Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hellu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuten jo aiemmin kerroin, en esim. koskaan lottoa, koska en halua ansaita rahaa sattumalta.
Toihan on ihan paskapuhetta.
Jos joku tulis sanoo sulle et voitit 5 miljoonaa jostai arpajaisista nii et varmaan sanois et ei kelpaa????
Ilmanen rahahan on sitä parasta ku voi tuhlata surutta, eikä tarvii miettii kuinka paljon sen eteen on tehty töitä.
Mä voitin eilen pokerikoneesta aika huimia summia hei, ja vaikka tässä onkin henk. koht konkurssi tulossa tän ikuisen ryyppäämisen takia niin kyl ilmaset rahat aina juodaan ja juotetaan kavereillekki kun se on kerran ilmasta.
Ärsyttää tollanen jeesustelu, vittu samaa rahaa se on, helpommin saatu vaan.
Jos mä voittaisin lotossa 5 miljoonaa mä en ikinä enää tekis mitään.
(Kuolisin jossain Etelä-Amerikassa koksuöyskeisiin 4999000€ tilillä...)
No kyllä minä varmasti sinua paremmin tiedän, mitä itse haluan.

Rahasta, joka olisi tullut sattumalta, ei olisi minulle mitään iloa. Lottoamalla tulleista rahoista olisi vain harmia. Sen jälkeen ei olisi mitään järkeä käydä töissä, toisaalta työnteko on minulle tärkeää, lottovoitto tekisi kaiken ahkeruuteni ja fiksuuteni turhaksi jne.

Usko pois, en halua voittaa rahaa sattumalta!
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Hellu kirjoitti: Jos mä voittaisin lotossa 5 miljoonaa mä en ikinä enää tekis mitään.
Ja tilanne eroaa nykyisestä miten?
Kuolinaika muuttuisi aikaisemmaksi.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

NuoriDaavid kirjoitti:Sen jälkeen ei olisi mitään järkeä käydä töissä, toisaalta työnteko on minulle tärkeää, lottovoitto tekisi kaiken ahkeruuteni ja fiksuuteni turhaksi jne.

Olis tietty pitäny tietää kysymättäkin että sua motivoi työssäs pelkästään raha, eikös lekureiden pitäsi olla alalla ihmisten auttamisen vuoksi?
Mitään hyväntekeväisyyttä et pysty kuvittelemaan tekeväsi?
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hellu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sen jälkeen ei olisi mitään järkeä käydä töissä, toisaalta työnteko on minulle tärkeää, lottovoitto tekisi kaiken ahkeruuteni ja fiksuuteni turhaksi jne.

Olis tietty pitäny tietää kysymättäkin että sua motivoi työssäs pelkästään raha, eikös lekureiden pitäsi olla alalla ihmisten auttamisen vuoksi?
Mitään hyväntekeväisyyttä et pysty kuvittelemaan tekeväsi?
Siis. Miksi turhaa ottaisin riskin siitä, että minun pitäisi pistää pääkoppani kytkennät uuteen järjestykseen, kun nyt kaikki on hyvin? Koska en voi kuvitella lottovoitosta nykytilanteeseen subjektiivista hyötyä, mutta kylläkin paljon mahdollista haittaa, niin miksi lotota?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

elco kirjoitti:
Hellu kirjoitti: Jos mä voittaisin lotossa 5 miljoonaa mä en ikinä enää tekis mitään.
Ja tilanne eroaa nykyisestä miten?
Mähän paiskin töitä ihan hulluna, siks ryyppäänkin hulluna.
Ja dokaaminenkin käy ihan työstä kun sitä tarpeeks harrastaa, joten mä oon parempi ku sä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Jösses, kyllä minulle kelpaisi 5-10 miljoonaa vaikka lottovoittona. Työntekoakin koetan vältellä parhaani mukaan, nyt ongelmana että vaikka ex-vuokralainen duunailee pelloilla kesän, ensi vuonnna tarttis itsekin tehdä jotakin. Ja sen haluan tehdä syytämättä metsärahoja kannattamattomasti peltoinvestointeihin ja tietenkin mahdollisimman vähäisellä työmäärällä. Voittoa pelloistakin pitäisi saada. Mutta pikkuvoiton takia ei ole järkevää tehdä kohtuuttomasti työtä. Kun ei tuo luterilainen työmoraali minua vaivaa. Oikeastaan pellot on nyt rasite.

