Mille alalle suuntaisit?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Sheetlord kirjoitti:- tuotteet - myös vaatteet - tehdään ennenkaikkea kestämään, ei kertakäyttöhyödykkeiksi, ei kolmen kuukauden käytön jälkeen poisheitettäviksi.
- suunnittelussa huomioidaan se, että käytettävissä on rajallinen määrä raaka-aineita ja energiaa - vältetään siis tuhlausta.
- lakataan markkinoimasta tuotteita assosioimalla niihin mielikuvia, joilla ei ole mitään tekemistä itse tuotteen kanssa tyyliin "osta tämä auto, niin saat pimpukkaa", "nämä kengät tekevät sinusta kuningattaren".
Just nuo ovat niitä, jotka ovat itsellänikin tavoitteena - ja viimeinen kohta taas liittyy siihen mainitsemaani muotibisneksen nurjaan puoleen josta haluaisin pikimiten eroon.
Henkilökohtaisesti minua vituttaa äärimmäisen paljon tämä tuputusmentaliteetti, jossa ihmisen mainonnantekijä antaa ymmärtää että "olet jotenkin vajavainen tai huonompi, jos et osta juuri meidän asiakkaamme tuotetta".
Aivan. Muottiin pakottaminen mainittu. Itse haluaisin kannustaa ihmisiä olemaan uskomatta moista tuputusta, joka lisää ihmisten onnettomuutta enemmän kuin onnellisuutta.
Brändiajattelu on minulle punainen vaate, koska siinä tuotteen myynnistä syntynyt voitto kanavoidaan "brändin ylläpitoon" eli mainonnantekijöiden pohjattomiin taskuihin, sen sijaan että maksettaisiin tuotetta hikipajoissa valmistaville ihmisille edes suunnilleen säällistä liksaa.
Jos brändiajattelu määritellään yksinomaan noin, vastustan sitä siinä missä sinäkin.
Tiedostan kyllä realiteetit. Nykyisten talouden toimintamallien vallitessa on varmaa vain seuraava: pääoma keskittyy ja omistava luokka rikastuu kuluttajien kustannuksella.
Kunnes kuluttajat ottavat pään perseestä ja tajuavat, että heillä on rajaton valta!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

EveryWoman kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Tai sitten V. vaan on oikeasti ikävä paskiainen, ainakin omasta mielestään?
Paskiaisia ei ole olemassa (= uskomukseni).
On niitä (= tietämykseni). Jotain olen täälläkin sentään oppinut...
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Sheetlord kirjoitti:Tiedostan kyllä realiteetit. Nykyisten talouden toimintamallien vallitessa on varmaa vain seuraava: pääoma keskittyy ja omistava luokka rikastuu kuluttajien kustannuksella.
No, realiteetti on (hehehehe!!!), että omistavan luokan lapset tuhlaavat vanhempiensa pääoman. Heidän rahoillaan rikastuukin sitten joku muu.

Itse asiassa tulonmuodostukseltaan epäoikeudenmukaisimmat maat ovat niitä köyhimpiä.
elco

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

Sheetlord kirjoitti:Nykyisten talouden toimintamallien vallitessa on varmaa vain seuraava: pääoma keskittyy ja omistava luokka rikastuu kuluttajien kustannuksella.
Ilman nykyisiä taloudellisia toimintamalleja olisi äärimmäisen epätodennäköistä, että mm. sinulla olisi mitään mahdollisuuksia nykyiseen elintasoon ml. rakas harrastuksesi. Mitä katsot menettäneesi, että olet hankkinut riistokapitalistilta sukelluskamasi? Olisitko onnellisempi, jos olisit nikkaroinut ne itse tai ostanut ne kylän sepältä kymmenen vuoden ansioillasi?

