Eiliseltä päivältä..

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

ilmastonmuutos

Äänestys päättyi 04.10.2005 2:11

Koskee meitä kaikkia?
23
74%
Ei koske ketään!
0
Ei ääniä
Koskee amerikkalaisia?
0
Ei ääniä
Ei koske edes heitä!
0
Ei ääniä
EVVK
1
3%
Kaikki me kuollaan kuitenkin.
7
23%
 
Ääniä yhteensä: 31

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja Niba »

AarneAnkka kirjoitti:Olipas muuten pelottava dokumentti ilmastonmuutoksesta. :shock:
Toi mekanismihan on kohta yhtä tosi kun ilmaston lämpiäminen, muistan luennolla 1993 ilmatieteen professorin sanoneen asian olevan yleisesti tunnustettu, siis ilmaston muutoksen.
Olisin amerikkalaisille ihan vahingoniloinen kärsimistään hurrikaaneista, mutta koska kaikki ollaan samassa veneessä niiin ei oikein pysty nauramaan,
Usassa teollisuus aiinä kuin sotateollinen kompleksi vastustavat muutosta.
Hauskaa myös että ihmisen saastuttamisessa on ollut hyvä puolikin, likainen ilma ja sen jiukkaset ovat jarruttaneet ilmaston muutosta.
Veikeännäköisiä karttoja oli myös grönlannin napajäätikön sulamisen jälkeen, ok siihen mennee vähän pidempi aika.
Tuossa dokkarissa tuli ainakin se esille että kolikolla on aina kaksi puolta.
Menossa oleva muutos lämmittää n. 10 asteella maapallon keskilämpöä, mutta sitten siberian metaanivarastot lähtee liikkeelle kun iki routa sulaa ja kun meriin varastoituneet metaanit liikkuu ilmakehään voi mahdollisesti lämpötila nousta 400 astetta, kippis sille.

Eihän meidän tarvi näistä välittää noi tapahtuu paljon jälkeemme, eikun pidetään elintasosta kiinni..

Mutta jos mitään ei tehdä, vedenpaisumus jälkeemme..

Suomenlahden rannassa vesi on lämmennyt 3.5 astetta viimesen kahden viikon aikana, ei ole sattunut minulle aiemmin, vaan jaakko on sen kiven aina edeltäneinä vuosina viskannut.
EDIT: olen mitannut vauvankeittomittarillani viimeiset 6 vuotta joka viikko vuosaaren vesien lämpötilaa.
Pyyhin Netikettiin..
slam

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja slam »

Abaut 50kymmenessä vuodessa Teollisuuden määrä on räjähtänyt valtavaksi.

Takaisin luontoon! Maaseudulla ilma on raikasta, jos ei satu lanta haisemaan vahvasti metanisoituneelta seokselta. :lol:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja Niba »

slam kirjoitti:Abaut 50kymmenessä vuodessa Teollisuuden määrä on räjähtänyt valtavaksi.

Takaisin luontoon! Maaseudulla ilma on raikasta, jos ei satu lanta haisemaan vahvasti metanisoituneelta seokselta. :lol:
Käyttäsit sitten tilaisuutesi hyväksi?
Pyyhin Netikettiin..
pajazzo

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Ihmiset tuntuvat olevan erinomaisia tuhoamaan kaikkea. Kaikki saasteet, sademetsien armottomat alashakkuut, öljyvahingot..... jne. On se suorannainen ihme, jos täällä pallon päällä ei elämä lopu jossain vaiheessa. Ihminen siirtää ongelman aina seuraavalle sukupolvelle todeten, ettei mitään vielä HÄNEN elinaikanansa tule tapahtumaan. Tosi lyhytnäköistä... :evil:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja Niba »

äänestyksen perusteella kaikki on kovasti huolissaan, muuta se ei riitä!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niba kirjoitti:äänestyksen perusteella kaikki on kovasti huolissaan, muuta se ei riitä!
Ai mitenkä niin olin huolissani äänestäessi alinta vaihtoehtoa? Kaikki me kuollaan kuitenkin enkä tunne yhtään säästämisen arvoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Koskee meitä kaikkia- ainakin pitäisi koskettaa. Mutta kaikki me kuollaan kuitenkin. Jokainen jos oikeasti tekisi jotain, sillä voisi olla merkitystäkin, mutta ei tämä näin toimi. Valitettavasti.
Itseasiassa onneksi me kaikki kuolemme kuitenkin. Syökööt ihmiskunta itsensä.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
MarthaFocker

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Koskettaa kaikkia ja tämä on asia, joka kaikkien pitäisi sisäistää ja aiheesta tulisi käydä tavoitteellista keskustelua julkisuudessa.

En valitettavasti katsonut dokumenttia, mutta olen tätä miettinyt aikaisemmin. Ainoa keino vaikuttaa asiaan olisi tod.näk. teollisuuden päästöjen todella merkittävä vähentäminen, ja tämä voisi toteutua vain koko maailman päättäjien yhteistyöllä. Tuntuu aika utopistiselta (!).

Ei niin, etteikö yksilötasolla kestävän kehityksen mukainen toiminta olisi hyödyllistä, mutta suuret päätökset ovat kuitenkin muutaman tahon vallassa. Mutta toisaalta arvot lähtevät yksilötasolta...joten ehkä pitkällä tähtäimellä...onko silloin jo myöhäistä?
Sitten on kuitenkin näitä nihilistisiä paskiaisia. "Mitä väliä, kuolemme kuitenkin" Väärin. Ainakaan ihmiset, jotka suunnittelevat puskevansa lapsia tähän maailmaan, eivät saisi ajatella noin.

Herää siis kysymys, ovatko lapsemme maailmanlopun lapsia?

Itse ainakin mietin kahteen kertaan, ennen kun pusken tellukselle ainuttakaan pikku-Marttaa.
tuulenpuiska

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Rautavittu kirjoitti:...

Herää siis kysymys, ovatko lapsemme maailmanlopun lapsia?

Itse ainakin mietin kahteen kertaan, ennen kun pusken tellukselle ainuttakaan pikku-Marttaa.
:off: No mutta jouluun on aikaa. Ehtii miettiä.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Eiliseltä päivältä..

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Rautavittu kirjoitti:Herää siis kysymys, ovatko lapsemme maailmanlopun lapsia?

Itse ainakin mietin kahteen kertaan, ennen kun pusken tellukselle ainuttakaan pikku-Marttaa.
Lopultakin joku samoin ajatteleva. Itse olen jo oikeastaan päättänyt että minun sukuhaarani ei tästä jatku.

En usko että ihmiset koskaan kokonaan häviäisivät, mutta jonkinlainen tieteiselokuvan kauhuskenaario ydiniskujen, ydinvoimalaitos räjähdysten ja kemikaalipäästöjen jälkeen on hyvinkin mahdollinen. Ihmisten määrä maapallolla lisääntyy kokoajan. Hitlerin aikaansaannokset kalpenee kun verrataan moniin muihin.

kierrätys on tärkeää, mutta kun olen kysellyt kavereilta niin roskat menee kaikki sanomalehtiä myöten samaan roskapussiin. Ihiminen on sika eikä muuksi muutu, kun ei osaa edes jätteitään lajitella.

Tehtaallakin sen huomaa. Samasta roskiksesta löytyy puoliksi tyhjiä muovisia leipäpusseja sanomalehtiä kertakäyttökuppeja ja ruuantähteitä.

Viemäriin menee tuotannosta johtuen niin paljon kuumaa vettä, että sillä hukkalämmöllä lämpiäisi koko tehdas, mutta kukaan ei välitä.
Vastaa Viestiin