Mutta jos olisi 5-10 miljoonaa lottovoittona, niin sehän antaisi vapautuksen elämän pikkuhuolista, turvallisuutta erilaisten ikävien tapahtumienkin varalta (parempi olla kipeenäkin rikas kuin köyhä), ja jos sitten haluaisi vielä tehdäkin jotain, monimiljonäärinä sen saisi ITSE valita eikä vain mennä siinä urassa johon on ajautunut. Aktiivisemmat tyypit voisivat lähteä vaikka ulkomaille kehitysapulaisiksi, luonnonsuojelijoiksi, Daavettikin vapaaehtoiseksi lekuriksi jos hyödyksi haluaisi olla... niin ja kovimmat voisi ruveta BATMANIKSI niinkuin Bruce Wayne! :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

NuoriDaavid kirjoitti:
nexie kirjoitti:
Jos ajattelit sijoittaa yhtiön likvidejä rahoja arvopapereihin, niin muista, että salkulla pitää olla kiertonopeutta. Jos oy omistaa vuosikausia sen elinkeinotoimintaan liittymättömiä arvopapereita, niiden katsotaan kuuluvan yhtiön henkilökohtaiseen tulolähteeseen. Tässä tapauksessa mahdolliset osinkotulot ja osakeluovutuksista saadut voitot ja tappiot verotetaan erillään yhtiön elinkeinotoiminnan tulolähteen tuloksesta. Yhtiö voi siis joutua maksamaan veroa niiden luovutusvoitoista, vaikka elinkeinotoiminnan tilikauden tulos olisi tappiollinen.
Mitä tuo jälkimmäinen kappaleesi tarkoittaa? Tappiotahan firmani ei tule tuottamaan (yksityislääkärin hommia on oikeastaan mahdotonta hoitaa niin), eli onko tuolla silloin merkitystä? Joka tapauksessa firman omistamien osakkeiden myyntitulot ja osingot ovat firman tulosta ja firma maksaa voitosta siis 26% eikö niin? En ajatellut kierrättää salkkua, uskon osta ja pidä sijoittamiseen.
Jos passiivinen ap-kauppasi joskus tuottaa persnettoa, niin saat vähentää nämä tappiot vain mahdollisista vastaavan omaisuuden luovutusvoitoista verovuonna ja kolmena seuraavana vuonna, mutta et tuottavan elinkeinotoimintasi tuloksesta. Eli on sillä merkitystä, vaikka verokanta on sama.
Don't Panic!
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nexie kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
nexie kirjoitti:
Jos ajattelit sijoittaa yhtiön likvidejä rahoja arvopapereihin, niin muista, että salkulla pitää olla kiertonopeutta. Jos oy omistaa vuosikausia sen elinkeinotoimintaan liittymättömiä arvopapereita, niiden katsotaan kuuluvan yhtiön henkilökohtaiseen tulolähteeseen. Tässä tapauksessa mahdolliset osinkotulot ja osakeluovutuksista saadut voitot ja tappiot verotetaan erillään yhtiön elinkeinotoiminnan tulolähteen tuloksesta. Yhtiö voi siis joutua maksamaan veroa niiden luovutusvoitoista, vaikka elinkeinotoiminnan tilikauden tulos olisi tappiollinen.
Mitä tuo jälkimmäinen kappaleesi tarkoittaa? Tappiotahan firmani ei tule tuottamaan (yksityislääkärin hommia on oikeastaan mahdotonta hoitaa niin), eli onko tuolla silloin merkitystä? Joka tapauksessa firman omistamien osakkeiden myyntitulot ja osingot ovat firman tulosta ja firma maksaa voitosta siis 26% eikö niin? En ajatellut kierrättää salkkua, uskon osta ja pidä sijoittamiseen.
Jos passiivinen ap-kauppasi joskus tuottaa persnettoa, niin saat vähentää nämä tappiot vain mahdollisista vastaavan omaisuuden luovutusvoitoista verovuonna ja kolmena seuraavana vuonna, mutta et tuottavan elinkeinotoimintasi tuloksesta. Eli on sillä merkitystä, vaikka verokanta on sama.
Jaa? Eli jos pyörittäisin salkkua aktiivisesti, niin arvopaperikaupan tappiot voisi vähentää muusta firman tuloksesta, mutta pasiivisessa sijoittamisessa ei?