Mainitse joku muu taloudellinen toimintamalli, joka jakaisi hyvinvointia edes lähestulkoon yhtä tasa-arvoisesti?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriDaavid kirjoitti:Tässä on ilmiselvästi jotain uskonnollista: valaistusta ei voi ostaa, se voidaan saavuttaa ainoastaan henkilökohtaisen kilvoittelun, oikean elämän ja profeettojen opetuksien avulla.
Juu, ja ilmiselvää on, että koska itsetuntemuksen lisäksi esimerkiksi rakkautta tai lihaskuntoakaan ei voi ostaa, niissäkin on jotakin aivan silmiinpistävän uskonnollista! Yhtäkkiä uskonlahkoja on kaikkialla! Paetkaa ennen kuin Jesse kusee teitä silmään!
Googlebot

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

EveryWoman kirjoitti:
Chap kirjoitti:Paljon suurin piirtein maksaisi, että suunnittelisit minulle sellaiset vaatteet, että opin tuntemaan itseni (paremmin)? Liittyykö prosessiin terapeuttisia keskusteluja tms. vai pelkkää vaatteiden suunnittelua?
Ei se toimi noin. Itsetuntemusta ei voi ostaa, vaan se kasvaa vaivannäön kautta. Yhden suunnittelijan tuotokset eivät riitä. Käy enemmän kaupoissa, mies!
Itsetuntemustaan voi lisätä myös muidenkin tuotteiden kuin vain vaateriepujen kautta. Esimerkiksi käyttämämme kännykkä ja siihen valitsemamme lisäarvopalvelut kertovat paljon meistä itsestämme, ja ilmentää sisäistä minuuttamme. Nokia-insinöörit tekevät täten valtavan tärkeää humanitääristä työtä suunnitellessaan uudenlaisia palveluita ja kännykkämalleja kansakunnan itsetuntemuksen lisäämiseksi.

Samaten plastiikkakirurgi auttaa ihmisiä tuntemaan itsensä paremmin toteuttamalla ihmisten sisäistä minäkuvaa ulkoisesti. Jos tuntee olevansa vieraassa kehossa, voi plastiikkakirurgi auttaa saavuttamaan sisäisen harmonian kosmisen ulottuvaisuuden kanssa.
Googlebot

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Sheetlord kirjoitti:Jos olisin tänäpänä parikymppinen pojanjolppi etsimässä itselleni ammattia, valinta osuisi alalle jossa joka päivä syntyy jotain kestävää ja konkreettista - mieluiten näkyvää.
Eli plastiikkakirurgi. Silikonit eivät edes maadu. Kyllähän jokainen nainen on vähintään kerran nähnyt yleisessä naisten saunassa kahdeksankymppisen ikäneidon jonka rinnat ovat oudon pystyt ja pinkeät muuhun kehoon verrattuna?
Tix

