Työssäkäyvä vanhempi

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
ninnithequeen

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Myltsi: nää on ihan täysin somaleita. Lapset puhuu täydellistä suomea mutta vanhemmat eivät kahta sanaakaan. Ja niillä se kulttuuri on vähän eri. Ne pennut mm. roikkuu joka ilta ikkunoista puoliks pihalla ja mää oon etupihalla tupakalla ollessani katellu kauhuissani että kohta nuo putoo, voi herranjumala. Ja huutavat vaikka keskellä yötä että "lihnikubikubknbkjbkugiyfyk" niin lujaa että koko kortteli tajuaa että se tarkoittaa suunnilleen: "tuu avaa ovi tai heitä avaimet"

No joo, kuten olen ennenkin sanonut, ei heistä tuon enempää haittaa tahi harmia ole koskaan ollut. Mitä nyt tuijottelevat meidän olkkariin kiikareilla. Pelottaa vaan että kohta on tosiaan meidän oman pihan aitojen sisällä 7 somalilasta leikkimässä. Rasisti mikä rasisti. Ja lapsia kun en tosiaan ajaisi pois, vaikka takaraivossa kuuluiskin "voi vittu".
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

ninnithequeen kirjoitti:No joo, kuten olen ennenkin sanonut, ei heistä tuon enempää haittaa tahi harmia ole koskaan ollut. Mitä nyt tuijottelevat meidän olkkariin kiikareilla. Pelottaa vaan että kohta on tosiaan meidän oman pihan aitojen sisällä 7 somalilasta leikkimässä. Rasisti mikä rasisti. Ja lapsia kun en tosiaan ajaisi pois, vaikka takaraivossa kuuluiskin "voi vittu".
No juu, huonosti käyttäytyvät äpärät ovat huonosti käyttäytyviä äpäriä vaikka olisivat minkävärisiä. Lähinnä sitä, että sieltä saattaa löytyä hyviäkin kavereita joukosta.

Mun uusi idolini, Kuva Pekka Siitoin, olisi keksinyt tähänkin ongelmaan ratkaisun!

Kuva
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mylwin kirjoitti: No juu, huonosti käyttäytyvät äpärät ovat huonosti käyttäytyviä äpäriä vaikka olisivat minkävärisiä.
Valitettavan usein ne vaan ovat noita tummempia. Pahantahtoisia tosin eivät, eivät vaan ymmärrä kaikkia käyttäytymissääntöjä. Tervetuloa itä-Helsinkiin vaan.

Eikä siinä varmasti ketään sinänsä voi syytellä etteivät lapset osaa käyttäytyä. Kulttuurierot on varmasti aikamoisia.
Ja toisaalta jos mulla olis 8 pentua ja taas maha pystyssä ni en kyllä varmasti jaksais paimentaa niinku pitäis. Ziisus.
Geetzu

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

syttiK kirjoitti:
Clay kirjoitti:
syttiK kirjoitti:
En kyl ymmärrä sitä vaivaa, mikä on tuoda toinen nappula aamul kasiin hoitoon joku piltti mukana. Pääset himaan ja oot siel hetken ja taas lähet hakee toista hoidosta. Ei ymmärrä.
No jos vaikka opiskelee, niin sellanen pieni huomiota kaipaava riivajais-maanvaiva on aika häiriö.
Sit niitä ei pitäs hankkia ollenkaan.
Ja edellisessä mä puhuin KAHDESTA eri lapsesta. Vanhempi kärrätään hoitoon ja se piltti-ikänen hoidetaan himassa.
Mä taas en usko ennen kuin näen, että tyttöni viihtyy himassa mun ja tulevan pikkusisarensa kanssa. Missään nimessä ei luovuta hoitopaikasta vaan todellakin maksan sen parisatkua kuussa (ja tuhlaan yhteiskunnan varoja) jotta voin tytön sinne pirun helposti päiväkävellen kavereidensa seuraan kuskata mikäli tyttö itse niin haluaa. Ihan sama tapahtuuko kerran vai 5 viikossa, mitä sitä ei lapsensa eteen tekisi you know. Vtut niistä muista. ;D

Me ollaan nyt tarhan porukan kanssa puhuttukin asiasta ja heidän mielipiteensä oli aika selkeä "tottakai V jatkaa täällä, se on niin pirun touho, että sekoaa viikossa paskavaippoihin ja tunnin välein syöttämisiin". Jonkunlaiseen rytmiin kun pääsisi, siinä päiväkodin aamupeuhaukset varmaan jeesaavat kovasti (ja sit joku äiti ei pääse töihin kun ei saa lapselle paikkaa, onko oikeesti paljon sellasta koko maassa?).

