Onko mikään pyhää?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Geetzu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

nowaysis kirjoitti:Kelatkaa, apinat, jos oisitte rumia. So not.
Joskus mä iltamyöhällä kelailenkin et vttu jos oikeesti oisin ruma. Ihmiset antais varmaan paljon vähemmän anteeks ja silleen. En uskaltais heittää läppääkään sellasta ku vaik tänään frendille puhelimessa oman lapseni haudalla (tässä tuli taas muuten se delete, jokuhan voi netissä loukkaantua ja sit taas karkotun laumasta!).

Pus. :]
Geetzu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

HellBell kirjoitti:Pitäydyn siinä ettei Kaikki naurata eikä Kaikelle naureta.
Ei muakaan kaikki naurata, enkä oo kummonen muiden naurattaja. Mut se mikä ei muhun kolise varmasti kolisee johonkin toiseen. Oon silleen aika avara, että tajuan oman piskuisen mitättömyyteni tässä suuressa maailmankaikkeudessa. Itseltään voi sulkea korvat, netissä silmät.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Geetzu kirjoitti: .. Mut se mikä ei muhun kolise varmasti kolisee johonkin toiseen. Oon silleen aika avara, että tajuan oman piskuisen mitättömyyteni tässä suuressa maailmankaikkeudessa. Itseltään voi sulkea korvat, netissä silmät.
Jos johonkin kolisee oikeasti esim. se Oulun "vitsi" tai Gattacan (en tiedä tekikö G sen vain havainnolistaakseen jotain, en usko että oikeasti kannattaa ko. "vitsiä") heittämä lapsi-"vitsi", niin on Sairas Paskakasa joka ansaitsee tulla raiskatuksi anustappiinsa. Sitten hoitoon.
Sitten katsotaan mitä mieltä ollaan.

No nyt mua alkoi jo naurattamaan.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Geetzu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

HellBell kirjoitti:-- niin on Sairas Paskakasa joka ansaitsee tulla raiskatuksi anustappiinsa. Sitten hoitoon.
Ensin kuntoon anus, kun kiltti yhteiskunta ollaan. Sitten vielä ehkä pää. Harvemmin sitä kokonaan, avonaisesti vaan... :höpöhöpöpus:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

No tuo mun oli vain lyhyt esimerkki. Huono sellainen. Kyyppo tuon minulle Lahdessa kertoi :D

Mutta mun mielestä sairas huumorintaju on tervettä. Esimerkiksi pidän suunnattomasti Apollinairen kirjasta "Hirveä Hospodar". Joka on pelkkää pervoilua, naisten, miesten ja lasten raiskausta ja kidutusta nerokkaan humoristisesti kuvattuna. Apollinaire ei ollut alan miehiä, mutta kertojanäänenä on samaistuvinaan sankariinsa. Samoin Kalervo Palsan sarjakuvat ovat samanhenkisiä. Joka ei sellaista kestä lukea.. niin alan epäilemään, että hän se vasta itse samaistuukin niihin sadistisiin toimiin, pelästyy omaa itseään ja sitten moralisoi. Terveemmälle sellaisen tekstin viehätys on absurdi liioittelu, hyvän maun tahallinen rikkominen ja oman sietokyvyn laajentaminen yli pikkuporvarillisen hymistelyn.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti:..
Mutta mun mielestä sairas huumorintaju on tervettä. Esimerkiksi pidän suunnattomasti Apollinairen kirjasta "Hirveä Hospodar". Joka on pelkkää pervoilua, naisten, miesten ja lasten raiskausta ja kidutusta nerokkaan humoristisesti kuvattuna. Apollinaire ei ollut alan miehiä, mutta kertojanäänenä on samaistuvinaan sankariinsa. Samoin Kalervo Palsan sarjakuvat ovat samanhenkisiä. Joka ei sellaista kestä lukea.. niin alan epäilemään, että hän se vasta itse samaistuukin niihin sadistisiin toimiin, pelästyy omaa itseään ja sitten moralisoi. Terveemmälle sellaisen tekstin viehätys on absurdi liioittelu, hyvän maun tahallinen rikkominen ja oman sietokyvyn laajentaminen yli pikkuporvarillisen hymistelyn.
Vai niin. Ehkä näille Apollinaireille ja sullekin tekisi sitten konkreetisti gutaa rikkoa ne sietokyvyn rajat ihan For Real. Että kutsuhuutoa vaan sille Oulun paskasakille että tulee hoitelmaan teitit, niin eiköhän maailmankatsomukset "laajennu" sievästi.