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Miksi et? Miksi jokin väri ei sovi sinulle?
Koska kalpeahipiäisellä tummahiuksisella vihreäsilmäisellä jotkin värit sotivat ikävästi itse hepun värien kanssa. En usko, että väriopin oppitunnit ovat itsellesi tarpeen, mutta vaatekaapissani on useampi ostos, joiden sopimattomuuden olen tajunnut liian myöhään. Sinapinkeltainen on yksi niistä.
EveryWoman kirjoitti:Miksi et haluaisi pukeutua työssäsi vaaleanpunaiseen pupuhaalariin?
En pidä vaaleanpunaisesta värinä enkä haalareista asuna. Ne ovat hyvin epäkäytänölliset toimistotyössä.
EveryWoman kirjoitti:Miksi pukeudut pukuun, kun haluat olla vakavastiotettava ja virallinen?
Ei kyse ole niinkään siitä mitä minä haluan olla, vaan siitä mitä asiakkaani haluavat minun olevan. Työtehtävien mukaan pukeutuminen on jatkuvaa sovinnaisuuden ja anarkian kanssa taistelua. Mustat sukat joissa vaaleanpunainen pantteri virnuilee puvunlahkeen alta ovat hyvä esimerkki siitä, että MINÄ en halua olla virallinen. Vakavasti otettava kyllä - mutta sen uskoisin saavutavani sillä mitä puhun, kunhan ylläni ei ole jotain, minkä johdosta kukaan ei ota minua vakavasti. Klovniasuisen juristin tehokkuus on testaamatta, mutta asiakaslähtöisessä työssä on pukeuduttava asiakkaiden odotusten mukaan. Kampaaja jolla on rumat hiukset saa melko vähän asiakkaita.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Googlebot kirjoitti:Itsetuntemustaan voi lisätä myös muidenkin tuotteiden kuin vain vaateriepujen kautta.
Kehittää, ei lisätä. Itsetuntemus ei lisäänny Visaa vinguttamalla sen enempää kuin haba kasvaa kuntosalikortin ostamalla.
Esimerkiksi käyttämämme kännykkä ja siihen valitsemamme lisäarvopalvelut kertovat paljon meistä itsestämme, ja ilmentää sisäistä minuuttamme. Nokia-insinöörit tekevät täten valtavan tärkeää humanitääristä työtä suunnitellessaan uudenlaisia palveluita ja kännykkämalleja kansakunnan itsetuntemuksen lisäämiseksi.
Toki kaikki, mitä me maailmassa teemme, soveltuu jollakin tavoin itsetuntemuksen kehittämisen välineeksi. Kännykät eivät silti ole ilmaisullisesti yhtä monipuolisia kapistuksia kuin vaatteet, eivätkä ymmärtääkseni yhtä kiinteästi sidoksissa persoonallisuuteemme.
Samaten plastiikkakirurgi auttaa ihmisiä tuntemaan itsensä paremmin toteuttamalla ihmisten sisäistä minäkuvaa ulkoisesti. Jos tuntee olevansa vieraassa kehossa, voi plastiikkakirurgi auttaa saavuttamaan sisäisen harmonian kosmisen ulottuvaisuuden kanssa.
Plastiikkakirurgi taas operoi sellaisen materiaalin kanssa, joka on vielä vaatteitakin kiinteämmin sidoksissa persoonallisuuteemme. Mutta nyt heilahdettiin vähän turhan pitkälle sille puolelle - erilaisia kasvoja ja vartaloita kun ei voi tuosta vain ryhtyä testailemaan. Sen kokemuksen valossa, mitä itselläni on, itsetuntemuksen syventäminen onnistuu parhaiten kun kokeilee mahdollisimman monia ja toisistaan poikkeavia juttuja (ja - kulutuskriitikoille huomautettakoon - ostaa vasta sitten kun se oikea on löytynyt!) avoimin mielin. Eri vaihtoehtojen kontrastin kautta on helpompi havainnoida, mistä itsessä oikeastaan on kysymys.

Muodin kanssa suunnilleen samaan kategoriaan itsetuntemuksen kehittämismahdollisuuksien osalta lukisin vaikka musiikin ja leffat. Se, kuinka "tärkeää humanitääristä työtä" tämä nyt sitten on, jää kunkin keskenään päätettäväksi, mutta ei minulle mitään Nobel-palkintoa tarvitse myöntääkään jotta voisin olla työhöni vaikutuksiin tyytyväinen. Koska satun tässä maailmassa elämään, pyrin tietoisesti siihen että toimintani veisi sitä osaa siitä, johon minua kiinnostaa osallistua, parempaan suuntaan samalla kun tämä osallistuminen vie omaa hyvinvointiani parempaan suuntaan. Jos saan vaikkapa sata aktiivista ja jonkin verran vaikutusvaltaista ihmistä vuodessa voimaan sen verran paremmin, että he panevat hyvän kiertämään, lopulta kaikki voittavat. Mieluummin toimin näin kuin maailman ikäviä puolia tukevalla tavalla. Jos sinua vaivaa työni vähämerkityksisyys nälkää näkevien lasten näkökulmasta, hankkiutunet itse alalle, jolla voit auttaa heitä suoremmin?