Firman yhdeksi toimialaksi on muistaakseni merkitty arvopaperikauppa, onko sillä merkitystä?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

NuoriDaavid kirjoitti:Koska en voi kuvitella lottovoitosta nykytilanteeseen subjektiivista hyötyä, mutta kylläkin paljon mahdollista haittaa, niin miksi lotota?
En mä käskenykkään lotota, sanoin vaan että paskaa puhut jos väität ettei 5 miljoonaa kelpais.
Mä oon joka lauantai ihan varma et nyt se tulee, ja sit aina itkettää kun ei tuukkaan. Mä oon siirtyny vallan niihin arvottuihin riveihin, kun oon huomannu että viime aikoina kaikilla voittajilla on ollu sellanen.
Pakko tietysti laittaa kuitenkin se vakiorivi missä on meidän synttärit ja iät sun muuta.
Olisin muuten saanu just 5 oikein jos en olis muistanu päivittää ikääni!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

NuoriDaavid kirjoitti:
Jaa? Eli jos pyörittäisin salkkua aktiivisesti, niin arvopaperikaupan tappiot voisi vähentää muusta firman tuloksesta, mutta pasiivisessa sijoittamisessa ei?
Juurikin noin.

Aktiivinen ap-kauppa (=osakkeet vaihto-omaisuudessa) on elinkeinotoimintaa, passiivinen (=osakkeet pitkäaikaisissa sijoituksissa) ei. Elinkeinotoiminnan tulolähteeseen kuuluvat myös rahoitusomaisuusosakkeet (=elinkeinotoiminnan likvidien varojen sijoittamiseksi hankitut lyhytaikaiset ja helposti likvidoitavat arvopaperisijoitukset).
NuoriDaavid kirjoitti: Firman yhdeksi toimialaksi on muistaakseni merkitty arvopaperikauppa, onko sillä merkitystä?
Muodollisilla toimialamerkinnöillä ei ole merkitystä, tosiasiallinen toiminta ratkaisee.
Don't Panic!
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hellu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Koska en voi kuvitella lottovoitosta nykytilanteeseen subjektiivista hyötyä, mutta kylläkin paljon mahdollista haittaa, niin miksi lotota?
En mä käskenykkään lotota, sanoin vaan että paskaa puhut jos väität ettei 5 miljoonaa kelpais.
Ei se kelpaisi sattumalta tulleena. Jos sen sijaan esim ostaisin 50 000e:lla jonkin pikkufirman osakkeita, joka sitten satakertaistuisi 5milj. euroon, niin se kyllä kelpaisi. Tässäkin tapauksessa toki onnekkaalla sattumalla olisi merkityksellä, mutta myös tarkkavaistoisella sijoittamisella.
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nexie kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Jaa? Eli jos pyörittäisin salkkua aktiivisesti, niin arvopaperikaupan tappiot voisi vähentää muusta firman tuloksesta, mutta pasiivisessa sijoittamisessa ei?
Juurikin noin.

Aktiivinen ap-kauppa (=osakkeet vaihto-omaisuudessa) on elinkeinotoimintaa, passiivinen (=osakkeet pitkäaikaisissa sijoituksissa) ei. Elinkeinotoiminnan tulolähteeseen kuuluvat myös rahoitusomaisuusosakkeet (=elinkeinotoiminnan likvidien varojen sijoittamiseksi hankitut lyhytaikaiset ja helposti likvidoitavat arvopaperisijoitukset).
NuoriDaavid kirjoitti: Firman yhdeksi toimialaksi on muistaakseni merkitty arvopaperikauppa, onko sillä merkitystä?
Muodollisilla toimialamerkinnöillä ei ole merkitystä, tosiasiallinen toiminta ratkaisee.
Kiitoksia. Joka tapauksessa verokanta on 26% ja se on oleellisinta. Toinen kysymys tietysti on, miten rahat sitten joskus saa ulos firmasta, mutta voihan niillä sitten ostaa jotain fantsua firman piikkiin.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Clay »

nexie kirjoitti:..
Taitaa nexie yrittää Daavidin firmaan hommiin.
Nyt penikseni on fantastinen!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli ongelma on nyt reilu 35 000 käteistä firman tilillä.