Et ilmeisesti naura kuitenkaan jutuille joissa aviopari pettää toisiaan ja lapsi näkee kaiken yms..? Niin. Aivan.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Rouva Pupu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

HellBell kirjoitti: Pitäydyn siinä ettei Kaikki naurata eikä Kaikelle naureta.
Ei kaikki voi naurattaa, se ei vain ole madollista. Mutta en todellakaan vaivaa päätäni jos joku nauraa. En ehkä naura, mutta ei se kyllä hetkautakkaan negatiivisestikaan. Siinä on vissi ero.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Rouva Pupu kirjoitti:
Ei kaikki voi naurattaa, se ei vain ole mahdollista. Mutta en todellakaan vaivaa päätäni jos joku nauraa. En ehkä naura, mutta ei se kyllä hetkautakkaan negatiivisestikaan. Siinä on vissi ero.
Okei. Toi on varmasti itsensä kannalta parempi homma, ei "turhaan" kiihdy asioista joille ei kuitenkaan voi mitään.
Olet kylmäverisempi Pupunen. :)
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

HellBell kirjoitti:Et ilmeisesti naura kuitenkaan jutuille joissa aviopari pettää toisiaan ja lapsi näkee kaiken yms..? Niin. Aivan.
Minähän olen eläinten ystävä ja melkein eläinsuojelufanaatikko. Silti tänään ilahdutti, kun löysin vanhasta Pahkasiasta sarjakuvan "Sika-Sohlon eläinhoitola". Siinä pahaa-aavistamaton mies tuo kissansa hoitoon naapurin härskille ukolle. No ukko panee kissaa ensin perseeseen, sitten vessapaperin puuttuessa pyyhkii kissalla oman perseensä, sitten treenaa lihasvoimaa kissalla kuin Bullworkeria tai Twisteriä venyttäen, sitten täyttää kissan ilmalla ja käyttää jalkapallona. Lopuksi tekee kissasta aamutossut.

Minusta se oli hauska. Siitä huolimatta, että olen eläinsuojelija. Huumori on etäännyttämistä, vaikeille asioille nauramista.. joka ei tarkoita samaa kuin niiden asioiden hyväksyminen.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Geetzu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Okei. Kuvitettuna en varsinkaan pysty nauramaan. Mutta suljen silmät ja annan muiden ottaa tarvitsemansa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Minua ei naurattanut tänään, kun joltain tuntemattomalta naiselta hajosi taulunkehys. Mutta kahta juuri sillä hetkellä vieressäni ollutta naista se tuntui naurattavan ihmeen paljon.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti:
Minähän olen eläinten ystävä ja melkein eläinsuojelufanaatikko. Silti tänään ilahdutti, kun löysin vanhasta Pahkasiasta sarjakuvan "Sika-Sohlon eläinhoitola"..