Joka tapauksessa tykkään sinusta kun olet tuollainen miespuolinen Krisse Salminen.
elco

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Joka tapauksessa tykkään sinusta kun olet tuollainen miespuolinen Krisse Salminen.
Sinä olet vissiin sitten naispuolinen Johan af Grann.
SikaMika

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Joka tapauksessa tykkään sinusta kun olet tuollainen miespuolinen Krisse Salminen.
Sinä olet vissiin sitten naispuolinen Johan af Grann.
:hail:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Miksi et? Miksi jokin väri ei sovi sinulle?
Koska kalpeahipiäisellä tummahiuksisella vihreäsilmäisellä jotkin värit sotivat ikävästi itse hepun värien kanssa. En usko, että väriopin oppitunnit ovat itsellesi tarpeen, mutta vaatekaapissani on useampi ostos, joiden sopimattomuuden olen tajunnut liian myöhään. Sinapinkeltainen on yksi niistä.
Itse asiassa se, mitkä värit koetaan sopimattomiksi jollekulle ihmiselle tai jonkin toisen värin kanssa, vaihtelee ajan myötä. Esimerkiksi sininen ja punainen eivät ole muutamaan vuoteen oikein sopineet yhteen. Mutta kahdeksankymmentäluvulla yhdistelmä oli kuuminta hottia. Jos vielä eläisimme kahdeksankymmentälukua, saattaisit sinäkin olla sitä mieltä, että sinapinkeltainen pukee sinua.
EveryWoman kirjoitti:Miksi et haluaisi pukeutua työssäsi vaaleanpunaiseen pupuhaalariin?
En pidä vaaleanpunaisesta värinä enkä haalareista asuna. Ne ovat hyvin epäkäytänölliset toimistotyössä.
No vaaleansiniseen kaksiosaiseen pupuasuun?
EveryWoman kirjoitti:Miksi pukeudut pukuun, kun haluat olla vakavastiotettava ja virallinen?
Ei kyse ole niinkään siitä mitä minä haluan olla, vaan siitä mitä asiakkaani haluavat minun olevan.
Tuskin asiakkaasikaan tietoisesti haluavat sinun pukeutuvan tietyllä tavalla - he vain tulevat luottaneeksi enemmän tietyllä tavalla pukeutuneeseen juristiin, joten sinun kannattaa pukeutua niin.

Joka tapauksessa pohjalla ovat juuri ne aiemmin mainitut hienovaraiset visuaaliset viestit. Vaatesuunnittelijakaan ei oikeastaan suunnittele vaatteita, vaan niitä viestejä. Pelkän vaatteen saa kyllä mallimestarikin piirrettyä (= vaatteiden malleja ja rakenteita ja kaavatekniikkaa tunteva henkilö, jolla ei ole taidealan koulutusta), jos on tarve.
Tix

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Itse asiassa se, mitkä värit koetaan sopimattomiksi jollekulle ihmiselle tai jonkin toisen värin kanssa, vaihtelee ajan myötä. Esimerkiksi sininen ja punainen eivät ole muutamaan vuoteen oikein sopineet yhteen. Mutta kahdeksankymmentäluvulla yhdistelmä oli kuuminta hottia. Jos vielä eläisimme kahdeksankymmentälukua, saattaisit sinäkin olla sitä mieltä, että sinapinkeltainen pukee sinua.
En ole ikinä seurannut mitään virtauksia, vaan omaa esteettistä silmääni. Olen saanut siitä myös kriittistä palautetta, mutta eipä juuri ole heilauttanut.
EveryWoman kirjoitti:No vaaleansiniseen kaksiosaiseen pupuasuun?
Jos jostain syystä haluaisin laittaa pupuhaalarin, laittaisin. Pukeudun nytkin töissä lukuunottamatta neuvotteluja ja oikeudenkäyntejä juuri siten kuin haluan, en jonkin odotusten mukaan.
EveryWoman kirjoitti:Tuskin asiakkaasikaan tietoisesti haluavat sinun pukeutuvan tietyllä tavalla - he vain tulevat luottaneeksi enemmän tietyllä tavalla pukeutuneeseen juristiin, joten sinun kannattaa pukeutua niin.
Ei maksa vaivaa viedä läpi palaveria farkuissa ja t-paidassa, kun saman sanoman perille saaminen vaatii noin viisinkertaisen vaivan verrattuna tummaan pukuun. Uskottavuus on monen tekijän summa, mutta tilanteen mukaan pukeutuminen ei suinkaan ole negatiivinen tekijä.
Viimeksi muokannut Tix, 08.08.2007 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Sinä olet vissiin sitten naispuolinen Johan af Grann.
No, ainakin olen aika saman näköinen pallinaama!