Mitä suosittelette?
Kuulostaa siltä, että uskot kassavirran jatkuvan vahvan positiivisena ja tuo 35 000e ei kuulosta olevan sinulle mahdottoman suuri summa. Tässä tapauksessa siedät varmaan pientä riskiäkin.

Jos kaipaat edullista hajautusta ilman pankkitätien 'näkemystä', niin indeksirahastot ovat ihan hyvä vaihtoehto osakepuolella. Suomessa niitä myy lähinnä http://www.seligson.fi/. Seligsonilla on myös korkoihin sijoittavia indeksirahastoja, eli voit valita itse sopivan painotuksen bondien ja osakkeiden välillä.

Mieti tarkkaan mihin tulet rahaa tarvitsemaan seuraavan kerran suuria summia. Muistaakseni sinulla oli lapsia, jotka ovat jossain vaiheessa menossa opiskelemaan (5-10v? kuluttua). Tuo saattaa olla sellainen hetki, että haluaisit irrottaa rahaa ja silloin suuri osakepaino on huono juttu.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tix kirjoitti:Koskaan ei ole liian myöhäistä päättää alkaa lääkäriksi. Kateus on ihmeellinen voima.
Myönnän, kommenttini oli provosoiva. Mutta aika pihiltä vaikuttaa mies, jolla on irtorahaa varsin monen vuosipalkan verran ja ilmaiseksi kysyy sijoitusneuvoja. Luulisi, että KHT ja varsinkin jos on jonkin yhteisön (vaikkapa joku the Big 4:sta) KHT osaisi konsultoida. Tosin eihän ne suuret tulot vaan pienet menot, mutta kuitenkin.
Paras päivä ikinä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis. Miksi turhaa ottaisin riskin siitä, että minun pitäisi pistää pääkoppani kytkennät uuteen järjestykseen, kun nyt kaikki on hyvin? Koska en voi kuvitella lottovoitosta nykytilanteeseen subjektiivista hyötyä, mutta kylläkin paljon mahdollista haittaa, niin miksi lotota?
Täällähän keskustellaan lottamisesta ihan siihen tyyliin kuin sillä jotain tienaisi!? Lottoa varmempaa rahareikää saa hakea. Palautusprosentin ollessa 39% ainoa syy lotota on jännitys, eli jännityksen arvon pitää olla suurempi kuin 43 senttiä per kuponki.

Joku kasvavien markkinoiden hedge rahasto on huipputurvallinen lottoon nähden, sillä riskiosakkeidenkin odotusarvo on reilusti plussan puolella, toisin kuin loton.
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli ongelma on nyt reilu 35 000 käteistä firman tilillä.

Mitä suosittelette?
- Ryyppää ja rellestä kymppitonnilla
- Osta ainakin viiden tonnin minkkiturkki. Ärsyttää todella paljon enemmän kun ajat se päällä pyörätiellä SUV:lla
- Jos et siltikään saa lisääntyvästi naista osta "RealDoll". http://en.wikipedia.org/wiki/RealDoll
- Loppu kymppitonni sukanvarteen jos tulee tarvetta uudelle ryyppyreissulle, yleensähän tulee
Pyry-Matias

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NuoriDaavid kirjoitti:Mitä suosittelette?
Mitä et ole vielä kokenut? Mahdollistaako tämä itse asiassa yhtään mitään uutta. Jos ei, niin sijoituksiin tietenkin, mieltymyksiesi mukaan. Ei toi vielä niin paljon ole, että tarttis tuntea huonoa omaatuntoa, jos ei hyväntekeväisyyteen laita pesookaan (niinkuin sitten tuntisit). Köyhyys, kateus.
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli ongelma on nyt reilu 35 000 käteistä firman tilillä.

