Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Chap

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

elco kirjoitti:Case elco: Kuusi numeroa 3kk määräaikaistalletuksessa, jonka korko alkaa nelosella.
Oho, kuulostaa kieltämättä aika kilpailukykyiseltä vaihtoehdolta.
Tix

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:Case elco: Kuusi numeroa 3kk määräaikaistalletuksessa, jonka korko alkaa nelosella. Kun arvon ajan olevan sopiva ja korkojen kääntyvän laskuun niin siirrän nuo rahat pitkiin korkoihin.
Mulla on samantyyppinen, automaagisesti uusiutuva 3 kk määräaikaisuus. Lyhyet korot antaa tällä hetkellä ihan tarpeeksi, en jaksa seurata markkinoita ja rahastot tuntuu seilaavan miten sattuu.
Chap

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Miten on mennyt sijoituksen kanssa? Aika panikoida?
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
Miten on mennyt sijoituksen kanssa? Aika panikoida?
20 vuotta on pitkä aika.

Osta ja unohda.
Chap

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Miten on mennyt sijoituksen kanssa? Aika panikoida?
20 vuotta on pitkä aika.

Osta ja unohda.
No olisit edes ostanut tänään, etkä eilen. Wärtsilä -3,6 %, YIT -4,6 %. Sinuna möisin nuo osakkeet, sijoittaminen ei selvästikään ole sinua varten.
Chap

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli ongelma on nyt reilu 35 000 käteistä firman tilillä.

Mitä suosittelette?
Ryhdy bisnesenkeliksi: http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=4627
Esim. voisit sijoittaa vaatesuunnittelubisnekseen.

Edit: bisnesenkeli on siis vanhempi herrasmies, joka auttaa nuoria naisia taloudellisesti
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli ongelma on nyt reilu 35 000 käteistä firman tilillä.

Mitä suosittelette?
Ryhdy bisnesenkeliksi: http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=4627
Esim. voisit sijoittaa vaatesuunnittelubisnekseen.

Edit: bisnesenkeli on siis vanhempi herrasmies, joka auttaa nuoria naisia taloudellisesti
:) AJ:n vaatemerkkiin voisi tehdä sijoituksen, jos samalla saisi luontaisetuna itsetuntemuskurssin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:
:) AJ:n vaatemerkkiin voisi tehdä sijoituksen, jos samalla saisi luontaisetuna itsetuntemuskurssin.
Vai EW:n ?
Chap

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Chap kirjoitti:Oma ehdotukseni: .... 2. Odota, että osakkeet notkahtavat ainakin 10% .... 3. Siirrä varat seligsonin osakeindeksirahastoon tai rakkaudella itsevalittuun osakesalkkuun. Suosi suomalaista, shorttaa ulkomaista.
Nyt toteutui.
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
:) AJ:n vaatemerkkiin voisi tehdä sijoituksen, jos samalla saisi luontaisetuna itsetuntemuskurssin.
Vai EW:n ?
Öh. Ehkä sittenkin EW:n.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
huima kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
:) AJ:n vaatemerkkiin voisi tehdä sijoituksen, jos samalla saisi luontaisetuna itsetuntemuskurssin.
Vai EW:n ?
Öh. Ehkä sittenkin EW:n.
Ellet sitten AJ:n kirjanmerkkiin sijoita?
Pyyhin Netikettiin..
mustanikki

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Tix kirjoitti:
elco kirjoitti:Case elco: Kuusi numeroa 3kk määräaikaistalletuksessa, jonka korko alkaa nelosella. Kun arvon ajan olevan sopiva ja korkojen kääntyvän laskuun niin siirrän nuo rahat pitkiin korkoihin.
Mulla on samantyyppinen, automaagisesti uusiutuva 3 kk määräaikaisuus. Lyhyet korot antaa tällä hetkellä ihan tarpeeksi, en jaksa seurata markkinoita ja rahastot tuntuu seilaavan miten sattuu.
Öhhhh...
Miksi vain 3 kk määräaikaistilejä? Tarviiko teillä olla realisoitavissa kuusinumeroinen summa lyhyellä tähtäimellä arkikulutukseen? Eikös vuodenkin tilillä saisi korkoa jo 6 eikä 4%??

Viitsimättä vieläkään rekkautua mustaniLkkeilen, että minä se vasta "ongelmissa" olen. 60% hakkuukypsästä mettästä plus taimikot JÄÄ vielä vanhuudenvaraksi (ja maataloustuet + eläkevakuutus), mutta tukkipuun hirmuisen hinnannousun takia (laskee jo, viimenen hetki myydä) intouduin tekemään 610 000 euron kaupat siitä pahiten jo mätänevasta alueesta. 85 % jo maksettu tilille, häntä tulee kunhan hakkaavat ja mittaavat. NETTONA tuosta verojen ja metsänuudistuskulujen jälkeen jää tosin vain n. 400 000.

