Ketä äänestät?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

PerttiMakimaa kirjoitti:Pyöräytäpä pari muksua ja laske sen jälkeen miten terveyskeskuskäynnit, progressiiviset päivähoitomaksut jne. laskevat sinut talouden paaria-luokkaan.
Onhan lapsista kuluja, mutta saahan niitä tukiakin. En usko, että lapsiperhe jää verotuksen jää verotuksen ja tukien suhteen heikompaan asemaan kuin lapseton pariskunta. Valtio ei tietenkään kustanna kaikkia lasten aiheuttamia lisäkuluja, mutta pitäisikö edes?

Esim. päivähoito on maksuista huolimatta voimakkaasti subventoitua, eli palvelua käyttämättömien kustantamaa. Verotuksellisessa mielessä lapsiperhe siis hyötyy päivähoidon käytöstä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tänä vuonna, ensimmäistä kertaa elämässäni aion äänestää, lievän kotipainostuksen johdosta. Ihan törkeän vaikea vaan löytää sopivaa puoluetta ja ehdokasta. Mä tarvisin ehdokkaan joka haluaa poistaa työttömyyskorvaukset kokonaan eikä halua tukea lapsiperheitä. Kaikki on niin saatana heikomman asialla että pistelee vihoiksi. Joutuu ehkä kokoomusta äänestämään vaikka niitä ei kyllä pitäisi. Kristillisdemokraattien aatemaailma on ehkä vähiten typerä mutta en mä kyllä mitään jeesustelijoitakaan voi äänestää. Vasemmistoa en äänestä. Kai ne kepulaiset on mun juttu kun ne on niin maaltakin. Vaan mitä ne nuo perus suomalaiset on? Ja kaikki sanoo että äänestä ihmistä, vaan sille puoluelleehan se ääni kuitenkin menee.

Helvetin hankalaa. Löysin yhden ajateltavissa olevan jolta kyselin sähköpostitse sen mielipiteistä työttömyyteen ja yrittäjyyteen Jos se vastaa ennen sunnuntaita niin voisin ehkä 30 vuotiasta haukiputaalaista naista äänestää.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
PerttiMakimaa

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Niba kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id55635.html

Hoitaako aika ongelman nimeltä SDP?
Näin se on kun ei olla vielä päivääkään oltu oikeissa töissä?
Eikä kohdattu elämän realiteetteja?
Kyllä se mieli muuttuu 5-10 vuodessa?
Kuulemma ihmisaivot kehittyvät vielä 25 vuotiaaksi asti!
Lähinnä ne ajattelutoiminnot voivat kehittyä tai sitten ei.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Muistan ajat nuoruudesta kun olin tehdastyössä. Paikalla korppikotkan lailla liiteli Metalliliiton värvääjä (kutsui itseään luottamusmieheksi), ihan samoin kuin KTV:n värvääjä aiemmassa paikassa. Liitto ajattelee parastasi, liittoon kuulumattomuus (ja demareitten äänestämättömyys) on syntiä. Aivopesua voinee sitten harrastaa siihen 25-vuoden ikään asti?

KTV:n tilalla kuuluin sitoutumattomaan liittoon, metalliliittoon sentään jo piti näön vuoksi liittyä. Jos et liity olet ongelma. Onneksi nykyään siitäkin viisastuneena en maksa kuin kassamaksun nykyiseen paikkaan.
NuoriDaavid

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

SikaMika kirjoitti: Politiikkahan onkin aivan lasten leikkiä! Taidankin itse asettua ehdolle muutaman vuoden päästä...
:pics:

Kityn vaalikone kertoo, onko sinulle läpi pääsemisen mahdollisuuksia.
Geetzu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Georgina kirjoitti:Mä tarvisin ehdokkaan joka haluaa poistaa työttömyyskorvaukset kokonaan eikä halua tukea lapsiperheitä. Kaikki on niin saatana heikomman asialla että pistelee vihoiksi. Joutuu ehkä kokoomusta äänestämään vaikka niitä ei kyllä pitäisi.
:roll:

Siis en osaa tähän muuta kuin pyöritellä. Joku muu ehkä osais. Mä luulin olevani melko kylmä narttu. ;)
NuoriDaavid

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nexie kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
Rima on vaan liian korkealla, pöh.
Tssk, tssk. Postaa nyt tänne kuvamateriaalia niistä potentiaalisia arkadianmäen komistuksista ennen riman korkeuden määrittämistä.
Miten ois ?