Kuva

Mutta yritä nyt muistaa, että minä olen mies. Joudut keksimään uuden! :P
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:En ole ikinä seurannut mitään virtauksia, vaan omaa esteettistä silmääni. Olen saanut siitä myös kriittistä palautetta, mutta eipä juuri ole heilauttanut.
Sinun esteettinen silmäsi ei kuitenkaan ole (yksinomaan) sinun. Ajan hengestä ei pääse irti edes vuosien taidekoulutuksella, eikä sitä tarvitse erikseen seurata. Se vaikuttaa kaikkien ihmisten toimintaan ja makuun, halusimme sitä tai emme.

Hyvä silti, jos et orjallisesti noudata tiettyä sovinnaista pukeutumisen kaavaa.
Tix

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Sinun esteettinen silmäsi ei kuitenkaan ole (yksinomaan) sinun. Ajan hengestä ei pääse irti edes vuosien taidekoulutuksella, eikä sitä tarvitse erikseen seurata. Se vaikuttaa kaikkien ihmisten toimintaan ja makuun, halusimme sitä tai emme.
No tietenkään kaupasta ei saa muita vaatteita kuin on tarjolla. Ja räätälit ovat kovin kalliita täällä.
elco

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Mihin dogmiin minä vetoan?
Öö, itsetuntemukseen? Jatkuvastihan sinä hoet sitä, ettei joku muu ilmeisestikään tunne itseään. Itsetuntemus on autuutta. Itsetuntemus ei koskaan voi olla täydellistä. Itsetuntemus on avain parempaan elämään. Itsetuntemus on jotain, jota kannattaa tavoitella. Jne.

Minä en ilmeisestikään tunne itseäni kovin hyvin. Näin on minulle tällä keskustelupalstalla annettu ymmärtää. Sama pätee aika moneen muuhunkin täällä. Sotahuuto: "Et tunne itseäsi" kajahtaa taasen.

Sitten siirrytäänkin viikon teemaan eli että itsetuntemustaan voi parantaa ostamalla oikeanlaisia vaatteita henkilöltä, jolla on jokin hypermystinen lisenssi ymmärtää, mitä itsetuntemus on. Tämä on niin vitun paksua, että sen takia tässäkin ketjussa meuhkataan. Siinä ylitetään järjen raja. Normaali ihminen (tietyssä vaihteluvälissä varmaan) ei hyväksy tuota läppää, koska se vaikuttaa niin käsittämättömän typerältä. Elikä kun joku heittää typerää läppää niin se vielä menee, mutta että aivan saatanan typerää niin sitä ei enää sulatetakaan.

Minä en tunne itseäni, mutta vaikka valtaosa jutuistasi jää minulta lukematta niin lukemani perusteella en voi muuta kuin olla samaa mieltä Daven kanssa:
a) vedätät
b) todellisuudentajusi järkkyy

En tietenkään ole pätevä tekemään moista diagnoosia, joten ei syytä huoleen. Minusta vain juttusi ovat samaa sarjaa, kuin jos joku hehkuttaisi astraaliminänsä kuukävelyistä. Aivan kuten minäkään en pahemmin kriisiydy siitä, että itsetuntemuksessani on kuulemma puutteita.
Googlebot

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

EveryWoman kirjoitti:Toki kaikki, mitä me maailmassa teemme, soveltuu jollakin tavoin itsetuntemuksen kehittämisen välineeksi. Kännykät eivät silti ole ilmaisullisesti yhtä monipuolisia kapistuksia kuin vaatteet, eivätkä ymmärtääkseni yhtä kiinteästi sidoksissa persoonallisuuteemme.
Älä puhu kakkaa. Kännyköihin on kautta aikojen saanut erilaisia värikuoria, soittoääniä ja logoja. Vaatteisiin ei. Mitä lisäarvopalveluja sinun suunnittelemiisi vaatteisiin saa? Löytyykö edes multi-SIM tukea? Varsinkin japanilaiset ovat olleet ahkeria tekemään omistamistaan kännyköistä mahdollisimman persoonallisia, en tosin jaksa googlettaa sinulle linkkejä. Laittavat niitä karvakuoriin ja mitä vielä.

