Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Laitatko ansioluetteloosi oman kuvasi?

En
10
38%
En tiedä, olen tästä epävarma
1
4%
En tiedä, olen tästä epävarma
1
4%
Kyllä
14
54%
 
Ääniä yhteensä: 26

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Zeb kirjoitti:Joo mut ei niitä sen kuvan perusteella kai valita. Toivottavasti. Eikä oo ainakaan vielä tarvinnu muuttaa Karjalaan.
Ei ketään tarvitse valita kuvan perusteella. Ei ketään valita myöskään puvun perusteella, mutta aika moneen paikkaan hakiessa sen puvun kannattaa olla päällä. Tästä pääsemmekin sitten siihen, kuinka duuni rajoittaa yksilön itseilmaisua pukeutumisen avulla...

Jos itse pyörittäisin yksityistä lääkäriasemaa, niin tietyn pätevyysrajan jälkeen olisin luultavasti kiinnostuneempi hakijan persoonasta kuin lisäpätevyydestä. Itseäni ei nimittäin potilaana yleensä kiinnosta, onko lääkärini riittävän hyvä vai maailman paras. Oikean hoidon saatuani minulle on tärkeämpää, että lääkärin kanssa tulee juttuun ja että palvelutapahtuma on alusta loppuun miellyttävä. En kaipaa nuoleskelua, vaan haluan lääkärini kohtaavan minut ihmisenä. Näin siis 95%:issa käynneistäni. Sitten kun se tosipaikka tulee, niin haluan teknisesti parhaan, joka saa haista pahalle ja äksyillä.


Työyhteisön kokoaminen on myös tärkeää ja tässä hommassa tulee emämunauksia, jos valitsee sokeasti sen 'pätevimmän'. Kannattaa mieluummin ottaa se riittävän hyvä, jos tämä henkilö tuntuu sopivan paremmin sakkiin.
Elukka

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

sivustahuutaja kirjoitti:Oikean hoidon saatuani minulle on tärkeämpää, että lääkärin kanssa tulee juttuun ja että palvelutapahtuma on alusta loppuun miellyttävä. En kaipaa nuoleskelua, vaan haluan lääkärini kohtaavan minut ihmisenä.
Höh, kyllä mä ainakin valitsisin semmoisen House-kopion ihan anytime.
Aito_Johanna

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

En ole laittanut, mutta nyt kun tällaisen idean heitit ilmoille, niin taidanpa ensi kerralla laittaa tuon saman kuvan, joka on avattaressani :mrgreen:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Helkkarin mielenkiintoisia kirjoituksia. Onneksi laitoin tämän Kitinään. Teihin voi luottaa, ihan totta!! Täällä osataan ajatella ja kirjoittaa, vaikka joukossa onkin muutama "parin sanan ihminen", hehheh!

Niin, tuo pukeutuminen on tietysti työpaikan mukaan. Kai ainakin nuo kaupalliset ja taloushallinnollsiet paikat ovat pukumiehille tai jakkunaisille, mutta sit on nuo atk-duunariammatit, joissa on puukenkii ja rikkinäist paitaa...

Joo, lääkäri on varmaan sellainen, joka on oltava sellainen rauhallinen ja varma, auktoriteettinen, läheisyyden luova, luotettava. Ja siinä vanha ikä on valttia, tietenkin. Johan sitä tautikokemusta on enemmän ja siten joku tärkeä asia eli mahdollinen kuolemantauti todennäköisimmin takertuu verkkoon!

