Onko mikään pyhää?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Quarter

Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Taas vaihteeksi aiheesta taisteltuani, kysyn sitä täällä. (Ihan kun tämä joku STT olisi...)

Onko mikään enää pyhää? Saako kaikesta ja siis KAIKESTA laskea leikkiä ja repiä niin ronskia huumoria kun pystyy? Onko jeesustelua huomauttaa aiheesta? Miten itse suhtaudut jos aiheena on pedofilia, insesti, raiskaukset, kidutus jne? Onko vitsailun tyylillä, kohteella ja tarkoituksella väliä? Vaikuttaako asiaan vitsailijan oma habitus?

Siirretään paskanjauhantaan jos ja kun homma karkaa käsistä...
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ateistina mielestäni pyhä on helvetin huono ilmaisu. Minulle kun mikään ei ole pyhää. Ei se silti tarkoita, että kaikesta vitsailisin ihan miten vaan ja missä vaan tilanteessa.
Bliss

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä suhtaudun varsin tiukkapipoisesti pedofilia-, abortti-, insesti- ja vammais"vitseihin". Itseasiassa missään sairaus- tai väkivalta-asiassa ei ole mitään hauskaa tai naurettavaa. Em. asioista mukahauskoja juttuja heittävät tyypit luokittelen aika automaattisesti idioottikastiin, vähintäänkin ajattelemattomiksi.
En nyt paasaa tästä enempää (ehkä), kunhan ilmaisin kantani.
Aito_Johanna

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bliss kirjoitti:Mä suhtaudun varsin tiukkapipoisesti pedofilia-, abortti-, insesti- ja vammais"vitseihin". Itseasiassa missään sairaus- tai väkivalta-asiassa ei ole mitään hauskaa tai naurettavaa. Em. asioista mukahauskoja juttuja heittävät tyypit luokittelen aika automaattisesti idioottikastiin, vähintäänkin ajattelemattomiksi.
En nyt paasaa tästä enempää (ehkä), kunhan ilmaisin kantani.
Ylläolevien lisäksi pidän mauttomina natseihin ja juutalaisten (ym.) vainoihin liittyviä vitsejä. Hakaristi ei ole missään kontekstissa hauska.
Bliss

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Aito_Johanna kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mä suhtaudun varsin tiukkapipoisesti pedofilia-, abortti-, insesti- ja vammais"vitseihin". Itseasiassa missään sairaus- tai väkivalta-asiassa ei ole mitään hauskaa tai naurettavaa. Em. asioista mukahauskoja juttuja heittävät tyypit luokittelen aika automaattisesti idioottikastiin, vähintäänkin ajattelemattomiksi.
En nyt paasaa tästä enempää (ehkä), kunhan ilmaisin kantani.
Ylläolevien lisäksi pidän mauttomina natseihin ja juutalaisten (ym.) vainoihin liittyviä vitsejä. Hakaristi ei ole missään kontekstissa hauska.
Kyllä, nämä myös. Samoin kuin ihmisten henkilökohtaiseen vakaumukseen puuttuminen siitä jatkuvasti naljailemalla on aika typerää (suljetaan tästä pois itse aggressiivisesti itseään julki tuovat yliuskonnolliset tapaukset).
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Onko kaikki naurettavaa siis?

Ei ole. Minua ei ainakaan naurata mitkään raiskaus/pedofilia/väkivalta/eläinrääkkäys/vammaisvitsit.

Tosin pienellä varauksella. Kyllähän sitä täällä palstallakin ollaan naurettu selkeän farssisille "sitten raiskaan sut kälysi anustappiin, homo"- ja "murjoisin sen pläsin pullataikinaa paremmaksi"- ja "kuitenkin kuksit siskosi marsua salaa unissasi, pervo"-heitoille, että tilanteesta (ja farssista) vitsitkin kiinni.

Ja jos tietää että jokin aihe on toiselle hirveän herkkää aluetta, on ilkeää mennä siitä sitten vitsiä murjomaan ja vaan perustein "kun musta tää on hauskaa". Mutta jos taas toinen on sitä mieltä itsekin että "mustaa huumoria vaan kehiin, nekru" ja on itse siis "nekru" niin siitä vaan.
Kaikki on suhteessa kaikkeen-periaate.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Quarter

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Suvinen kirjoitti:Huumori on taitolaji. Keskustelupalstalla pitää minusta pystyä voida keskustelemaan mistä tahansa aiheesta
Keskustella toki saa aiheesta kun aiheesta. Mutta nimenomaan sen muuttaminen isoksi vitsiksi on taitolaji. :)

HellBell tuossa yllä osasi kiteyttää omatkin ajatukseni vallan tehokkaasti.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Miksi raiskata puolivuotias lapsi?
-Koska se tuntuu hyvältä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Quarter

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Gattaca kirjoitti:Miksi raiskata puolivuotias lapsi?
-Koska se tuntuu hyvältä.
Onko nyt hyvä mieli? Naurattaako? Oliko vekkuli sutkautus tähän väliin?
Olet mauton, sivistymätön kasa paskaa joka pitäisi pyyhkäistä kaltaistensa kanssa pois tältä pallolta.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Ei taida olla. Kyllä se vitsi jätetään kertomatta sellaisessa seurassa jossa saatetaan loukkaantua. Mutta sehän on selvä, että aina löytyy joku joka ei ymmärrä, tai jonka kumminserkunkaimanfaijalla on hepatiitti ja siks ei saa sanoa sitä sun tätä.