Mitä suosittelette?
Kuulostaa siltä, että uskot kassavirran jatkuvan vahvan positiivisena ja tuo 35 000e ei kuulosta olevan sinulle mahdottoman suuri summa. Tässä tapauksessa siedät varmaan pientä riskiäkin.

Jos kaipaat edullista hajautusta ilman pankkitätien 'näkemystä', niin indeksirahastot ovat ihan hyvä vaihtoehto osakepuolella. Suomessa niitä myy lähinnä http://www.seligson.fi/. Seligsonilla on myös korkoihin sijoittavia indeksirahastoja, eli voit valita itse sopivan painotuksen bondien ja osakkeiden välillä.

Mieti tarkkaan mihin tulet rahaa tarvitsemaan seuraavan kerran suuria summia. Muistaakseni sinulla oli lapsia, jotka ovat jossain vaiheessa menossa opiskelemaan (5-10v? kuluttua). Tuo saattaa olla sellainen hetki, että haluaisit irrottaa rahaa ja silloin suuri osakepaino on huono juttu.
Kyllä mä varmaankin laitan kaiken "ylimääräisen" rahan kiinni itse hajauttamaani salkkuun, kun vain markkinatilanne tuntuu oikealta. Pitkällä tähtäimellähän osakesalkku tuottaa keskimäärin paremmin, kuin muut tavanomaiset sijoitusvaihtoehdot.

En nyt ole viime aikoina aktiivisesti seurannut markkinoita, kun kaikki rahat on mennet taloprojektiin ja asia ei ole ollut ajankohtainen.

Sellainen mutu kuitenkin on, että arvostustasot ovat tällä hetkellä korkeat?

Paljonkos S&P 500:n, DJIA:n tai OMXH25:n P/E on tällä hetkellä?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli ongelma on nyt reilu 35 000 käteistä firman tilillä.

Mitä suosittelette?
- Ryyppää ja rellestä kymppitonnilla
- Osta ainakin viiden tonnin minkkiturkki. Ärsyttää todella paljon enemmän kun ajat se päällä pyörätiellä SUV:lla
- Jos et siltikään saa lisääntyvästi naista osta "RealDoll". http://en.wikipedia.org/wiki/RealDoll
- Loppu kymppitonni sukanvarteen jos tulee tarvetta uudelle ryyppyreissulle, yleensähän tulee
Katoin just että eihän mulla ole tilillä just nyt kuin about 45 donaa ja rahastoissa 50 donaa, ennen kuin tulee ekan puukaupan (snadi tuulenkaatoalue) jälkihäntää 20 donaa ja ekat maataloustukiaiset. Jotenka en uskalla noin roimia, mites sitten daavetti 35 donalla?? Mun täytyy hetikohta myydä reippahasti mehtää kun kerran tukkipuun hinta on huipussaan ja säilynee siellä ainaskin elokuulle diilerini arvion mukaan. Kurja näin köyhänä ennen sitä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Gattaca kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:- Ryyppää ja rellestä kymppitonnilla
- Osta ainakin viiden tonnin minkkiturkki. Ärsyttää todella paljon enemmän kun ajat se päällä pyörätiellä SUV:lla
- Jos et siltikään saa lisääntyvästi naista osta "RealDoll". http://en.wikipedia.org/wiki/RealDoll
- Loppu kymppitonni sukanvarteen jos tulee tarvetta uudelle ryyppyreissulle, yleensähän tulee
Katoin just että eihän mulla ole tilillä just nyt kuin about 45 donaa ja rahastoissa 50 donaa, ennen kuin tulee ekan puukaupan jälkihäntää 20 donaa ja ekat maataloustukiaiset. Jotenka en uskalla noin roimia, mites sitten daavetti 35 donalla?? Mun täytyy hetikohta myydä reippahasti mehtää kun kerran tukkipuun hinta on huipussaan ja säilynee siellä ainaskin elokuulle diilerini arvion mukaan. Kurja näin köyhänä ennen sitä.
Höh, minusta tuo oli oikein nokkelaa ja sujuvasti nauroin omille vitseilleni. Varsinkin ajatus minkkiturkissa SUV:lla pyörätieltä oikaisevasta tööttiä painavasta mieskuskista kutkutteli nauruhermoja.