Minusta se oli hauska. Siitä huolimatta, että olen eläinsuojelija. Huumori on etäännyttämistä, vaikeille asioille nauramista.. joka ei tarkoita samaa kuin niiden asioiden hyväksyminen.
joo joo, etäännyttämistä ja blaa blaa.. Kuten aiemmin jo kirjoitin, kun mennään farssin puolelle (aamutossut kissasta ja kissankusesta vaikka sinappia yms) niin se on taas jo niin hullua settiä että joo.

ei muuta kuitenkaan sitä seikkaa ettei kaikki ole naurettavaa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Clay »

HellBell kirjoitti:ei muuta kuitenkaan sitä seikkaa ettei kaikki ole naurettavaa.
Totta. Ei muuta kuitenkaan sitä seikkaa, ettei mikään ole pyhää.
Nyt penikseni on fantastinen!
Geetzu

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

HellBell kirjoitti:ei muuta kuitenkaan sitä seikkaa ettei kaikki ole naurettavaa.
Kaikelle voi kuitenkin nauraa. ;)
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Clay kirjoitti:
HellBell kirjoitti:ei muuta kuitenkaan sitä seikkaa ettei kaikki ole naurettavaa.
Totta. Ei muuta kuitenkaan sitä seikkaa, ettei mikään ole pyhää.
Niin no, totta. Eri asioita ja tolleen.

Ne naiset siinä sun aiemmassa viestissä, jotka nauroi.. Ihan sadisteja!
Savinen ja laatikko-kämminki.. Pyhä asia!

;-)

Edit: olen näemmä ihan taas out of games, eihän se Saviselle käynyt se laatikko-vibaus..

No naurakaa vaikka sitten mulle.. Kämmäsin jälleen.
A man's gotta do what a man's gotta do.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Asioiden sopivuus riippuu kontekstista. Mielestäni mitään yleisöä ei saa saattaa tahallaan tilanteeseen, jossa he altistuvat kyseenalaiselle viestinnälle tahtomattaan. Tämän säännön perusteella lähes kaikki on sallittua, jos yleisö suunnilleen tietää mitä on saamassa. Toisaalta, tässä säännössä on kyse ihan perus käyttäytymistavoista.

Jos odotan huumoria, niin oikeastaan voisin hyväksyä kaiken hauskan. Katsoin juuri esim. BBC:n Office sarjaa ja nauroin nohevien kaverusten jättäessä pyörätuolissa istuvan porrastasanteelle paloharjoituksen yhteydessä "oikeassa tilanteessa kantaisimme sinut alas asti". Samoin olen nauranut natseille katsoessani maanalaista armeijaa. Life of Briania katsellessani nauroin kivitystuomiolle. Happiness leffassa nauroin pedofilialle. Ehkä olen vain sairas ihminen?

Hauska vitsi arasta aiheesta on yllättävän usein sallittu, huono vitsi taas ei ole koskaan sallittu. Tämä kannattaa kaikkien wannabe-koomikkojen ymmärtää ajoissa. Jos et osaa, älä yritä. Aloita jollain helpommalla.
elco

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja elco »

Quarter kirjoitti: Samalla tavalla mä voisin heittää että sä elco nussit vuohia lomamatkoillasi.
Niin. Mitä yritit sanoa tällä? Avaat asiakeskusteluihin aiheen hyvän maun rajoista keskusteluissa ja välittömästi kun saat vastapalloon alat solvaamaan muita. Jos minä olisin sanonut vastaavaa jostain kolmannesta tahosta niin olisit luultavasti poistanut viestin, koska se ei olisi mielestäsi ollut asiakeskusteluihin sopiva. Sehän on nimittäin nähty monta kertaa, kuinka poistat mielivaltaisesti kirjoituksia täällä. Muistaakseni täällä oli joskus joku paskanjauhannan vittuiluketju, josta poistit postauksiani. Itse taasen postaat asiakeskusteluihin toisten kuolemaa toivovia iskulauseitasi.