Huumori on yksi keino muiden joukossa käydä läpi vaikeita asioita. Joskus maailmaan mahtuu niin paljon paskaa, ettei sitä ajatellessa tahdo pää kestää. Tämmösessä tilassa on ihan hyvä keventää. On pelastanut mun pääni monelta räjähdykseltä.

Yleensä sanotaan, että venaas kun omalle kohdalle tulee kuolemaa/sairautta, väännä sitten vittu sitä vitsiä. Joo, on väännetty, suututtu ja silti lopulta vähän naurettu. Ei ehkä toimi kaikilla, mutta vittuako sitä iloa muilta kieltämään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Quarter kirjoitti:
Onko mikään enää pyhää?
Sunnuntai on pyhä. Se on siis pyhäpäivä. :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
elco

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja elco »

Aito_Johanna kirjoitti: Ylläolevien lisäksi pidän mauttomina natseihin ja juutalaisten (ym.) vainoihin liittyviä vitsejä. Hakaristi ei ole missään kontekstissa hauska.
Entä Che Guevara-paita? Sirppi ja vasara ovat monasti hyvinkin hauskoja, vaikka kokonaiskärsimys on merkittävästi nazien edellä. Miksi viisivuotissuunnitelmahuumori on ok, mutta SS-huumori ei?

Kyllä minusta kaikista vähiten hauskaa on se, kun joku poliisi tulee sanomaan, että leikinlasku tästä aiheesta ei ole sallittua. Ei ole pakko lukea. Television voi laittaa kiinni. Rokkikonserttiin ei ole pakko mennä.
elco

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja elco »

Quarter kirjoitti: Olet mauton, sivistymätön kasa paskaa joka pitäisi pyyhkäistä kaltaistensa kanssa pois tältä pallolta.
Minusta tämä oli aika mauttomasti sanottu auktoriteetilta, joka mielivaltaisesti sensuroi täällä muiden kirjoituksia.
Dr.Diarrhea

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Taitolaji. Jotkut eivät vaan osaa, ja ovat siksi tosikoita. Ei mikään ole tietenkään pyhää. Relevanttia ei ole jonkun aiheen pyhyys tai sallittavuus, vaan miten, kenelle, kuka, koska ja missä kysymykset.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ann kirjoitti:..
Huumori on yksi keino muiden joukossa käydä läpi vaikeita asioita. Joskus maailmaan mahtuu niin paljon paskaa, ettei sitä ajatellessa tahdo pää kestää. Tämmösessä tilassa on ihan hyvä keventää. On pelastanut mun pääni monelta räjähdykseltä.
..
Pointtia tuossa, voin allekirjoittaa, juuri mustan huumorin avuin.. ♥
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Aivan kaikesta voi heittää huumoria, todellakin aivan kaikesta. Homman juju tulee siinä että pitää pystyä arvioimaan muiden reaktioita huumoriksi tarkoitettuun lausahdukseen.
Huumoria ei mielestäni varsinaisesti ole olemassa mikäli kukaan muu ei siitä huvitu, on vain huono yritys jonka voi kyllä tarvittaessa laskea "omaksi kivaksi". On varsin mahdollista että liiallisesta omasta kivasta muut loukkaantuvat.

Itselläni ei siis ole sinällään kovin arkoja aiheita joista en hauskaa voisi löytää (tietääkseni). Yleensä juttujen valinta vaatii kyllä tottumista joukkoon että kykenee haistamaan reaktioita erilaisiin asioihin ennenkuin jutut alkavat edes lähestyä ääripään materiaalia.

Toisin sanoen, kaikki on sallittua, muttei kaiken aikaa eikä kaikessa seurassa.
Rouva Pupu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tykkään mustasta huumorista. En kyllä varmastikaan viihtyisi ihmisten kanssa, jotka eivät pitäisi. Boring niinQ. Joo, tykkään kanssa kakkahuumorista yhtälailla.
Quarter

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

elco kirjoitti:
Quarter kirjoitti: Olet mauton, sivistymätön kasa paskaa joka pitäisi pyyhkäistä kaltaistensa kanssa pois tältä pallolta.
Minusta tämä oli aika mauttomasti sanottu auktoriteetilta, joka mielivaltaisesti sensuroi täällä muiden kirjoituksia.
Jaajaa? Kerros hei valaistuneisuuden suurmoguli, että missä mä oon täällä viimeksi mielivaltaisesti sensuroinut muiden kirjoituksia? :D
Samalla tavalla mä voisin heittää että sä elco nussit vuohia lomamatkoillasi.
bedlam