Kuva
CandyMan

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

SikaMika kirjoitti:Politiikkahan onkin aivan lasten leikkiä! Taidankin itse asettua ehdolle muutaman vuoden päästä...
Tuosta eli sinusta tulikin mieleeni että jos vastaa vaalikoneessa kaikkiin kysymyksiin "En osaa sanoa", kukakohan ehdokas mahtaa tulla ykköseksi? En ihmettelisi vaikka Tanja. Tai ehkä meidän Matti?
CandyMan

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

CandyMan kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Politiikkahan onkin aivan lasten leikkiä! Taidankin itse asettua ehdolle muutaman vuoden päästä...
Tuosta eli sinusta tulikin mieleeni että jos vastaa vaalikoneessa kaikkiin kysymyksiin "En osaa sanoa", kukakohan ehdokas mahtaa tulla ykköseksi? En ihmettelisi vaikka Tanja. Tai ehkä meidän Matti?
Voittaja on löytynyt! Onko tuo nyt sitten Vihreä vai sitoutumaton? "Sitoutumaton"... vähän ninkuin "en osaa päättää"?

Käytin tutkimuksessani apuna Ylen vaalikonetta, jossa vastasin kaikkiin kysymyksiin joko "En osaa sanoa" tai "Joku muu", ja painoarvo kaikilla kysymyksillä oletusarvo (keskellä). Vaalipiirinä oli Helsinki. Oman vaalipiirinne ehdokkaat voitte etsiä itse samalla tieteellisellä metodilla.

Jos tuo pääsee eduskuntaan niin tapan itseni ja sen jälkeen teidät kaikki.


EDIT: Nyt tuli halu testata myös muita kombinaatioita, esim. jees jees-ihmiset jotka ovat kaikista kysymyksistä erittäin samaa mieltä, ja vastarannankiisket jotka vastustavat kaikkea. Kyllä tästä vielä vaalit saadaan!
Viimeksi muokannut CandyMan, 16.03.2007 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

CandyMan kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Politiikkahan onkin aivan lasten leikkiä! Taidankin itse asettua ehdolle muutaman vuoden päästä...
Tuosta eli sinusta tulikin mieleeni että jos vastaa vaalikoneessa kaikkiin kysymyksiin "En osaa sanoa", kukakohan ehdokas mahtaa tulla ykköseksi? En ihmettelisi vaikka Tanja. Tai ehkä meidän Matti?
Voittaja on löytynyt! Onko tuo nyt sitten Vihreä vai sitoutumaton? "Sitoutumaton"... vähän ninkuin "en osaa päättää"?

Käytin tutkimuksessani apuna Ylen vaalikonetta, jossa vastasin kaikkiin kysymyksiin joko "En osaa sanoa" tai "Joku muu", ja painoarvo kaikilla kysymyksillä oletusarvo (keskellä). Vaalipiirinä oli Helsinki. Oman vaalipiirinne ehdokkaat voitte etsiä itse samalla tieteellisellä metodilla.

Jos tuo pääsee eduskuntaan niin tapan itseni ja sen jälkeen teidät kaikki.


EDIT: Nyt tuli halu testata myös muita kombinaatioita, esim. jees jees-ihmiset jotka ovat kaikista kysymyksistä erittäin samaa mieltä, ja vastarannankiisket jotka vastustavat kaikkea. Kyllä tästä vielä vaalit saadaan!
Entäpä, jos on joka toisesta kysymyksestä täysin samaa mieltä ja joka toisestä täysin eri mieltä ja jokainen kysymys on erittäin tärkeä? Tuollaisella asenteella olisi ainakin vaikea saada mitään aikaiseksi.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jouko Laxellia äänestän, koska hän kannattaa perintöveron poistamista. :!:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Alan kallistua Jukka Gustafssoniin. Urheilumies ja tunnen pojan Juhon.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Alan kallistua Jukka Gustafssoniin. Urheilumies
Vähän erikoinen kriteeri kun on kyse eduskuntavaaleista. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Homeboy65 kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:Alan kallistua Jukka Gustafssoniin. Urheilumies
Vähän erikoinen kriteeri kun on kyse eduskuntavaaleista. :roll:
Yksi monista, aina plussaa. Erittäin aikaansaapa ja arvostettu edustaja.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Clay »