(Lisäys: mä ihan oikeasti yritin tota kirkon tarjoamaakin, tai siis käytiin yhessä tytön kanssa leikkimässä se pari kertaa viikossa muutama timma... Mulla ei pää kestäny, joko vika paikassa tai sit ne on aina sellasia tyyppejä, joita noissa kuhisee, ei tullu mieleenkään osallistua keskusteluun niiden mammojen kanssa. Kylmät väreet jeesustelijoille. En uskaltanu jättää skidiä sinne.)

Sit jos joku vie meilt hoitopaikan ni myyn lapset siskolle ja lähen ite maailmalle. Tai jotain.
1108

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetzu kirjoitti:ni myyn lapset
Paljon olis kilohinta ilman alv:ia? Onko ne lihavia, kumpaa sukupuolta ne on?

Tai äh, sano vaan hinta.

PS: Jos ei ole hilloa niin saaks siivuina?
Geetzu

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Sisko maksaa lupauksella rakastaa ja kasvattaa, rahaa reissuihini pyydän sit isiltäni. Et ole tarpeellinen. :]
PerttiMakimaa

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lisämotivaatiota

Eli kaavaillaan "hyvätuloisten" maksujen nousua 200E -> 250E kuussa.

Eikö tämä hyvätuloinen perhe ole mikä tahansa perhe, jossa on kaksi palkansaajaa ja on oikea tarve päivähoidolle?

Sanon kyllä suoraan, että tällaiset suunnitelmat sapettavat.
Geetzu

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:Eikö tämä hyvätuloinen perhe ole mikä tahansa perhe, jossa on kaksi palkansaajaa ja on oikea tarve päivähoidolle?
Juup. Tällä hetkellä taitaa olla 3 (incl. yksi skidi siis) tyypin perheen bruttotulorajana 3200e / kk (muistelen, googlata ei jaksa). "Hyvätuloista" porukkaa maassamme.
William Munny

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja William Munny »

PerttiMakimaa kirjoitti:Eli kaavaillaan "hyvätuloisten" maksujen nousua 200E -> 250E kuussa.
Samaa johdonmukaista toimintaa jota Suomessa on harjoitettu jo usean vuoden ajan ja jonka tavoitteena ilmeisesti on lopettaa kansalaisten lisääntyminen. Lapsen teko Suomessa on kallista ja valtiovalta on selkeästi ottanut asiaan kannan, että niin sen kuuluukin olla.
PerttiMakimaa

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Eikö tämä hyvätuloinen perhe ole mikä tahansa perhe, jossa on kaksi palkansaajaa ja on oikea tarve päivähoidolle?
Juup. Tällä hetkellä taitaa olla 3 (incl. yksi skidi siis) tyypin perheen bruttotulorajana 3200e / kk (muistelen, googlata ei jaksa). "Hyvätuloista" porukkaa maassamme.
Sitä luokkaa se oli, kun googlasin. Eli kaksi laitoshuoltajaa, joilla on paljon yövuoroja... :roll:

Siinä se meidän uusi ja uljas pärjäävä-luova-hyvätuloinen-luokka.

Eli nyt on ratkaistu samalla tasa-arvopalkkausongelma. Kaksi naisvaltaisen alan surkeiten palkattua ihmistä ja lapsi ovat päivähoitotaulukon mukaan hyvätuloisia.

Taputetaanko tälle...
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Geetzu kirjoitti:Mä taas en usko ennen kuin näen, että tyttöni viihtyy himassa mun ja tulevan pikkusisarensa kanssa. Missään nimessä ei luovuta hoitopaikasta vaan todellakin maksan sen parisatkua kuussa (ja tuhlaan yhteiskunnan varoja) jotta voin tytön sinne pirun helposti päiväkävellen kavereidensa seuraan kuskata mikäli tyttö itse niin haluaa. Ihan sama tapahtuuko kerran vai 5 viikossa, mitä sitä ei lapsensa eteen tekisi you know. Vtut niistä muista. ;D


Puss!