Anyways (aiemman 50 donan korkeakorkotilin lisäksi) KÄYTTÖtilillä on just nyt 588 000, ja pitäisi alkaa sijoittamaan. Melkeinpä kaduttaa, ettei aikuisten asiat kuten bisnes ole kiinnostanut pätkääkään.

Selkeintä olis varmaan laittaa suosiolla korkeakorkoiselle tilille. Toisaalta osakkeilla voisi saada paremmat poikimiset, jos kohta riskillä. Ja en ossoo vielä mittään. Sanastokin ihan ufoa. Huuhaaennustelijoita riittää, Kauppalehden keskustelijoihinkaan http://keskustelu.kauppalehti.fi/t/kesk ... tegoryID=1 ei ole luottamista.

Kattelin myös Seligsonin RAHASTOJA http://www.seligson.fi/ , tuo VENÄJÄpuoli (Russian Prosperity) näyttäis lupaavalta, uskaltaako vai ottaako kommarit kohta vallan :D ? Muita ehdotuksia? Pillua?

AUTTAKEE, ootte te ennenkin auttaneet!
(Arvatkaa kuka)
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

mustanikki kirjoitti:
Tix kirjoitti:
elco kirjoitti:Case elco: Kuusi numeroa 3kk määräaikaistalletuksessa, jonka korko alkaa nelosella. Kun arvon ajan olevan sopiva ja korkojen kääntyvän laskuun niin siirrän nuo rahat pitkiin korkoihin.
Mulla on samantyyppinen, automaagisesti uusiutuva 3 kk määräaikaisuus. Lyhyet korot antaa tällä hetkellä ihan tarpeeksi, en jaksa seurata markkinoita ja rahastot tuntuu seilaavan miten sattuu.
Öhhhh...
Miksi vain 3 kk määräaikaistilejä? Tarviiko teillä olla realisoitavissa kuusinumeroinen summa lyhyellä tähtäimellä arkikulutukseen? Eikös vuodenkin tilillä saisi korkoa jo 6 eikä 4%??

Viitsimättä vieläkään rekkautua mustaniLkkeilen, että minä se vasta "ongelmissa" olen. 60% hakkuukypsästä mettästä plus taimikot JÄÄ vielä vanhuudenvaraksi (ja maataloustuet + eläkevakuutus), mutta tukkipuun hirmuisen hinnannousun takia (laskee jo, viimenen hetki myydä) intouduin tekemään 610 000 euron kaupat siitä pahiten jo mätänevasta alueesta. 85 % jo maksettu tilille, häntä tulee kunhan hakkaavat ja mittaavat. NETTONA tuosta verojen ja metsänuudistuskulujen jälkeen jää tosin vain n. 400 000.

Anyways (aiemman 50 donan korkeakorkotilin lisäksi) KÄYTTÖtilillä on just nyt 588 000, ja pitäisi alkaa sijoittamaan. Melkeinpä kaduttaa, ettei aikuisten asiat kuten bisnes ole kiinnostanut pätkääkään.

Selkeintä olis varmaan laittaa suosiolla korkeakorkoiselle tilille. Toisaalta osakkeilla voisi saada paremmat poikimiset, jos kohta riskillä. Ja en ossoo vielä mittään. Sanastokin ihan ufoa. Huuhaaennustelijoita riittää, Kauppalehden keskustelijoihinkaan http://keskustelu.kauppalehti.fi/t/kesk ... tegoryID=1 ei ole luottamista.

Kattelin myös Seligsonin RAHASTOJA http://www.seligson.fi/ , tuo VENÄJÄpuoli (Russian Prosperity) näyttäis lupaavalta, uskaltaako vai ottaako kommarit kohta vallan :D ? Muita ehdotuksia? Pillua?

AUTTAKEE, ootte te ennenkin auttaneet!
(Arvatkaa kuka)
Yksi sana: hajautus. Koska kyseessä on merkittävä osa omaisuudestasi, niin ei kaikkia munia yhteen koriin.
Tix

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Yksi sana: hajautus. Koska kyseessä on merkittävä osa omaisuudestasi, niin ei kaikkia munia yhteen koriin.
Jeps. Moneen rahastoon tai rahastojen rahastoon. Ja määräaikaistalletukset kannattaa kilpailuttaa.
BettyB.

