »

Sen viime kertaisen väännön jälkeen tästä samaisesta aiheesta minun oli tehtävä vierailu Lidl:ssä.
Lopputulos oli kuitenkin hyvin laiha ja minun oli vierailtava vielä toisessakin ruokakaupassa, jotta sain normaalin ravinnontarpeeni tyydytettyä. Mitä ihmettä te ihmiset syötte, jos saatte kaiken tarvitsemanne kyseisestä ketjusta?

Omaan koriini sain joitain mausteita, sipsejä, jotka maistuivat ainakin minun suussa ihan oudoilta, samoin se kermajäätelöksi mainostettu tavara. Juusto oli aivan liian rasvaista. Toki kotimaistakin oli saatavilla.
Ei hedelmiä/ vihanneksia tai olihan niitä, mutta todella huono laatuisia.
Ei ollut imurin pölypusseja, eikä löytynyt myöskään värjätyille hiuksille shampoota ja hoitoainetta ei ollut valikoimissa ollenkaan.
Kyllä yhdellä kauppareissulla on saatava kaikki tuollaiset perustuotteet, joten tulen jatkossakin asioimaan niissä paremmissa kotimaisissa ketjuissa, josta kuitenkin saa kaiken tarvitsemansa kerralla.
Herra Manala

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Suvinen kirjoitti:Et ole kuullut? Kumma juttu, kun ketjun avattua oli kaikissa lehdissä juttua, kuinka Lidl ei suostu palkkaamaan henkilöstöään Suomalaisen TES:n mukaan.
Näistä "kaikista lehdistä" haluaisin kyllä hieman pointtereita. Jos nyt ensin näyttäisit vaikka "puolissa lehdissä" esitetyt faktapohjaiset (ei maalaismummojen mielipidepalstakirjoitteluja) kirjoitukset. Tai edes kaksi lehteä? Yksi?
Mikä ennakkoasenne?! Milloinka ihmiset oppivat, että LAATU yleensä maksaa..
Hahhah, putosin. Tosiaan, mikä ennakkoasenne!?!?!?? Koskakohan ihmiset oppivat, että kauppaketjujen hintakartellien vuoksi ruoka-aineiden katteet ovat (olleet) jopa sadoissa prosenteissa?
olen kokeillut lukuisia halppistuotteita, joten voin sanoa kokemuksesta, että ostan mielummin laatua. Merkistä viis.
Koskaan ei ajatella nenäänsä pidemmälle, tai sitä, MIKSI joku tuote maksaa.
Joo, sinusta sen huomaa oikein mainiosti tuon nenäänsä pidemmälle ajattelemattomuuden. Aivan kummallinen väite, että hintatason pitäisi olla älytön vain siksi että se on ollut älytön jo jonkun aikaa. Todellinen hintasyy kun on kuitenkin suurimmaksi osaksi hintakartelleissa sekä puutteellisessa logistiikassa. Mutta voithan sä jatkaa lässytystäsi jostain kuvitteellisesta paremmasta laadusta ja maksaa tyhmän itsesi kipeäksi, kun et hahmota mitään markkinataloudellisia kateasioita.
Tuntuu herättävän tunteita muissakin, kun niin innokkaasti ko. ketjua täällä kannatetaan.
Minä en kyseistä ketjua "fancya" juuri sen enempää kuin mitään muitakaan. Kävin äsken kaupassa, sekä Lidlissä että K-Supermarketissa. Lidl ei ole mikään korvaaja muille, laajemman valikoivan omaaville kaupoille, mutta kyllä sieltä saa monia perusjuttuja paljon halvemmalla kuin muista kaupoista.

Esimerkiksi voisin mainita että ostin sieltä juuri 2kg vehnäjauhoja 40 sentillä, 5 purkkia Jalostajan hernekeittoa kahdella eurolla (ajattele, suomalaista!) ja 10 pussia Myllyn Paras -makaronia eurolla. Ihan samaa kamaa siis kuin muistakin kaupoista saa, mutta ilmat vain on puristettu pois hinnoista. Ilman että suomalaiset lehmäparat kärsivät huonoista laitumista ja tylpistä fileerausveitsistä. Huvitti kyllä taas kun Lidlin 1½ kassillista ruoka-aineita maksoi 21,15 euroa, siinä missä K-supermarketin 3/4 muovikassillinen teki yli 76 euroa. Onneksi plussa-kortilla hinta tippui sentään 59,13 euroon. Halpaa kuin saippua!
Suvinen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Pullot on pantillisia palautuspulloja.
- Joita voi palauttaa siis VAIN Lidliin....
Väärin. Uusia Lidlin pulloja ja tölkkejä voi palauttaa myös yleisiin pullonpalautuspisteisiin. Tällainen lappu oli ainakin Ison Omenan pullonpalautuspisteeseen liimattu. Kyseisessä kauppakeskuksessa on ainoastaan Prisma ja Citymarket. Ei Lidliä laisinkaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

safi kirjoitti:Kyllä yhdellä kauppareissulla on saatava kaikki tuollaiset perustuotteet, joten tulen jatkossakin asioimaan niissä paremmissa kotimaisissa ketjuissa, josta kuitenkin saa kaiken tarvitsemansa kerralla.
Olen kateellinen. Itse joudun piipahtelemaan lähikaupan lisäksi Lidl:issa, etnokaupoissa ja stokkan herkussa tasaiseen tahtiin. Ei saa sushi-riisiä lähikaupasta, eikä muualta kuin Lidl:ista halpaa espressoa aamukahviin.
safi

Re: Lidl - suomalaisten amerikka

Viesti Kirjoittaja safi »

sivustahuutaja kirjoitti: Olen kateellinen.
Älä ole. Meillä taitaa nyt olla pienen pieni ero käsitteelle arkiruoka.
Vastaa Viestiin