Ketä äänestät?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti:Kovalla vaivalla kasvatettu. Hoitotuotteetkin maksavat maltaita. Niillä on kiva kokeilla erilaisia tyylejä: kiharaa, krepattua, palmikoitua etc. Värikokeilutkin on pop.
Naismaajoukkueen kapteeni...ja miehesi oli joukkueen föönivastaava. Alkaa pikkuhiljaa palautumaan...
Rouva Pupu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Dr.Diarrhea kirjoitti: Naismaajoukkueen kapteeni...ja miehesi oli joukkueen föönivastaava. Alkaa pikkuhiljaa palautumaan...
:h:
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti: :h:
:oops:
Geetzu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Georgina kirjoitti:-- aion nyt äänestää yhtä perussuomalaista miestä numerolla 117. Ja tämä päätös pitää, valtapuolueiden linjasta ei miellytä yksikään.
Tapatyöttömien lisäks siellä usko pois stressaa raha-asioitaan iso kasa tahtomattaankin työttömiä. Lapsiperheiden tukemisen kannalla olen about vain siksi, että haluaisin suomalaisia syntyvän ihan kaikista "luokista" vielä tulevaisuudessakin, kyllähän niitä köyhiä lapsia toki ulkomailta tänne tulee (myöhemminhän on kai pakkokin kun täältä loppuu työntekijät) mutta mulla on joku kumma tarve nähdä nimenomaan suomalaisia skidejä kasvamassa tähän kulttuuriin.

Kävin toki tsekkaamassa numeron 117. Löytyihän sieltä minuakin miellyttäviä asioita, kuten tämä: "(Seuraavalla hallituskaudella aion myös ajaa seuraavia asioita): Vanhempain kotihoidon tukea korotettava. Minimi äitiyspäivärahan oltava vähintään työmarkkinatuen suuruinen. Lapsilisiä korotettava."

Haluaisitko sittenkin vielä vaihtaa ehdokasta? ;)
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Geetzu kirjoitti: Kävin toki tsekkaamassa numeron 117. Löytyihän sieltä minuakin miellyttäviä asioita, kuten tämä: "(Seuraavalla hallituskaudella aion myös ajaa seuraavia asioita): Vanhempain kotihoidon tukea korotettava. Minimi äitiyspäivärahan oltava vähintään työmarkkinatuen suuruinen. Lapsilisiä korotettava."

Haluaisitko sittenkin vielä vaihtaa ehdokasta? ;)
Toivottavasti Yrjöönä ei ehtinyt vielä äänestämään.
Nyt penikseni on fantastinen!
Rouva Pupu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

http://www.ps-nuoret.net//content/view/141/41/

Pieni asia, mutta kertoo tarpeeksi. Tai sitten ei niin pieni asia, pienen ihmisen vinkkelistä katsottuna.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Geetzu kirjoitti:
Georgina kirjoitti:-- aion nyt äänestää yhtä perussuomalaista miestä numerolla 117. Ja tämä päätös pitää, valtapuolueiden linjasta ei miellytä yksikään.
Tapatyöttömien lisäks siellä usko pois stressaa raha-asioitaan iso kasa tahtomattaankin työttömiä.

Haluaisitko sittenkin vielä vaihtaa ehdokasta? ;)
Kyllä mä sen tajuan, itsekin olen ollut joskus työtön ja äiti on nytkin. Mutta siksihän sitä maksetaan liittoonkin rahaa jotta ne sitten auttavat väliaikaisen työttömyyden kohdatessa. Mua vaan tympii ne jotka ei töitä halua tehdäkään. Samalla yrittäminen suomessa tehdään niin vaikeaksi että pienyrittäjäksi ryhtyminen on sulaa hulluutta. Kovan työn tekeminen pitäisi jollain keinolla saada kannattavammaksi jotta ero joutenoloon olisi rahallisesti selvä.