Tarkotin yleisesti tapauksia, joissa useinmiten se päivähoidossa oleva lapsi olisi mieluusti kotona. No, mikä sopii toiselle ei välttis sovi toiselle.. Muista myös (jos silt tuntuu), et päivähoitopaikan saa määräaikaisesti irtisanoa vähint.4kk, ilman että menettää kyseistä hoitopaikkaa. Tuolta ajalta ei mene hoitomaksuja ja paikka säilyy.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Geetzu

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

No prkl Reppuli ku poistit tekstis, melkein provoonnuin!!!!!11
Meen mammapalstalle jatkamaan hyvin alkanutta kiukkua. :D

Kittys pus, en ollu huomannu vinkkiäs.
Reppuli
Kitisijä
Viestit: 11
Liittynyt: 12.09.2007 21:02

Re: Työssäkäyvä vanhempi

Viesti Kirjoittaja Reppuli »

:lol: Mä poistin sen tekstin kun se oli liian provosoiva. Emmä enää ees oikein muista mitä kaikkea siinä oli mutta katsoin ettei se anna hyvää kuvaa tälläisestä uudesta kirjoittelijasta :lol: Voehan vihtori, emmää aatellut että joku jo ehti sen lukea :oops: Mutta huom se ei ollut mitään henkilökohtaista, oikeesti :h: *katumushymiö*
Kirjotan nyt vaan sitten omista kokemuksistani ja jätän sen salaisen pienen aatoksen pois joka heräsi kun kuntaan soittelin ja sain kuulla ettei paikkoja kertakaikkiaan ole :oops: Oon kyllä oikeesti ihan kiltti. Emmä kovin usein kirjoita pää punaisena mammapalstoilla :stfu:

Eli tarina alkakoon:

Mä sain viime perjantaina tietää pääseväni hakemaani koulutukseen. Vau ja jee ja apua! 2 viikkoa aikaa järjestää lapselle hoitopaikka. Kunnalliset hoitopaikat on tupaten täynnä. Päivähoitotäti kuulosti närkästyneeltä ja rasittuneelta kun soitin ja sanoin että meidän piltille pitäis 2 viikossa järjestyä perhepäivähoitopaikka. Vastaus: "perhepäivähoitopaikkoja ei ole tarjolla, on valittava vaihtoehdoista a ja b" a=lapsukaisemme "ylimääräiseksi" lapseksi päiväkotiin isoon ryhmään. b=kääntykää yksityisten puoleen.

Valitsimme vaihtoehdon b. Onneksi lykästi ja saimme ihanan oloisen perhepäivähoitopaikan tähän hätään. Enemmänhän se maksaa kuin kunnallinen hoitopaikka korkeimmillaankaan mutta parempi näin kuin pieni rassuka isossa jättiryhmässä jossain 25 km:n päässä kotoa ja päinvastaisessa suunnassa kuin siskonsa hoitopaikka.

On se hyvä että kunnan huonolla tolalla oleva päivähoitotoiminta tukee yrittäjyyttä (=yksityistä päivähoitoa) :roll: Täällä voi myös yksityiset lääkäriasemat ja vakuutusyhtiöt (sairauskuluvakuutukset jne) hyvin kiitos kunnan terveydenhuoltotoimintojen supistamisten. Kunnan asukasluku kasvaa mutta terveyspalveluja lopetetaan ja keskitetään. Jee jee.

Kohta on kait pakko olla rikas jotta on varaa hoidella lapsia ja terveyttä yksityisesti. Tai sitten pitää vaan alistua kunnallisiin epäilyttäviin toimiin joista tietysti pitäisi olla kiitollinen, hyi mua kun en osaa olla. Me ollaan kädestä suuhun eläjiä mutta pakon edessä ollaan nyt sitten yksityisen päivähoidon asiakkaita. Hoitaja on hyvä kyllä että sikäli ei valittamista. Samoin lapsilla on sairauskuluvakuutukset (vaikkei varaa niihin oliskaan) kun emme katso inhimilliseksi jonottaa pahimmillaan kahdeksaa tuntia paikallisessa 15 km:n päässä olevassa keskitetyssä päivystyksessä. Paikallinen yksityinen lääkäriasemakin on hyvä joten ei siinäkään valittamista. Ainut se hintapuoli :roll:

Esikoinen on jo eskarissa ja hänelle kunta suositteli pitämään lisäksi hoitopaikkaa varalla vaikka sitä ei käytettäisikään... äkillisen hoitotarpeen varalta. Ettei sitten joudu eskaripaikkaa vaihtamaan jos/kun ei olisi samasta puljusta löytynyt hoitoa iltapäiviksi. No, minä kun oon kotona niin tahdon hoitaa myös lapset kotona joten tuota esikoisen iltapäivähoitopaikkaa ei olla käytetty eikä käytetä ennen kuin 1,5 viikon päästä kun tarvetta tulee. Silti siitä tietysti laskutetaan kun onhan se varalla.

Nyt kun toinen lapsi menee kunnalliseen ja toinen yksityiseen päivähoitoon niin sisaralennuksiakaan ei tule. Vaan mitäpä siitä että tiukille ottaa rahallisesti :roll: Lasten parasta se on vaan aateltava.

Olkaamme siis kaikki kiitollisia että Suomessa edes on päivähoitopalveluja :roll: :twisted:
Vastaa Viestiin