Plastiikkakirurgian osalta olen kanssasi samaa mieltä että se on jopa kännyköitä ja vaatteita voimakkaampi itsetuntemuksenkehityskeino.
Joka tapauksessa tykkään sinusta kun olet tuollainen miespuolinen Krisse Salminen.
Ekanakin, Krisse ei sanoisi lähetyksessä "kakkaa".

Toisekseen, toivottavasti et ole in real life yhtä ilkeä kuin minua kohtaan nyt, ja hauku esim. SoEasyä "androgyyniksi Krisse Salmiseksi". Joku päivä hän saattaa kyllästyä jatkuvaan piikittelyysi ja sanoa moikkelis koikkelis. Mites sitten suu pannaan?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Mihin dogmiin minä vetoan?
Öö, itsetuntemukseen?
Yhden termin käyttö useissa yhteyksissä ei vielä riitä dogmiksi. Muuten minäkin voisin syyttää sinua dogmatismista, kun puhut useissa ketjuissa kännäämisestä. Varajeesus!
Jatkuvastihan sinä hoet sitä, ettei joku muu ilmeisestikään tunne itseään.
Itse asiassa en juurikaan. Vadimille heitin tuonsuuntaisen huomion (ja kuitenkin olennaisesti eri asian, kuin mitä yllä väität) tässä ketjussa eräänlaisena läppänä, mutta muita esimerkkejä saa hakea. "Jatkuvasti hokemiseen" tarvittaisiin aika monta kertaa. Jos et edes lue suurinta osaa teksteistäni, et ole voinut nähdä minua sanomassa moista juuri lainkaan.

Eri asia on se, jos ne tekstini, jotka olet lukenut, tuntuvat sinusta jonkin oppijärjestelmän noudattamiseen painostavilta, vaikka en tosiasiassa sellaista teekään, minkä seurauksena aivosi täyttävät aukkokohdat (ne tekstini, joita et ole lukenut) armottomalla itsetuntemusdogmatismilla, koska niin aivot nyt vain toimivat. Jos näin on, etkä itse huomaa eroa todellisuuden ja oman tulkintasi välillä, niin... no, en tiedä onko se sinun mielestäsi ongelma vai ei.
Itsetuntemus on autuutta. Itsetuntemus ei koskaan voi olla täydellistä. Itsetuntemus on avain parempaan elämään. Itsetuntemus on jotain, jota kannattaa tavoitella. Jne.
En ole sanonut sen olevan autuutta. Nuo loput olen sanonut, omina kokemuksinani. Sama kuin kertoisi, miten elämä on parantunut säännöllisen liikuntaharrastuksen aloittamisen jälkeen.
Minä en ilmeisestikään tunne itseäni kovin hyvin. Näin on minulle tällä keskustelupalstalla annettu ymmärtää. Sama pätee aika moneen muuhunkin täällä. Sotahuuto: "Et tunne itseäsi" kajahtaa taasen.
Joo, luulen tuollaistakin valitettavaa touhua täällä esiintyneen. Omasta mielestäni semmoinen ei ole järkevää saati kannatettavaa. Sama kuin sanoisi kumppanilleen ykskantaan ja yhtäkkiä: "Olet läski." Paitsi että läski on itsetuntemuksen puutostilaa helpommin havaittavaa (ainakin silloin kun puutostila ei ole kovin vakava).
Sitten siirrytäänkin viikon teemaan eli että itsetuntemustaan voi parantaa ostamalla oikeanlaisia vaatteita henkilöltä, jolla on jokin hypermystinen lisenssi ymmärtää, mitä itsetuntemus on. Tämä on niin vitun paksua, että sen takia tässäkin ketjussa meuhkataan.
No "vitun paksuahan" tuo onkin, ja ihan omaa keksintöäsi. Jos luet tekstejäni noin kieroon ja vielä pokkana referoit tuommoisia kuin tosiaan olisin sanonut noin, et kyllä ole ensimmäisen vuoronumeron haltija jonossa, jossa jaetaan oikeuksia valittaa hihhuloivasta keskustelutyylistä (kuten teit aiemmin tässä ketjussa).
Normaali ihminen (tietyssä vaihteluvälissä varmaan) ei hyväksy tuota läppää, koska se vaikuttaa niin käsittämättömän typerältä. Elikä kun joku heittää typerää läppää niin se vielä menee, mutta että aivan saatanan typerää niin sitä ei enää sulatetakaan.