102. Vasemmistoliitto! Minna Sirnö!! Ruisleipää!!! Todella hyvää ruisleipää, tuoretta, tarjosi Minnan apupoika (hoito?) Hervannan keskustassa. Vasemmistoliitto saa ääneni ehdottomasti. Saakohan sitä ruisleipää vielä vaalien jälkeenkin?
Nyt penikseni on fantastinen!
Bliss

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

sivustahuutaja kirjoitti:Onhan lapsista kuluja, mutta saahan niitä tukiakin.
Lapsilisää 100 euroa kuukaudessa. :roll:
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Bliss kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Onhan lapsista kuluja, mutta saahan niitä tukiakin.
Lapsilisää 100 euroa kuukaudessa. :roll:
Sillä saa 18 pulloa halvinta kuoharia.
Nyt penikseni on fantastinen!
räsy

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja räsy »

Äänestin jo. En mitään suoraan itselleni. Minulla menee ihan hyvin. Vaikka maha onkin juuri nyt tosi sairas, keltaisessa; tunne chakrassa nyt pahoja häiriöitä.

Annoin vihreille vastuun ja äänestin terveyskeskuslääkäriä. Ajattelin, että ainakin hän jos kuka tietää ketkä tässä maassa apua tarvitsevat.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Geetzu kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Mä tarvisin ehdokkaan joka haluaa poistaa työttömyyskorvaukset kokonaan eikä halua tukea lapsiperheitä. Kaikki on niin saatana heikomman asialla että pistelee vihoiksi. Joutuu ehkä kokoomusta äänestämään vaikka niitä ei kyllä pitäisi.
:roll:

Siis en osaa tähän muuta kuin pyöritellä. Joku muu ehkä osais. Mä luulin olevani melko kylmä narttu. ;)
No mutta eiköhän niitä tapatyöttömiäkin parhaiten duuniin motivoisi se että rahaa kotona makaamalla ei tule. Ja miksi sitä lasten tekoa pitäisi tukea sen enempää kuin tekemättömyyttäkään? en voi käsittää. Laitoin yhdelle kepulaiselle naiselle sähköpostia mutta se paskiainen ei vastannut joten aion nyt äänestää yhtä perussuomalaista miestä numerolla 117. Ja tämä päätös pitää, valtapuolueiden linjasta ei miellytä yksikään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Georgina, sun kannattais miettiä vielä hetki. Jos katsos loppumetreillä tulis joku musta hevonen.
Rouva Pupu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Njoo, huomenna äänestämään. Persuksille ääneni meneepi.
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti:Njoo, huomenna äänestämään. Persuksille ääneni meneepi.
Kunhan ei jää vakoon hiertämään. Ainiin, eihän sulla ole persevillaa, eihän :pliis:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Georgina, sun kannattais miettiä vielä hetki. Jos katsos loppumetreillä tulis joku musta hevonen.
Ai niinku miksi mitä hä?
Kauhean vaikeaa tämä äänestäminen!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Rouva Pupu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Njoo, huomenna äänestämään. Persuksille ääneni meneepi.
Kunhan ei jää vakoon hiertämään. Ainiin, eihän sulla ole persevillaa, eihän :pliis:
On, maata laahaavat.
Dr.Diarrhea

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti:On, maata laahaavat.
En heti muistanut. Nyt kun katsoin niitä sun lähettämiäsi omakuvia, niin niinhän tuo olikin.
Rouva Pupu

Re: Ketä äänestät?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:On, maata laahaavat.
En heti muistanut. Nyt kun katsoin niitä sun lähettämiäsi omakuvia, niin niinhän tuo olikin.
Kovalla vaivalla kasvatettu. Hoitotuotteetkin maksavat maltaita. Niillä on kiva kokeilla erilaisia tyylejä: kiharaa, krepattua, palmikoitua etc. Värikokeilutkin on pop.
Vastaa Viestiin