Mut minun täytyy jälleen kertoa rajallisuuteni ja puutteellisuuteni...nimittäin minulla oli musta miessairaanhoitaja ottamassa kerran verikoetta. Se ei tuntunut oikein hyvältä. Mutta siinä ei ollut mitään järkeä. Tällaisesta pitää varmaan vaan kasvaa ulos...
Mutta kun on tottunut johonkin turvalliseen eli suloisiin vaaleisiin kiputyttöihin niin se on liian raskas askel tottua uuteen nykyaikaan! Kuitenkaan minulla ei varmasti periaatteessa ole mitään mustaa ihmistä vastaan ja järjellä ajattelen että hän on aivan hyvä ihminen kuten minäkin (kai).
Silti yllätyn, kuinka valkoinen nainen aika useinkin ottaa mustan miehen miehekseen. Se on niin valovuoden kaukana siitä mitä itse ajattelen hyväksi. Mutta silti normaalin heteronaisen ajattelu on aivan kummallista muutenkin! Miten miehistä voi tykätä niin...Heh. Kuitenkin siihen asiaan tulee vain uskoa!! Miestähän, normaalia heteroahan miesvartalon kosketus inhottaa varmasti.
Analysoin liikaakin näitä asioita. Mutta kun se on kummallista se, että miehen pehmeän mahan koskettelu on inhaa, mutta naisen samankaltaisen pehmeän tissin koskettelu on ihanaa.
Eikas kukaan muu kummaksu mistä aivot saa nämä kemiahommat itseensä!
KUINKA minäkin sekunnin murto-osassa huomaan naisen ja sen haluanko minä sitä! Ja sekunnin murto-osassa näen jonkun joka on kuin ilmaa. Sen tietää heti!

Että sellaista taasen. Nukkukaa hyvin. Katson sivusilmällä Akvaariorakkautta. Tiina Lymi on HOT. Eikä sitä vähennä pienet tissit. Koska mä tykkään pienistä. Mutta myös isoista. Keskikoko on jotenkin jopa tylsempää! Hän vaan on sellainen seksikäs muutoin olemukseltaan...

MUTTA mikä siinä on niin selvää, että jos ansioluettelossa on paljas työnhakija, niin hänet laitettaisiin ö-mappiin ja Chapin mukaan tehdään sitä ennen jotain. Miksi muuten ö-mappiin? En minä tiedä, vaikka itse laittaisin (siis sen ö-mappiin, voi hyvä tavaton näitä kaksimielisyyksiä)

SA
seksi-ilta-ajattelija :shock:
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ohoh. Lopputulos näyttäisi olevan, että 10 laittaisi ansioluetteloon kuvan ja 7 ei laittaisi ja VAIN yksi epävarma. Kanadalle ei annettu mahdollisuutta, koska tämä oli asiallinen kysely!

Eli ovatko Kitinäläiset keskimääräistä kenties tyytyväisimpiä omiin kuviinsa tai itsetuntoisimpia?

En tiedä, minua tulos hieman yllätti, odotin että "ei" valokuvaa olisi voittanut selkeästikin!

Nykyaika on tuonut avoimuuden tähänkin asiaan! Ehkä!

Upeasti vastauksia ja mielestäni kaikki asiaan liittyvät "jutut" käsiteltykin!!
Vai onko!!!???

Laittakaahan vielä asiaa tai vastatkaa kysymysraksiin jos ette vielä oo laittaneet!

SA
ammatti: Stadinarskan ammatti
koulutus: elämänkoulu eri stadeissa
loppuelämä: hyväksytty
arvosana: hyväskyttyrä tabaus
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Aito_Johanna kirjoitti:En ole laittanut, mutta nyt kun tällaisen idean heitit ilmoille, niin taidanpa ensi kerralla laittaa tuon saman kuvan, joka on avattaressani :mrgreen:
Sä sopisit kotitalousopettajaksi! Voisin ottaa sut palvelukseen kyllä tuon kuvan perusteella. Töihisi kuuluu ruoka-aineiden osto ja hyvän ruoan teko. Oppituntien pitäminen minulle karttakepin kanssa.Saa ja pitää lyödä sillä sopiviin paikkoihin, jos olen tuhma oppilas. Työ on ns. suojelutyötä. Arvostettua Stadinarskan suojelutyötä (ilman palkkaa siis).
Koemaistat tekemäsi ruokaa ja puolen tunnin kuluttua sitten ruokailen jos siltä NÄYTÄT!

SA
innokas oppilas
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Herra Manala

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ennen kuvattomalla ilmoituksella ei saanut deittinetistä pillua.

Nykyään kuvattomalla ilmoituksella ei saa mistään töitä.

Oi aikoja, oi tapoja.
PerttiMakimaa

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Herra Manala kirjoitti:Ennen kuvattomalla ilmoituksella ei saanut deittinetistä pillua.

Nykyään kuvattomalla ilmoituksella ei saa mistään töitä.

Oi aikoja, oi tapoja.
Eli molempiin kannattaa laittaa kuva peniksestään? *ei tajua*
Savannah

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Savannah »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Ennen kuvattomalla ilmoituksella ei saanut deittinetistä pillua.