Minä en tunne itseäni, mutta vaikka valtaosa jutuistasi jää minulta lukematta niin lukemani perusteella en voi muuta kuin olla samaa mieltä Daven kanssa:
a) vedätät
b) todellisuudentajusi järkkyy

En tietenkään ole pätevä tekemään moista diagnoosia, joten ei syytä huoleen. Minusta vain juttusi ovat samaa sarjaa, kuin jos joku hehkuttaisi astraaliminänsä kuukävelyistä. Aivan kuten minäkään en pahemmin kriisiydy siitä, että itsetuntemuksessani on kuulemma puutteita.
Hienoa, jos en syökse sinua kriisin partaalle! Ei ole tarkoituskaan. Jostakin syystä jaksat kommentoida tätä aihetta ihmeen intensiivisesti ihmiseksi joka pitää sitä puhtaana hölynpölynä. Itse lopetin mm. PetriFB:n kanssa keskustelemisen heti, kun oli käynyt selväksi, ettei hänellä ole juttujensa takana minkäänlaista järjen valoa tai omaehtoista ajattelua. Sellainen ei ole riittävän hauskaa eikä riittävän mielenkiintoista minulle. Ehkä itse tyydyt vähempään.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Googlebot kirjoitti:Kännyköihin on kautta aikojen saanut erilaisia värikuoria, soittoääniä ja logoja. Vaatteisiin ei.
:D Ei kyllä huvita alkaa väitellä virahtaneen botin kanssa, joten sovitaan vaikka että olet oikeassa kaikessa, mitä suustasi päästät. Kokeile mennä seuraavan kerran töihin uusimpaan verhoutuneena uusimpaan nokialaiseen, johon olet ladannut pari jännää soittaria ja elävän näytönsäästäjän. Ja muista pitää värinähälytys päällä!
Googlebot kirjoitti:Toisekseen, toivottavasti et ole in real life yhtä ilkeä kuin minua kohtaan nyt, ja hauku esim. SoEasyä "androgyyniksi Krisse Salmiseksi". Joku päivä hän saattaa kyllästyä jatkuvaan piikittelyysi ja sanoa moikkelis koikkelis. Mites sitten suu pannaan?
Levy jäi päälle?

Jos oikeasti loukkasin sinua yllä, olen pahoillani. Muotoilen uudelleen: Pidän omintakeisesta huumoristasi, jossa pehmeys ja luova ajattelu sekoittuvat hieman Krisse Salmisen tyyliä muistuttavalla tavalla, mutta kuitenkin selvästi poikamaisemmin. Moni päiväni on piristynyt tekstiesi ansiosta. Saanko nyt anteeksi? *anova katse*
Elukka

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vadim kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Tai sitten V. vaan on oikeasti ikävä paskiainen, ainakin omasta mielestään?
Paskiaisia ei ole olemassa (= uskomukseni).
On niitä (= tietämykseni). Jotain olen täälläkin sentään oppinut...
No niin, löytyyhän sitä realismiakin! :P
elco