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:ei kaikkia munia yhteen koriin.
Oot kattonu BB:a!
Pyry-Matias

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:ei kaikkia munia yhteen koriin.
Oot kattonu BB:a!
Farbuuuuud!
ninnithequeen

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eipä näy mun tilillä vielä senttiäkään? Mitä ihmettä nyt Dave?
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Yksi sana: hajautus. Koska kyseessä on merkittävä osa omaisuudestasi, niin ei kaikkia munia yhteen koriin.
...rahastojen rahastoon.

Ja määräaikaistalletukset kannattaa kilpailuttaa.
Melko kallista. Maksat rahaston pienehköltä vaikuttavan hallinnointipalkkion ja sitten sijoitettujen rahastojen kunnon palkkiot. Pankki kiittää.

Juu, määräaikaisia kilpailutan parasta-aikaa itsekin. Valitettavasti ollaan kaukana vielä kuusinumeroisista, joten neuvotteluasemani on hieman kehnompi. Ei tahdo neljääkään saada.
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ninnithequeen kirjoitti:Eipä näy mun tilillä vielä senttiäkään? Mitä ihmettä nyt Dave?
Miten tämän pitäisi toimia? Pitääkö minunkin tarkistaa tilini? :)
ninnithequeen

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

PerttiMakimaa kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eipä näy mun tilillä vielä senttiäkään? Mitä ihmettä nyt Dave?
Miten tämän pitäisi toimia? Pitääkö minunkin tarkistaa tilini? :)
Noku mä tuolla ketjun alussa ilmoitin vaan vastauksen otsikkoon. Että anna ne rahat mulle.

Mitään ei näy :leuhka:
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ninnithequeen kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eipä näy mun tilillä vielä senttiäkään? Mitä ihmettä nyt Dave?
Miten tämän pitäisi toimia? Pitääkö minunkin tarkistaa tilini? :)
Noku mä tuolla ketjun alussa ilmoitin vaan vastauksen otsikkoon. Että anna ne rahat mulle.

Mitään ei näy :leuhka:
Minulla on kaksikymmentä senttiä housuntaskussa. Auttaako se? :)
ninnithequeen

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

PerttiMakimaa kirjoitti: Minulla on kaksikymmentä senttiä housuntaskussa. Auttaako se? :)
Kyl mä mielummin ottasin sen 35 000 ;)

20 senttiä miehen housunpuntissa mulla on jo.
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ninnithequeen kirjoitti:20 senttiä miehen housunpuntissa mulla on jo.
Mitä se siellä tekee? Onko taskussa reikä? *ei käsitä* :)
mustanikki

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Tix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Yksi sana: hajautus. Koska kyseessä on merkittävä osa omaisuudestasi, niin ei kaikkia munia yhteen koriin.
Jeps. Moneen rahastoon tai rahastojen rahastoon. Ja määräaikaistalletukset kannattaa kilpailuttaa.
Heihei rakkaat! Gattaca taas.

Joo. 60% hakkuukypsästä jää jäljelle, sitten pikkasen kasvatusleimikoita. Tietty pinta-ala ja rakennuksetkin on omaisuutta, mutta en aio realisoida.
Peltoviljelytuotto on kaikkein epävarmin sijoituspaikka, joten en aio pistää metsärahoja siihen yhtään enempää kuin on tarpeen, ja senkin pitäisi tuottaa voittoa. Nyt ei ole toimivia koneita kuin yksi traktori, muut vainaita. Konekannan uusiminen nykyisen 23 hehtaarin takia tai edes 2012 vapautuvan 46 hehtaarin kokonaisuuden takia tuntuisi rahojen vessasta alas vetämiseltä. Peltojen pitäisi tuottaa ihan erillään metsärahoista.

Hajauttaminen on viisautta. Mutta koska siinä mennään ylivarovaisuuden puolelle? Tänään (käsitykset muuttuu joka päivä opetellessa) alkoi kiinnostamaan kehittyviin maihin satsaavat rahastot. Rahastot ovat jo valmiiksi hajautettuja ja ns. "asiantuntijoiden" hoitamia. Mistä on toki kuluja. Ja 28% vero voitoista?

Jos katsotte
http://sampo.is-asp.com/funds/fundprofi ... =2020,2020
niin siinä on ihan älyttömät teoreettiset voitonmahdollisuudet.
Jos noin hyvä niin miksei kaikki laita rahojaan tuonne?

Kovasti varoitellaan että ei kaikkia rahoja tuollaisiin..
mutta mitkä olisivat riskini sanotaan vain VUODEN sijoituksella tuonne, vaikkapa 300 k? Mitä ehtii tapahtua?

Ja jos ei Kiina mites Venäjä
tai sekoitus Kiinaa ja Venäjää
http://www.seligson.fi/suomi/rahastot/k ... perity.htm
?
Vastaa Viestiin