Nykyään kuvattomalla ilmoituksella ei saa mistään töitä.

Oi aikoja, oi tapoja.
Eli molempiin kannattaa laittaa kuva peniksestään? *ei tajua*
On se maailma muuttunut. Heikosti menee peniksettömillä.
PerttiMakimaa

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Savannah kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Ennen kuvattomalla ilmoituksella ei saanut deittinetistä pillua.

Nykyään kuvattomalla ilmoituksella ei saa mistään töitä.

Oi aikoja, oi tapoja.
Eli molempiin kannattaa laittaa kuva peniksestään? *ei tajua*
On se maailma muuttunut. Heikosti menee peniksettömillä.
Eli sinä haluat pillua? *entistä enemmän ymmyrkäisenä*
Elukka

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Savannah kirjoitti: On se maailma muuttunut. Heikosti menee peniksettömillä.
Eli sinä haluat pillua? *entistä enemmän ymmyrkäisenä*
Ollaanpas sitä nyt vanhakantaisia. Miksei muka nainenkin saisi haluta piNppaa?
PerttiMakimaa

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Elukka kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Savannah kirjoitti: On se maailma muuttunut. Heikosti menee peniksettömillä.
Eli sinä haluat pillua? *entistä enemmän ymmyrkäisenä*
Ollaanpas sitä nyt vanhakantaisia. Miksei muka nainenkin saisi haluta piNppaa?
Mitä sinä haluat? Verta? Get out of here. :)
Savannah

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Savannah »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Eli sinä haluat pillua? *entistä enemmän ymmyrkäisenä*
Ollaanpas sitä nyt vanhakantaisia. Miksei muka nainenkin saisi haluta piNppaa?
Mitä sinä haluat? Verta? Get out of here. :)
Tottakai, piNpan haluaminen on paljon modernimpaa. Vaihtelu virkistää :lol:
PerttiMakimaa

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Savannah kirjoitti:Tottakai, piNpan haluaminen on paljon modernimpaa. Vaihtelu virkistää :lol:
Taidan kyllä itse pysytellä tylsässä heteroudessa, mutta suostun kyllä katsomaan jos haluat näyttää miltä tällainen virkistäytyminen näyttää käytännössä.
Savannah

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Savannah »

PerttiMakimaa kirjoitti: Taidan kyllä itse pysytellä tylsässä heteroudessa, mutta suostun kyllä katsomaan jos haluat näyttää miltä tällainen virkistäytyminen näyttää käytännössä.
Oletpas uhrautuvainen.
Rahkapussi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Laitan kuvan ansioluetteloon siksi, että olen kivan näköinen, nauravainen naikkonen sekä erottautuakseni muista hakemuksista onnistuneella (myös hyvin photoshopatulla) kuvalla. Tässä tapauksessa kuvankäsittelyllä olen puuttunut ihon värin normalisoimiseen, liian avaran kaula-aukon piirtämiseen siveämmäksi, kuvan kirkastamiseen sekä terävöittämiseen. Tosin panostan myös CV:n selkeään asetteluun ja kielelliseen ilmaisuun.

Ulkonäkökeskeisyyteen nykyajan rekrytoinneissa minulla on tarina: eilen kuulin, kun erään työtoverini esimies oli epävirallisesti sanonut (ilman todistajia), että ei palkkaa reilusti ylipainoista nuorta naista siksi, että ko. tuotetta ei saa olla esittelemässä "liian leveä henkilö". Laitontahan tuo on ja selvä todiste siitä, että reilusti ylipainoisia ihmisiä syrjitään työhönotossa.
NuoriDaavid

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rahkapussi kirjoitti:Ulkonäkökeskeisyyteen nykyajan rekrytoinneissa minulla on tarina: eilen kuulin, kun erään työtoverini esimies oli epävirallisesti sanonut (ilman todistajia), että ei palkkaa reilusti ylipainoista nuorta naista siksi, että ko. tuotetta ei saa olla esittelemässä "liian leveä henkilö". Laitontahan tuo on ja selvä todiste siitä, että reilusti ylipainoisia ihmisiä syrjitään työhönotossa.
Miten niin laitonta? Uskonnon, poliittisen vakaumuksen, sukupuolen tai rodun perusteella ei saa syrjiä, mutta tietääkseni laki ei kiellä työnantajaa syrjimästä rumuuden perusteella työhönotossa.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 14.10.2007 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rahkapussi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