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Quarter kirjoitti:
elco kirjoitti:
Quarter kirjoitti: Olet mauton, sivistymätön kasa paskaa joka pitäisi pyyhkäistä kaltaistensa kanssa pois tältä pallolta.
Minusta tämä oli aika mauttomasti sanottu auktoriteetilta, joka mielivaltaisesti sensuroi täällä muiden kirjoituksia.
Jaajaa? Kerros hei valaistuneisuuden suurmoguli, että missä mä oon täällä viimeksi mielivaltaisesti sensuroinut muiden kirjoituksia? :D
Samalla tavalla mä voisin heittää että sä elco nussit vuohia lomamatkoillasi.
Elco ei edes sanonut mauttomuuksia, mutta sait mielestäsi silti tekosyyn vääntää mautonta huumoria "muka vastapallona", senkin homo majava.
Viimeksi muokannut bedlam, 03.05.2007 18:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja aasi »

En ole muistaakseni vielä kohdannut huumoria, josta olisin itse mitenkään närkästänyt vaikka näin intternet-aikakaudella on tullut nähtyä kaikenlaista.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Quarter

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

bedlam kirjoitti:Elco ei edes sanonut mauttomuuksia, mutta sait mielestäsi silti tekosyyn vääntää mautonta huumoria "muka vastapallona", senkin homo majava.
Ehkä mä viittaan vuohilla tositosi rumiin naisiin?
Geetzu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ann kirjoitti:Huumori on yksi keino muiden joukossa käydä läpi vaikeita asioita. Joskus maailmaan mahtuu niin paljon paskaa, ettei sitä ajatellessa tahdo pää kestää. Tämmösessä tilassa on ihan hyvä keventää. On pelastanut mun pääni monelta räjähdykseltä.

Yleensä sanotaan, että venaas kun omalle kohdalle tulee kuolemaa/sairautta, väännä sitten vittu sitä vitsiä. Joo, on väännetty, suututtu ja silti lopulta vähän naurettu. Ei ehkä toimi kaikilla, mutta vittuako sitä iloa muilta kieltämään.
Luv ya. Koska kelaat ku mä ja loveen itteeni vtun vammasine päänkevennyksineni.
Joskus mietin miten hulluna esim. kitinäläiset muakin pitäis jos en tosiaan painelis sitä deleteä joka kolmannen postauksen kohalla häveliäisyys- ja ns. laumasyistä... On kyllä ehdottomasti taito hillitä sanansa seurassa, jossa tietää satavarmasti jonkun loukkaantuvan. Tätä treenaan. Treenatkaa muutkin, koska oon aika pumpulia ja haluun ihan tefloniks.
Viimeksi muokannut Geetzu, 03.05.2007 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sanoisin, että kaikesta voi laskea leikkiä, mutta ei kaikkien kanssa.

Ei pidä vitsailla aiheesta, jonka epäilee loukkaavan kuulijaa.

Jos ei tunne kuulijaa hyvin, on arkaluontoiset aiheet syytä jättää väliin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä löytyy aiheita, joista en itse laske leikkiä, vaikka mikä olisi. Jokaisella on oma rajansa tahi rajattomuutensa, minä tiedän omani, tarkemmin erittelemättä. Vaikka olenkin yleisesti hauskan miehen maineessa(haahaa), olen joidenkin asioiden suhteen melko tosikko. Tietyistä asioista "ilmoittaminen" niinQ vaikkapa huumorimielellä, jos puhutaan vaikkapa pettämisestä tai lasten kuolemista, ovat sellaisia joiden laukojaa pidän ehkä vähän simppelinä. Ellei kyseessä ole anna, mylwin tai geetsu, joita ymmärrän ainoastaan siitä syystä että ne on hot. Kelatkaa, apinat, jos oisitte rumia. So not.

(<3)

sori, tuli toudella ontuva lause tonne yhteen väliin, mutta en jaksa korjata. sanasokeus, sano.
Prepare for the worstest.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Te jotka sanotte että "Kaiken voi pistää huumoriksi" ja/tai "Kaikelle voi nauraa".. Niin onko nyt aivan niinkään?

Tarkoittaa käytännössä ja todellisuudessa sitä että:

Oulun sarjaraiskaajalauman tekoset ovat kyllä niin naurettavia että. Taju pois vaan ja kaikki päälle, raiskataan, hahhaa, kun rimmaa..

Turha tästä sitten alkaa vängätä mitään " no ei se noin naurata, mutta jos sanottaisiin että se raiskaajalauma oli varmaan kotoisin Ruotsista koska semmoisia idiootteja voi kasvaa vain naapurmaassa, niin sitten olisi ollut hubaa.."

.. silloin myös Gattacan aiempi lapsi-"vitsi" olisi ollut aivan jeesbox-hehheetä myöskin.

Jos kaiken voi pistää hahhaaksi, niin sitten myös Kaiken voi pistää hahhaaksi. Ehkä tätä periaatetta kannattavilla on jokin "olen näin avaramielinen ihminen-tausta-ajatus..?

Pitäydyn siinä ettei Kaikki naurata eikä Kaikelle naureta.

T: Ahdasmielinen kansalainen.
Viimeksi muokannut HellBell, 03.05.2007 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Vastaa Viestiin