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Mihin dogmiin minä vetoan?
Öö, itsetuntemukseen?
Yhden termin käyttö useissa yhteyksissä ei vielä riitä dogmiksi. Muuten minäkin voisin syyttää sinua dogmatismista, kun puhut useissa ketjuissa kännäämisestä. Varajeesus!
Määrittele pallo!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Määrittele pallo!
Ei ole ihan sama, miten käsitteitä käytetään - paitsi hihhuleille. Jos hihhuloit itse, menetät mahdollisuutesi leimata uskottavasti hihhuleiksi muita. Valinnan teet edelleen itse.
elco

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:Määrittele pallo!
Ei ole ihan sama, miten käsitteitä käytetään - paitsi hihhuleille. Jos hihhuloit itse, menetät mahdollisuutesi leimata uskottavasti hihhuleiksi muita. Valinnan teet edelleen itse.
Dogmi:

"opinkohta (etenkin uskonnon alalla); arvovaltaisen tahon esittämä sääntö; ajatus, josta ihminen pitää kiinni... Yleiskielessä sanasta "dogmi" on tullut lähes yksinomaan kielteinen sana, jolla moititaan toisten sellaisia käsityksiä, jotka koetaan ahdasmielisyydeksi, päähänpinttymiksi tms."

En ymmärrä, miten juttujani kännäämisestä tässä yhteydessä voidaan pitää dogmaattisina. Haluatko, että järjestetään gallup, missä jengi saa kertoa, pitävätkö itsetuntemusläppääsi tuon sanan merkityksen alle kuuluvina?
Googlebot

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

EveryWoman kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Kännyköihin on kautta aikojen saanut erilaisia värikuoria, soittoääniä ja logoja. Vaatteisiin ei.
:D Ei kyllä huvita alkaa väitellä virahtaneen botin kanssa, joten sovitaan vaikka että olet oikeassa kaikessa, mitä suustasi päästät.
Pointtini taisi mennä ohi. Tarkoituksena oli esimerkin voimin osoittaa että ajatuksesi vaatealan syvemmistä henkisistä merkityksistä ainakin verrattuna melkeinpä mihinkään muuhun ammattiin on vähintäänkin kyseenalainen, etten sanoisi jopa debiili. Mutta pääasia että tykkäät työstäsi ja näet siinä hohtoa mitä kukaan muu ei näe, sehän on tietenkin tärkeintä. Ylpeys omasta työstään on tärkeintä, oli sitten insinööri, vaatesuunnittelija tai roskakuski. Kaikki ne voidaan kokea esim. itsetuntemuksen kehittämisen välineinä.
Googlebot kirjoitti:
Toisekseen, toivottavasti et ole in real life yhtä ilkeä kuin minua kohtaan nyt, ja hauku esim. SoEasyä "androgyyniksi Krisse Salmiseksi". Joku päivä hän saattaa kyllästyä jatkuvaan piikittelyysi ja sanoa moikkelis koikkelis. Mites sitten suu pannaan?
Levy jäi päälle?
Ihan vain sen takia toistin jotta aiempi väitteesi ettet koskaan piikittele palstalla ketään negatiivisesti palaisi elävästi mieleesi. Tokihan minä tiesin sen jo aiemmin paskapuheeksi, toivoin vain että tämä esimerkkini olisi lisännyt itsetuntemustasi tuolta osin.
Jos oikeasti loukkasin sinua yllä, olen pahoillani.
Itsetuntemusharjoitukset eivät ilmeisesti lisää ns. tunneälyä? Heitätkö sammakoita suustasi jatkuvasti myös IRL? Täytyy sanoa että olet hieman vajaa tai valehtelet tarkoituksella jos väität ettei aikaisempi "sääliksi käy rakkaimpianne jos olette tuollaisia myös IRL"-vuodatuksesi ollut tarkoitettu negatiiviseksi piikittelyksi.

Mutta kyllähän sinä tämän jo tiedät, kunhan näyttelet tyhmää.

Ps. En tarkoittanut yllä mitään negatiivisesti tai piikittelyksi. Jos käsitit yhtään mitään kirjoittamaani negatiivisesti, pyydän jo ennalta anteeksi sinun puolestasi väärinymmärrystäsi. :h:
Vastaa Viestiin