NuoriDaavid kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:Ulkonäkökeskeisyyteen nykyajan rekrytoinneissa minulla on tarina: eilen kuulin, kun erään työtoverini esimies oli epävirallisesti sanonut (ilman todistajia), että ei palkkaa reilusti ylipainoista nuorta naista siksi, että ko. tuotetta ei saa olla esittelemässä "liian leveä henkilö". Laitontahan tuo on ja selvä todiste siitä, että reilusti ylipainoisia ihmisiä syrjitään työhönotossa.
Miten niin laitonta? Uskonnon, poliittisen vakaumuksen, sukupuolen tai rodun perusteella ei saa syrjiä, mutta tietääkseni laki ei kiellä työnantajaa syrjimästä rumuuden perusteella työhönotossa.
Ei rumuuden, vaan ulkonäön. Mielenkiintoinen arvolatauma tuossa lauseessa: oletat, että ylipainoinen ihminen on yhtä kuin ruma.
NuoriDaavid

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rahkapussi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:Ulkonäkökeskeisyyteen nykyajan rekrytoinneissa minulla on tarina: eilen kuulin, kun erään työtoverini esimies oli epävirallisesti sanonut (ilman todistajia), että ei palkkaa reilusti ylipainoista nuorta naista siksi, että ko. tuotetta ei saa olla esittelemässä "liian leveä henkilö". Laitontahan tuo on ja selvä todiste siitä, että reilusti ylipainoisia ihmisiä syrjitään työhönotossa.
Miten niin laitonta? Uskonnon, poliittisen vakaumuksen, sukupuolen tai rodun perusteella ei saa syrjiä, mutta tietääkseni laki ei kiellä työnantajaa syrjimästä rumuuden perusteella työhönotossa.
Ei rumuuden, vaan ulkonäön. Mielenkiintoinen arvolatauma tuossa lauseessa: oletat, että ylipainoinen ihminen on yhtä kuin ruma.
No ulkonöän perusteella valikoiminen ei liene kiellettyä, kunhan ei ole kyse rodusta tai sukupuolesta.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 14.10.2007 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Savannah

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Jokaisella rekrytoijalla on henkilökohtaisia kriteereitä jotka vaikuttavat siihen kuka tulee valituksi työhön. Niistä ei saa vain jäädä kiinni, jos ne ovat eettisesti arveluttavia tai lain edessä syrjintää. Se ei silti tarkoita etteikö sellaisia kaikilla olisi. Ei kukaan ole objektiivinen, sen takia henkilökemiatkin vaikuttavat työhaastattelussa.
Rahkapussi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

NuoriDaavid kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Miten niin laitonta? Uskonnon, poliittisen vakaumuksen, sukupuolen tai rodun perusteella ei saa syrjiä, mutta tietääkseni laki ei kiellä työnantajaa syrjimästä rumuuden perusteella työhönotossa.
Ei rumuuden, vaan ulkonäön. Mielenkiintoinen arvolatauma tuossa lauseessa: oletat, että ylipainoinen ihminen on yhtä kuin ruma.
No ulkonöän perusteella valikoiminen ei liene kiellettyä, kunhan ei ole kyse odusta tai sukupuolesta.
"Suomen perustuslain (731/1999) yhdenvertaisuuspykälän (6 §) mukaan ”ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”
Lähde: http://www.helsinki.fi/tasa-arvo/suomi/ ... unn.html#5

Lihavuus voidaan varmasti lukea henkilöön liittyväksi syyksi. Joku saattaisi nostaa ainakin äläkän moisesta, vaikka näyttö ei riittäisi tuomioistuimeen asti.

EDIT: Ymmärrän hyvin, että on olemassa poissulkevia kriteereitä rekrytoinnissa, kuten että muodista kiinnostunut, mutta ei sitä ulkonaisesti toteuttava hakisi töihin edustamaan trenditietoista merkkiä myymälään tms. Ulkoisella olemuksellaan hän ei varmasti edeauttaisi vaatteiden myyntiä, vaikka muuten olisi pätevä hommaan.