Ilmeisesti koska et ymmärrä, osaa etkä pärjää niin turvaudut moisiin tempauksiin. Et ymmärrä huumoria tahi vittuilun nyansseja. Kuvittelet, että sinä yksin kykenet määrittämään oikean ja väärän rajat. Et toki ole tässä yksin - valtaosa kuvittelee samoin. Oma ongelmasi on lähinnä siinä, että pyrit väliintulollasi parantamaan tilannetta ymmärtämättä lainkaan, että teet ainoastaan itsestäsi narrin. Et osaa myöskään vittuilla: kun katsoo gattacalle tai minulle tässä ketjussa pistämiäsi ilmeisen tosissaan heitettyjä kuitteja niin tulee mieleen, että olisiko sittenkin vain parempi, kun tuhoaisit keskustelut poistamalla viestejä etkä osallistumalla keskusteluun.

Jos olisit rahtusenkaan fiksumpi niin et vastaisi tähän itsesäälin sekaisella nokittelulla.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tehdäänpä listaa vaikka leffoista, joissa nauretaan seuraaville asioille:

- Pedofilia: Happiness
- Raiskaus: Borat
- Jumalanpilkka: Life Of Brian
- Natsit: Diktaattori
- Ihmissyönti: Delicatessen
- Vammaiset: Forest Gump
- Kiduttaminen, tappaminen: Näitä on ihan liikaa

Mutta mikä nauramisessa sitten on pahaa? Osoittaako Borat huonoa makua puhuessaan kotikylänsä raiskaajasta hassuun sävyyn? Onko Caspar Noe ylevä ihminen näyttäessään vartin verran raiskausta erittäin vastenmielisessä valossa leffassaan Irreversible?

Minulle tuli Boratista positiivinen fiilis, kun taas Irreversible on piiloasenteineen todella kuvottava elokuva.
Quarter

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

elco kirjoitti: Niin. Mitä yritit sanoa tällä? Avaat asiakeskusteluihin aiheen hyvän maun rajoista keskusteluissa ja välittömästi kun saat vastapalloon alat solvaamaan muita. Jos minä olisin sanonut vastaavaa jostain kolmannesta tahosta niin olisit luultavasti poistanut viestin, koska se ei olisi mielestäsi ollut asiakeskusteluihin sopiva. Sehän on nimittäin nähty monta kertaa, kuinka poistat mielivaltaisesti kirjoituksia täällä. Muistaakseni täällä oli joskus joku paskanjauhannan vittuiluketju, josta poistit postauksiani. Itse taasen postaat asiakeskusteluihin toisten kuolemaa toivovia iskulauseitasi.

Jos olisit rahtusenkaan fiksumpi niin et vastaisi tähän itsesäälin sekaisella nokittelulla.
Heität minusta perättömiä väitteitä, niin heitän sinusta samalla mitalla. Tuskin täällä kukaan lulee sanomaani faktaksi? Sä jaksat kaivaa jotain vanhoja juttuja aseeksesi tähänkin? Olenko kajonnut yhteenkään ketjuun viimeisen vuoden aikana? Korkeintaan siirtänyt ketjun aiheesta toiseen. "sehän on nähty monta kertaa" ja sitten "muistaakseni". Päätä nyt jo että oletko nähnyt ja muistatko koko asiaa?
Olet minulle sen tason kirjoittaja, että vastaan sinulle paskaa. Nostat itsesi jatkuvasti meitä muita ylemmäs vittuilun nuansseinesi koska olemmehan vain paskasakkia joka tekee virheitä eikä saa niitä ikinä anteeksi. Toisin kun sinä tietenkin. Taitavasti kuitenkin kuittaat minut jo omassa viestissäsi tyhmäksi, mikäli vastaan viestiisi. :D Vastaa sinä toki tähän että "I rest my case", "tätä odotinkin", "olet niin ennalta-arvattava" tms
elco

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja elco »

Quarter kirjoitti: Heität minusta perättömiä väitteitä, niin heitän sinusta samalla mitalla.
Miten niin perättömiä väitteitä? Sinähän tässä niitä heität sen mitä muiden asiaketjuissa solvaamiseltasi ja viestien poistelultasi kerkiät.
Quarter