Ja noiden lapsiasioiden suhteen sä et nyt näe mun kärjistämistä. Pitäkää lapsilisänne ja varmasti ne ovat hyvä asia, kuin myös ilmainen päivähoito. Mutta miksi ihan jokaisen pitää niin kauheasti hehkuttaa olevansa lasten asialla? Ihanko oikeasti se on niin tärkeä tässä muutenkin ylikansoittuvassa maailmassa? (noin globaalisti ajatellen)

Tuo mun ääni oli ehkä hieman protestiääni. Mutta suurissa ja merkitsevissä asioissa tuo mun valitsema ehdokas oli aika hyvin samoilla linjoilla.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
ninnithequeen

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Georgina kirjoitti:ilmainen päivähoito.
Ai missä? Kerro mullekin ni vien muksun heti sinne.
BettyB.

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Annoin ääneni nuorelle Kokoomuslaiselle jonka sattuneesta syystä tunnen hlökohtaisesti. Tuskin menee vielä tällä kertaa läpi mutta tulevaisuudessa varmasti. Kannatusääni siis. Jos Sale ei mene läpi ilman ääntäni, muutan Ruotsiin ja haen Kööpenhaminan kansalaisuutta.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Täytyy sanoa, että koin äänestystilanteen jälkeen kylmiä väristyksiä. Tajusin nimittäin, että ääntenlaskijan virhetulkinta toisesta lappuun piirtämästäni numerosta veisi kannatukseni niinkin kammottavalle kohteelle kuin E. Heinäluomalle :shock:
Don't Panic!
Tix

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Oma ehdokas ja kakkosehdokaskin menossa läpi. Ihan jees.
ninnithequeen

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En usko että mun ehdokas läpi menee. Turhuutta taas.

Nojoo, viimeks meni ehdokas läpi vaan mitä se sai aikaseks? Ammuskelua, huumetuomion ja kovan eläkkeen. Jeejee.
elco

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja elco »

BettyB. kirjoitti:Jos Sale ei mene läpi ilman ääntäni, muutan Ruotsiin ja haen Kööpenhaminan kansalaisuutta.
60000 äänellä taitaa läpi mennä.

Halla-aho ei valitettavasti näytä pääsevän läpi, mutta vasemmiston murskatappio enemmän kuin korvaa sen.
Tix

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:vasemmiston murskatappio enemmän kuin korvaa sen.
Amen. SAK-SDP ainakin neljä vuotta paitsiossa. Mikä ihanuus. Ei tarvitse olla kauhea maagikko ennustaakseen että hallitus on KEPU-KOK-RKP. Pääministeriksi Vanhanen, VM mennee Kataiselle ja OM Niinistölle.

Tuomiojasta tullee seuraavassa puoluekokouksessa demarien PJ, Heinänuha saa väistyä.

Edit: Väyrysen paluu kyllä vituttaa.
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Keskustan älykköduo Alatalo-Salovaara menossa sisään ilman lubria. Niin ja jääkiekkokentän hoitaja Asell. Ei meillä ole mitään hätää.
elco

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti:Ei tarvitse olla kauhea maagikko ennustaakseen että hallitus on KEPU-KOK-RKP. Pääministeriksi Vanhanen, VM mennee Kataiselle ja OM Niinistölle.
Niinistöstä voi tulla ulkoministeri. Hallituksen paikkaluku jaetaan kepun ja kokoomuksen välillä tasan. Tilanne on aika kutkuttava siinä mielessä, että kun Vanhasesta tehdään pääministeri niin kokoomus saa muut tärkeät postit.

Vaikea uskoa todeksi. Toivoa on.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Demareiden kampanja oli susi ja niin on puolueen puheenjohtajakin. Katsotaan nyt vielä loppuun saakka josko Vanhanenkin saisi kunnolla nilkoilleen :dream:
Don't Panic!
Tix

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Toinenkin perseestä oleva juttu Väyrysen lisäksi - eläkeikäisten edustajien määrä nousee 18 kappaleesta 40:een. Vain työikäisten pitäisi saada olla ehdolla ja äänestää.
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Tix kirjoitti:Toinenkin perseestä oleva juttu Väyrysen lisäksi - eläkeikäisten edustajien määrä nousee 18 kappaleesta 40:een. Vain työikäisten pitäisi saada olla ehdolla ja äänestää.
Nämä vanhat paluumuuttajat pitäisi kieltää lailla. Toki Sale on mies paikallaan. Pelkäänpä että eläkeläisten kasvun myötä trendi jatkuu nousevana. Sinne ne menee jo valmiiseen pöytään parhaille paikoille, samoihin saunaseuroihin jauhamaan samaa sittiä. Harmittaa kyllä nuorten päässeiden ja rannalle jääneiden puolesta.