Mitä enemmän tulee tietyn konseptin mukaan tehtyjä myymälöitä ja kahviloita/baareja, ne asettavat työnhakijoille sitä suuremmat vaatimukset olla konseptin vaatimien kriteereiden mukaisia.

Jos ulkonäkö rupeaa olemaan yksi painava seikka rekrytoinnissa, eikö olisi asiallista, että samalla tavalla kuin on työsuhde-etuina esim. puhelin-, auto- ja lounasetu, olisi ulkonäköetu: tietty summa kuukaudessa kampaajalla ja kauneushoitolassa käyntiin.
Viimeksi muokannut Rahkapussi, 14.10.2007 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rahkapussi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
Ei rumuuden, vaan ulkonäön. Mielenkiintoinen arvolatauma tuossa lauseessa: oletat, että ylipainoinen ihminen on yhtä kuin ruma.
No ulkonöän perusteella valikoiminen ei liene kiellettyä, kunhan ei ole kyse odusta tai sukupuolesta.
"Suomen perustuslain (731/1999) yhdenvertaisuuspykälän (6 §) mukaan ”ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”
Lähde: http://www.helsinki.fi/tasa-arvo/suomi/ ... unn.html#5
Yhdenvertaisuuspykälä perustuslaissa koskee vain yhdenvertaisuutta lainsäädännön ja viranomaistoiminnan suhteen. Lainsäädännössä on sitten konkretisoitu yhdenvertaisuuden periaatetta työelämää koskien mm. laissa miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta sekä yhdenvertaisuuslaissa. Mikään lainkohta ei sinällään estä työnantajaa valitsemasta hakijoista omalta kannaltaan sopivinta, vaikka valintaperuste olisi puhtaasti esteettinen(kin.)

Perustuslain lainaaminen ei siinä asiassa auta yhtään mitään :)
Rahkapussi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Tix kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
No ulkonöän perusteella valikoiminen ei liene kiellettyä, kunhan ei ole kyse odusta tai sukupuolesta.
"Suomen perustuslain (731/1999) yhdenvertaisuuspykälän (6 §) mukaan ”ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”
Lähde: http://www.helsinki.fi/tasa-arvo/suomi/ ... unn.html#5
Yhdenvertaisuuspykälä perustuslaissa koskee vain yhdenvertaisuutta lainsäädännön ja viranomaistoiminnan suhteen. Lainsäädännössä on sitten konkretisoitu yhdenvertaisuuden periaatetta työelämää koskien mm. laissa miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta sekä yhdenvertaisuuslaissa. Mikään lainkohta ei sinällään estä työnantajaa valitsemasta hakijoista omalta kannaltaan sopivinta, vaikka valintaperuste olisi puhtaasti esteettinen(kin.)

Perustuslain lainaaminen ei siinä asiassa auta yhtään mitään :)
Ei se auta, mutta tuo esiin moraalista näkökantaa.
Tix

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rahkapussi kirjoitti:Ei se auta, mutta tuo esiin moraalista näkökantaa.
En ole ihan varma, että menestyisikö edes sellainen tuomioistuinjuttu, jossa on kiistatta näytettävissä, että palkattu henkilö on valittu vain paremman ulkonäkönsä tai hoikemman vartalonsa vuoksi, jos hakijat ovat samaa sukupuolta.
NuoriDaavid

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rahkapussi kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
"Suomen perustuslain (731/1999) yhdenvertaisuuspykälän (6 §) mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lähde: http://www.helsinki.fi/tasa-arvo/suomi/ ... unn.html#5
Yhdenvertaisuuspykälä perustuslaissa koskee vain yhdenvertaisuutta lainsäädännön ja viranomaistoiminnan suhteen. Lainsäädännössä on sitten konkretisoitu yhdenvertaisuuden periaatetta työelämää koskien mm. laissa miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta sekä yhdenvertaisuuslaissa. Mikään lainkohta ei sinällään estä työnantajaa valitsemasta hakijoista omalta kannaltaan sopivinta, vaikka valintaperuste olisi puhtaasti esteettinen(kin.)

Perustuslain lainaaminen ei siinä asiassa auta yhtään mitään :)
Ei se auta, mutta tuo esiin moraalista näkökantaa.
Pointti oli se, onko se laitonta vai ei. Tasavertaisuus lain edessä ei liity tähän. Kyse on työhönotosta.
Vastaa Viestiin