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

elco kirjoitti:
Quarter kirjoitti: Heität minusta perättömiä väitteitä, niin heitän sinusta samalla mitalla.
Miten niin perättömiä väitteitä? Sinähän tässä niitä heität sen mitä muiden asiaketjuissa solvaamiseltasi ja viestien poistelultasi kerkiät.
*huoh* niin... :yo:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Ann »

elco kirjoitti:Et osaa myöskään vittuilla: kun katsoo gattacalle tai minulle tässä ketjussa pistämiäsi ilmeisen tosissaan heitettyjä kuitteja niin tulee mieleen, että olisiko sittenkin vain parempi, kun tuhoaisit keskustelut poistamalla viestejä etkä osallistumalla keskusteluun.
En Garde, Touché! :matsi:
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gattaca kirjoitti:No tuo mun oli vain lyhyt esimerkki. Huono sellainen. Kyyppo tuon minulle Lahdessa kertoi :D

Mutta mun mielestä sairas huumorintaju on tervettä. Esimerkiksi pidän suunnattomasti Apollinairen kirjasta "Hirveä Hospodar". Joka on pelkkää pervoilua, naisten, miesten ja lasten raiskausta ja kidutusta nerokkaan humoristisesti kuvattuna. Apollinaire ei ollut alan miehiä, mutta kertojanäänenä on samaistuvinaan sankariinsa. Samoin Kalervo Palsan sarjakuvat ovat samanhenkisiä. Joka ei sellaista kestä lukea.. niin alan epäilemään, että hän se vasta itse samaistuukin niihin sadistisiin toimiin, pelästyy omaa itseään ja sitten moralisoi. Terveemmälle sellaisen tekstin viehätys on absurdi liioittelu, hyvän maun tahallinen rikkominen ja oman sietokyvyn laajentaminen yli pikkuporvarillisen hymistelyn.
Tämä antaa lisävalaistusta sielunmaisemaasi. Apollinairen olen lukenut ja minua ällötti nuo välivaltakohtaukset todella. Mielestäni on aikalailla pahasti vinksahtanut jos tuollaista pitää nerokkaana huumorina.

Palsan elämäkerran myös aikoja sitten luin ja jotain sarjoja olen nähnyt ja me oli kipeitä. Muistaakseni hän oli todella surkea alkoholisoitunut luuseri, joka kuoli alkoholismiinsa hyvin nuorena.

Ehdottomasti olen toista mieltä kanssaisi siitä, että jos inhoa törkeyttä ja sairaan välivallan kuvauksia, niin muka samaistuu ja kaipaa sellaisia juttuja.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja Ann »

BrianW kirjoitti:Palsan elämäkerran myös aikoja sitten luin ja jotain sarjoja olen nähnyt ja me oli kipeitä.
Nyt tais lipsahtaa freudilaiset?

Suosikkini Palsan töistä on se koulurakennus liekeissä. En nyt muista teoksen nimeä, mutta se kosketti..nauruhermoa. Sairas mieshän se oli. Reppana runkkas mökissään yksin, vähän niinku Gattacakin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko mikään pyhää?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BrianW kirjoitti:Tämä antaa lisävalaistusta sielunmaisemaasi. Apollinairen olen lukenut ja minua ällötti nuo välivaltakohtaukset todella. Mielestäni on aikalailla pahasti vinksahtanut jos tuollaista pitää nerokkaana huumorina.
Etkö sitten naura koskaan väkivallalle? Jos naurat, niin silloinhan kyse on vain siitä, että hyväksyt väkivallan huumorin aiheena vain silloin kun se on sinusta hauskaa.

Itse nauran esim. Life of Brianin kivityskohtaukselle, vaikka vastustan ehdottomasti kuolemantuomiota. Huonosti tehtynä kyseinen kohtaus ei naurattaisi ja pitäisin sitä huonon maun osoituksena.
Vastaa Viestiin