Mutta vakavissaan, vaikka Taavetilla näkyy olevan myös melko iso velkarasitus voisi hän ottaa hieman rennomminkin noitten rahojen kanssa. Ei ole näköpiirissä, että lääkäripalvelujen käyttö olisi vähenemään päin. Eli jos terveys ja työkyky säilyvät ei pitäisi olla mitään huolta.
NuoriDaavid

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:- Ryyppää ja rellestä kymppitonnilla
- Osta ainakin viiden tonnin minkkiturkki. Ärsyttää todella paljon enemmän kun ajat se päällä pyörätiellä SUV:lla
- Jos et siltikään saa lisääntyvästi naista osta "RealDoll". http://en.wikipedia.org/wiki/RealDoll
- Loppu kymppitonni sukanvarteen jos tulee tarvetta uudelle ryyppyreissulle, yleensähän tulee
Katoin just että eihän mulla ole tilillä just nyt kuin about 45 donaa ja rahastoissa 50 donaa, ennen kuin tulee ekan puukaupan jälkihäntää 20 donaa ja ekat maataloustukiaiset. Jotenka en uskalla noin roimia, mites sitten daavetti 35 donalla?? Mun täytyy hetikohta myydä reippahasti mehtää kun kerran tukkipuun hinta on huipussaan ja säilynee siellä ainaskin elokuulle diilerini arvion mukaan. Kurja näin köyhänä ennen sitä.
Höh, minusta tuo oli oikein nokkelaa ja sujuvasti nauroin omille vitseilleni. Varsinkin ajatus minkkiturkissa SUV:lla pyörätieltä oikaisevasta tööttiä painavasta mieskuskista kutkutteli nauruhermoja.

Mutta vakavissaan, vaikka Taavetilla näkyy olevan myös melko iso velkarasitus voisi hän ottaa hieman rennomminkin noitten rahojen kanssa. Ei ole näköpiirissä, että lääkäripalvelujen käyttö olisi vähenemään päin. Eli jos terveys ja työkyky säilyvät ei pitäisi olla mitään huolta.
No joo, jos siis päästäisin sisäisen mieheni irti, niin ostaisin moottoripyörän ja itse asiassa kyllä ostankin, mutta ensi (=2008) kesänä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PerttiMakimaa kirjoitti:- Jos et siltikään saa lisääntyvästi naista osta "RealDoll". http://en.wikipedia.org/wiki/RealDoll
:h: :h: :h: :h: :h: :h:
Aattelin kyllä käydä huorissakin.. nyt ei äidin tartte maksaa niinkuin viimeksi (totta). :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Sheetlord

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Mitä suosittelette?
Lennät Kopterlinellä Tallinnaan. Pyydät että satamasta Viruhotellin eteen on vedetty ns. rock-tähtimittainen viiva kolumbialaista marssipulveria. Vedät sen sieraimeen roikkuessasi puoliksi limusiinista ulkona. Seuraavat kolme päivää biletät kolmen 18-vuotiaan kanssa Virun penthousessa. Kun palaat kotiin, vaimo on vienyt lapset ja ovessa on lähestymiskielto sekä avioeropaperit.

Ei rahaa, ei ongelmia.
PerttiMakimaa

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mitä suosittelette?
Lennät Kopterlinellä Tallinnaan. Pyydät että satamasta Viruhotellin eteen on vedetty ns. rock-tähtimittainen viiva kolumbialaista marssipulveria. Vedät sen sieraimeen roikkuessasi puoliksi limusiinista ulkona. Seuraavat kolme päivää biletät kolmen 18-vuotiaan kanssa Virun penthousessa. Kun palaat kotiin, vaimo on vienyt lapset ja ovessa on lähestymiskielto sekä avioeropaperit.

Ei rahaa, ei ongelmia.
Täältähän alkaa tulla ihan asiaehdotuksia.
:lol:
Vastaa Viestiin