Jos siellä kolmetoistatolppaisessa aikoo jotain, siis yhtään mitään, saada aikaiseksi, niin pitää olla verkosto ja pitää olla arvostusta ja sitten vielä tärkeä paikka tärkeässä valiokunnassa. Vittu joku Salolainen ja Väyrynenhän ne vie.
CandyMan

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

elco kirjoitti:Halla-aho ei valitettavasti näytä pääsevän läpi
Veikkaan johtuneen siitä ettei hänen ydinkannattajajoukkonsa ole vielä saavuttanut äänestysikää.
Enttu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Kokoomusta äänestin ja perkele ei edes pystynyt Merja Vanhasta peittoamaan jäi 4-5 pisteen päähän varapaikasta ... tää meni nyt perseelleen
käytännössä kaikki nuoret edustajat jäi rannalle ruikuttamaan,tällä menolla meillä on täysi 200 hlön vanhuseduskunta 2011,ei paljoa naurata :shock:
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Georgina kirjoitti: Kyllä mä sen tajuan, itsekin olen ollut joskus työtön ja äiti on nytkin. Mutta siksihän sitä maksetaan liittoonkin rahaa jotta ne sitten auttavat väliaikaisen työttömyyden kohdatessa. Mua vaan tympii ne jotka ei töitä halua tehdäkään.
Sekin olisi fiksua ottaa huomioon kannanotoissaan, että kaikilla aloilla työllistyminen ei olekaan aivan niin simppeliä ja sitäkin vaikeampaa on löytää näillä aloilla niin pysyvää työtä, että onnistuu pääsemään niille liiton rahoille. Itselläni esimerkiksi nyt se tilanne edessä, että kaikista tekemistäni pätkätöistä huolimatta työtä ei ole kertynyt tarpeeksi ja kohta puoliin tipahdan liiton rahoilta peruspäivärahalle. Ja voit uskoa, että minä haen työtä, kokoajan, sen saaminen ei ole vain aina ihan helppoa. Yrittämisen puutteesta minua tuskin voi myöskään syyttää ja vielä vähemmän kotona makaamisesta, kokoajan ja jatkuvasti kun teen ilmaista työtä, kurssitan itseäni jne. kehittääkseni itseäni ja ammattitaitoani, voidakseni taas jotain lisätä siihen seuraavaan työhakemukseeni. Anteeksi jos tällä nyt poikkesin hiukan ketju varsinaisesta aiheesta.

Äänestin ketä äänestin, ei ihan riittänyt hänen kannatuksensa läpi menoon saakka mutta ei kauaskaan jäänyt, ehkä 4 vuoden päästä. Ensisijaisesti äänestin ihmistä, vasta sitten puoluetta. Vaalikoneet totesin paskanjauhannaksi, tulokset mitä niistä sain olivat pienen tarkastelun jälkeen ihan puppua. Ehdotettujen ehdokkaiden ja minun mielipiteet olivat varsin poikkeavia toisiinsa nähden. Päätin luottaa intuitiooni ja uskon tehneeni siinä varsin hyvin.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
elco

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja elco »

CandyMan kirjoitti: Veikkaan johtuneen siitä ettei hänen ydinkannattajajoukkonsa ole vielä saavuttanut äänestysikää.
Juu, eittämättä 10 vuoden kuluttua tuo linja saavuttaa merkittävästi suuremman kannatuksen. Toisaalta, äänestinhän minäkin häntä: 34vee akateeminen ylempi toimihenkilö.

2500 ääntä jäi puuttumaan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Niba »

elco kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Veikkaan johtuneen siitä ettei hänen ydinkannattajajoukkonsa ole vielä saavuttanut äänestysikää.
Juu, eittämättä 10 vuoden kuluttua tuo linja saavuttaa merkittävästi suuremman kannatuksen. Toisaalta, äänestinhän minäkin häntä: 34vee akateeminen ylempi toimihenkilö.

2500 ääntä jäi puuttumaan.
Vaikka olenkin puna-vihersokea, niin hänen ajatuksensa kiinnostavat..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin